Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

Gondolom már sokan cseréltetek hifit a kocsiban, kérdésem az lenne hogy hangszoró káblet ami mondjuk hátulról jön az erősítőből azt min keresztül huzzátok be az ajtokba, mert ami van az a fekete köteg valami ami átmegy gyárilag azt nem nagyon tudom szétszedni, megbontani.

Köszönöm a választ.

Pedig meg lehet. Ha nincs túl sok extra az autóban, van benne üres hely - három lehetőség van:

- szerzel hozzá csatlakozótüskéket, és rákrimpeled az új kábelvégre, majd összerakod. Ez macerás, meg nem igazán lehet kapni külön tüskét.....

- kifúrod az üres helyeknél a csatit - így 1,5-es kábelt át lehet húzni rajta (erenként) - ez is macerás, de működik.

- kifúrod az ajtót és beraksz plusz törésgátlót, stb.stb. - ez talán a legmacerásabb és én speciel nem fúrnám szét az ajtót, meg az A oszlopot, ki tudja, talán még meg talál rohadni :huh:

Nem macerás módja nincs.

Link to comment
Megosztás:

Hic kartárs! nem halad a van project dokumentálása....kiről fogok puskázni??? :D Na tényleg a rezgéscsillapítás megoldásod érdekelne....képet akarunk képet akarunk.... :lol: :D :D

Ööööö.... hát pont holnap lesz kiszedve a hifi, merthogy eladom az autót.... :D :D

Esetleg felrakom majd a képeket ömlesztve, galériaszerűen, mert igazából írogatni nincs időm. :)

Plusz, a következő autó (tervben Zafira), hifije lesz esetleg fent majd :huh:

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Ma kicseréltem a gyári rádiot egy sony cdx-gt414u-ra. Befűztem az RCA kábelt is. De az erősítő tápkábeljét nem tudom, hogy hol lehet bevinni az aksitól????

Viszont az feltünt, hogy ha leveszem gyújtásról, ajtó nyitva van akkor sípol és ha kiveszem a kulcsot akkor még tovább sípol vagy 3-4mp-ig. Ez mitől van?? Gyári rádiónál szerintem egyből elhallgatott, ha jól emlékszem. Meg még valami. Ha kiveszem a kulcsot a rádió kikapcsol és elfelejt minden addigi beállítást. Ez miért van? És miért nem tudom bekapcsolni gyujtás nélkül, mint a gyárit??? Nem kötöztem semmit el csak a remote kábelt kötöttem rá az RCA kábelre a rádión ami vezérli az erősítőt majd. Esetleg ez is problémát okoz??

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Ma kicseréltem a gyári rádiot egy sony cdx-gt414u-ra. Befűztem az RCA kábelt is. De az erősítő tápkábeljét nem tudom, hogy hol lehet bevinni az aksitól????

Viszont az feltünt, hogy ha leveszem gyújtásról, ajtó nyitva van akkor sípol és ha kiveszem a kulcsot akkor még tovább sípol vagy 3-4mp-ig. Ez mitől van?? Gyári rádiónál szerintem egyből elhallgatott, ha jól emlékszem. Meg még valami. Ha kiveszem a kulcsot a rádió kikapcsol és elfelejt minden addigi beállítást. Ez miért van? És miért nem tudom bekapcsolni gyujtás nélkül, mint a gyárit??? Nem kötöztem semmit el csak a remote kábelt kötöttem rá az RCA kábelre a rádión ami vezérli az erősítőt majd. Esetleg ez is problémát okoz??

1. Opelék háza táján a fix +12V (BAT) és kapcsolt +12V (ACC) vezetékek fordítva vannak az ISO csatlakozóban. Cseréld meg a két vezetéket (ha nem akarsz vágni se a rádiónál, se a gyári kábelen, akkor vegyél egy ISO hosszabbítót párszáz forintért, és azon kösd át)

2. Az autó sípolása is a fenti miatt van. Plusz, a Sony fejek is sípolnak, ha a gyújtás levételekor fent van az előlap, így figyelmeztetnek a levételére.

3. A nem gyári fejek gyakran nem támogaták a gyújtás nélküli bekapcsolást. Ez vagy állítható, akkor beállítod, vagy nem, akkor ezzel együtt kell élni.... esetleg fixen bekötöd a kapcsolt 12V-ot, bár személy szerint én ezt nem preferálom, mert ha elfelejted lekapcsolni, akku lemerül.

4. A fékszervónál, szemből nézve balra fent van egy gumidugó, ott be tudod vinni a kábelt.

Link to comment
Megosztás:

1. Opelék háza táján a fix +12V (BAT) és kapcsolt +12V (ACC) vezetékek fordítva vannak az ISO csatlakozóban. Cseréld meg a két vezetéket (ha nem akarsz vágni se a rádiónál, se a gyári kábelen, akkor vegyél egy ISO hosszabbítót párszáz forintért, és azon kösd át)

2. Az autó sípolása is a fenti miatt van. Plusz, a Sony fejek is sípolnak, ha a gyújtás levételekor fent van az előlap, így figyelmeztetnek a levételére.

3. A nem gyári fejek gyakran nem támogaták a gyújtás nélküli bekapcsolást. Ez vagy állítható, akkor beállítod, vagy nem, akkor ezzel együtt kell élni.... esetleg fixen bekötöd a kapcsolt 12V-ot, bár személy szerint én ezt nem preferálom, mert ha elfelejted lekapcsolni, akku lemerül.

4. A fékszervónál, szemből nézve balra fent van egy gumidugó, ott be tudod vinni a kábelt.

Mélyen tisztelt hifi szakértőnk válaszát egészíteném ki azzal, hogy a rádió sípolása elvileg kikapcsolható. A menüben a "BEEP" funkciót off-ra kell állítani!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem G astra, de opel kerdes hifi teren. 2003-as meriva. Gyari radioval szol, de pl, panasonic jvc nem ad ki hangot.

Azok is mukodnek, csak nemak maradnak. Ha radugom az iso-ra a gyarit, az szol rendesen.

Mi a trukkje neki, tudja esetleg vki?

Koszi!

Udv:Balazs

Egy dolgot kéne megnézni - az utólagos fejeknél a TEL.MUTE bemenet nincs-e a gyári kábelen valahova bekötve.

De a Meriva már CAN buszos, lehet, hogy ott van bibi....

Link to comment
Megosztás:

Mélyen tisztelt hifi szakértőnk válaszát egészíteném ki azzal, hogy a rádió sípolása elvileg kikapcsolható. A menüben a "BEEP" funkciót off-ra kell állítani!

Köszi a választ! Viszont én azt hittem, hogy a sípolás azért van mert benne van a kulcs és figyelmeztet, hogy ne hagyjam benne. Mert csak akkor sípol ha kinyitom az ajtót azaz ha ki akarok szállni. Azt gondoltam, hogy rádiótól független van ez mint ahogy a világításra figyelmeztető hangjelzés is. ;)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ! Viszont én azt hittem, hogy a sípolás azért van mert benne van a kulcs és figyelmeztet, hogy ne hagyjam benne. Mert csak akkor sípol ha kinyitom az ajtót azaz ha ki akarok szállni. Azt gondoltam, hogy rádiótól független van ez mint ahogy a világításra figyelmeztető hangjelzés is. ;)

Az a sípolás az autóé. Ha kiveszed a kulcsot és még sípol az a CD beep funkciója.

Link to comment
Megosztás:

1. Opelék háza táján a fix +12V (BAT) és kapcsolt +12V (ACC) vezetékek fordítva vannak az ISO csatlakozóban. Cseréld meg a két vezetéket (ha nem akarsz vágni se a rádiónál, se a gyári kábelen, akkor vegyél egy ISO hosszabbítót párszáz forintért, és azon kösd át)

Ez a Sonynál azt jelenti,hogy van egy piros+ meg egy sárga+ és ezeket cseréljem meg. Pirosat összedugom a sárgával és fordítva? Mert ezeket lehet variálni (a gyárit) mert tűzösaruval vannak egymással kapcsolatba.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Lehet hogy már írtátok de én nem találtam sehol. A gyári hangszóró mekkora átmérőjű az első ajtókba? Ha 13cm akkor egy ugyanekkorát 54mm-es beépítési mélséggel gond nélkül bele tudok tenni? Ha viszont én 16ost akarok milyen változtatásokra van szükség? A FUSION hangszórókról mi a véleményetek?

Erre gondoltam:

http://cgi.ebay.com/Fusion-EN-CM5250-13-cm...p3286.m63.l1177

Vagy erre:

http://cgi.ebay.com/NEW-Fusion-6-5-480W-Ca...p3286.m20.l1116

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Lehet hogy már írtátok de én nem találtam sehol. A gyári hangszóró mekkora átmérőjű az első ajtókba? Ha 13cm akkor egy ugyanekkorát 54mm-es beépítési mélséggel gond nélkül bele tudok tenni? Ha viszont én 16ost akarok milyen változtatásokra van szükség? A FUSION hangszórókról mi a véleményetek?

Erre gondoltam:

http://cgi.ebay.com/Fusion-EN-CM5250-13-cm...p3286.m63.l1177

Vagy erre:

http://cgi.ebay.com/NEW-Fusion-6-5-480W-Ca...p3286.m20.l1116

Első ajtóban 16-os hátsóban 13-as.....

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Lehet hogy már írtátok de én nem találtam sehol. A gyári hangszóró mekkora átmérőjű az első ajtókba? Ha 13cm akkor egy ugyanekkorát 54mm-es beépítési mélséggel gond nélkül bele tudok tenni? Ha viszont én 16ost akarok milyen változtatásokra van szükség? A FUSION hangszórókról mi a véleményetek?

Erre gondoltam:

http://cgi.ebay.com/Fusion-EN-CM5250-13-cm...p3286.m63.l1177

Vagy erre:

http://cgi.ebay.com/NEW-Fusion-6-5-480W-Ca...p3286.m20.l1116

Elölre 16-os kell. Nekem 68mm-es volt bent, baromi nagy mágnessel, és nem volt gond.

(egyébként eladó - DLS Reference R6, felsőkategóriás szett, 25.000,-)

Nem biztos, hogy megéri most eBayen venni, egyrészt az elszabadult árfolyamok, másrészt a szállítás miatt. Fusion van itthon is.

Viszont mindenképpen kell szerelőkeret hozzá, elöl is, hátul is, különben szívás a beszerelés. Vagy veszel, vagy csinálhatsz is hozzá MDF-ből.

Link to comment
Megosztás:

Elölre 16-os kell. Nekem 68mm-es volt bent, baromi nagy mágnessel, és nem volt gond.

(egyébként eladó - DLS Reference R6, felsőkategóriás szett, 25.000,-)

Nem biztos, hogy megéri most eBayen venni, egyrészt az elszabadult árfolyamok, másrészt a szállítás miatt. Fusion van itthon is.

Viszont mindenképpen kell szerelőkeret hozzá, elöl is, hátul is, különben szívás a beszerelés. Vagy veszel, vagy csinálhatsz is hozzá MDF-ből.

Ehhez a DLS szetthez van szerelőkeret vagy a gyáriba raktad bele?? Gyárilag is 16os az első??

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.