Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Köszi a hsz-t! Sajnos nekem csak a szerényebb rendszer van, de az erősítőmet valaki úgy összegányolta hogy csak vezeték jön ki belőle nem csati. Majd szétszedem és megvizslatom hogyan van a bekötése a panelján. A fejegység gyárilag van belerakva az autóba mert nem sikerült fatert rávennem hogy 130 000ft-ért nem éri meg kb 30 000ft-os fejegységet belerakatni. Blaupunkt mp27 san diego fej van benne gyári kaka hangszórókkal, magnat rave220 erőlködővel. A következő terv az csipogós bővítés lenne az első tükörháromszögekben. A subhoz sikerült vennem használtan 5000ft-ért kábelcsomagot csak be kell húzni. 16mm2 kábel van tápnak, igaz bizti nélkül, de az erősítőben van egy 25A-es bizti. A kábelbe majd rakok valamikor, szerintem ez a kábel bőven jó egy ekkora áramigényű rendszerhez. Kondit vajon érdemes lenne bekötni a rendszerbe?

Hát ez nem így működik... Nem "majd rakok valamikor" hanem bizti nélkül össze ne rakd, mert leéghet az egész autó...

Elküldve
Na ezt most felejtsd el!!!

Ha csak nem célod az autó felgyújtása....

Az erősítő tápkábelére MINDIG teszünk külön biztosítékot, az akkumulátortól jövő pozítív szálra 30-40cm -en belül!Ez védi meg az autót az elektromos tűztől, ha netán valamilyen ok miatt a pozitív szál szigetelése megsérülne és zárlatot okozna a fém kasztnival (pl. balesetkor).

Külön kapsz ehhez biztosítékházat bele való (30-40A) biztivel, ezen ne spórolj!

Ilyen rendszerhez a kondi felesleges, legyen inkább egy jó akksid első körben...

http://kepfeltoltes.hu/080729/04628_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

• 10 x 38 mm biztosítékfoglalat kábelhez

• 10-20 mm2-es kábelhez

• víznek ellenálló kivitel

• eltávolítható vezetékszűkítő gyűrű

• háromszoros gumiszigetelés

• transzparent burkolat

• aranyozott

http://kepfeltoltes.hu/080729/04719_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

• 10 x 38 mm

• 12 Volt / 30 Amper

• aranyozott, HQ

jé... ilyenem van nekem is :lol: .... nagy cucc... :lol:

De tény, hogy e nélkül picit VESZÉLYES :lol: :lol: :lol:

Én 1 hónapja, mikor kiszedtem az F-ből a cuccot, meglepődve tapasztaltam, hogy a bizti után a kábel (ahogy bele volt csavarozva a biztiházba) kicsit meg volt feketedve. Nyilván nem véletlen a biztosíték...

Elküldve

Írtam én olyat hogy bizti nélkül be is akarom kötni??? Amúgy már megvettem a biztit hozzá csak be kell húznom a kábelt. Én is ezt a típusú biztit vettem amit ajánlottatok csak a postás lassan hozta. (tegnap ért ide)

Elküldve
16mm2 kábel van tápnak, igaz bizti nélkül, de az erősítőben van egy 25A-es bizti. A kábelbe majd rakok valamikor,

Erre reagálva górtunk meg kicsit, de akkor csak nem voltál egyértelmű, mi meg rögtön indultunk tüzet oltani :lol:

Elküldve

Semmi gond nem az volt a célom hogy letámadjalak titeket! Így visszaolvasva tényleg nem igazán egyértelmű bocs mindenki! Az önkéntes türajba hol lehet jelentkezni? :lol:

Elküldve
Semmi gond nem az volt a célom hogy letámadjalak titeket! Így visszaolvasva tényleg nem igazán egyértelmű bocs mindenki! Az önkéntes türajba hol lehet jelentkezni? :lol:

:lol: :lol:

Elküldve

20 perc alatt végeztünk haverral kettesben, balra a táp jobbra az rca-k mentek. A remote szálba raktam egy kapcsolót a sub kikapcsolására és királyul szól a music center.... Kösz a segítséget mindenkinek!

Elküldve

Sziasztok!

Segítségeteket kérném tisztelt kartársak!!

Mivel ez a gyári hifi témakör a CAR radiok és CDR lajátszók, illetve CCR rádió sorozatok iránt érdeklődnék, hogy ezekből a modellekből honnan lehet megtudni hogy milyen Power Ampfilier TDA modult építettek be, természetesen anélkül hogy megbontaná az ember a készüléket?

Ha ezt így bontás nélkül egyáltalán lehet?

Köszönettel!!!

Elküldve
Sziasztok!

Segítségeteket kérném tisztelt kartársak!!

Mivel ez a gyári hifi témakör a CAR radiok és CDR lajátszók, illetve CCR rádió sorozatok iránt érdeklődnék, hogy ezekből a modellekből honnan lehet megtudni hogy milyen Power Ampfilier TDA modult építettek be, természetesen anélkül hogy megbontaná az ember a készüléket?

Ha ezt így bontás nélkül egyáltalán lehet?

Köszönettel!!!

Öööö.... izé.... röntgenszem? :lol: ... :lol: :lol: :lol: Egyszer valakinek csak szét kell szedni, hogy megnézze....

Más:

SAL VPRO16S teszt:

07994.jpg

Hétvégén beépítettük és első körben meghallgattuk a hangszórót.

A. Az árát mindenképpen megéri, többszörösen, nagyon korrekt hangszóró.

B. Beépítés előtt 2x ellenőrizni kell, mekkora a hely, mert a kosármérete nem átlagos. (Ez csak nőknél jó.... :lol: )

C. Astra F-be NEM LEHET beépíteni. (csak úgy, ahogy mi tettük, lemezolló, dekopírfűrész, fogó, kalapács kell hozzá) Nagy nehezen rávettem magam, hogy berakjuk, de a gyári állapotot ezek után már nem lenne egyszerű visszaállítani.

Nem volt eccerü. A gyári kiemelőkeret, amit lehet venni Astra F-hez, kb. 25-30 mm-t emel ki, a hangszóró mélysége viszont 60mm, ami nem sok, feltéve, hogy mögötte nem lóg be a lemez. Amikor az Astra F-et tervezték, nem gondolták, hogy 65-70mm átmérőnél nagyobb mágnes lesz egy autóhangszórón. Ezen kívül a lemez mögött kb. 10-12mm-el már ott az üveg. Szóval kellett plusz 20mm emelés, réteges lemezből szépen kivágva, és még így is kellett az ajtóból is, meg a kárpitból is abrichtolni elég szépen. A hangszóró beépítése nettó 4-5 órát vett igénybe, az esztétika elfogadható, de még majd dolgozni kell rajta (ajtópanel).

A keresztváltó nagyon korrekt, csak ennek megfelelően méretes darab. A tweeter csillapítás 0, -3 és -6dB-re állítható. Sikerült bepasszírozni az ajtóba, a lemez és az üveg között találtunk helyet.

A magas is elég nagydarab, de szétkaptuk, és a tükörháromszögbe szépen belefért. Igaz, nem állítható, mert be kellett ragasztani, de legalább diszkrét. Ha valaki úgy építi be, hogy látsszon, akkor jó, mert állítható a pozíciója a házán belül, de a fáziskúpja nem túl szép (szerintem), és nem lehet leszedni, jobb, ha ilyesmivel senki nem próbálkozik. (mi megtettük, de aztán inkább visszaberheltem)

Mivel az idő elment, egyelőre csak a fejegység végfokról meghajtva teszteltük (4x50W, kb. 4x22W RMS). De a legtöbb fórumozónak úgyis ez a lényeg.

A hang nagyon jó, extrém mélyre lemegy gond nélkül. Igaz, nem túl érzékeny, de azért egy rendes fej meghajtja. Még a legbotfülűbb cartársak is hallanák a különbséget a gyári hangszóróhoz képest. Elsőre olyasmi volt, mintha egy kis ládát tettünk volna az autóba. Persze nagy hangerőn ez sem fogja bírni 50Hz alatt, úgyhogy a szubot nem helyettesíti, de a gyárihoz képest fenomenális.

Ha mindehhez hozzáveszem, hogy mennyibe kerül, akkor csak röhögni tudok a "prémium" audiorendszerek felárán..... (vagy inkább sírni.)

Összességében - megéri megvenni. Egyedül a magashangszóró kinézetével és felépítésével van kisebb problémám (a hangja nem rossz). A beépítés nem feltétlen kezdőnek való, bár szerintem G Astrába gond nélkül bemegy. De a tapasztalatok után inkább azt mondom, mindenki mérjen kétszer, mielőtt vesz bármit is.

Elküldve
Na lám-lám, nem is olyan rossz a SAL!

A mostani cuccai egész korrektek....

Próbáld meg hozzá ezt:

08246_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

de 20-ért azért lehet mást is venni, nem? :lol:

Elküldve
de 20-ért azért lehet mást is venni, nem? :lol:

De lehet. Azért 20-ért is nagyon fair darab, mind kivitel, mind hangzás tekintetében.

Mondjuk nekem nem 20-ba volt.... :lol:

Elküldve

A mélynyomó -amit admin (Mélykék) kollega segítségével sikerült láthatóvá tennem- nagyon korrekt. Nagy érzékenységű, jól terhelhető és szép lágy mélyeket ad.

Beszéltem a SAL -al egy teljesen más ügyben telefonon és a koma aki ott dolgozik nagyon készséges volt amikor pusztán kíváncsiságból érdeklődtem az új fejlesztések után.

Ő is javasolta meghallgatásra az említett mélynyomót, de nem kendőzte azt sem, hogy sajnos nem mindegyik termék váltotta be a hozzájuk fűzött reményeket.... A komponens szetteknél is történtek komoly előre lépések.

Ehhez a ládához javasolt szett:

07987_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ennyi pénzért teljesen korrekt, de kíváncsi lennék a hangjára...

Valaki épített már be ilyet??

Elküldve
Hic!

Most te egy astra G van-ba raktad be ezt a szettet vagy sima személyautóba? Mármint G-be?

:lol:

Nem, egy Astra F-be, történetesen kombiba.... mert úgy látszik, szeretek szívni.

Astra G-be sztem simán berakható, sokkal kevesebb mókolással. Eleve 5mm-el többet emel a G keret, meg mögötte hely van bőven, nem lóg úgy be a lemez, mint az F-nél. Az üveg is messzebb van.

De a saját autómat most nem gányolnám, hacsak nem megy benne tönkre valami, mert nincs igazán időm rá....

Elküldve

Oké köszi a választ, csak mert az audio projectben úgy emlékszem egy van-ba szerelted be a cuccot. Ez azért megnyugtató, hogy G-be könnyebb installálni a hangtechnikát mint F-be.

Elküldve
Hic! Caravan. Nem kombi. :lol:

Mellesleg a Roló által linkelt cuccról mi a véleményed? Vagy inkább akkor már a másik, ha ilyenben gondolkozik az ember?

Jaj, tényleg, de jó, hogy Tomi nem látta! :lol:

Szerintem jó az is, amit Roló linkelt, a narancsszinű. A VPRO a "csúcsmodell", de a méretei miatt nehézkes lehet a beszerelés. A narancsnak sokkal kisebb a kosara, és a magas is diszkrétebb, igy gondolom, beépiteni is könnyebb. Hangzásban talán nem megy olyan mélyre, de igazság szerint, ahol van láda is (mint nálad), nem is kell. :lol:

Elküldve

No, ezen még akkor gondolkozom. Mert nálam csippantókkal együtt 6 hangszóró+láda van. És hát ha már csere, akkor hátul is(még ha igazából a hifihez nincs is köze, pláne sztereó hangzásban)

Elküldve
No, ezen még akkor gondolkozom. Mert nálam csippantókkal együtt 6 hangszóró+láda van. És hát ha már csere, akkor hátul is(még ha igazából a hifihez nincs is köze, pláne sztereó hangzásban)

Ebből a típusból lehet külön mélyközepet is venni, illetve van koax változat is. Küldök PÜ-t....

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.