Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Hát ja, ma voltam a MediaMarktban, és levontam a következtetést, hogy ezeken a helyeken csak nagyon alsóhangon lehet találni cuccokat, semmi igazán jó minőségű cucc nem kerül elő, csakis a tömegtermék..... Szóval ezek a demofalak nem az igaziak..... :S

Ha bármi igényesebb kell, meg kell nézni a forgalmazónál.

Ja, és ez a házimozi erősítőre is ugyanúgy igaz, mert történetesen azt néztem.... ;)

Nekem egy Yamaha rx-v459-es van. Tökéletes! Soha nem volt jobb házimozi erősítőm. Nem akartam felesleges features-et, ezért ez. Egyébként yamahából amit idáig hallottam mind jól szól, úgyhogy nagyon ajánlom. A melegent azért nem írtam, mert ez mostanában nem aktuális. Vagy inkább félreérthető és aktuiális? :rolleyes:

Elküldve
ez VW-be való. Nemhinném, hogy jó más autóba is.

De mi is ez tulajdonképpen? Antennaerősítő amit az ant és a rádió közé lehet berakni? És mi az a fantomtáp? Ha erősítő akkor gondolom kell neki táp de az mitől lenne fantom?

Elküldve
Nekem egy Yamaha rx-v459-es van. Tökéletes! Soha nem volt jobb házimozi erősítőm.

Nekem is volt Yamaha és tényleg soha többet....

Harman Kardon fényévekkel jobb, vagy akár Onkyo, Marantz!

Elküldve
Nekem egy Yamaha rx-v459-es van. Tökéletes! Soha nem volt jobb házimozi erősítőm. Nem akartam felesleges features-et, ezért ez. Egyébként yamahából amit idáig hallottam mind jól szól, úgyhogy nagyon ajánlom. A melegent azért nem írtam, mert ez mostanában nem aktuális. Vagy inkább félreérthető és aktuiális? :rolleyes:

Igen, én is néztem pl. a RX-V363-ast, ami ráadásul még olcsó is, asszem 45 körül van. Mérőmikrofonos optimalizálás, meg ilyesmik vannak benne, ami nagyon jó, mert különben órákig állítgathatod.... De az speciel nem volt, csak a régebbi, a 361-es.... :S Na, mindegy, ne offoljunk, mert fenéken billentenek....

Elküldve
Hic!

Mondj má vmi okosat erre az antennaerősítősfantomtápos kütyüre.....

Ja, Harman-Kardon nagyon jó - most hajtok eBayen egy HS-500-as all-in-one AV erősítőre. De nem hiszem, hogy megcsípem, mert elég alul húztam meg a licithatárt.... ;) Amúgy, amióta digitális végfokot használ mindenki az alsó kategóriában, nem olyan nagyok a különbségek.... ;)

Az antennaerősítőre nem tudok sok okosat. A VAG konszernnél megy ez a "fantom" táp marhaság, én is láttam sokat a katalógusban. Lehet, hogy az okos VW figyeli az áramfelvételt, és ha nincs, akkor valamit tilt a fejegység, esetleg nem megy a rádió. Így beleraknak egy ellenállót, és kész a Fantomas táp.... :rolleyes: De, hogy pont aftermarket fejeknél mi értelme, azt nem tudom. Interneten nincs semmi okos ezügyben?

Elküldve
Nekem is volt Yamaha és tényleg soha többet....

Harman Kardon fényévekkel jobb, vagy akár Onkyo, Marantz!

Én a Harman Kardont cseréltem le Yamahára, és mondhatom hogy nagyon jó csere volt! Onkyo az én fülemnek nagyon nem jön be. Marantz nem rosz, bár kicsit visszafogott. Érdemes még a Denont is meghallgatni!

Elküldve
Nekem egy Yamaha rx-v459-es van. Tökéletes! Soha nem volt jobb házimozi erősítőm. Nem akartam felesleges features-et, ezért ez. Egyébként yamahából amit idáig hallottam mind jól szól, úgyhogy nagyon ajánlom. A melegent azért nem írtam, mert ez mostanában nem aktuális. Vagy inkább félreérthető és aktuiális? :rolleyes:

Én egy öreg 430ast hajtok már sok sok éve, de nincs szívem lecserélni. Nagyon ütős a kicsike ;)

Sajnos pedig hamarosan eljön az ideje egy új vételnek, mert ez nemtudja a kettőskábelezést. A hangfalam meg szeretné ha lenne dupla power ;)

Elküldve
Hic!

Mondj má vmi okosat erre az antennaerősítősfantomtápos kütyüre.....

a fantomtáp az antennaerősítőnek kell. a gyári vw antenna használja.

Elküldve
a fantomtáp az antennaerősítőnek kell. a gyári vw antenna használja.

Ez ok, de erre ott az ISO-ban a megfelelő vezeték - miért "fantom" a táp? O'lala... Fantomas?

Elküldve
Ez ok, de erre ott az ISO-ban a megfelelő vezeték - miért "fantom" a táp? O'lala... Fantomas?

igen, oda kell rákötni. ha megnézed ez a gyári antennavezeték nem az antenna+tápvezetékből áll, hanem csak az antennavezetéket találod meg az autóban, a tápját nem. valahogy azon keresztül kapja a tápot a gyári antennaerősítő. így vannak kitalálva a gyári VW fejegységek is, a nem gyáriak pedig ugye nem adnak ki 12V-ot az antennacsatlakozón...

Elküldve

Az antennaerősítőre nem tudok sok okosat. A VAG konszernnél megy ez a "fantom" táp marhaság, én is láttam sokat a katalógusban. Lehet, hogy az okos VW figyeli az áramfelvételt, és ha nincs, akkor valamit tilt a fejegység, esetleg nem megy a rádió. Így beleraknak egy ellenállót, és kész a Fantomas táp.... :rolleyes: De, hogy pont aftermarket fejeknél mi értelme, azt nem tudom. Interneten nincs semmi okos ezügyben?

Elküldve

Bazz.....

Most már én sem értem mire jó ez a cucc?

A kábelek közti "fém alkatrész" lenne az antenna erősítő és neki kell a fantom táp a kék kábelen....??

Elküldve
Bazz.....

Most már én sem értem mire jó ez a cucc?

A kábelek közti "fém alkatrész" lenne az antenna erősítő és neki kell a fantom táp a kék kábelen....??

Jó, én már értem. A VAG-nál magán az antennavezetéken keresztül táplálják az antennaerősítőt - végülis miért ne, hiszen a DC szinttől nem függ az antenna vétele... ezért kell az utólagos fejeknél az ISO csatin jelen lévő antennatápot összehozni az antennavezetékkel..... ok.

Elküldve
Jó, én már értem. A VAG-nál magán az antennavezetéken keresztül táplálják az antennaerősítőt - végülis miért ne, hiszen a DC szinttől nem függ az antenna vétele... ezért kell az utólagos fejeknél az ISO csatin jelen lévő antennatápot összehozni az antennavezetékkel..... ok.

Kösz Hic!

Aszem értem miről van szó.

Amikor én a Corsába (C Corsa) beleraktam a Sony fejet nem találtam ilyen kütyüt, csak a vezetékeket a fém test és a fantom táp nélkül.

Akkor lehetséges nincs is antenna erősítőm és kellene bele egy ilyen??

Elküldve

Nos lenne kicsi kérdésem:

Be szeretném szerelni az erősítőt meg a ládát. Ezzel nincs is bajom, ellenben a kábelezéssel igen.

Mielőtt szétbarmolnám, megkérdelem, hogy hogyan lehet felszedni a küszöbborítást, mert ott szeretném elhúzni a tyúkbeleket?

Nyilván csinált már valaki ilyet, kérdem én: Hogyan? :rolleyes:

Elküldve

Ha egy-két vezetéket vittem, akkor csak kicsit elfeszítettem és simán beeset a résen a kábel, végig. Nálam a küszöbnél lepattantak a körmöcskék és lejött, amikor jobban felfeszítettem. Utána meg vissza pattintottam. A hátsó ülés alatt vittem tovább a csomagtérben hátra a sub-hoz. A hátsó ülés támla csavarjáról vittem a testet. Az egyik küszöb alatt ment a plusz meg a jel kábel, a másik alatt meg az alacsony imp kimenetről a jobb és bal. Így kényelmesen volt hely.

Elküldve

Ha nem bízod a véletlenre akkor a bal küszöbnél csak a 12VDC-t viszed és a jelkábeleket átviszed a jobb küszöb alatt mert különben (tudom árnyékolt a kábel) zavarokat lehet összeszedni és élvezhetetlen lesz a zene az autóban. A másik baráti jótanács: A pozitív kábelbe az akksi után max. 30cm-re kötöd be a biztit és az akkuról kötsz egy testkábelt közvetlenül a kasznira (bármilyen csavar alatt jó helyen lesz) és hátul a csomitartóban meg leveszed. Sokkal biztosabb módszer, mint a csak hátul leveszem a minuszt.

A küszöb pattintós rendszerű csak simán felfeszegeted mint előbb írták...

Elküldve
Ha nem bízod a véletlenre akkor a bal küszöbnél csak a 12VDC-t viszed és a jelkábeleket átviszed a jobb küszöb alatt mert különben (tudom árnyékolt a kábel) zavarokat lehet összeszedni és élvezhetetlen lesz a zene az autóban. A másik baráti jótanács: A pozitív kábelbe az akksi után max. 30cm-re kötöd be a biztit és az akkuról kötsz egy testkábelt közvetlenül a kasznira (bármilyen csavar alatt jó helyen lesz) és hátul a csomitartóban meg leveszed. Sokkal biztosabb módszer, mint a csak hátul leveszem a minuszt.

A küszöb pattintós rendszerű csak simán felfeszegeted mint előbb írták...

Köszönöm midőtöknek.

A biszti 15-20cm-re volt az előzőben is az aksitól, a mínusz mondjuk az csak hátul volt levéve, de működött. Most lehet akkor lekötöm az aksinál is. Ja, most jut eszembe, hogy az F-ben az aksi mínusza a kasznira le volt kötve elől a lámpánál közvetlenül. Lehet ezért működőt jól.

Elküldve

Pontosan! Azt a vezetéket mondtam én is, csak nem tudom hogy G-ben le van-e kötve ilyen hamar a kasztnihoz. Anno az F-ben én is emlékszem erre. Amúgy sok gyári kábelszetthez azért adnak egy fél és egy 80 cm-es darab testvezetéket. A kérdés csak annyi hogy megfelelően méretezted-e a kábel keresztmetszetét az adott áramigényekre. A biztosítéknál meg sose bízz a végfokban lévő biztiben mert saját rave220-asom így ment kakára, de megcsináltam és azóta van bizti az akksinál is!

Elküldve
Pontosan! Azt a vezetéket mondtam én is, csak nem tudom hogy G-ben le van-e kötve ilyen hamar a kasztnihoz. Anno az F-ben én is emlékszem erre. Amúgy sok gyári kábelszetthez azért adnak egy fél és egy 80 cm-es darab testvezetéket. A kérdés csak annyi hogy megfelelően méretezted-e a kábel keresztmetszetét az adott áramigényekre. A biztosítéknál meg sose bízz a végfokban lévő biztiben mert saját rave220-asom így ment kakára, de megcsináltam és azóta van bizti az akksinál is!

Én alapból tettem az aksihoz egy szépet az F-ben és ezt átörökítettem, csak be kell raknom.

Még valami: a motortérből a tápot hol érdemes behúzni az utastérbe? Hol fér át legjobban?

Elküldve
Bárhol ahol van gumidugó, de erősen évjárat függő a gumidugók helye (megléte) a tűzfalon.

Vagy marad az átfúrás... :rolleyes:

Az enyémben a gyári első két hangszóró szivacs membrános papír hangszóró volt, a közepén egy idétlen papír tölcsérrel... Bontóban vettem ugyanúgy gyárit de gumimembránosat rendes dome középpel, első és a hátsó ajtókba valót is + megvettem a gyári helyre való csipogókat szintén első - hátsót.

Egy aktív mélyládával a csomagtartóban elég kulturáltan szól (nélküle nincs egy deka mély sem)

Egy gumidugót látok a fékmunkahenger körül/mögött az lesz az...

Hát kb ennyi, de milyen évjáratú a kocsid? mert az így csináld könyv alapján is tudsz ötleteket gyűjteni ha kell de a legjobb ha felpattintod a motorháztetőt és elkezdesz kutakodni.

Még hasznos olvasnivaló hic leírása is csak sajna még nem fejezte be.

Elküldve

Miért fontos külön elvinni az akksi minuszról a testet egy külön kábelen a kasztnihoz?

Egyébként is az autó fém részéhez megy a minusz kábel.

Van ennek jelentősége?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.