Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Hmmm.......

Ha eladom az erősítőt meg a csövet akkor annyit.

Ha azt mondjátok hogy szólni fog a cső meg az erősítő a kocsiba szépen akkor smemit....

Azt hiszem, nem igazán értem mit is kérsz: más mondja meg, hogy szépen fog szólni egy cucc a kocsidban?

A zene mint sok minden más nagyon szubjektív, azaz ami nekem tecc. az lehet neked nem, azaz Te neked kell hogy tetszen amit a kocsidban hallgatsz.

Mellesleg jegyzem meg, hogy az a cucc ami jól szólt az egyik autóban közel sem biztos, hogy ugyanúgy szól a másikban is, mivel teljesen más akusztikai környezet.

Ha egységes rendszert akarsz: komponens szett előre (lehetőleg 16.5cm es ), erősítő min. 4 csatornás, és egy mélyláda, normális kábelezés és hangszigetelés, és ez még nagyon -nagyon alap "hifi" :(

A Te esetedben ekkora teljesítményű erősítő és terhelhetőségű cső esetén nem indokolt a kondi, legyen inkább egy jó akksid és megfelelő keresztmetszetű tápkábel az erősítőig ;)

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Kérlek, segítsetek, ha tudtok.

Adott egy Astra G 1.4 Classic (fapad), nem gyári rádióval, amit valószínűleg később szerelték bele. Mivel a benne levő rádió elég vacak (Kenwood, szakadozik a vétel, stb.) szeretnék bele tenni egy CAR400-ast (elfekvőben van ilyenem). A gond ott van, hogy a multifunkciós kijelzőn egyáltalán nem megy, a CAR400 csatlakoztatása és bekapcsolása után továbbra is csak a dátum, idő és külső hőmérsékletet jelzi. Ha a rádiót próbálom vakon kikódolni, a megfelelő csipogások hallhatók (végig azért nem csináltam).

A CAR400 majdnem biztos, hogy jó, én szedtem ki egy másik Opel-ből, amibe CDR500 került.

Hogy kell aktiválni a beépített kijelzőt?

Előre is köszi,

Tamá

Elküldve
Sziasztok!

Kérlek, segítsetek, ha tudtok.

Adott egy Astra G 1.4 Classic (fapad), nem gyári rádióval, amit valószínűleg később szerelték bele. Mivel a benne levő rádió elég vacak (Kenwood, szakadozik a vétel, stb.) szeretnék bele tenni egy CAR400-ast (elfekvőben van ilyenem). A gond ott van, hogy a multifunkciós kijelzőn egyáltalán nem megy, a CAR400 csatlakoztatása és bekapcsolása után továbbra is csak a dátum, idő és külső hőmérsékletet jelzi. Ha a rádiót próbálom vakon kikódolni, a megfelelő csipogások hallhatók (végig azért nem csináltam).

A CAR400 majdnem biztos, hogy jó, én szedtem ki egy másik Opel-ből, amibe CDR500 került.

Hogy kell aktiválni a beépített kijelzőt?

Előre is köszi,

Tamá

Mivel nem gyári cucc volt benne, ezért átprogramozták a kijelzőt, hogy az alapértékeket mutassa.

Ha visszateszed a gyári fejet vissza kell programoztatni a kijelzőt (TECH-2 műszerrel), hogy kommunikálhasson újból a gyári fejjel. Addig be sem tudod kapcsolni és kódolni sem enged, viszont ha visszaállíttatod újra működik és az RDS is a kijelződre kerül :huh:

Elküldve
Mivel nem gyári cucc volt benne, ezért átprogramozták a kijelzőt, hogy az alapértékeket mutassa.

Ha visszateszed a gyári fejet vissza kell programoztatni a kijelzőt (TECH-2 műszerrel), hogy kommunikálhasson újból a gyári fejjel. Addig be sem tudod kapcsolni és kódolni sem enged, viszont ha visszaállíttatod újra működik és az RDS is a kijelződre kerül :lol:

Az f astránál csak egy vezetéket kellett elvágni, csak nem tudom már melyiket :huh:

Elküldve
Az f astránál csak egy vezetéket kellett elvágni, csak nem tudom már melyiket :huh:

Ezt hogy érted?? Ha elvágtad azt az egy vezetéket volt kommunikáció a rádióval?

Elküldve
Ezt hogy érted?? Ha elvágtad azt az egy vezetéket volt kommunikáció a rádióval?

Elvágtam a vezetéket és ennek hatására a rádió bekapcsolásakor(nem gyári) a kijelzőn megmaradt a dátum idő stb! Amig nem volt elvágva addig bekapcskor eltünt minden a kijelzőről.

Elküldve
Elvágtam a vezetéket és ennek hatására a rádió bekapcsolásakor(nem gyári) a kijelzőn megmaradt a dátum idő stb! Amig nem volt elvágva addig bekapcskor eltünt minden a kijelzőről.

Ilyet még nem is hallottam, de persze azért nem kételkedek, csak nagyon egyszerűnek tűnik.....

Azt lehet tudni, hogy melyik vezetéket kell elvágni és melyik csatiban??

Gondolom az egybeépítettre gondolsz (a legszélesebb vezérli a kijelzőt....)

Elküldve

A fejegység "remote" (kimenő 12V) szálát kell elvágni, az kapcsolja a kijelzőt. Egyes autókban viszont van antennaerősítő, és ha elvágod azt a vezetéket, nem fog többé tápot kapni az antennaerősítő és vacak lesz a vétel bizonyos helyeken.

Elküldve
A fejegység "remote" (kimenő 12V) szálát kell elvágni, az kapcsolja a kijelzőt. Egyes autókban viszont van antennaerősítő, és ha elvágod azt a vezetéket, nem fog többé tápot kapni az antennaerősítő és vacak lesz a vétel bizonyos helyeken.

Nem hiszem, hogy azt vágtam volna el hiszen az erősítőt is az a vezeték kapcsolta és az működött! Én egy szürke-fehér vezetékre emlékszem :huh:

Elküldve

Megoldás: nem a fejegységnél, hanem a kijelzőnél kellett elvágni azt a vezetéket (szürke-prios vagy fehér-piros).

Viszont G Astránál ennél "egyszerűbb" a helyzet, a kijelzőt lehet tech2-vel tiltani és engedélyezni :huh:

  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Egy érdekességre szeretnék választ kapni, olyan fórumlakótól aki érti hogy ez hogyan lehet?

Volt egy csodás opelomba egy gyári Blau SC 202 rádió csodásan szólt, lecserétem egy car 300 rádióra szintén blau gyártmányú ami még jobban szólt dinamikailag de azt vettem észre hogy hátulról már nem szól olyan erősen mint előről hiába állítom a fader gombbal a dolgot.

Miért van ez hogy a hangerőgomb áll egy helyen és mégis hátulról rosszabbul szól mint előről??

Elküldve
Sziasztok!

Egy érdekességre szeretnék választ kapni, olyan fórumlakótól aki érti hogy ez hogyan lehet?

Volt egy csodás opelomba egy gyári Blau SC 202 rádió csodásan szólt, lecserétem egy car 300 rádióra szintén blau gyártmányú ami még jobban szólt dinamikailag de azt vettem észre hogy hátulról már nem szól olyan erősen mint előről hiába állítom a fader gombbal a dolgot.

Miért van ez hogy a hangerőgomb áll egy helyen és mégis hátulról rosszabbul szól mint előről??

elöregedtek a hangszórók?

Elküldve
elöregedtek a hangszórók?

De hogy is valami olyan lehet hogy a gyári philips blau kazis egységek nem valós 4 csatornás erősítők, mert csak így lehet hogy hátul latymatagabbul szól!? Szerintem!

Elküldve
De hogy is valami olyan lehet hogy a gyári philips blau kazis egységek nem valós 4 csatornás erősítők, mert csak így lehet hogy hátul latymatagabbul szól!? Szerintem!

Miért ragaszkodsz a hátsó hangszórókhoz?

Egy normális sztereo installnál ez felejtős, de ha 5.1 ben gondolkodsz van létjogusultsága egyébként csak interferenciák sokasága és egy rossz szinpadkép az eredmény :huh:

Elküldve
Miért ragaszkodsz a hátsó hangszórókhoz?

Egy normális sztereo installnál ez felejtős, de ha 5.1 ben gondolkodsz van létjogusultsága egyébként csak interferenciák sokasága és egy rossz szinpadkép az eredmény :huh:

Ebben igazad van a színpad kép elöl az a legfontosabb, csak ha hátul ülök akkor nincs az a teltség mint elöl ezt hiányolom, nincs az a dinamika.

De lehet hogy nekem van túl elragadott felfogásom a gyári rendszerről!

Elküldve
Ebben igazad van a színpad kép elöl az a legfontosabb, csak ha hátul ülök akkor nincs az a teltség mint elöl ezt hiányolom, nincs az a dinamika.

De lehet hogy nekem van túl elragadott felfogásom a gyári rendszerről!

Normális első szett+erősítő+sub és minden a helyén lesz.... :huh:

Elküldve
Ebben igazad van a színpad kép elöl az a legfontosabb, csak ha hátul ülök akkor nincs az a teltség mint elöl ezt hiányolom, nincs az a dinamika.

De lehet hogy nekem van túl elragadott felfogásom a gyári rendszerről!

Ne ülj hátra :lol: :huh:

Elküldve

Ja, pont ezt akartam írni... :huh: Hátul max. a gyerekek ülnek, vagy max. az asszony. Őket meg nem nyűgözi le a zene. Ha bárki ül hátul, úgyis max. a Slágerrádió szól minimum hangerőn.

Elküldve
Az autót hagyjuk hifi szempontjából, mert szinpadkép ide, vagy oda, nem a lábam mellöl lesz az jó semmiképp.

Ezt mindenki lássa be és kész. Bocs, de ez tény. :)

Ez sajnos messze nem tény, max. a saját véleményed amit nem egy általános érvényű alap tétel....

Lehet még nem hallottál autóban igazán jó hifit, de ez nem azt jelenti hogy nincs is :)

Elküldve
Az autót hagyjuk hifi szempontjából, mert szinpadkép ide, vagy oda, nem a lábam mellöl lesz az jó semmiképp.

Ezt mindenki lássa be és kész. Bocs, de ez tény. :)

Ricsi, ha alulról hallod a zenét, akkor itt az ideje kicserélni az első szettet.... :)

Az általános térérzetet a magassugárzó határozza meg. Ha az gyengusz, vagy rosszul van beállítva, akkor vándorol le a hang. :D Ülj be hozzám, csukd be a szemed, és mondd meg, hol vannak a zenészek. :)

Elküldve
Sziasztok!

Egy érdekességre szeretnék választ kapni, olyan fórumlakótól aki érti hogy ez hogyan lehet?

Volt egy csodás opelomba egy gyári Blau SC 202 rádió csodásan szólt, lecserétem egy car 300 rádióra szintén blau gyártmányú ami még jobban szólt dinamikailag de azt vettem észre hogy hátulról már nem szól olyan erősen mint előről hiába állítom a fader gombbal a dolgot.

Miért van ez hogy a hangerőgomb áll egy helyen és mégis hátulról rosszabbul szól mint előről??

Nálam is ez a helyzet, mégpedig azért, mert nincs külön csipogóm az ajtóban...

roletti: nekem kimondottan tetszik a hangzás, ha hátul - az ajtókban - is van hagszóró :) Gusztus dolga :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.