Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok! Igaz nem gyári HIFI-vel kapcsolatos a kérdésem de hátha tudtok segíteni. Számomra egyszerűen érthetetlen a dolog...Történt az, hogy nagy felhőszakadás volt és azt vettem észre, hogy a kocsi vezetőülése és a mögötte lévő ülés lábterében 1-2 centi magasan állt a víz. Ezt a felhőszakadás másnapján vettem észre (a nagy eső napján még mentem is vele, és nem tűnt fel semmi..) Az ajtók természetesen be voltak csukva, ablakok fel voltak húzva. A jobb oldalon nyomát sem láttam a víznek. Elvittem a szervizbe, ahol azt mondták, hogy az utólagosan beszerelt hangszóróknál folyik be a víz. (Kilenc évvel ezelőtt ugyanis amikor a kocsi még vadiúj volt, elvittem egy autóhifi-beszerelő profi céghez és kicseréltettem a gyári hangszórókat.) Most a szerviz azt mondja, hogy a beszereléskor nem tettek tömítést a hangszóróhoz ezért ott a víz, ami összegyűlik az ajtóban, a hangszóró tömítetlen illesztésén át befolyik az utastérbe. És már éveken keresztül ázhatott a kocsi... ILYEN létezik szerintetek? Az ajtóban természetes dolog, hogy a víz összegyűlik mert, hogy az ablak sosem tud zárni tökéletesen? Ennyi víz? Ha van ötletetek írjatok. Előre is köszi. Nem értek nagyon az autókhoz, de nekem ez a dolog elképesztően furcsa. :)

 

Elküldve
1 órával ezelőtt, szeja írta:

Sziasztok! Igaz nem gyári HIFI-vel kapcsolatos a kérdésem de hátha tudtok segíteni. Számomra egyszerűen érthetetlen a dolog...Történt az, hogy nagy felhőszakadás volt és azt vettem észre, hogy a kocsi vezetőülése és a mögötte lévő ülés lábterében 1-2 centi magasan állt a víz. Ezt a felhőszakadás másnapján vettem észre (a nagy eső napján még mentem is vele, és nem tűnt fel semmi..) Az ajtók természetesen be voltak csukva, ablakok fel voltak húzva. A jobb oldalon nyomát sem láttam a víznek. Elvittem a szervizbe, ahol azt mondták, hogy az utólagosan beszerelt hangszóróknál folyik be a víz. (Kilenc évvel ezelőtt ugyanis amikor a kocsi még vadiúj volt, elvittem egy autóhifi-beszerelő profi céghez és kicseréltettem a gyári hangszórókat.) Most a szerviz azt mondja, hogy a beszereléskor nem tettek tömítést a hangszóróhoz ezért ott a víz, ami összegyűlik az ajtóban, a hangszóró tömítetlen illesztésén át befolyik az utastérbe. És már éveken keresztül ázhatott a kocsi... ILYEN létezik szerintetek? Az ajtóban természetes dolog, hogy a víz összegyűlik mert, hogy az ablak sosem tud zárni tökéletesen? Ennyi víz? Ha van ötletetek írjatok. Előre is köszi. Nem értek nagyon az autókhoz, de nekem ez a dolog elképesztően furcsa. :)

 

Szia,

Én sem vagyok szakértő, de a helyedben elvinném másik szerelőhöz, illetve 1-2 szerelőhöz úgy, hogy nem mondanám el az előzetes diagnózist, ne hogy befolyásoló tényező legyen. :-) Saját véleményem az, hogy az ajtón nincs ugye szigetelés és a gumi, ami megakadályozza ezt az a kereten van és amikor becsukod az ajtót, a vízelvezető gumi alá kell az ajtónak csukódni és így zár vízmentesen. Pontosabban körbe elvezeti a vizet és a küszöbnél kifolyik. Vagy nem zár rendesen és azért ázol vagy az ablaküvegnél lévő szigetelés nem jó és úgy juthat be az ajtóba víz.  Ezek csak saját feltételezések és vélemény. Szerintem mindenképp vidd el másik szerelőhöz is az autót. :-)

Üdv.: Viktor  

Elküldve
2 órája, szeja írta:

Sziasztok! Igaz nem gyári HIFI-vel kapcsolatos a kérdésem de hátha tudtok segíteni. Számomra egyszerűen érthetetlen a dolog...Történt az, hogy nagy felhőszakadás volt és azt vettem észre, hogy a kocsi vezetőülése és a mögötte lévő ülés lábterében 1-2 centi magasan állt a víz. Ezt a felhőszakadás másnapján vettem észre (a nagy eső napján még mentem is vele, és nem tűnt fel semmi..) Az ajtók természetesen be voltak csukva, ablakok fel voltak húzva. A jobb oldalon nyomát sem láttam a víznek. Elvittem a szervizbe, ahol azt mondták, hogy az utólagosan beszerelt hangszóróknál folyik be a víz. (Kilenc évvel ezelőtt ugyanis amikor a kocsi még vadiúj volt, elvittem egy autóhifi-beszerelő profi céghez és kicseréltettem a gyári hangszórókat.) Most a szerviz azt mondja, hogy a beszereléskor nem tettek tömítést a hangszóróhoz ezért ott a víz, ami összegyűlik az ajtóban, a hangszóró tömítetlen illesztésén át befolyik az utastérbe. És már éveken keresztül ázhatott a kocsi... ILYEN létezik szerintetek? Az ajtóban természetes dolog, hogy a víz összegyűlik mert, hogy az ablak sosem tud zárni tökéletesen? Ennyi víz? Ha van ötletetek írjatok. Előre is köszi. Nem értek nagyon az autókhoz, de nekem ez a dolog elképesztően furcsa. :)

 

Dobd be egy haverod a kocsiba és irány az első magasnyomású kézi mosó. Te ülsz szépen a helyeden (hátulra is szerezhetsz egy cimbit), kívülről meg nyomassátok vízzel. Jó eséllyel látni fogjátok hol jut be a víz, utána lehet célirányosan bontani/szemlézni. Anno az előző Astra anyós ülésénél voltak foltok nagy esők után. Nem volt klímás így azt kizárhattuk, hűtőfolyadék nem fogyott is a fűtésrendszer csepegést is kizártuk. Találgatás volt de nem több. Aztán egy szép nyári délutánon hazafelé tartottunk a Velencei tóról és akkora eső kapott el minket hogy a 7-esen félre álltak az autók mert semmit nem lehetett látni. Az első szélvédő felső sarkától csepegett a víz, olyan trükkösen hogy a tetőkárpiton nem hagyott nyomot. Szélvédőt újra ragasztották, többet nem volt ilyen gond. Szerelő mondta, gyakran a gyári beragasztások silányabbak mint az utólagos. 

  • Like 1
Elküldve

Hard-Ex és Janó32! Nagyon köszönöm a válaszotokat és az ötleteket. Bízom benne, hogy most a javítás után nem az fog kiderülni, hogy valami egész máshonnan jut a víz a kocsiba. :) Mindenestre most szép idő van, lesz ideje kiszáradni. :)

Elküldve (edited)

Üdv!

Na kérem, a Pioneer DEH-6700MP cserés lesz a jövőhéten, helyette egy Pioneer MVH-X580DAB kerül be. Viszont ennek lesz egy mikrofon kábele is, továbbá egy Pioneer AN-DAB1 ablakra ragasztható antenna (nem tudom mennyit fog érni), aminek szintén fel kell vinni a kábelét.

A szélvédő bal alsó sarkában már ott van a riasztó ultrahangos érzékelője, itt nem szeretnék megbontani semmit sem. Tehát jobb oldalt kellene felvezetni a kábeleket. (kérdés milyen hosszú kábel jár hozzá)

Hogyan lehet leszedni az oldalsó műanyag takaró elemet? Pattintós? Csavaros? Valaki csinált már ilyet? A középkonzoltól hol lehet elvezetni a kábeleket?

Módosítva : KMilán
Elküldve (edited)
On 2016. 08. 28. at 12:34, tgabika76 írta:

Az A-oszlop takaró műanyag pattintós, ha lehúzod róla a kédergumit, akkor óvatos, de határozott feszítéssel lejön a helyéről. 

Na el is akadtam. Persze nem az új beszerelésével, hanem a régi kiszedésével. Pioneer a régi, illetve az új is. A dobozba adtak kiemelőt az újhoz. Viszont a régi meg sem akar vele moccanni. Mintha belehegesztették volna.

Nincs valakinek esetleg feleslegbe? Mondjuk Győr környékén? Tudom 700 Ft, de nem biztos, hogy erre akarok költeni, mivel egyszeri alkalomra kell. Esetleg méretek? (hátha lemezből ki lehetne vágni) Nem lehet, hogy gyári Opel rögzítéses? (mivel  ezzel jött ki a szalonból)

Köszi.

Módosítva : KMilán
Elküldve
On 2016. 09. 04. at 8:15, KMilán írta:

Na el is akadtam. Persze nem az új beszerelésével, hanem a régi kiszedésével. Pioneer a régi, illetve az új is. A dobozba adtak kiemelőt az újhoz. Viszont a régi meg sem akar vele moccanni. Mintha belehegesztették volna.

Nincs valakinek esetleg feleslegbe? Mondjuk Győr környékén? Tudom 700 Ft, de nem biztos, hogy erre akarok költeni, mivel egyszeri alkalomra kell. Esetleg méretek? (hátha lemezből ki lehetne vágni) Nem lehet, hogy gyári Opel rögzítéses? (mivel  ezzel jött ki a szalonból)

Köszi.

Sikerült kivenni! Be is szereltem az újat. :) Amin meglepődtem, hogy ez a Pioneer képes lecsökkenteni a fényerőt akkor, amikor a lámpákat (helyzetjelző, tompított) felkapcsolom.

IMG_20160908_193209_www.kepfeltoltes.hu_
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

 

Elküldve
20 órája, KMilán írta:

Sikerült kivenni! Be is szereltem az újat. :) Amin meglepődtem, hogy ez a Pioneer képes lecsökkenteni a fényerőt akkor, amikor a lámpákat (helyzetjelző, tompított) felkapcsolom.

IMG_20160908_193209_www.kepfeltoltes.hu_
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

 

Az megvan, hogy a gari általában annak a feltétele, hogy szakember szereli be?

Nekem is Pioneer van, egy alap verzió, de teljesen jó. Már örülök, hogy nem egy olcsó noname cuccot vettem... Ez igaz drágább volt, de mindent tud ami nekem kell és a gyári szórókkal is tök jól muzsikál. Mióta megvan, elkezdtem zenét hallgatni a kocsiban :)

Elküldve
2 órája, outsider írta:

Az megvan, hogy a gari általában annak a feltétele, hogy szakember szereli be?

Nekem is Pioneer van, egy alap verzió, de teljesen jó. Már örülök, hogy nem egy olcsó noname cuccot vettem... Ez igaz drágább volt, de mindent tud ami nekem kell és a gyári szórókkal is tök jól muzsikál. Mióta megvan, elkezdtem zenét hallgatni a kocsiban :)

Ha van villamosmérnök ismerős, ír egy papírt, hogy ő szerelte be és ott a szakember:-)

Elküldve
8 órája, peacetrang írta:

Ha van villamosmérnök ismerős, ír egy papírt, hogy ő szerelte be és ott a szakember:-)

Szerintem nem kell hozzá mérnöki papír. :)

Elküldve
13 órája, outsider írta:

Az megvan, hogy a gari általában annak a feltétele, hogy szakember szereli be?

Nekem is Pioneer van, egy alap verzió, de teljesen jó. Már örülök, hogy nem egy olcsó noname cuccot vettem... Ez igaz drágább volt, de mindent tud ami nekem kell és a gyári szórókkal is tök jól muzsikál. Mióta megvan, elkezdtem zenét hallgatni a kocsiban :)

Igen, megvan. Ugyanakkor az is, hogy Németországból hozattam a cuccot. Szóval, ha 3 éven belül baja lesz (remélem nem) oda tuti nem viszem vissza. Szóval hallani sem akarok arról, hogy tönkremegy.

Elküldve
2 órája, gezoli írta:

Szerintem nem kell hozzá mérnöki papír. :)

Sőt, egy mérnöki diploma szép, de szerintem senki nem fogadja el, hacsak nem autoelektronikai cége is van...

Elküldve
7 órája, gezoli írta:

Szerintem nem kell hozzá mérnöki papír. :)

Nem kell, de így is megoldható.

5 órája, outsider írta:

Sőt, egy mérnöki diploma szép, de szerintem senki nem fogadja el, hacsak nem autoelektronikai cége is van...

Szerintem nem feltétlenül kell szakszervízbe menni. A példánál maradva egy mérnöki diploma feltételez annyi tudást, mint egy 2 éves technikusi képzés, de ez fordítva már nem igaz.

Elküldve
13 perce, peacetrang írta:

Nem kell, de így is megoldható.

Szerintem nem feltétlenül kell szakszervízbe menni. A példánál maradva egy mérnöki diploma feltételez annyi tudást, mint egy 2 éves technikusi képzés, de ez fordítva már nem igaz.

Annyira azért nem lennék benne biztos! :)

  • Like 1
Elküldve
On 2016. 09. 10. at 14:44, gezoli írta:

Annyira azért nem lennék benne biztos! :)

Azért csak "feltételez" :) a mérnöki képzésünk inkább csak arra tanít, hogy a bal fülünket a jobb kezünkkel vakarjuk, a gyakorlati tudás megszerzésében nem segít.

Elküldve

sziasztok :) kaptam egy delco cdr 500 cd rádiot.valaki tudna egy utmutatot hozá illetve milyen formátumot tud és ujrairhato cd-t szereti e :)

Elküldve
39 perce, atis_ írta:

sziasztok :) kaptam egy delco cdr 500 cd rádiot.valaki tudna egy utmutatot hozá illetve milyen formátumot tud és ujrairhato cd-t szereti e :)

Küldj privátban egy mail-címet.

Elküldve
On 2016. 09. 10. at 14:31, peacetrang írta:

Nem kell, de így is megoldható.

Szerintem nem feltétlenül kell szakszervízbe menni. A példánál maradva egy mérnöki diploma feltételez annyi tudást, mint egy 2 éves technikusi képzés, de ez fordítva már nem igaz.

A lényeg az, hogy mit fogad el a forgalmazó, nem pedig az, hogy mit feltételezünk... :)

Nekem megért 3k-t.

Elküldve

Sziasztok. :)

Le szeretnem cserelni a teljes nagy hangszoro szettet az autoban. Elegge leromlott a hangzas. Hatul rendesen dobozhangja van. 

#1 Az lenne a kerdesem, hogy beepito keretet honnan tudnek rendelni itt a netrol, ami jo is az elso, es hatso ajtoba?

#2 Nincsenek valakinek 99-es Caraban-ba hatso csipogoi? Vezetek megvan, szeretnem potolni oket.

  • 2 months later...
Elküldve

Sziasztok!
 

Fejegység vásárlás előtt állok, ebben kérnék segitséget.
Van olyan a gyárin kívül amivel használható lenne a multi kormány?
Vagy amihez létezik átalakító kábel, vagy kapcsolás az összekábelezésről?

Elküldve
1 óra, kahon írta:

Sziasztok!
 

Fejegység vásárlás előtt állok, ebben kérnék segitséget.
Van olyan a gyárin kívül amivel használható lenne a multi kormány?
Vagy amihez létezik átalakító kábel, vagy kapcsolás az összekábelezésről?

Szinte bármelyikhez létezik (a lentebbi linken találsz példákat), hátránya hogy közel annyiba kerül mint maga a fejegység, valamint van egy feltétel is: a választott fejegységnek képesnek kell lennie a (nem infrás) távirányíthatóságra, azaz meg kell lennie az erre szolgáló csatlakozónak a hátoldalon, erre a forgalmazónál kérdezz rá. És íme a link a kormánytáv-adapterekkel:

http://www.carlink.hu/index.php?cPath=5_287_197_216

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Köszönöm az infót.
A fentiek alapján arra jutottam hogy ez jó lesz.: JVC KD-R871BT

Lehet hogy hülyeséget mondok, de a linken ami fel van tüntetve az csak egy átalakító kábel egy ilyen kütyühöz.
De javítsatok ki ha tévedek (mielőtt megrendelem feleslegesen).

Ha jól értem ezzel a kettővel együtt menni fog a dolog.
 

Elküldve
18 órája, kahon írta:

Sziasztok!

Köszönöm az infót.
A fentiek alapján arra jutottam hogy ez jó lesz.: JVC KD-R871BT

Lehet hogy hülyeséget mondok, de a linken ami fel van tüntetve az csak egy átalakító kábel egy ilyen kütyühöz.
De javítsatok ki ha tévedek (mielőtt megrendelem feleslegesen).

Ha jól értem ezzel a kettővel együtt menni fog a dolog.
 

Valóban feleslegesen rendelnéd meg, de abban igazad van hogy valószínűleg nem lesz hozzá elég az általam linkelt cucc. Leírom miért (és ezek első kézből való infók, nekem is JVC fejegységem van (bár nem ilyen, hanem KD-X 250BT), és onnan rendeltem hozzá az adaptert amit fentebb is linkeltem):

Az általam linkelt átalakítóhoz is tartozik egy dobozka (az oldalon szereplő képnek ne higgy, az csak illusztráció), az sem csak maga a kábel, amit én megelégedéssel használtam is az előző (szintén JVC márkájú) rádiómhoz. Mivel a kormánytávhoz ragaszkodtam és az átalakító már megvolt, épp emiatt vásároltam másodszor is JVC fejegységet, csakhogy meglepve tapasztaltam hogy az átalakító 3.5mm-es Jack dugóját nincs hová dugni rajta (az előző fejegységen volt egy aljzat erre a célra, úgyhogy csak össze kellett dugni és már működött is), helyette egyetlen szál vezeték áll ki a rádió csatlakozójából, rajta a "Remote" felirattal (ezt csak azért írom mert ahogy nézem, az általad kinézett fejegységen sincs meg a Jack aljzat). Végül aztán valaki talán éppen innen a fórumból felvilágosított, hogy ez csak egyszerű spórolás a fejegység gyártójának részéről, és nem kell mást tenni mint vásárolni egy szerelhető mono Jack aljzatot, és a meleg ér forrszemébe (az aljzat csúcsába) beleforrasztod a rádióból kijövő vezetéket (a hideg érrel nem kell foglalkozni, a rádión keresztül kapja a testet), összedugod a Jack-et és már működik is. Szóval a fentebb linkelt átalakítón még további 100Ft befektetést igényel az ügy, mivel kell venned egy ilyet is hozzá, azt a kütyüt meg felejtsd el:

 

2044.jpg

  • Like 2
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.