Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

4 hours ago, Szemilan írta:

Antenna cserét csinált már valaki? Találtatok 5 ajtós spricnis talpat, vagy gumi tömítést alá elfogadható áron? (Gyári 25-30 ezer pálcával együtt) Sajnos cserélnem kell előbb, vagy utóbb.

Az is lehet, hogy kompletten lesz fejegységgel cserélve. Viszont én DAB+-os fejegységet akarok, így a mostani gyári antenna nem is jó hozzá. Nem lehet a spricnit  valamivel kiváltani?

ha kell telefon szám akitől én vettem a gyári talpat  5e akkor email-ben meg adom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Az F Astra Blaupunkt gyári hangszórószettje passzol a G Astra első ajtajába mindenféle átalakítás, mókolás nélkül?

Melyik gyári hangszórószetteket szereltek a g astrába, ezek közül melyik szólhat a legjobban?

Ugyanez a kérdés vonatkozik a gyári fejegységekre, főként olyanra, ami mp3-at is lejátszik.

Módosítva : ginola
Link to comment
Megosztás:

22 hours ago, ginola said:

Sziasztok

Az F Astra Blaupunkt gyári hangszórószettje passzol a G Astra első ajtajába mindenféle átalakítás, mókolás nélkül?

Melyik gyári hangszórószetteket szereltek a g astrába, ezek közül melyik szólhat a legjobban?

Ugyanez a kérdés vonatkozik a gyári fejegységekre, főként olyanra, ami mp3-at is lejátszik.

G Astraban volt BOSE hangrendszer. Gondolom annál nem volt jobb. Gyári mp3-as lejátszóról nem tudok. Valószínűleg nem létezett, csak H Astrától.

Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, nemeth_laca írta:

Sziasztok!

Ajánlottak egy Sony cdx-g1000u fejegységet a Pioneer Deh-1500uba fejegységemért.

Tud valaki valamit a sony-ról? Megérné vajon a csere?

Durván ugyan az a kettő. Nekem ugyan Sony van, rosszat nem tudok róla mondani, pedig Pio párti vagyok. Ezzel vettem a verdát, ki akartam dobni, de

aztán megszerettem. Ami számomra fontos volt, hogy tudja vezérelni a mélyládát, persze mindamellett, hogy hallgathatóan szóljon. :-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Közeljövőben lecserélem a gyári rádiót. Olyan kérdésem lenne, hogyan tudnám megoldani majd, hogy menjen úgy is a rádió hogy gyújtás nélkül, de viszont kulcsal. Acc állásban vagy is csak mikor eggyet fordítok a kulcson. Van erre valami megoldás?? Gyújtás kapcsolón van ilyen kivezetés?? Valamint van áttalakító ami opel iso?? Vagy inkább vegyek egy ellendarabot isoból és forasszam rá a régi helyére? 

Ja és azt elfelejtettem írni f astra c14NZ 92 évjárat.

Módosítva : Kispotter
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Elképzelhető az, hogy adott egy 30ezres blaupunkt (helsinki 220bt) fejegység és nem tudja azt, hogy onnan folytassa a lejátszást ahol abbahagyta? Tehát kiveszem a kulcsot, majd mikor újra beteszem és indulok, nem onnan indul a lejátszás. A kábelek miatt lenne valami? Mert még a dátum eltűnik a TID-ről, ha bekapcsolom a fejet, mert nem találtam meg, hogy melyik kábelt is kellene elnyisszantani. A régi panasonic folytatta a lejátszást onnan ahol az előzőt abbahagytam és a dátum is a helyén volt, a blauval mindig újra ki kell keresni hogy hol jártam és kezd idegesíteni...

Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, peacetrang írta:

Sziasztok!

Elképzelhető az, hogy adott egy 30ezres blaupunkt (helsinki 220bt) fejegység és nem tudja azt, hogy onnan folytassa a lejátszást ahol abbahagyta? Tehát kiveszem a kulcsot, majd mikor újra beteszem és indulok, nem onnan indul a lejátszás. A kábelek miatt lenne valami? Mert még a dátum eltűnik a TID-ről, ha bekapcsolom a fejet, mert nem találtam meg, hogy melyik kábelt is kellene elnyisszantani. A régi panasonic folytatta a lejátszást onnan ahol az előzőt abbahagytam és a dátum is a helyén volt, a blauval mindig újra ki kell keresni hogy hol jártam és kezd idegesíteni...

Szia!

Elképzelhető mindegyik. Próbáld ki úgy, hogy kikapcsolod a fejegységet anélkül, hogy elvennéd tőle az áramot. (járó motornál, vagy gyújtáson) Visszakapcsolásnál, ha van ilyen funkció benne, folytatnia kell a lejátszást. Ha igen, csak a memória törlődhet a hiányzó feszültség miatt. Vagyis a kábelek miatt van. Ha nem, akkor nem tudja, vagy a beállításokban kell valamit átállítani. Nézd meg a felhasználói utasítást.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Spricnis antenna talphoz keresek pót antenna szár(ak)at. Viszont nem a gyári spirálos fajtát, hanem a sima egyszerű egyenes antennát. Lehet ebben erősítő? Ha igen, hol lehet elhelyezve? (opel márkaszerviz szerint pont a spirálos rész az, de én nem hiszem, inkább azt tudom elképzelni, hogy az alsó vastagabb részben van valamilyen erősítő.

Ezeket néztem. Van, aminél ott van, hogy 16V antennához.

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=375956

http://www.homasita.hu/product/65723

http://webshop.sziklairacing.hu/egyeb-alkatresz-es-felszereles/kulso-ter/antennak-es-tartozekok/auto-antenna-300mm-jac43023

Link to comment
Megosztás:

18 minutes ago, Szemilan írta:

Üdv!

Spricnis antenna talphoz keresek pót antenna szár(ak)at. Viszont nem a gyári spirálos fajtát, hanem a sima egyszerű egyenes antennát. Lehet ebben erősítő? Ha igen, hol lehet elhelyezve? (opel márkaszerviz szerint pont a spirálos rész az, de én nem hiszem, inkább azt tudom elképzelni, hogy az alsó vastagabb részben van valamilyen erősítő.

Ezeket néztem. Van, aminél ott van, hogy 16V antennához.

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=375956

http://www.homasita.hu/product/65723

http://webshop.sziklairacing.hu/egyeb-alkatresz-es-felszereles/kulso-ter/antennak-es-tartozekok/auto-antenna-300mm-jac43023

Nem biztos, hogy jó ötlet. Én találtam az út mellett egy ugyanolyan (kinézetre) antenna szárat mint a gyári. Ki is cseréltem, mert az enyémnek a tövénél a műanyag borítás már megrepedezett. Városban nem volt semmi gond, viszont azon kívül nagyon rövid távolságon elvesztette a jelet (gyengült a vétel). Visszaraktam a gyárit és annál nem volt ilyen probléma. Megtakarítottam a menetet, de nem változott.

Ha csak dísznek használod, nem hallgatod a rádiót akkor szerintem rendben lesz.

Link to comment
Megosztás:

22 minutes ago, gezoli írta:

Nem biztos, hogy jó ötlet. Én találtam az út mellett egy ugyanolyan (kinézetre) antenna szárat mint a gyári. Ki is cseréltem, mert az enyémnek a tövénél a műanyag borítás már megrepedezett. Városban nem volt semmi gond, viszont azon kívül nagyon rövid távolságon elvesztette a jelet (gyengült a vétel). Visszaraktam a gyárit és annál nem volt ilyen probléma. Megtakarítottam a menetet, de nem változott.

Ha csak dísznek használod, nem hallgatod a rádiót akkor szerintem rendben lesz.

Pont azért akarok cserélni, mert vacak így a vételem. Sajnos itt a Bakonyban nem egyszerű a dolog. Rádiós ismerősök ajánlották, hogy tegyek fel egy sima antennát, nekik az bevált. Ismerősnek van insigniája, abba valami nagyon spéci cucc lehet, mert minden adót zajmentesen befog, nagyon érzékeny a tunere. Aztán csak egy kis apró cápauszony antennácskája van hátul. Bár szerintem az antenna dőlésszöge sem a legjobb az astrán. Ez a horizontális és vertikális között van valahol. Tegnap is autózás közben felváltva szólt két adó. (távoli adók)

Ami most van rajta, az 30 cm-es. Szerintem egy 40-es is elférne rajta. Bár a hosszát egy antenna tervezővel kellene meghatároznom, talán az vezetne a legjobb vételhez. (hossz mellett fontos az átmérő és az antenna anyaga is)

Link to comment
Megosztás:

Az antennaerősítő az Astránál az antennatalpban van. Elképzelhető hogy neked már tönkrement/elrozsdásodott, ezért nem működik, bár akkor másik antennával sem menne. Amúgy írtad hogy neked 30cm-es antennád van, erről ugrott be hogy kevesen tudják hogy a G Astra kétféle hosszúságú antennával jött ki, és a Classicoké (amilyen a tied is) a rövidebb:

Antenna_rovid_hosszu.jpg

Link to comment
Megosztás:

21 hours ago, Szemilan írta:

Szia!

Elképzelhető mindegyik. Próbáld ki úgy, hogy kikapcsolod a fejegységet anélkül, hogy elvennéd tőle az áramot. (járó motornál, vagy gyújtáson) Visszakapcsolásnál, ha van ilyen funkció benne, folytatnia kell a lejátszást. Ha igen, csak a memória törlődhet a hiányzó feszültség miatt. Vagyis a kábelek miatt van. Ha nem, akkor nem tudja, vagy a beállításokban kell valamit átállítani. Nézd meg a felhasználói utasítást.

Szia!

Köszi a választ, megnéztem ma így. Fej bekapcs, USB kiválaszt, fej kikapcs, majd vissza be és szépen folytatja onnan. Kezdődhet a keresgélés, hogy melyik vezeték nincs a helyén:brooding:

Link to comment
Megosztás:

22 hours ago, tgabika76 írta:

Az antennaerősítő az Astránál az antennatalpban van. Elképzelhető hogy neked már tönkrement/elrozsdásodott, ezért nem működik, bár akkor másik antennával sem menne. Amúgy írtad hogy neked 30cm-es antennád van, erről ugrott be hogy kevesen tudják hogy a G Astra kétféle hosszúságú antennával jött ki, és a Classicoké (amilyen a tied is) a rövidebb:

 

Kutakodtam egy kicsit rádiós fórumokon és ezt találtam:

 

"Anno hasonlítgattam az antennákat, főleg azért, mert autócsere történt (a Grundig rádiót átraktam). A lecserélt "öreg" Volvo gyári antennájával sokkal jobb volt a vétel, mint az új Skoda gyári (erősítős Hirschmann) antennájával. Természetesen az erősítő a tápot megkapta. Próbálgattam, mi lehet a probléma...oda jutottam, hogy a Skoda kb. 30cm üvegszálas rúdra tekert vékony drótból (gumival bevonva) lévő antennája nyomába sem ér a Volvo kb. 7 mm vastagsággal induló kb. 80cm hosszú rézzel bevont, majd krómozott acél ötvözet antennájának. A miértre egyszerű a válasz, a sugárzó anyagvastagsága ill. a hossza a vételi frekvenciához viszonyítva szépen kiadott egy negyed hullámra méretezett antennát az FM sávra. Ha hozzá vesszük az autó fém tetejét -> negyed hullámú GP antennát kapunk az FM sávon, míg a Skoda antennája nem bír valós rezonanciával, csak az erősítő illeszti a frekvenciára. Mivel a menet nem passzolt, így nem tudtam a Volvo antennáját a Skodán kipróbálni, de akadt egy darab 8mm átmérőjű alucső. Megoldottam a menetbe való rögzítését és elkezdtem vele játszani...és lett meglepetés...75 cm-re vágva (100 MHz-en pont negyed hullámhossz) kiváló lett a vétel, csak egy probléma volt "szarul" nézett ki így az autó -> ment vissza a gyári antenna."

Link to comment
Megosztás:

üdv srácok

bocsi ha rossz a téma de hifi :D

segítség kellene a gyári hangszórók cseréjéhez, ezeket néztem ki helyette, remélem jók (olcsón kell valami)

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=33&termek=30968

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=34&termek=21204

hozzá keret (is kell ugy tudom)

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=1134&termek=31998

azt viszont csak elsőhöz találtam

 

És amire szükségem lenne, egy üzletre  ahol beszerelik, vagy egy segítőkész kolegára aki szintén meg csinálná helyettem mert nem értek hozzá, természetesen fizetős munka lenne, ha meg tudunk egyezni :D

köszönöm szépen előre is

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, mihalyvig írta:

üdv srácok

bocsi ha rossz a téma de hifi :D

segítség kellene a gyári hangszórók cseréjéhez, ezeket néztem ki helyette, remélem jók (olcsón kell valami)

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=33&termek=30968

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=34&termek=21204

hozzá keret (is kell ugy tudom)

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=1134&termek=31998

azt viszont csak elsőhöz találtam

 

És amire szükségem lenne, egy üzletre  ahol beszerelik, vagy egy segítőkész kolegára aki szintén meg csinálná helyettem mert nem értek hozzá, természetesen fizetős munka lenne, ha meg tudunk egyezni :D

köszönöm szépen előre is

 

Hello!

Egyik barátom Micrájába ilyet tettünk, nekem annyira nem jön be...a gyárival mi a baj? Szerintem ha attól jobb hangzást akar az ember akkor 20e alatt nem érdemes nézelődni, de javítsatok ki, ha tévedek.

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 12. 11. at 13:02, Szemilan írta:
5 hours ago, mihalyvig írta:

üdv srácok

bocsi ha rossz a téma de hifi :D

segítség kellene a gyári hangszórók cseréjéhez, ezeket néztem ki helyette, remélem jók (olcsón kell valami)

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=33&termek=30968

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=34&termek=21204

hozzá keret (is kell ugy tudom)

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=1134&termek=31998

 

A MacAudio belépő szintje éppen jobb lesz, mint a gyári... de főleg azért, mert a gyári papírját már egy kicsit megfárasztotta az idő. Tehát tapasztalhatsz javulált. Az előző F-Astrámban olcsó MacAudio-ra cseréltem a gyárit... technosabb zenéhez való cucc, nem egy szofisztikált darab... és leginkább nem selyem hangzású magassal, mint pl. amilyen a Hertz magasa. Nekem az F-astramban ezt támogatta 2 ovális blaupunkt 2/3 arányba hátra tolt faderrel... tehát csak a magast lehetett inkább elől hallani, hogy ne legyen kásás, mosott a hangzás... Nem volt szerencsés... de már így... kalaptartós ovális blau-kkal vettem anno. Szép mély hangzása volt, szép volt a beszéd hangja... különösen rádiónál.

Más:

Itt nem szokták kibeszélni, (ahogy olvasom), de normálisabb hifis üzletben az összeg és beépítési paraméterek után az egyik következő kérdés, hogy "milyen zenéhez lesz?" A technós, tuc-tuc-ra más hangzású fejegység és pláne más hangszóró kell. Eltérő az egyes zenék által támasztott követelmény... De leginkább az egyes hangszóró márkák hangzásvilága... ugyanolyan fejegység mellett.

Én. pl. mélyet alig tartalmazó akusztikus zenéhez kerestem 1 éve hangszórót és ez már 1-2 ismert márkát ki is zárt, továbbá 1-2 másikat előtérbe hozott. Pl. a teljesen más magas hangzású olasz Hertz-et javasolták. 

Érdemes megnézetni, mert az antenna

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, huan írta:

Sziasztok!

A rádió antennája folyamatosan letörik, elhajlik...stb. Valami megoldást keresek ennek kiküszöbölésére.

Ti milyen megoldást használtok, akinek nem folyamatosan ki van húzva a gyári antenna?

Ezek beszerelhetőek valahogy?

- elektromos antenna

- cápa antenna tetőre

- Erősített beltéri autó antenna

Nagyon sokfélét lehet találni, én is most készülők venni valamilyent. Igaz nem törés miatt, hanem a jobb vétel érdekében.

A cápa antenna csak akkor szerelhető be, ha nem spricnis az antenna talpad. Egyébként van egy csomó, ami ráragasztható az autó tetejére és egy csavarral rögzíthető a meglévő talphoz. Szerintem erősítő nélkül csak dísznek jó, mert hogy csak a nagyon erős jelet fogja fogni, az biztos.

A beltéri antenna egyszerűen elhelyezhető. A szélvédőre kell ragasztani, majd a műszerfal alatt bevezetni a kábelt. Nem tudom hol lenne célszerű. Viszont ez is csak az erősítő miatt fog normális vételt produkálni. Viszont már benne van, így arról nem kell gondoskodni.

Nem tudom milyen gyakran töröd le, de szerintem az 1000 FT-os pálcából szerezz be párat, ami a törött helyére becsavarozható.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 1/17/2016 at 8:13 PM, tgabika76 said:

Az antennaerősítő az Astránál az antennatalpban van. Elképzelhető hogy neked már tönkrement/elrozsdásodott, ezért nem működik, bár akkor másik antennával sem menne. Amúgy írtad hogy neked 30cm-es antennád van, erről ugrott be hogy kevesen tudják hogy a G Astra kétféle hosszúságú antennával jött ki, és a Classicoké (amilyen a tied is) a rövidebb:

 

Jéééé, ez az én képem! :D Honnan került elő.....? 

Link to comment
Megosztás:

55 minutes ago, Stofl írta:

Jéééé, ez az én képem! :D Honnan került elő.....? 

Gyűjtögető vagyok, minden olyan dolgot lementek, amiről úgy tűnik, később még hasznos lehet. És lám, ez esetben be is bizonyosodott hogy az!:cool:

Amúgy ha már itt tartunk, neked mi a tapasztalatod a hosszabb antennával? Javult a vétel?

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, tgabika76 said:

Gyűjtögető vagyok, minden olyan dolgot lementek, amiről úgy tűnik, később még hasznos lehet. És lám, ez esetben be is bizonyosodott hogy az!:cool:

Amúgy ha már itt tartunk, neked mi a tapasztalatod a hosszabb antennával? Javult a vétel?

Igazából a sógor panaszkodott, hogy rossz a vétele az Atrában. Akkor néztem az antennáját, hogy helyes. Ahhoz képest az enyém pedig mint valami távirányítós kisautó! :)

Ekkor átraktuk az enyémet, és megjavult a rádiója. Ezért vett magának eredeti hosszú antennát. És azóta is minden rendben.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na ez az én problémám:

A gyári üvegszálas antennánál, ha megfogom a tetejét, szó szerint romlik a vétel, ha az alját, akkor picit javul. A botantennánál (ami egyébként egy konyhai rádió letört darabja, amit 40 cm-re húztam ki) teljesen mindegy hol fogom meg, nem zavarja a vételt. Nem lesz jobb, vagy rosszabb. Kipróbáltam egy másik antennával is. (Sajnos nem menetes, törött is. Alább a képen látható a keresztmetszete) Kb ugyan úgy 28 cm-es, mint a gyári, de sima, egyszerű. (valószínűleg réz a közepe). Azzal is javult a vétel, de anná azt tapasztaltam, ha a tövét fogom meg, romlik, de ha a tetejét, javul a vétel. A videó alatt a Wien1 Kahlenbergi Hitradio ÖE3 (osztrák 3-mas közszolgálati csatorna) szól, innen egészen pontosan 157 km légvonalban. Gerincadó és 100 kW az adóteljesítmény, horizontális polarizációval.

 

 

20160126_162541.thumb.jpg.54a80a81212da7

 

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.