Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzin-gáz (LPG / CNG) fórum


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Végére jutottam a CNG autó vásárlásának gondolatával. Egészen pontosan, nem lesz CNG-s autóm. Körbejártam a témát, telefonálgattam, érdeklődtem. Onnan indult a dolog, hogy a CNG üzemeltetés ólcsónak tűnt. Azonban! ...

Az autó speciális paraméterei, műszaki állapota, a használt autó vásárlásával járó fejfájás, hibakódok esetleges jelenléte - ahogy kisp113 car-társ mondta, csak a jéghegy csúcsa. Ki tudja, hogy milyen körülmények között és milyen gondossággal használták az autót korábban.

Jelenleg jövedéki adó-mentes a CNG, de ez a mentesség csak 2018-ig garantált. Utána ki tudja mit talál ki Állam Bácsi. Az adómentességnek köszönhetően a NAV nem érintett és nem is foglalkozik azzal, ha valaki otthonában telepít egy kompresszort (ami min. 500e Ft), DE a gázművek nem ad engedélyt ilyen eszköz csatlakoztatására. Ha valaki mégis beépíti a kompresszort a garázsba és a gázművek kiszúrja, akkor szabálytalan gázvételezés miatt tesznek feljelentést. Bírság jár érte, de azt mondják, hogy még a gázszolgáltatás is megtagadhatják az adott háztartásnak :icon11: (A NAV csak akkor szól bele, ha valaki kereskedelmi céllal üzemeltet ilyet -mondjuk taxiflottát tankol a garázsában.)

Aztán a következő információk is elriasztottak a CNG autó vásárlásától. A általam kiszemelt autóban négy tartály van. Ennek hitelesítése, nyomáspróbája 20e Ft/darab. Plussz a tartályok le és felszerelési díja! A kiadott igazolás pedig 3(!) évre érvényes és a műszaki vizsgán kérik a hat hónapnál nem régebbi papírt. Szóval minden műszaki vizsga előtt el kell végeztetni, így a műszaki vizsga ára több, mint 100e Ft.

A meglévő három nyilvános kút csak kevés autótulajdonosnak jelent könnyebbséget és ad nyugalmat a kb 350-400km-es hatótávolság mellé. Nekem mondjuk ez még belefért volna, mert útba esik jövet-menet, de a járulékos költségek riasztóak. Arra jutottam, hogy nekem az évi 22-25e km-es futásra nem volna kifizetődő megoldás.

Marad az LPG. :icon10:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...

Sziasztok!

Ezúttal a H Astra-val szerzett tapasztalatokat osztom meg.

Néhány hónapja a chek-lámpa fel-fel villanása, kialvása, majd folyamatos világítása tartott kíváncsi hangulatban, hogy mi okozhatja. Érezhető változás csak időnként volt tapasztalható, hogy nyomatékszegénnyé és lomhává vált az autó. Ez azért már aggasztó tünet volt. Megesett, hogy a fogyasztás is kiemelkedően magas volt. Hiába csak néha fordult elő, azért nem nyugtatott meg a tény, hogy a chek-lámpa virít a műszerfalon. Ha nem is érezni semmit, azért az a hiba jelen van ... valahol. Természetesen minden alkalommal a hibakód olvasásával bíztam abban, hogy megkapom a választ. Kiolvasáskor az autó a P0170 -nel tájékoztatott a lappangó betegségéről. Hát ezzel nem jutottam közelebb ... :confused:

A fórumon, különböző topikoban próbáltam olvasni a sorok között, illetve konkrétan is feltettem a kérdést, hogy a P0170 honnan is eredhet, mi okozza? Konkrét választ sajnos nem tudott adni senki, csak találgatások születtek.

Elmentem egy ismerős szerelőhöz, aki nézegette, OBD-n olvasgatta, de nem tudott érdemi ötletet mondani, mi generálja a hibakódot. Az autóban lévő gázszetthez nem volt programja, így a trafó cseréjét javasolta ... hátha. Hát mondom, ha hátha a diagnózis, akkor azért nem fogok trafósort cserélni. A hibakód törlése után egy darabig nem rémisztgetett a "sárga fény", így a hibafeltárást felfüggesztettem.

Amikor újra rátört a technikára a sárgaság az Opel Duna-hoz vittem az autót, hogy ők mit mondanak rá. Nyilván megállapították a tényt, hogy jelen van valami hiba. A trafó cseréjére ők nem biztattak és elmondták, hogy a lambda szonda és egyéb szenzorok jól működnek, tehát a hibajelzés nem hibás mérésekből generálódik. Elmondásuk szerint a mért és a tapasztalt adatok alapján a befecskendezés oldaláról kell keresni a megoldást. Mivel gázüzemben is közlekedik az autó, így nézzük meg mikor jelenik meg a hiba! Ehhez mérten hazaérkezést követően éjszakára levettem a sarut, majd másnap vissza és benzinnel lett hajtva a kocsi kb. 150-200km-t. Hibának semmi nyoma, a motor előírás szerűen jár -kel, jön-megy, intézkedik. Ezt követően, vegyes használat mellett, gázüzemben 2-300 km után meg is jelent újra a sárga tengeralattjáró. :goofy: Tehát a gázrendszerben van a "vírus".

Az autó már gázosítva volt mikor vásároltuk. A szett már pont nem volt garanciális amikor a hibajelzés megjelent, de azért felhívtam a törökbálinti céget, amely a beszerelést végezte, elpanaszoltam a gondom. Kérdésükre elmondtam, hogy beszerelés óta az autó kb 30e km-t futott. A vonal másik végén kétkedve hallgatták a történetem és biztosítottak arról, hogy tuti nem a gázrendszer a hibás, mert ők precíz munkát végeznek. Persze, ez nyilván így van - mondtam, de azért nézzenek már rá, mégis az ő munkájuk és szorgalmaztam a vizitet. A rámenősségem kiverhetett valami biztosítékot, mert a hangnem fellengzőssé és lekezelővé vált. Ha lejárt a garancia, akkor minek is hívom őket...? Huh... tudatosult bennem, hogy az időpont egyeztetésével már nem kell terhelni a telefonszámlám.

Ezután Google, fórumok böngészése és körvonalazódott a kép, hogy az autóban lévő AG rendszer finoman szólva, nem a legjobb választás volt az előző tulaj részéről. Hát mindegy, ez már így van. Hátha gatyába lehet rázni. (Ha netán újra autóvásárlás előtt fogok állni, akkor már biztos nem fogok gázosított autót venni, hanem magam intézem a beszereltetést.)

Itt a fórumon és egyéb cikkekben is találtam utalást arra, hogy a szigetszentmiklósi LPGdoktor jó referenciákkal rendelkezik. Felkerestem a honlapot, írtam is nekik. Barátságos, ügyfélközpontú, lényegretörő levelezés során időpontot egyeztettünk.

Eljött az ideje, hogy a doktor megvizsgálja a beteget. Kiderült, hogy valóban a befecskendezésben (is) volt a hiba. Időnkét dús keveréket kapott a motor és "belefulladt" a sok üzemanyagba. Ez okozta a hibajelzést, ekkor jött a "chek engine" figyelmeztetés. Az injektorok is meghibásodtak és a computerben is voltak hibás beállítások. Az injektorok meghibásodása a gondatlan telepítésre vezethető vissza. Vízszintesen voltak rögzítve a motor tetején, pedig azt a típust csak függőlegesen szabad szerelni. A befecskendező csövek sem voltak egyforma keresztmetszetűek :omg: Szóval volt baj. ... de a doktor helyreállította a rendszer egészségi állapotát :icon13: Injektorok cserélve lettek és a beállítások menet közben, forgalomban pontosításra kerültek. A műtét sikerült. 1500 km múlva kontroll. Akkor derül ki igazán, hogy meggyógyult-e a beteg.

Tehát itt tényleg precízek voltak. Másoknak is bátran ajánlom Őket!

Ui.:

Amire felhívták a figyelmem és ezúton az LPG-s car-társaknak tolmácsolom, hogy 15-20e km-enként a szelepek, szelephézagok ellenőrizve legyenek! A gázszűrők maximum 20e km-es intervallummal ki legyenek cserélve!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 years later...
  • 1 year later...
On 2010. 05. 18. at 14:30, nagy istván írta:

 

az új tartály 10 évig jó.utána 2x5 évig lehet hosszabbítani,de nem éri meg sztem.

 

a műszaki szó szerint néhány ezressel több....

 

a jó gázszettnek 100-120 ezerig semmi gondja.20 ezrenként elvileg gázszűrő csere(kb. 4000),de a gyakorlatban ha kuton tankolsz elmegy simán az is 100at.

 

ja műszakinál van még a gázbizti szemle,ez 3-8 ezerig.

 

más nem nagyon van.

mert lehet nem kutnál tankolni LPG t ?

 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Ladiszlau írta:

mert lehet nem kutnál tankolni LPG t ?

LPG-t nem, viszont a targoncákat a mai napig PB-gázpalackból tankolják, és ha megnézed az eredeti hozzászólás (amire válaszoltál) dátumát, 2010-ben még simán el tudom képzelni hogy divat volt a palackból átfejtés... a motorikus PB-gáz (amivel a targoncák mennek) és az LPG egyébként ugyanaz, annyi különbséggel hogy utóbbi tisztább és nem tartalmazhat annyi vizet.

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.