Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tetőablak


gabo007

Recommended Posts

Nekem kimondottan tetszik ha van! Még a hátrányokat is elviselem, h zörög és, hogy beázhat...

Na, nekem az az egyetlen bajom, hogy zörög. Emiatt útálom csak. Beázni meg nem fog, ha ki vannak takarítva a lefolyók. A biztonság kedvéért körbeszigeteltem a sarkokat, ahol a műnyanya kifolyók vannak, mert tapasztalat, hogy a legtöbb ott ázik be. Szívás, mert le kell venni a tetőkárpitot, de megéri.

Link to comment
Megosztás:

A beázásra van orvosság.. ..az egyik előző autómra nagyon berágtam h nyakonöntött egy adag viz minden fékezéskor és egyszerűen körbeszilóztzam :) :) :) :o Igaz utána kinyitni sem lehetett :oops: :oops:

Valami elöregedett tömités miatt ázik be rendszerint, azt meg ki lehet cserélni nem?

..Valaki aki vágja a dolgot, irja meg h. pontosan mit kell cserélni és mennyi az ára, mert engem sokszor keresnek meg eme panasszal..

(Sajna nekem nem volt gyárilag csak egy utólagos van ami kisebb a gyárinál de legalább tuti jó)

Link to comment
Megosztás:

...Valaki aki vágja a dolgot, irja meg h. pontosan mit kell cserélni és mennyi az ára, mert engem sokszor keresnek meg eme panasszal...

Olvass vissza pont egyet lécci! 95%-ban ez a hiba, bár én csak 3-at csináltam + az enyémet, megelőzendő a bajt. Ja és ez nem csak Opel betegség...

Link to comment
Megosztás:

Na, a tetőablak 8)

Én még anno ki akartam cseréltetni elektromos sibedára a napfénytetőt. Mer' akko' még gazdag vótam 8) aztán ott megakadt a dolog, hogy túl nagy a mérete, és ekkorát már nem nagyon gyártanak, de lehet gyártatni. Mertugye, ha azt cseréled, akkor illik nagyobbat vágni a tetőn, hogy jól illeszkedjen. Én nem akartam vágatni, meg szegényebb is lettem, de mikor már nagyon untam, hogy a saját kocsimba elázok, akkor gondoltam jó lesz a sima is, de olyanba meg végképp nem volt méret. Így aztán maradtak a műanyag pitlik, a zsebkendő tömködések, meg a káröröm, hogy a jobb1en mindenki visít, mikor eső után beül 8) gondolom az évek alatt a tetőt már csak a kárpit tartja össze, de a vége nekem is a szilo lett 8) pedig egyszer ki is szedték, hogy gumimel megcsinálják, de attól sem lett jobb, csak annyi értelme volt, hogy a tető körül most is gusztustalan a fény, mertugye azt is csak úgy lehet szépen javítani, ha nincs benne az ablak :roll: mindegy...én így is szeretem 8)

Ja! És azt nem is mondtam, hogy a bal oldal csücskénél elfogyott a szilo, szóval most a jobb1 nem ázik, csak rám folyik a víz :)

Link to comment
Megosztás:

Manta, ha jól sejtem, neked nem gyári naptetőd van. Azokkal szokott lenni ekkora szívás... Haverom, aki többek közt ilyeneket is szerel, sem ajánlja. De ha már eccer belevágták, nem tudsz mit csinálni, hacsak nem veszel horrorért új szigetelést hozzá...

Link to comment
Megosztás:

Ezek a dolgok megerősítenek abban, hogy évekkel ezelött jól döntöttem. Mármint hogy nem vágattam bele ablakot egy tetőbe. Ablak előre, oldalra való, nem felülre :) Láttatok már repülőt aminek a tetején van ablak? Nem véletlenül... :D :D

Link to comment
Megosztás:

És ültél már Peugeot 307 SW-ben?? Az az üvegtető rám mély benyomást tett 8)

Amúgy nem gagyit kell beszereltetni, mert az tényleg beázik egy év múlva. ..ha mondjuk minőségit szereltetsz be azzal kb. sok évig nincs gond, ha rendszeresen takaritják meg szilikonozzák a tömitést..

Az én Webasto-mra 3 év gar ketyeg :-) (és csak egyszer ázott be mert nyitva hagytam éjszakára)

Link to comment
Megosztás:

Amúgy nem gagyit kell beszereltetni, mert az tényleg beázik egy év múlva. ..ha mondjuk minőségit szereltetsz be azzal kb. sok évig nincs gond, ha rendszeresen takaritják meg szilikonozzák a tömitést...

Haveromék többek közt valami finn minőségit is szerelnek (az istennek nem jut eszembe a neve), de azt mondta, hogy annak is letelik 4-5 év múlva... A gyári tolótetőnek a kialakításában van az előnye, mert akörül a szigetelés majdnemhogy csak a szélzaj ellen véd (meg ha gőzberettával mosod), viszont alatta van egy tálca, ami elvezeti a vizet. És ezt semmilyen tömítőperemmel nem tudod utánozni... Az OFF Pontiac Firebirdnél neoprén szigetelést használnak, de az sem bírja 8-10 évnél tovább ON

Link to comment
Megosztás:

És ültél már Peugeot 307 SW-ben?? Az az üvegtető rám mély benyomást tett 8)

Rám nem annyira. :shock: (Mert véletlenül majdnem megvettetek egy olyat az exemmel)

Ha a repülő alján lenne ablak, meghalnál soxor a látványtól. (Akkor visszakérdezek!), Ültél már műrepülőgépben? Mert ott bizony rendesen kilátsz (lefelé is) és biza szokni kell a fílinget. 8)

Hm. Többek között a gyári tetőm nem ázik be, nem tudom nyitva felejteni, nem jár le a gari 1-2-3-5 év múlva. Szal továbra is nélkülözhetőnek tartom a napfényesítőt. (Omcsimban sincs, sztem minek ha a kondi nyekereg) Az más kérdés hogy egy full cabrióm lenne... :roll: 8) :) :D

Link to comment
Megosztás:

Én nem tom, hogy gyári, vagy a gyárit cserélték egy másikra, de opel jeles gyári ablak, de nem biztos, hogy mantájé volt, mert én sem láttam ilyet más mantában. De ezeknél a vasaknál már a kaszni csavarodása, meg mozgása miatt is ázik az ablak, szóval nem biztos, hogy megéri tömítést venni. Ilyennel már én is próbálkoztam, igaz, csak sufnyi szinten (beragasztottam minőségi nyilászsáró szigetelő gumival :) ) de kb. sz*rt sem ért :D

Link to comment
Megosztás:

Naszóval tetőablak.

Nekem marhára bejönne, tényleg óriási optikai pluszt ad hogy felfelé is van kilátás, plusz térérzetnövelő, megasatöbbi...

Viszont: Nekem eddig két autóm volt napfénytetős, mindkettő Opel, mindkettő Kadett, és mindkettőben gyári tetőablak volt (az elsőben csak billenthető, a másodikban tolható is, persze mind kézi működtetésű) - És MIND beázott. Mondjuk mivel használtan jutottam az autókhoz, ezt már nem is tudtam megakadályozni, mert hiába tisztítottam a lefolyócsöveket (ami mellesleg a mostani Kadettomban egyenesen a küszöbbe vezette a vizet), már körbe volt rohadve az ablak kerete. Én úgy vagyok vele, hogy ha már van tetőablak, akkor lehessen is használni, ezért a körbeszilózás meg hasonlók mint megoldás kiesett. Marha sokat kinlódtam vele, végül arra jutottam, hogy a mostani autómon befoltoztattam. (Hatalmas munka új tetőlemezzel, kárpittal meg festéssel.)

Ezért kicsit félek is, mert mostanában egyre jobban tetszenek a Calibrák, amiknek meg tudtommal nagyjából 90%-uk tolótetős...

Ui.: Azóta mint a mellékelt ábra mutatja, megvan a Calibra, és mit ad isten nincs benne tolótető. Egy gonddal kevesebb :wink:

Link to comment
Megosztás:

  • 7 months later...

Nekem volt kb 2 éve egy komoly élményem a tetőablakkal kapcsolatban,akkor még D Kadettom volt,és elfelejtettem,hogy nemszabad esőben kint parkolni max úgy,hogy az autó hátulja magasabban van mint az eleje mivel elvolt dugulva a vízlevezetője és csak így ment ki a víz ezt én egyszer elfelejtettem egy egész éjszakát szakadó esőben állt kint az autó,és reggel mikor indultam volna el volt egy kis meglepi,föntröl kb 3 liter víz anyakamba mivel megált a víz a tetőablak sinében.Ettől függetlenül sztem nemvolt hülye aki kitalálta a tetőablakot,csajok is jobban buknak az ilyen kocsikra.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is van tetőablakom, és nagyon szeretem, csak ha nincs jól becsukva, vagy ha nyitva felejtem akkor ázik be.

Egyszer elég rendesen be is ázott, a sibeda alatt van egy tálca ami hátra vezeti a lét aztán gumicsöveken keresztül a hátsóablak mögött szellőzőnyílásokon ki. na ennek a tálcának a hátsósarkánál dőlt be a víz, mint később észrevettem, az egész hátsóülés meg a kárpit a padlón mint az ázott szivacs.

Meg az első elvezető gumicső még televolt régi levelekkel ott se folyt el, egy darab vékony dróttal kipuceválva most egészjól elvezeti a vizet.

Későn vettem észre, hogy a tető áll a vízben, most meg nyomja le a festéket hogy folyton vízgőzben állt az egész tető.

Amúgy meg szinte hermetikusan zár, csak ne feljetsem nyitva.

szal szeretem, újra csak tetővel vennék autót, anélkül se.

:):)

Zoli

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Tévedsz! :lol:

A beázás nem a gumikéder miatt van, a víz úgyis bejut az üveg mellett. A fő ok inkább az, hogy eltömődnek a lefolyók, amik a sarkokban vannak; vagy az, hogy a fém keret és a sarkain lévő műanyag lefolyók között elöregszik a tömítőanyag, és átengedi a vizet. Én inkább jó előre megelőztem, körbekentem tömítőpasztával a kritikus helyeket. :idea:

Link to comment
Megosztás:

úgy igaz! a lefolyók

nekem is elvoltak tömödve apró levelekkel a lefolyók. (mind a négy)

Sajnos már későn vettem észre, emiatt rohad a tetőablak mellett....

A kitömítés könnyen megoldható egy vékonyabb drót belevezetésével és megforgatásával, aztán persze csekkolni kell slaggal, hogy elnyeli-e az összes vizet a lefolyó, amit kap, ha csak gyengén viszi el a vizet akkor még elvan tömődve, (egyébként elég jó huzata tud lenni), azt is meg kell még nézni, hogy alul a lefolyónak van-e kivezetése, egyébként a vázban végződik maga a cső, alatta vhol van egy lik a vázban azon keresztül távozik a víz. Ha ez a lik a vázon el van tömve pl. alvázvédővel, meg kell szüntetni, mert akkor meg a váz belselyében fog állni a víz, ami még rosszabb.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.