Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

GSI Rulez...Chat...Jáccótér....:)


hemi

Recommended Posts

ha németed van és kiírja, hogy öilmagel (vagy mi a halál) akkor pánikszerűen leállít és olajszint ellenőriz ;)

ha francia:

niv. liquid nav glace - ablakmosó

niv. liquid refroidis - fagyálló

Mást hibát nem ír ki, mert az enyém egy jó autó :rolleyes:

Vagy csak már nem müködik a többi érzékelő :D

valami rágcsáló van a műszerfaladban? <_<

eléggé olyan hangja van, mintha egy relé nem lenne a helyzet magaslatán

én is pont erre tippeltem.. olyan hangja van,mint amikor egy relé nem tud behúzni valami miatt rendesen. Pereg vagy mi a csöcs..

Annó zümmert is csináltunk igy belőle.. hogy a tápot megszakitja az épp bontó érintkező.. de az más téma..

le kellene venni a bizti fedelet és amikor csinálja finoman megérinteni a relék kobakját...

És akkor elvileg érezni lehetne hogy melyi "zizeg"...

vagy alapból mindet jol megnyomkodni.. hátha csak kilazúlt valamelyik.

Ha ettől nem javúlt meg, akkor meg maga a relében van valami baxás..

Vagy a hozzá menő vezetékezésben, vezérlésben...

Jó lenne első körben megtudni,hogy pontosan mikor, mitről függ ez a zizzegés..ergó, melyik relé teszi...

Persze mindez csak szvsz

Link to comment
Megosztás:

egyébként felesleges vitatkozni olajugyben

én par hete ragom magam ezen ..

megtaláltam azt az olajat amit barki bele rakhat a jo kis c20xe be vagy c20let be

motul 300v 10w40 vagy 15w50... ez mind2 böven elég a motornak ...

full észter olaj a legjobb csak 1 baja van itthon 11e ft 2liter :rolleyes:

ha pedig allandoan hajtja valaki a gépet akkor pedig 20w60

Link to comment
Megosztás:

Okés , próbálkozom akkor a reléket meglesni, mint írtam leggyakrabban a venti kapcsolásához kötném de nem csak kizárólag ahhoz, mondjuk érdekesen jár a ventillátor mert picit hamar melegszik az autó , (legalábbis városban) és ha elkezd hűteni akkor bőven 90 alá hűti, leállításkor is jár a venti (ha rajtahagyom a gyujtást) ...túl sokáig...néha nehezen indul be a lapát...szóval lehet az lesz a bibi akkor megpróbálom kideríteni hogy melyik a venti reléje (ha van ilyen) és kicserélem...elvileg nem nagy összeg...

Köszönöm az ötletet!

ha ...

Jó lenne első körben megtudni,hogy pontosan mikor, mitről függ ez a zizzegés..ergó, melyik relé teszi...

Persze mindez csak szvsz

Link to comment
Megosztás:

megtaláltam azt az olajat amit barki bele rakhat a jo kis c20xe be vagy c20let be

motul 300v 10w40 vagy 15w50... ez mind2 böven elég a motornak ...

full észter olaj a legjobb csak 1 baja van itthon 11e ft 2liter :rolleyes:

ha pedig allandoan hajtja valaki a gépet akkor pedig 20w60

Gondolom a 20W60 csak elírás volt <_<

Mint már régebben is említettem, 15W-t nem ajánlanék ezekhez a motorokhoz. Bár nem ismerem

a te motorod illesztési adatait, de ezt a 15W50 olajat az autósportban a laza illesztésű motorokba

öntik. Gyári C20XE és C20LET pedig nem ilyen, abba 10W-s viszkozitási osztály kell.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom a 20W60 csak elírás volt :rolleyes:

Mint már régebben is említettem, 15W-t nem ajánlanék ezekhez a motorokhoz. Bár nem ismerem

a te motorod illesztési adatait, de ezt a 15W50 olajat az autósportban a laza illesztésű motorokba

öntik. Gyári C20XE és C20LET pedig nem ilyen, abba 10W-s viszkozitási osztály kell.

nem hiszem hogy ez igy fedi a valosagot ...

a 20w60 pedig nem elirás ..

ha valaki csak padlogazon hasznal egy kocsit és hosszutavon akkor 20w60

az most hogy a hidegoldali viszkozitas milyen nem hiszem hogy lényeg 100 fokon ..

itt az a lényeg hogy az olajnak minél kevesebb az athidalando hömérsékel és igy az olaj sokkal többet elvisel ...

az pedig hogy 20w max annyi hogy télen nem ezzel kell jarni .. mert hideg inditashoz nem épp ideális

laza illesztés mi ? 0,1 vagy ?? nagyobb ?? nekem egyébként 0,08...

ez az olajtéma pedig nem ilyen 1xrü hogy ezekbe biztos ez vagy biztos amaz kell az a jo olaj ami a sajat kocsidban kiprobaltal és bevalt ...

Link to comment
Megosztás:

egyéb irant a castrol 10w60 és a motul 20w60 köz alig van külömbség

mig a castrol 40c° on 161 es viszkozitassal bir addig a motul 170

Viscosity Index pedig 179 a castrolnal és itt a motul a 162 szoval ez kicsit kevesebb

a 100c° os pedig szintén a castrolnal magasabb

motul Viscosity at 100°C 22.9 mm²/s

castrol Viscosity 100°C mm²/s 24.2

szal talan a castrol még kicsit vastagabb olaj mint a motul

igy inkabb 20w60 mint

a Castrol 10w60

Link to comment
Megosztás:

Gyanítom egyébként, hogy a Castrol (legalábbis az ami nekem van) nem hozza valóságban ezeket az értékeket.

((Lehet hogy felhívom valamelyik közlekkaros haveromat és leméretem vele ezeket...))

Olajcsere óta állandó vendég a hidrotőke hang... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, először is bemutatkoznék, Bucsku Csaba vagyok(1975.12.25) és számítástechnikával foglalkozom(www.hwt.hu és autólámpával www.lucid.hu), ma lettem boldog tulajdonosa egy Astra GSI-nek,

Szia Csaba!

Ezt az autót Esztergom-Kertvárosból vetted ugye? :rolleyes:

(ismerem a régi gazdáját)

Link to comment
Megosztás:

Gyanítom egyébként, hogy a Castrol (legalábbis az ami nekem van) nem hozza valóságban ezeket az értékeket.

((Lehet hogy felhívom valamelyik közlekkaros haveromat és leméretem vele ezeket...))

Olajcsere óta állandó vendég a hidrotőke hang... :rolleyes:

a te castrolod ezeket az értékeket nem is fogja tudni

mert az az Edge 10w60

a tiednek kb ezt kéne tudni

Test Method(s) Unit Typical

Relative Density

15°C

ASTM D4052 0.838

Appearance Visual bright and clear

Viscosity 100°C ASTM D445 mm²/s 23.5

Viscosity 40°C ASTM D445 mm²/s 174

Viscosity Index ASTM D2270 None 164

CCS -25C ASTM D5293 cP 6100

Ash, Sulphated ASTM D874 % wt 1.2

Total Base

Number, TBN

ASTM D2896 mg KOH/g 10.2

de én a helyedben elgondolkodnék valammi 15w50 es olajon inkabb

vagy 10w50  

én lehet most ezt forom venni http://cgi.ebay.co.uk/Silkolene-Pro-S-10w-50-Race-Engine-Oil-10-Litres-NEW_W0QQitemZ170126032617QQihZ007QQcategoryZ72205QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZVi

wItem

://http://cgi.ebay.co.uk/Silkolene-Pro...QcmdZViewItem

://http://cgi.ebay.co.uk/Silkolene-Pro...QcmdZViewItem

://http://cgi.ebay.co.uk/Silkolene-Pro...QcmdZViewItem

vagy motul 15w50 de ez drága

Link to comment
Megosztás:

Olajcsere óta állandó vendég a hidrotőke hang... :rolleyes:

Mint említettem, a magyar csomagolású castrol rs is gagyibb minőség lett, talán még a valvonál is rosszabb.

Lehet neked ilyet sikerült beszerezni. Ha megnézed a dobozát, és találsz rajta akár egy magyar szót is, akkor

biztos az.

Link to comment
Megosztás:

ha valaki csak padlogazon hasznal egy kocsit és hosszutavon akkor 20w60

Szavad rajta, mutass példát! <_< Kíváncsi vagyok, mennyire lesz hosszú táv az a hosszú táv... ;)

az most hogy a hidegoldali viszkozitas milyen nem hiszem hogy lényeg 100 fokon ..

itt az a lényeg hogy az olajnak minél kevesebb az athidalando hömérsékel és igy az olaj sokkal többet elvisel ...

ez az olajtéma pedig nem ilyen 1xrü hogy ezekbe biztos ez vagy biztos amaz kell az a jo olaj ami a sajat kocsidban kiprobaltal és bevalt ...

Így van. Nem eccerű. De vannak alap dolgok. Mint pl az illesztések tervezése a motorban. És az ehez

való viszkozítási osztály megtartása. Az olaj hidegoldali viszkozítási indexe takarja ugyanis legjobban

az illesztéshez való viszonyát, ezt ezért szokták viszkozítási osztálynak hívni. :D

Ha megnézed a motul portált, ott kérhetsz le autó típusra, motor kódra ajánlást tőlük. Megnézheted

a C20XE és a C20LET motorokat is, mindkettőhöz az 5W és 10W olaj az ajánlott osztály. Nem véletlenül :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

szal talan a castrol még kicsit vastagabb olaj mint a motul

igy inkabb 20w60 mint

a Castrol 10w60

Mint mondtam, puding próbája az evés. :rolleyes:

Egyébként meg az olaj sűrűségét nem csak a viszkozítási osztály adja meg, hanem van az olajok

jellemzésénél egy sűrűség 15fokon című rovat is. Azt is nézd meg a két összehasonlított olaj

esetén, abból több konzekvenciát vonhatsz le. ;)

A gyakorlat pedig általában nem adja vissza az elméleti értékeket, ugyanis amikor én váltottam

a castrol rs-ről (amire húdejó értékek vannak írva), akkor a valvoline rosszabb elméleti értékű

olaja sokkal jobban teljesített. Aztán a metabond hasonlóan "átlagos értékekkel jelzett" olaja meg

még sokkal jobban. <_<

Link to comment
Megosztás:

Még mindig rángat a c18xel-m...Kicseréltem rajta már majdnem mindent.Ma a gyújtáskábeleket cseréltem ki....Kiróbáltam hogy beindul e de mikor le akartam állítani nem állt le egyből :rolleyes:

Mentem vele egy karikát utána meg leállt mikor leállítottam.Ez mitől lehet?

Link to comment
Megosztás:

hőfokjeladó, fals levegő, ilyesmiket is néztél?

A leállítás gond nemtom mitől lehet, talán a gyújtáskapcsoló betéttel is gond lesz...

fals levegő már nincs....Lambdaszonda jó kicseréltem az összes gyertyát,szűrőt,a szelepfedél tömítést(emiatt rángatott nagyon mikor megvettem mert az olaj már a gyertyáknál állt)kicseréltem az összes gumicsövet ami a légszürötől megy a folytoszelepházba.Alapjárati motor és a folytószelepház ki lett takaritva.

Gondoltam még légtömegmérő,esetleg gyújtáselosztóra :rolleyes: .Ha a mostani kábelcserétől se javul meg akkor kapok kölcsön a Dinitől próbára....Viszont nagyon jól megy és keveset is fogyaszt,csak kicsit rángat kis fordulaton.

Nem hiszem hogy a gyújtáskapcsolóval lenne gond mert amikor kb 1 hónapja raktam bele egy másik kábel szettet akkor is ezt csinálta hogy nem állt le utána <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.