Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

GSI Rulez...Chat...Jáccótér....:)


hemi

Recommended Posts

Ez azért vicces mert az átépitett autók nagytöbbsége azért műszakilag nagyon rendben van,hiszen aki átépít az költ rá bőven!!

Összehasonlitanám 1-2 original autóval őket :unsure:

Azért ez így nem teljesen fedi a valóságot. Én engedélyezném pl az Astráknál az NE - XE átalakítást,

mert egyébként mindkettő létezik a típusban, és hasonló konfiggal (ugyanaz a kaszni, ugyanolyan fékek, stb).

Viszont személy szerint pl Demo autóját (bárhogy is tisztelem a teljesítményéért és a beleölt munkáért) nem

biztos hogy átengedném. Mert ott egy gyenge kaszniba, gyenge futóműhöz és gyenge fékhez még további

gyengítések is járultak (pl kerékagy) a nagyon erős moci mellé. Az az autó egy hobbiautó, de közúton potenciális

veszélyforrás. Aki ilyet akar, építsen magának, pályára-gyorsulni-ralizni-stb, de ne közúti forgalomba.

Lehet hogy most túl konzervatívnak tűnök, de ez a véleményem.

Így egyébként németországban sem engednék át, ott is azért vannak a megerősítésekre előírások a hasonló

átalakításoknál.

Az átalakítások engedélyeztetésének most is megvan az útja (bár iszonyat logikátlan és bosszantó),

aki meg bírja fizetni, csinálhat legális papírt szinte mindenre.

Aki meg csak úgy sufniügyileg alakít át, az meg számoljon a lehetséges ismert következményekkel,

és ne akkor kezdjen anyázni, amikor elkezdik ellenőrizni a pékek meg a kpm-esek ezeket a dolgokat.

Remélem Demo nem veszi magára :huh:

Link to comment
Megosztás:

Lehet jobban járunk igy , hogy "lehet" cserélni a dolgokat, mint hogy hozzák az új változtatásokat és full szigorú lesz minden és ugyanugy sulyos 100ezrek lesznek az átalakítások és rengetek herce-hurca... :unsure:

Most sem lehet. Csak laza az ellenőrzés... De ahogy hallom, ez hamarosan változni fog.

Ezért próbálok "apai jótanácsokkal" szolgálni az itt levő uraknak. :huh:

(alapból nem vagyok én ilyen pesszimista... :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Lehet jobban járunk igy , hogy "lehet" cserélni a dolgokat, mint hogy hozzák az új változtatásokat és full szigorú lesz minden és ugyanugy sulyos 100ezrek lesznek az átalakítások és rengetek herce-hurca... :unsure:

Igazából ez nem jó....ez csak _neked_ (mint átlag autós építgetős kisembernek jó)

Pedig ezen is lehetne némi pénzt húzni az autóson, és egy kicsit biztonságosabb lehetne minden. Csak nem ilyen f@sz_ , ésszerűtlen szabályokkat kellene ráeröltetni a népre....

Scenario: user ültetni szeretne az autóján, erősebb féket szeretne meg nagyobb felniket.

Most ez ugy megy, hogy beszerzi a cuccokat és fölrakja -> tök illegál az egész (és ha kontár csinálja balesetveszélyes!)

Egy szerintem sokkal ésszerűbb rendszerben ez így menne: user beszerzi a dolgokat, beszerelteti, a gyártótol kapott igazolással (valami TÜV szerű dolog), megy a kpm-hez ahol vizsgadíj + valami regisztrációs költség szerű sarccal lepapíroznná a dolgokat. Mindezt egyszerűen, gyorsan, idegeskedés nélkül. Az államnak jó, mert jut neki a pénzből, talán nem lesz baleset nem esel ki a termelésből/iskolából nem kerül pénzbe az ellátásod, a baleset helyszínelése stb. Egyszerűbb lenne az adminisztrációs háttér, nem kellene bizbaz aktatológatókat eltartani, fel tudnánk használni más államok beleölt pénzét azáltal, hogy elfogadjuk az ő tanusítványaikat.

És nem utolsó sorban lenne párezer boldogabb, elégedettebb, _adófizető_ állampolgár :huh:

Link to comment
Megosztás:

Azért ez így nem teljesen fedi a valóságot. Én engedélyezném pl az Astráknál az NE - XE átalakítást,

mert egyébként mindkettő létezik a típusban, és hasonló konfiggal (ugyanaz a kaszni, ugyanolyan fékek, stb).

Viszont személy szerint pl Demo autóját (bárhogy is tisztelem a teljesítményéért és a beleölt munkáért) nem

biztos hogy átengedném. Mert ott egy gyenge kaszniba, gyenge futóműhöz és gyenge fékhez még további

gyengítések is járultak (pl kerékagy) a nagyon erős moci mellé. Az az autó egy hobbiautó, de közúton potenciális

veszélyforrás. Aki ilyet akar, építsen magának, pályára-gyorsulni-ralizni-stb, de ne közúti forgalomba.

Lehet hogy most túl konzervatívnak tűnök, de ez a véleményem.

Így egyébként németországban sem engednék át, ott is azért vannak a megerősítésekre előírások a hasonló

átalakításoknál.

Aki ilyen gépet épít, ezt tudja.Nincs ebben semmi sértő, v. bántó.......

Link to comment
Megosztás:

azt nem tudja valaki, hogy mennyi olajnál (pontosabban annak hiányánál) irja ki a bc, hogy kevés az olaj?

most néztem, a min. csikon van az olaj....de öntök bele holnap mielőtt elhúzok vidékre...nem szeretem igy használni

2 verzió van.

A lightosabbnál még a min. szint felett egy nagyon picivel szól (Oelmangel), a másiknál meg alatt egy nagyon picivel (Oel Stand). Ha a min.-max. között 1 liter van, akkor itt max. 1-2 deciről lehet szó. De azért az annyira nem autentikus dolog (nem mérhető túl könnyen menet közben). :unsure:

Link to comment
Megosztás:

2 verzió van.

A lightosabbnál még a min. szint felett egy nagyon picivel szól (Oelmangel), a másiknál meg alatt egy nagyon picivel (Oel Stand). Ha a min.-max. között 1 liter van, akkor itt max. 1-2 deciről lehet szó. De azért az annyira nem autentikus dolog (nem mérhető túl könnyen menet közben). :unsure:

hmm és ez franciául hogy van? :huh: :lol:

ezt járo motornál irja ki, vagy csak simán gyujtásnál is?

Link to comment
Megosztás:

És persze nem minden baleseti helyzetnél előnyös saját részre sem.

Azt azért tudni kell, hogy a bukócső csak versenyűlés (nem boombastic-os) és legalább

a 4 fő különböző ponton rögzített versenyöv használata mellett biztonságos, ezért is

kötött a használata. Ebben Tsz-nek igaza van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.