Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

GSI Rulez...Chat...Jáccótér....:)


hemi

Recommended Posts

A legszebb az egészben Albert, hogy sem a szerelők, sem pedig a futóműállító manuszok nem hívták fel a figyelmem az első kerékdőlés esetleges nem megfelelő állására.Pedig ugye utóbbiak elvileg mindent megnéznek. :)

Csak azt ne hidd má hogy emiatt téged hibáztatlak :D

Tény hogy most melós lesz a dolog.

Közben egy nem pont ilyen szakszerű, de nálam jóval tapasztaltabb hang (Opelosfater, egyszer Lurdynál is volt Kadett kombi C20NE) azt tanácsolta, hogy cseréljem a gátlót meg a toronycsapágyakat, és 10ezer kilométerenként meg a gumikat egymással ;) Kanyarban még jobb is igy picit ;) ..

De van 6-ért PTománál 2 db gólyaláb, meg Mifinél is van ugyanennyiért, szal ha megúsznám egy ilyen cserével az jó lenne.

Ákos majd felhivlak megint ha esetleg nem olvasnád, de ha mégis, akkor miért mondtad hogy az új toronycsapágyakat szétverné ez a gólyaláb? Akkor is ha vennék bele új gátlót?

Link to comment
Megosztás:

Ákos majd felhivlak megint ha esetleg nem olvasnád, de ha mégis, akkor miért mondtad hogy az új toronycsapágyakat szétverné ez a gólyaláb? Akkor is ha vennék bele új gátlót?

nem ezt mondtam.

azt, hogy kár most kicserélni a toronycsapágyat, majd 2 hét mulva ujraszétszedni. itt a gátló, ill. a golyaláb csere miattiu szétszedésre gondoltam.

Link to comment
Megosztás:

Csak azt ne hidd má hogy emiatt téged hibáztatlak :)

Azért van ám lelkiismeret is a világon ám! ;) :D Egyébként Hajóson is bontanak egy ugyanolyat, mint a tiéd, ha esetleg v.mi kell belőle, szólj.A gép fent van a Használtautón 160e.-ért.S, Kiskőröshöz Hajós már nincs messze.

Link to comment
Megosztás:

Hajlok rá hogy ne izgasson a dolog annyira, különösen ha a futóművesek sem vették észre a bibit. Csak Ákoséknál ez elég komoly problémának tűnt. Veszek két gátlót, négy rugót :) , két toronycsapágyat, aztán elviszem belövetni a futóművet. Első körben szerintem ennyi.

Most nézegetem milyet gátlót érdemes venni.

Link to comment
Megosztás:

De egy sztorim lett.

M3-ról lekanyarodás 2/a -ra. 80-as, majd 40-es tábla. 80-asba be 110-el, 40-esbe már visszalassitottam 90-re. Ezt mindig 80-nal szoktam venni, de most a külsöben volt egy X-trail, és ott nem egészséges másik autó mellett menni, és elé akartam kerülni. Szal 90, lábam a gázon, és szép lassan elkezdett keresztbe indulni az autó segge. Nem megijed, gáz nyom továbbra is, és ellenkormány. Hirtelen megjött a tapadás, és átlendültem másik oldalra, majd még egy broadside után beállt egyenesbe. Az autó abszolút nem billegett, de úgy megcsúszott mint a huzat, és ha nem drifteltem volna minden télen a hóban Kadettal, akkor most lehet leestem volna az M3-asra...

Elég meleg szitu volt, szerintem nagyon nem kellett volna megcsúsznia az autónak :)

Link to comment
Megosztás:

De egy sztorim lett.

M3-ról lekanyarodás 2/a -ra. 80-as, majd 40-es tábla. 80-asba be 110-el, 40-esbe már visszalassitottam 90-re. Ezt mindig 80-nal szoktam venni, de most a külsöben volt egy X-trail, és ott nem egészséges másik autó mellett menni, és elé akartam kerülni. Szal 90, lábam a gázon, és szép lassan elkezdett keresztbe indulni az autó segge. Nem megijed, gáz nyom továbbra is, és ellenkormány. Hirtelen megjött a tapadás, és átlendültem másik oldalra, majd még egy broadside után beállt egyenesbe. Az autó abszolút nem billegett, de úgy megcsúszott mint a huzat, és ha nem drifteltem volna minden télen a hóban Kadettal, akkor most lehet leestem volna az M3-asra...

Elég meleg szitu volt, szerintem nagyon nem kellett volna megcsúsznia az autónak :)

Még szerencse hogy így tudtad lereagálni a szitut.

Nekem sajnos vagy 2éve nem volt ilyen sikeres kimenetelü a mutatvány. :D

Link to comment
Megosztás:

De egy sztorim lett.

M3-ról lekanyarodás 2/a -ra. 80-as, majd 40-es tábla. 80-asba be 110-el, 40-esbe már visszalassitottam 90-re. Ezt mindig 80-nal szoktam venni, de most a külsöben volt egy X-trail, és ott nem egészséges másik autó mellett menni, és elé akartam kerülni. Szal 90, lábam a gázon, és szép lassan elkezdett keresztbe indulni az autó segge. Nem megijed, gáz nyom továbbra is, és ellenkormány. Hirtelen megjött a tapadás, és átlendültem másik oldalra, majd még egy broadside után beállt egyenesbe. Az autó abszolút nem billegett, de úgy megcsúszott mint a huzat, és ha nem drifteltem volna minden télen a hóban Kadettal, akkor most lehet leestem volna az M3-asra...

Elég meleg szitu volt, szerintem nagyon nem kellett volna megcsúsznia az autónak :)

pedig mindenki azt mondja, hogy az astra mennyre alulkormanyzott. multkor en is keresztbetettem. ;) ezt a nyalkas utat nem szereti. :D szarazon meg jegen jol viselkedik amugy.

en azt vettem eszre, hogy ha az eleje csuszik meg, es elveszed a gazt, akkor visszamegy az ivre ;) mondhatni bolondbiztos :P hatuljat meg nem csusztattam meg elegszer, hogy nyilatkozni tudjak. ott elvileg mit kell csinalni az ellenkormany melle? gazt adni?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, akárhogy is, ott a 90 nem olyan vészes.. Egyszerűen tök stabil volt az autó, csak közben el kezdett csúszni. Szerintem a gázelvétel nem lehet megoldás, csak a gáz nyomása, miközben irányban van a kerék.

Offrizstalicskával közlekedő kolléga aszonta ott -1 fok volt, és elég gyakran van arra lefagyva az út, szal ő csak 60-nal jött (pedig nem annyival szokott). Szóval lehet le is volt fagyva picit.

Link to comment
Megosztás:

Ebben könnyen lehet vmi.. lehajtók, felhajtók tudnak meglepit okozni. pláne ilyen nyálkás trutymós és hideg időben..

Nekem is volt már olyan hogy kanyar.. frankó tapadás, aztán hirtelen csak jött a majdnem piruett.. szintén ellenkormány kis gáz.. lehet mák.. vagy tényleg igy kell? van itt egy racer kollega(opel16v hol vagy?).. majd megmondja a frankót.. :D

Mondjuk ha meg az elejét kezdi el kitolni, akkor amennyire rémlik a gázt szoktam tartani, illetve kicsit visszábbengedni... de tudja fene.. nem gondolkodni szoktam.. eddig még mindig bejött..

Kellene egy vezetéstechnika rovat ;)

Én viszont a 2/a újpest leágazást szívtam meg majdnem még süldő koromban ;)

Nemrég volt még meg a paripa, és siettem be melózni. és sződligetnél pont egy rizsrakétával kanyarodtunk fel a 2/a ra.. nyomtam neki.. ő is.. elég türhetően ment.. vmi sedan civic volt.. vmi typer felirat is volt rajta.. de sztem vti lehetett.. vagy esetleg vmi kisebb lóerős, de nagyobb motoros.. nem tudom mivel szerelik őket..

Gondoltam, ez még jó is.. megy előttem felvezető autóként.. aztán láttam ahogy gyorsúltunk... 60-80-120-140-160 egyre sürübben nézegetett a tükörbe.. nem értette a szitut.. 200nál meg amikor már toltam sztem kezdte azthinni h álmodik.. egy sima asztma letóóóóólja? ez meg h lehet.. aztán kiment énmeg szépen lassan el mellette... nem maradt le nagyon de szép lassan távolodott.. aztán jött az ominózus lehajtó..

ki a lassítóba...gázról láb le.. "lenéztem" a balos tükörbe h hol tart.. majd vissza.. és akkor fostam magam össze, h a rohadt!! itt a korlát... satufék...aztán íven kicsit feljebb enged, és csikorgó kerekekkel de bevettem az ívet..

Tanúltam.. 150 fölöt nincs pardon.. tizedmásodpercek alatt rengeteg dolog történik...

Akkor szerencsém volt.. a 4 tárcsa meg a michlenek tették a dolgukat.. :)

Albert. Anno nekem is volt kis gikszer a dőlésemmel.(van is) Uhuhu talán még emlékszik is.. Mondjuk nekem nem volt necces.. határérték volt. mi is a gátló szárára gondoltunk.. csere.. sajna nem jött be.. kicsit jobb lett, de még nem az igazi. de mivel nekem nem vészes, nem foglalkoztam bontot gólyalábakkal..

Link to comment
Megosztás:

Semperit Direction Grip, de sajnos kopottak.Pedig elég jónevű gumi.

Aham.

Akkor mondjuk nem ildomos télen próbálgatni a Gsi határait, megen különben sem ezen évszak alkalmas erre legjobban :)

....Mondjuk ha meg az elejét kezdi el kitolni, akkor amennyire rémlik a gázt szoktam tartani, illetve kicsit visszábbengedni... de tudja fene.. nem gondolkodni szoktam.. eddig még mindig bejött....

Nagyobb körforgalmakban, ha nincs forgalom, akkor ésszel lehet ezzel játszogatni :D

Link to comment
Megosztás:

Nagyobb körforgalmakban, ha nincs forgalom, akkor ésszel lehet ezzel játszogatni :)

Speed olyankor kicsit behúzza a kéziféket! :D

Nekem nem jött össze, mert nem mértem fel kellőképpen az út csúszósságát, aztán alátekert kormánnyal szépen lassan megindultam a padka felé.Aztán inkább visszaszedtem egyenesbe a kormányt, és úgy buccoltam le a padkát.Aztán mentem futóműveshez vele.Hál'Istennek nem sínylette meg a futómű.Pedig a gumi szintén téli volt.Mondjuk én egy utcába akartam bekanyarodni! ;)

Link to comment
Megosztás:

Albert, kicsit egy rugóra járunk, én is csúsztam ma egy picit.

Hajtok fel egy autópálya feljáró szerű kanyaron a nyálkás szarban, semmi durvulás, egyszercsak simább útfelületre ér a kocsi (0.5x0.5 m-es kátyú korrekt javítása), és megy tovább. Csakhogy egyenesen. Nyomtam kis gázt (alapból kikapcsolt kipörgésgátlóval járok), így több-kevésbé íven maradt.

Nekem is téli gumijaim vannak, csak elöl kopottak. Kéne venni......

Télen meg szerintem az ember ne próbálgassa a kocsi határait közúton. :)

Link to comment
Megosztás:

Huhh két embertől is megkaptam hogy ne próbálgassam ;)

Nem próbálgatom, ott mindig majdnem ennyivel szoktam menni, abszolut nem necces. Vagyis eddig ezt gondoltam, hogy nem necces. Szal ezután visszaveszek ott.

Ja, ma hazafelé újra jót mutatott a külső hőmérséklet mérő :D

Azt nem tudom mondtam-e, de folyton párásodtam. Két különböző cuccal tisztogattam az ablakokat, és még mindig.

Racce meg hozott pollenszűrőt és ki is cserélte, és azóta semmi baja. Még ilyet :)

Link to comment
Megosztás:

Azt nem tudom mondtam-e, de folyton párásodtam. Két különböző cuccal tisztogattam az ablakokat, és még mindig.

Racce meg hozott pollenszűrőt és ki is cserélte, és azóta semmi baja. Még ilyet :)

Az ablaktörlők alatti műa. bizbazt ami felfexik a szélvédőre, helyre kellene tenni, kihúzni szilóval, rendesen rögzíteni, és akkor nem ázik be a pollenszűrő, és nem fog erősen párásodni.Arra adtam azt a két műa. karikát, amit a BC elé tettem, mikor elvitted.

Link to comment
Megosztás:

Az ablaktörlők alatti műa. bizbazt ami felfexik a szélvédőre, helyre kellene tenni, kihúzni szilóval, rendesen rögzíteni, és akkor nem ázik be a pollenszűrő, és nem fog erősen párásodni.Arra adtam azt a két műa. karikát, amit a BC elé tettem, mikor elvitted.

biztos a nagy csuszkálásban beesett valahová.....talán nem télen kellene próbálgatni a kocsi határait, nem? :) :D

;)

Link to comment
Megosztás:

Mi is néztük ratyi az a gumi, de valahogy a sziloplasztozás olyan gány megoldásnak tűnik.

Ma csak 60-nal jöttem ott, ketten is beelőztek kanyarban. Na akkor lettem volna sz*rban ha ők csúsznak meg miközben mellettem vannak.

Olyan szép tiszta volt mostanig a GSi, most meg összesózódott :)

Link to comment
Megosztás:

Mi is néztük ratyi az a gumi, de valahogy a sziloplasztozás olyan gány megoldásnak tűnik.

Asszem Laci4 már végrehajtotta ezt a dolgot az övén, és a műtét sikerült.Emlékeim szerint.A tömítőt pedig a gumicsík alá kell nyomni, ahol nem látszik.De mégis teszi a dolgát.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.