Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Commodore


Recommended Posts

  • 2 months later...
Ez miből derül ki így ránézésre? Tőlem aztán lehetne Commodore is...

A hűtőrácsból főleg.

Ez az alap Commo:

Opel_Commodore_A_2500-6_1.JPG

Ez a GS:

133.jpg

És a GSE:

Minbil.jpg

A Commodore-nál megfigyelhető egy kis embléma az első sárvédő alján a első kerék mögött.

(Commodore 6 cylinder)felirattal.

A Rekordon nincs ilyen.

HA nincs dísztárcsa akkor a kerékcsavarok száma is árulkodik.

A Rekord 4 a Commodore 5 csavaros futóművel jött ki.

Kivétel a Rekord Sprintet.Ami a Rekord sportváltozata volt erősített(Commo) futóművel kiegészítő műszerekkel,fordulatszám mérővel és dupla karbival.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
akkor topicot tévesztettem, sorry :D

Nem baj. Sztem. Volt mikor én is be néztem és le is szóltak,hogy nézzem mááánn meg jobban.. És tényleg. Majdnem vettem egy rekord kupét.. És nem vettem észre,hogy csak 2 ajtós a kicsike. És nem Cupé.. Jó , ha vannak segítők itt a netten. És régebben, vagy jobban bele merülnek ebbe a dologba. B)

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
A hűtőrácsból főleg.

Ez az alap Commo:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm..._A_2500-6_1.JPG

Ez a GS:

http://www.triumph-spitfire.eu/Slideshows/...ge_2008/133.jpg

És a GSE:

http://i557.photobucket.com/albums/ss13/co...re71/Minbil.jpg

A Commodore-nál megfigyelhető egy kis embléma az első sárvédő alján a első kerék mögött.

(Commodore 6 cylinder)felirattal.

A Rekordon nincs ilyen.

HA nincs dísztárcsa akkor a kerékcsavarok száma is árulkodik.

A Rekord 4 a Commodore 5 csavaros futóművel jött ki.

Kivétel a Rekord Sprintet.Ami a Rekord sportváltozata volt erősített(Commo) futóművel kiegészítő műszerekkel,fordulatszám mérővel és dupla karbival.

Meg persze kivétel az én Rekordom ami nem karbis, nem sport (bár van GSI verzió is :D )... ami Seni futóművel jött ki - persze lehet vitatkozni, hogy az ugye Commo. Amúgy itt a 3. világ déli csücskén Chevy V8 néven 356os (asszem, most meg nem nézem) V8 asokkal jött ki a fent mutatott verda. (képeket lásd ITT. Ideieket, még április óta lusta voltam felrakni. :) :D

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Helló mindenkinek!

Én még új vagyok itt, tervezgetem egy A Commodore megvételét, csak érdekelnének vélemények az autóról, Fogyasztás főleg, menettulajdonságok, alkatrészellátás(esetleg újabb típusok kompatibilitása) kezelhetőség, bármi, amit érdemes tudni, mit érdemes figyelni(gyári hibák, stb) Ez éppen egy A Commodore cupé ha jól emlékszem akkor GS,(Az biztos hogy aranybarna, és fekete a teteje, ilyen bőr jellegű valamivel van borítva) és már nem tudom milyen motor van benne, Hogy sor6, vagy V8 Már 10 éve nem ment, úgy lett leállítva, belseje cserés, meg valószínűleg sok más dolgot is ki kéne cserélni, javítani rajta, de nem törött, stb. Mikor ment, akkor nem volt hibája a kocsinak.

Előre is köszönöm a segítségeket, és Boldog új évet!!!

Link to comment
Megosztás:

Sor6 lesz az. V8 csak a Diplomatban meg az Admiral első szériájában létezett Opeléknál, de az azon kívül hogy fehér holló ritkaságú, még iszonyú drága is.

Értem, akkor valószínűleg sor6, milyen fogyasztása van általában ezeknek a motoroknak? Mert olvastam eztis aztis az újabb 2.5ösökre(omega) írnak ilyen 7 liter körőli fogyasztást is, de nem hiszem, hogy akkoriban is ennyit evett volna, egy ekkora motor. 300ér lenne, de már 10 éve nem ment, meg a belső kárpit, műszerfal is cserés, mert drogosok feldörték, és ott drogoztak benne... :\ nekem nagyon belyön, de napi használatra kellene, és kiváncsi lennék, hogy mennyire fenntartható az autó, ilyen általános alkatrészek kaphatóak-e hozzá mint fékpofák, féktárcsák, olajszűrő,stb

illetve mennyire megbízhatóak ezek a kocsik.

Link to comment
Megosztás:

Értem, akkor valószínűleg sor6, milyen fogyasztása van általában ezeknek a motoroknak? Mert olvastam eztis aztis az újabb 2.5ösökre(omega) írnak ilyen 7 liter körőli fogyasztást is, de nem hiszem, hogy akkoriban is ennyit evett volna, egy ekkora motor. 300ér lenne, de már 10 éve nem ment, meg a belső kárpit, műszerfal is cserés, mert drogosok feldörték, és ott drogoztak benne... :\ nekem nagyon belyön, de napi használatra kellene, és kiváncsi lennék, hogy mennyire fenntartható az autó, ilyen általános alkatrészek kaphatóak-e hozzá mint fékpofák, féktárcsák, olajszűrő,stb

illetve mennyire megbízhatóak ezek a kocsik.

félre ne értsd,de napi használatra egy ilyen autó nagyon drága mulatság.

mind anyagilag mind idő szintjén....mivel semmit nem lehet kapni hozzá szinte fel kell kutatni europa szerte azt a pár alkatrészt amit eladna a tulaja.ez nem kevés idő és pénz....és ha már most a fogyija mozgat akkor nem jó irányba mész.

én napi szinten használok 25-36 éves autókat és nem évi 1-2000 km-t megyek velük.mindbe belemegy simán 60 évenként és hidd el nem épp pénztárcabarátok ezek.sem a kútnál sem az alkatrész terén.

ha nem szeretném és ragaszkodnék az öreg opelekhez akkor józan ésszel azt mondanám,hogy max hobby autónak havi 1x 7végén elgurulni ide-oda.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha öreg Opel kell, vegyél egy Rekordot. A motort, futóművet elejét leszámítva, ugyan az mint a Commodore. Sajnos ezekhez is egyre kevesebb az alkatrész, de még mindig jobb mint a Commodore esetében. Pisti tudja mit beszél, mert nem kevés alkatrész és autó futott át a kezei közt.

Értem, akkor valószínűleg sor6, milyen fogyasztása van általában ezeknek a motoroknak? Mert olvastam eztis aztis az újabb 2.5ösökre(omega) írnak ilyen 7 liter körőli fogyasztást is, de nem hiszem, hogy akkoriban is ennyit evett volna, egy ekkora motor. 300ér lenne, de már 10 éve nem ment, meg a belső kárpit, műszerfal is cserés, mert drogosok feldörték, és ott drogoztak benne... :\ nekem nagyon belyön, de napi használatra kellene, és kiváncsi lennék, hogy mennyire fenntartható az autó, ilyen általános alkatrészek kaphatóak-e hozzá mint fékpofák, féktárcsák, olajszűrő,stb

illetve mennyire megbízhatóak ezek a kocsik.

Link to comment
Megosztás:

Ha öreg Opel kell, vegyél egy Rekordot. A motort, futóművet elejét leszámítva, ugyan az mint a Commodore. Sajnos ezekhez is egyre kevesebb az alkatrész, de még mindig jobb mint a Commodore esetében. Pisti tudja mit beszél, mert nem kevés alkatrész és autó futott át a kezei közt.

az első mondatában van a baj:a fogyasztás aggasztja....a rekit ha tolom város 16 pálya dettó......a senator 20-24 város pályán 16-18l gázból.....jó igaz,nem 130al.... :)

ritkán tart tovább hazaszaladni pestről 75-80 percnél.a balatonhoz.....árpádföldről..... :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Rekordot nem nagyon akarnák, ebbe a commodore-ba szerelmesedtem bele(meg ilyen van most a közelben eladó, rakok majd föl képet róla, hogyha voltam megint megnézni a kocsit), csak egy kicsit aggaszt a fogyasztás.

Alkatrészeket folyamatosan bújom, azoktól már nem tartok annyira, e-bay-en szinte minden van, viszonylag jó árban.

Próbálta már valaki modernizálni a blokkot, gondolok itt olyanra, hogy a hengerfejből leszedni, másik karbisort rárakkni, gyújtást lecserélni valami újabbra. Vagy még gondoltam olyanra is, hogy egy Omegának a motorját belerakni (2.5 V6) az elvileg ilyen 7 liter köről elmászkál. de jobb lenne, a sajátját bennehagyni. Meg még olyanon gondolkoztam, hogy veszek egy másmilyen autót, és mellé ezt, egy 2. autónak.

De még nem mondtam le róla, hogy sikerül összehozni a commodort.

Link to comment
Megosztás:

Az 5-ös váltóval, gázból 10 körüli fogyasztás hozható Rekorddal. Mondjuk Pesten biztos plusz egy literrel kell számolni. Az automata 14 körül eszik.

úgy 2 hónapja mentem vidékre és elnéztem az órát.sikerült 2 órával korábban elindulnom 250km távolságra.na mondom én meg nem álok inkább sétában megyek.város 50 azon kívűl max 90 volt a tempó.....8.5 lett gázból....de szinte nem befelé nyomta a gázpedált hanem az ülés felé húztam.

Link to comment
Megosztás:

Rekordot nem nagyon akarnák, ebbe a commodore-ba szerelmesedtem bele(meg ilyen van most a közelben eladó, rakok majd föl képet róla, hogyha voltam megint megnézni a kocsit), csak egy kicsit aggaszt a fogyasztás.

Alkatrészeket folyamatosan bújom, azoktól már nem tartok annyira, e-bay-en szinte minden van, viszonylag jó árban.

Próbálta már valaki modernizálni a blokkot, gondolok itt olyanra, hogy a hengerfejből leszedni, másik karbisort rárakkni, gyújtást lecserélni valami újabbra. Vagy még gondoltam olyanra is, hogy egy Omegának a motorját belerakni (2.5 V6) az elvileg ilyen 7 liter köről elmászkál. de jobb lenne, a sajátját bennehagyni. Meg még olyanon gondolkoztam, hogy veszek egy másmilyen autót, és mellé ezt, egy 2. autónak.

De még nem mondtam le róla, hogy sikerül összehozni a commodort.

azért hamar el lehet tapsolni 5-6e eurót.....és csak alkatrészekről beszélek....ha 7 litert akarsz főleg városban akkor suzuki....vagy matiz.....

nem értem a dolgot...alkatrészre nem sajnálod a pénzt,mert szerinted már vágod mi kellhet és mi az ára....de a fogyi aggaszt....

vagy nem eredetire szeretnéd építeni és akkor akár fosvágen ajtókárpit is jó a verdába vagy nem jól gondoltad végig a dolgot.

én szeretném ha lenne még egy autó ami öreg és naponta használják nem csak nyalogatják.

Link to comment
Megosztás:

A 7 litert azt csak azért írtam, mert ilyeneket olvastam az Omega motorról, nem az a cél, ilyen 10 körüli fogyasztás már jó lenne naggyából. Amúgy kb 1,5 millába lenne a kocsi, mire kész van Dúrván számolva(Lakatolás, futómű, kárpit,stb). A fogyasztás azért "aggaszt" mert igazából még tanulok, idén végzek, de ha minden jól megy megyek egyetemre gépészmérnöknek. (20éves vagyok) Az alkatrészekre a manit, valahogy összespórolnám, valószínűleg nem 2hét alatt lenne kész, de szép lassan elkészülne. A fogyasztás az más tészta, ha megvan, hogy fix X összeg a fizetés, és még 2hetet ki kéne húznia a tanknak... (ja, és eredetire akarnám "Restaurálni").Aztán a végére, mire odajutok, addigra lehet, hogy már nem is fog számítani a fogyasztás, mert sikerül egy olyan munkahely, ahol úgy keresek, hogy nem számít a 16l sem, de még bármi lehet. Egyenlőre próbálok utána járni minden lehetőségnek. Szeretek előre gondolkodni, és utána választani a legmegfelelőbbet. Előreláthatólag nyáron lessz eggyátalán a megvétel aktuális, és csak utána a rendbetétel.

Módosítva : Krisztofor
Link to comment
Megosztás:

A 7 litert azt csak azért írtam, mert ilyeneket olvastam az Omega motorról, nem az a cél, ilyen 10 körüli fogyasztás már jó lenne naggyából. Amúgy kb 1,5 millába lenne a kocsi, mire kész van Dúrván számolva(Lakatolás, futómű, kárpit,stb). A fogyasztás azért "aggaszt" mert igazából még tanulok, idén végzek, de ha minden jól megy megyek egyetemre gépészmérnöknek. (20éves vagyok) Az alkatrészekre a manit, valahogy összespórolnám, valószínűleg nem 2hét alatt lenne kész, de szép lassan elkészülne. A fogyasztás az más tészta, ha megvan, hogy fix X összeg a fizetés, és még 2hetet ki kéne húznia a tanknak... (ja, és eredetire akarnám "Restaurálni").Aztán a végére, mire odajutok, addigra lehet, hogy már nem is fog számítani a fogyasztás, mert sikerül egy olyan munkahely, ahol úgy keresek, hogy nem számít a 16l sem, de még bármi lehet. Egyenlőre próbálok utána járni minden lehetőségnek. Szeretek előre gondolkodni, és utána választani a legmegfelelőbbet. Előreláthatólag nyáron lessz eggyátalán a megvétel aktuális, és csak utána a rendbetétel.

szerintem egy c20ne omi tudja országúton a 7 litert,de a többi nem hinném.

mindenki autója termeli a cuccot csak az enyém eszi meg a fél opec államok termelését...de a kútnak nem lehet hazudni.meg a brifkónak sem....

a másfél misi meg erősen optimista.....egy jó fényezés,hangsúlyozom:JÓ!!!! 4-500-nál kezdődik.egy becsületes lakat ezeknek csak munkadíjban szintén 3-500+anyag,taposók,nyúlványok,küszöb...stb.a foltozást nem tartom lakatolásnak csak gánynak.ezek is simán benne vannak 2-300ban mire megvan minden.

a kárpitozás sem olcsó és még sorolhatnám...egy becsületes újáépítés,és nem feltétlen ot-ra gondolok,simán karcolja a 3 milkát.és még nem is extráztam.

persze meg lehet csinálni olcsóbban is....van aki 100ért fest kompletten.....no comment.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.