FBalazs Elküldve Január24, 2006 Elküldve Január24, 2006 A futóműről egy-két okosság, és egy kis német nyelvű leírás:Twinport motorok
FBalazs Elküldve Február15, 2006 Szerző Elküldve Február15, 2006 Okosságok Tech2-vel: Board Computer bekapcsolása GID-en (Graphics Info Display) Tempomat bekapcsolása
uhuhu Elküldve Február15, 2006 Elküldve Február15, 2006 FBalazs írta: Easytronic váltó Bosch CAN-BUS leírás ez a Corsa C váltója. ez az asztra H
FBalazs Elküldve Február15, 2006 Szerző Elküldve Február15, 2006 Jah, de a leírás is Corsa C :rolleyes: (Ezt elfelejtettem odaírni)
FBalazs Elküldve Március24, 2006 Szerző Elküldve Március24, 2006 Ismét kaptam érdekességet a németektől, íme:
Yoko82 Elküldve Április3, 2006 Elküldve Április3, 2006 tabasco írta: nem jól tettem fel a kérdést, a motor különbségét tudom (VTG turbo, megnövelt nyomású befecskendezés), egyéb alkatrészek különbségére vagyok kíváncsi (pl. váltó, futómű, kuplung, fékrendszer) ugyanaz mind a kettőnél? Mindkettőnél F40WR váltó van, a 120 Lovas végáttétele 3,35 a 150 lovasé meg 3,55 (legalábbis a C Vectra esetében így van). Futómű, kuplung, fék meg meg kell, hogy egyezzen. Esetleg a féknél el tudom képzelni a nagyobb tárcsaátmérőt, de 120 és 150 LE között már nem hinném, hogy a megállítás akkora nagy különbséget tud okozni. Bár ki tudja....Ebben tényleg nem vagyok biztos. Yoko82 írta: Mindkettőnél F40WR váltó van, a 120 Lovas végáttétele 3,35 a 150 lovasé meg 3,55 (legalábbis a C Vectra esetében így van). ÉS azt el felejtettem hozzátenni ,hogy a 3 literes V6 dízelhez is F40-es váltót társítanak, tehát neked nem kell olyanokkal törnöd a fejedet, mint nekem.... azaz a váltód bírja a nagyobb nyomaték átvitelét.
FBalazs Elküldve Április3, 2006 Szerző Elküldve Április3, 2006 váltóknál mit jelölnek az első betűk? pl. M, F, stb...
tabasco Elküldve Április3, 2006 Elküldve Április3, 2006 Yoko82 írta: Mindkettőnél F40WR váltó van, a 120 Lovas végáttétele 3,35 a 150 lovasé meg 3,55 (legalábbis a C Vectra esetében így van). Futómű, kuplung, fék meg meg kell, hogy egyezzen. Esetleg a féknél el tudom képzelni a nagyobb tárcsaátmérőt, de 120 és 150 LE között már nem hinném, hogy a megállítás akkora nagy különbséget tud okozni. Bár ki tudja....Ebben tényleg nem vagyok biztos. ÉS azt el felejtettem hozzátenni ,hogy a 3 literes V6 dízelhez is F40-es váltót társítanak, tehát neked nem kell olyanokkal törnöd a fejedet, mint nekem.... azaz a váltód bírja a nagyobb nyomaték átvitelét. kösz az infokat, megnyugodtam :blink:
Yoko82 Elküldve Április3, 2006 Elküldve Április3, 2006 FBalazs írta: váltóknál mit jelölnek az első betűk? pl. M, F, stb... A: automata M: kézzel kapcsolható automata (Easy-Tronic) F: kézi sima váltó 17: 170Nm átvihető nyomaték 40: 400Nm átvihető nyomaték 23: 230Nm átvihető nyomaték stb. CR: rövid áttétetel, WR hosszú áttétel SR: vmi spéci, nem ismerem Ha az R betű után van egy "+" (mint pl F17WR+), akkor ez a váltó valamivel nagyobb nyomatékot tud átvinni, mint a "hagyományos" társai Van még néhány esetben .V1 is, ami típusspecifikus jelölés. Lényegileg a fő váltócsoport paraméterei igazak rá.
AstraGabor Elküldve Április4, 2006 Elküldve Április4, 2006 Ezekszerint innen idéztél? B) mondtam a steinbauer elvileg nem emeli a CR nyomást. :blink:
Yoko82 Elküldve Április5, 2006 Elküldve Április5, 2006 AstraGabor írta: Ezekszerint innen idéztél? B) mondtam a steinbauer elvileg nem emeli a CR nyomást. :blink: Ez most kinek szól?
AstraGabor Elküldve Április5, 2006 Elküldve Április5, 2006 Tőled azt kérdezném, hogy a 1.7DTH 5ös váltójáról mit tudnál mondani??
AstraGabor Elküldve Április5, 2006 Elküldve Április5, 2006 F23WR ez 230nm nyomatékot tud átvinni?!? :blink: SR a strandard áttétel. Bocs, az izdézős mondat nem neked szólt!
Yoko82 Elküldve Április5, 2006 Elküldve Április5, 2006 AstraGabor írta: F23WR ez 230nm nyomatékot tud átvinni?!? :blink: SR a strandard áttétel. Bocs, az izdézős mondat nem neked szólt! Elvileg az F23WR 230Nm-et visz át, ez tény. DE azt ne felejtsük el, hogy a Z17DTH a 240Nm effektív nyomatékot rendkívül szűk tartományban adja le (ez egész pontosan 2400+/-50 körüli fordulaton), tehát a "csúcs" egyrészt rövid intervallumon jelentkezik, míg maga a csúcsnyomaték kb 5%-al haladja meg a váltó átlag átviteli értékét. És itt a kutyus a földben.... "ÁTLAG"... azaz ennél vmivel többet képes átvinni. Hülyeséget nem akarok mondani, de mintha 10-15% lenne a felső határa. Azaz ez te eseteben max 263-264 Nm, 15%-al számolva. Ezért féltem én is a váltómat, mert ugyan az enyém F17WR+-os, de akárhogy is számolok, 195-197Nm-nél többet nem igazán lenne egészséges "ráengedni". És a PBoxok java részével 200-220 Nm-re lehet növelni a nyomatékot. Én viszont ettől már féltem a váltót. De visszatérve a DTH váltóra: mi kellene pontosan és részletesen??? Áttételek?
AstraGabor Elküldve Április5, 2006 Elküldve Április5, 2006 Hol lehet megnézni hogy milyen a váltóm? 240nm a gyári nyomaték, pboxal 300nm (de mondjuk le lehet méretni sztem nem nagyon hazudnak) és mégse esik szét a váltó?! Egyátalán mi nem bírja a váltóba a nyomatékot átvinni? kuplung okés, hogy nem bírja és szétesik, de magában a váltóban mi nem bírja? Egyátalán mi van ott nm-ra méretezve? Áttételeket tudom, benne van a leírásában.
Yoko82 Elküldve Április5, 2006 Elküldve Április5, 2006 AstraGabor írta: Hol lehet megnézni hogy milyen a váltóm? 240nm a gyári nyomaték, pboxal 300nm (de mondjuk le lehet méretni sztem nem nagyon hazudnak) és mégse esik szét a váltó?! Egyátalán mi nem bírja a váltóba a nyomatékot átvinni? kuplung okés, hogy nem bírja és szétesik, de magában a váltóban mi nem bírja? Egyátalán mi van ott nm-ra méretezve? Áttételeket tudom, benne van a leírásában. Ezzel lehet megfogtál, de megpróbálok rá válaszolni B) Szinkrongyűrű, bordás-tengely, és leginkább a váltó tengelyeinek fogazata. Ezek mind-mind olyan részei a váltónak, ami tudtommal nyomatékra van méretezve. Más kérdés, hogy eddig a váltód bírta, de gondolj bele: maga a nyomaték- és teljesítménygörbe nem változik, csak "fentebb tolódik", és a nyomatékcsúcson csak rövid ideig (ez viszonylagos) van a görbe. Én nem állítom, hogy fixen 10-15% fölött szétesik a váltó, csupán annyit mondok: ezt még GYÁRILAG elbírja. Hogy a 300Nm az F23-nak mennyire használ, vagy nem használ, nem tudom. Én amondó vagyok: ez már sok neki. De kívánom neked, ne legyen igazam! ui: a váltó nem egyik napról a másikra "hullik szét", hanem a használat során a nagyobb igénybevétel eszi meg a fogazatot és a szinkronszerkezetet. Ergo, nem 500e km-t fog bírni, hanem mondjuk lehet, csak 250e-t. De többet tényleg nem tudok. :blink:
AstraGabor Elküldve Április5, 2006 Elküldve Április5, 2006 Aham. Lehet, hogy igazad van, bár általában az ilyen dolgokat legalább 2-es biztonsági tényezővel tervezik, akár csak a vezérműszíjat. Persze így is soxor előfordul, hogy elszakad, de általában a 60ezerre tervezetnek 120at is ki kell bírnija, sőt sok biztos ki is bírja. Én inkább a kuplungomat féltem. Egyéb alkatrészek még lehetnek terhelve, de azt elég valószínűtlennek érzem, hogy a váltó fogaskerekeinek fogai törjenek le ettől a nyomatéktől. Itt inkább a kopás amivel sok km után számolni lehet, de hogy eltörjön a kéregedzett belül szívós acél fogaskerék azt nem hiszem. Bocsi, ha offtopic voltam, de legalább valamiről szól a fórum :blink:
Yoko82 Elküldve Április6, 2006 Elküldve Április6, 2006 AstraGabor írta: . Itt inkább a kopás amivel sok km után számolni lehet, de hogy eltörjön a kéregedzett belül szívós acél fogaskerék azt nem hiszem. Bocsi, ha offtopic voltam, de legalább valamiről szól a fórum :blink: Nem is a fogaskerék fog törni, mint említettem, az csak gyorsabban kopik. Itt inkább a kapcsoló szerkezet, és a szinkron-szerkezet a gyenge pont. A többi már csak jön után.
Tripod Elküldve Április17, 2006 Elküldve Április17, 2006 Bocs, ezt nem ide kellett volna, átraktam a másik fórumba... Azt hiszem Uhuhu írta itt a "follow me home" funkciót. Kipróbáltam, frankón működik, világít, amíg a garázsból kiérek a világosra. Finom, köszi! :blink: Kérdés: lehet ennek hosszabbra venni az időtartamát? Gondolom, távirányítóról nem műkszik...
FBalazs Elküldve Július17, 2006 Szerző Elküldve Július17, 2006 Technikai kérdés: Opel TwinTurbo _diesel_ motorról tud valaki valamit? :) 07.13-án megjelent egy cikk, mi szerint az Astra OPCt is szerelni fogják ilyen motorral... Ennyit a turbós benzinesekről... :unsure:
mélykék76 Elküldve Július17, 2006 Elküldve Július17, 2006 FBalazs írta: Technikai kérdés: Opel TwinTurbo _diesel_ motorról tud valaki valamit? :D 07.13-án megjelent egy cikk, mi szerint az Astra OPCt is szerelni fogják ilyen motorral... Ennyit a turbós benzinesekről... :unsure: http://auto.vezess.hu/hir.php?idx=6629 Tudod : google.com :lol: Biztos kibír 400e kmet :)
Recommended Posts