FBalazs Elküldve Január24, 2006 Elküldve Január24, 2006 A futóműről egy-két okosság, és egy kis német nyelvű leírás:Twinport motorok
FBalazs Elküldve Február15, 2006 Szerző Elküldve Február15, 2006 Okosságok Tech2-vel: Board Computer bekapcsolása GID-en (Graphics Info Display) Tempomat bekapcsolása
uhuhu Elküldve Február15, 2006 Elküldve Február15, 2006 Easytronic váltó Bosch CAN-BUS leírás ez a Corsa C váltója. ez az asztra H
FBalazs Elküldve Február15, 2006 Szerző Elküldve Február15, 2006 Jah, de a leírás is Corsa C :rolleyes: (Ezt elfelejtettem odaírni)
FBalazs Elküldve Március24, 2006 Szerző Elküldve Március24, 2006 Ismét kaptam érdekességet a németektől, íme:
Yoko82 Elküldve Április3, 2006 Elküldve Április3, 2006 nem jól tettem fel a kérdést, a motor különbségét tudom (VTG turbo, megnövelt nyomású befecskendezés), egyéb alkatrészek különbségére vagyok kíváncsi (pl. váltó, futómű, kuplung, fékrendszer) ugyanaz mind a kettőnél? Mindkettőnél F40WR váltó van, a 120 Lovas végáttétele 3,35 a 150 lovasé meg 3,55 (legalábbis a C Vectra esetében így van). Futómű, kuplung, fék meg meg kell, hogy egyezzen. Esetleg a féknél el tudom képzelni a nagyobb tárcsaátmérőt, de 120 és 150 LE között már nem hinném, hogy a megállítás akkora nagy különbséget tud okozni. Bár ki tudja....Ebben tényleg nem vagyok biztos. Mindkettőnél F40WR váltó van, a 120 Lovas végáttétele 3,35 a 150 lovasé meg 3,55 (legalábbis a C Vectra esetében így van). ÉS azt el felejtettem hozzátenni ,hogy a 3 literes V6 dízelhez is F40-es váltót társítanak, tehát neked nem kell olyanokkal törnöd a fejedet, mint nekem.... azaz a váltód bírja a nagyobb nyomaték átvitelét.
FBalazs Elküldve Április3, 2006 Szerző Elküldve Április3, 2006 váltóknál mit jelölnek az első betűk? pl. M, F, stb...
tabasco Elküldve Április3, 2006 Elküldve Április3, 2006 Mindkettőnél F40WR váltó van, a 120 Lovas végáttétele 3,35 a 150 lovasé meg 3,55 (legalábbis a C Vectra esetében így van). Futómű, kuplung, fék meg meg kell, hogy egyezzen. Esetleg a féknél el tudom képzelni a nagyobb tárcsaátmérőt, de 120 és 150 LE között már nem hinném, hogy a megállítás akkora nagy különbséget tud okozni. Bár ki tudja....Ebben tényleg nem vagyok biztos. ÉS azt el felejtettem hozzátenni ,hogy a 3 literes V6 dízelhez is F40-es váltót társítanak, tehát neked nem kell olyanokkal törnöd a fejedet, mint nekem.... azaz a váltód bírja a nagyobb nyomaték átvitelét. kösz az infokat, megnyugodtam :blink:
Yoko82 Elküldve Április3, 2006 Elküldve Április3, 2006 váltóknál mit jelölnek az első betűk? pl. M, F, stb... A: automata M: kézzel kapcsolható automata (Easy-Tronic) F: kézi sima váltó 17: 170Nm átvihető nyomaték 40: 400Nm átvihető nyomaték 23: 230Nm átvihető nyomaték stb. CR: rövid áttétetel, WR hosszú áttétel SR: vmi spéci, nem ismerem Ha az R betű után van egy "+" (mint pl F17WR+), akkor ez a váltó valamivel nagyobb nyomatékot tud átvinni, mint a "hagyományos" társai Van még néhány esetben .V1 is, ami típusspecifikus jelölés. Lényegileg a fő váltócsoport paraméterei igazak rá.
AstraGabor Elküldve Április4, 2006 Elküldve Április4, 2006 Ezekszerint innen idéztél? B) mondtam a steinbauer elvileg nem emeli a CR nyomást. :blink:
Yoko82 Elküldve Április5, 2006 Elküldve Április5, 2006 Ezekszerint innen idéztél? B) mondtam a steinbauer elvileg nem emeli a CR nyomást. :blink: Ez most kinek szól?
AstraGabor Elküldve Április5, 2006 Elküldve Április5, 2006 Tőled azt kérdezném, hogy a 1.7DTH 5ös váltójáról mit tudnál mondani??
AstraGabor Elküldve Április5, 2006 Elküldve Április5, 2006 F23WR ez 230nm nyomatékot tud átvinni?!? :blink: SR a strandard áttétel. Bocs, az izdézős mondat nem neked szólt!
Yoko82 Elküldve Április5, 2006 Elküldve Április5, 2006 F23WR ez 230nm nyomatékot tud átvinni?!? :blink: SR a strandard áttétel. Bocs, az izdézős mondat nem neked szólt! Elvileg az F23WR 230Nm-et visz át, ez tény. DE azt ne felejtsük el, hogy a Z17DTH a 240Nm effektív nyomatékot rendkívül szűk tartományban adja le (ez egész pontosan 2400+/-50 körüli fordulaton), tehát a "csúcs" egyrészt rövid intervallumon jelentkezik, míg maga a csúcsnyomaték kb 5%-al haladja meg a váltó átlag átviteli értékét. És itt a kutyus a földben.... "ÁTLAG"... azaz ennél vmivel többet képes átvinni. Hülyeséget nem akarok mondani, de mintha 10-15% lenne a felső határa. Azaz ez te eseteben max 263-264 Nm, 15%-al számolva. Ezért féltem én is a váltómat, mert ugyan az enyém F17WR+-os, de akárhogy is számolok, 195-197Nm-nél többet nem igazán lenne egészséges "ráengedni". És a PBoxok java részével 200-220 Nm-re lehet növelni a nyomatékot. Én viszont ettől már féltem a váltót. De visszatérve a DTH váltóra: mi kellene pontosan és részletesen??? Áttételek?
AstraGabor Elküldve Április5, 2006 Elküldve Április5, 2006 Hol lehet megnézni hogy milyen a váltóm? 240nm a gyári nyomaték, pboxal 300nm (de mondjuk le lehet méretni sztem nem nagyon hazudnak) és mégse esik szét a váltó?! Egyátalán mi nem bírja a váltóba a nyomatékot átvinni? kuplung okés, hogy nem bírja és szétesik, de magában a váltóban mi nem bírja? Egyátalán mi van ott nm-ra méretezve? Áttételeket tudom, benne van a leírásában.
Yoko82 Elküldve Április5, 2006 Elküldve Április5, 2006 Hol lehet megnézni hogy milyen a váltóm? 240nm a gyári nyomaték, pboxal 300nm (de mondjuk le lehet méretni sztem nem nagyon hazudnak) és mégse esik szét a váltó?! Egyátalán mi nem bírja a váltóba a nyomatékot átvinni? kuplung okés, hogy nem bírja és szétesik, de magában a váltóban mi nem bírja? Egyátalán mi van ott nm-ra méretezve? Áttételeket tudom, benne van a leírásában. Ezzel lehet megfogtál, de megpróbálok rá válaszolni B) Szinkrongyűrű, bordás-tengely, és leginkább a váltó tengelyeinek fogazata. Ezek mind-mind olyan részei a váltónak, ami tudtommal nyomatékra van méretezve. Más kérdés, hogy eddig a váltód bírta, de gondolj bele: maga a nyomaték- és teljesítménygörbe nem változik, csak "fentebb tolódik", és a nyomatékcsúcson csak rövid ideig (ez viszonylagos) van a görbe. Én nem állítom, hogy fixen 10-15% fölött szétesik a váltó, csupán annyit mondok: ezt még GYÁRILAG elbírja. Hogy a 300Nm az F23-nak mennyire használ, vagy nem használ, nem tudom. Én amondó vagyok: ez már sok neki. De kívánom neked, ne legyen igazam! ui: a váltó nem egyik napról a másikra "hullik szét", hanem a használat során a nagyobb igénybevétel eszi meg a fogazatot és a szinkronszerkezetet. Ergo, nem 500e km-t fog bírni, hanem mondjuk lehet, csak 250e-t. De többet tényleg nem tudok. :blink:
AstraGabor Elküldve Április5, 2006 Elküldve Április5, 2006 Aham. Lehet, hogy igazad van, bár általában az ilyen dolgokat legalább 2-es biztonsági tényezővel tervezik, akár csak a vezérműszíjat. Persze így is soxor előfordul, hogy elszakad, de általában a 60ezerre tervezetnek 120at is ki kell bírnija, sőt sok biztos ki is bírja. Én inkább a kuplungomat féltem. Egyéb alkatrészek még lehetnek terhelve, de azt elég valószínűtlennek érzem, hogy a váltó fogaskerekeinek fogai törjenek le ettől a nyomatéktől. Itt inkább a kopás amivel sok km után számolni lehet, de hogy eltörjön a kéregedzett belül szívós acél fogaskerék azt nem hiszem. Bocsi, ha offtopic voltam, de legalább valamiről szól a fórum :blink:
Yoko82 Elküldve Április6, 2006 Elküldve Április6, 2006 . Itt inkább a kopás amivel sok km után számolni lehet, de hogy eltörjön a kéregedzett belül szívós acél fogaskerék azt nem hiszem. Bocsi, ha offtopic voltam, de legalább valamiről szól a fórum :blink: Nem is a fogaskerék fog törni, mint említettem, az csak gyorsabban kopik. Itt inkább a kapcsoló szerkezet, és a szinkron-szerkezet a gyenge pont. A többi már csak jön után.
Tripod Elküldve Április17, 2006 Elküldve Április17, 2006 Bocs, ezt nem ide kellett volna, átraktam a másik fórumba... Azt hiszem Uhuhu írta itt a "follow me home" funkciót. Kipróbáltam, frankón működik, világít, amíg a garázsból kiérek a világosra. Finom, köszi! :blink: Kérdés: lehet ennek hosszabbra venni az időtartamát? Gondolom, távirányítóról nem műkszik...
FBalazs Elküldve Július17, 2006 Szerző Elküldve Július17, 2006 Technikai kérdés: Opel TwinTurbo _diesel_ motorról tud valaki valamit? :) 07.13-án megjelent egy cikk, mi szerint az Astra OPCt is szerelni fogják ilyen motorral... Ennyit a turbós benzinesekről... :unsure:
mélykék76 Elküldve Július17, 2006 Elküldve Július17, 2006 Technikai kérdés: Opel TwinTurbo _diesel_ motorról tud valaki valamit? :D 07.13-án megjelent egy cikk, mi szerint az Astra OPCt is szerelni fogják ilyen motorral... Ennyit a turbós benzinesekről... :unsure: http://auto.vezess.hu/hir.php?idx=6629 Tudod : google.com :lol: Biztos kibír 400e kmet :)
Recommended Posts