joc Elküldve Február26, 2010 Megoszt Elküldve Február26, 2010 Az enyém 2002-es évjárat Engem is foglalkoztat a rohadás megelőzésének a gondolata. Úgy döntöttem mivel ezek még nem horganyzott karosszériával készültek tavasszal lépek. Az ajtók belsejét alul mindenképpen kikenem alvázvédővel, hátsó ajtó szintén kényes pont. A tanksapka és a hátsó sárvédő iv belűről az utastér felöl szintén /bár még nem tudom mennyire lesz ez bonyolult/ Nagyjából ezekre gondoltam. Ha valakinek van tapasztalata a rozsdával kapcsolatban zafirán /hol rohad/ azt szivessen meghalgatnám. Akkor válaszolok magamnak :-) Lett belőle egy gyűrűzés, hengerfejfelújítás, lambdacsere,ésmost ha minden igaz EGR csere.Ezek után remélem jobb lesz mint új korában,mert ez nem volt egy olcsó mulatság :-( Következő kérdésem lenne, hogy a kasznival érdemes foglalkozni, hogy ne kezdjen rohadni ? G. Link to comment Megosztás: More sharing options...
robyca Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 sziasztok!az alábbi problémával fordulok hozzátok reménykedve abban hogy valaki már találkozott vele esetleg szakértője a témának. 2001-s évjáratú turbódízeles 2000s zafiráról van szó.Néha bevillan a szervízlámpa és olynkor picit mintha erőtlenebbnek érezném. Tud valaki valamit erről legfőképpen valami biztatót mondani?Előre is köszönöm. mailcímem:robyca@gmail.com R Link to comment Megosztás: More sharing options...
robyca Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 sziasztok!az alábbi problémával fordulok hozzátok reménykedve abban hogy valaki már találkozott vele esetleg szakértője a témának. 2001-s évjáratú turbódízeles 2000s zafiráról van szó.Néha bevillan a szervízlámpa és olynkor picit mintha erőtlenebbnek érezném.De amint feljebb pörgetem elalszik a lámpa és el kezd rendesen húzni. Tud valaki valamit erről legfőképpen valami biztatót mondani?Előre is köszönöm. mailcímem:robyca@gmail.com R Link to comment Megosztás: More sharing options...
JAG Elküldve Október25, 2010 Megoszt Elküldve Október25, 2010 Sziasztok! Új vagyok itt, és előre elnézést ha már volt ilyen téma vagy válasz, kerestem de nem találtam Egy 2004 es 1,6 101le merivánál olyan probléma jelentkezett, hogy az autó motorféken 3000 fordulat körül, akkor amikor a gázt visszavesszem teljesen vagy picit, a motor ránt egyet kettőt, olyan mintha nem kapna benzint. Felette nem csinálja csak 3000 fordulat alatt akkor sem mindig. Mivel sok városi út van ki-be szállással indítgatással, azt vettem észre hogy az autó meleg nem indul rendesen csak ha mindig megvárom a motorellenőrző lápa kialvását. Tehát ha egy kb 2-3 perces leállás után újra indítok kivárás nélkül akkor az indító tekeri a motort vagy 10 másodpercig és csak utána remegve indul el a motor, szintén mintha nem kapna elég benzint... Ha valaki tud tanácsot adni hogy merre induljak, kérem segítsen!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zatika Elküldve Október27, 2010 Megoszt Elküldve Október27, 2010 Sziasztok! Kerestem de nem találtam kuplunggal kapcsolatos témát. 2001, 1.8-as benzines Zafirám van, most épp a hidraulikus kuplungszerkezetet átkozom. Szóval a hidraulikus kuplung kinyomója az első cseréje óta kb. fél évente tönkremegy (kb: 120 000km nél volt az első csere). Akkor gyári beszállítóit rakattam be, mondván ne kelljen többé ezzel bajlódni. Azóta most kerül bele a negyedik(!) hidraulikus csapágy és nem tudunk rájönni mitől mennek tönkre a hidraulikus kinyomóim. Konkrétabban: fé lévente szétmennek a munkahenger gumijai. Olajat mindíg cseréltünk. Akárhogy is: lehetetlen rosszul felszerelni, a kuplung soha nem rángatott vagy ilyesmi, ami esetleg ferde(kizárt) felfekvésre adna gyanút. Totál tanácstalanok vagyunk a szerelővel egyetemben aki szerencsére garanciában melózik, cseréli a nem túl olcsó cuccot zsinórban és már álmában is Zafira kuplungszerkezetet szerel... :-/ Én meg már kuplung nélkül is egészen jól vezetek... :-( Írjon, ha valaki találkozott ilyen jelenséggel, ossza meg tapasztalatát, köszönöm. Zatika Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Október28, 2010 Megoszt Elküldve Október28, 2010 írtam az astra g fórumrészbe Link to comment Megosztás: More sharing options...
sulep Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Sziasztok! Mi a véleményetek egy Combo Tour és az 1.3 CDTi 75LE-s párosításáról? Mennyi tudja mozgatni ez a motor az autót? Konkrétan ezt néztem ki: Combo tour 1.3CDTi Link to comment Megosztás: More sharing options...
STibi Elküldve November2, 2010 Megoszt Elküldve November2, 2010 Sziasztok! Zafira B 1,9 CDTI (150LE, manuális 6 fokozatú váltóval) autón van, 2006-os. Hétvégi indulás előtt arra lettem figyelmes, hogy gyújtáson négy visszajelző lámpa világít: 1. Motorolaj-nyomás 2. Generátor 3. Kipufogógáz-kibocsátás 4. Motorvezérlő elektronika, sebességváltó elektronika, indításgátló, dízelüzemanyag-szűrő (ennek ki kellene aludnia az útmutató szerint gyújtáson pár másodperc után) Megpróbáltuk elindítani az autót, de nem sikerült. Második próbálkozásra elindult, és csak járó motornál aludt el a 4. jelzésű visszajelző lámpa is. Innentől kezdve nem is foglalkoztunk a problémával. 20km autózás után megálltunk 1,5-2 órára, majd újra elindítottuk, ekkor sikerült elsőre, de továbbra is csak a motor elindítását követően aludt el a 4. visszajelző lámpa. 8-10km megtétele után üresben gurulva (~35-45km/h) kicsit felpörgött a motor (~1500/min-re) majd leállt, és világított mind a 4 visszajelző lámpa. Indítózva azonnal elindult. Ettől kezdve részecskeszűrőt tisztított (a pillanatnyi fogyasztás 14-16L-es pillanatnyi fogyasztást mutatott városban 1500/perc környéki fordulatszámon). Az előző leállást követő ~5km után szintén üresben gurulva leállt a motor (tisztítás közben). Ezúttal nem indítóztunk, hanem 3. fokozatba téve a váltót és felengedve a tengelykapcsolót elindult a motor. Ez a jelenség felettébb fura, mert ha lefulladt és sebességbe teszem, akkor nem indulhatna el újra. (Továbbra is fent áll, hogy gyújtáskor mind a 4 visszajelző lámpa világít. Azonban arra vonatkozólag , hogy a 4. visszajelző miért világít folyamatosan, sem a gyárilag hozzáadott, sem a letölthető új kézikönyven nincs információ. Ha gyújtáskor villog, akkor az elektronikus indításgátló rendszer meghibásodott; a motort nem lehet elindítani. Ha járó motornál világít, akkor elromlott a motorvezérlő elektronika vagy a sebességváltó elektronika (manuális váltós autónk van, a motorvezérlő elektronika lehetne, de csak gyújtáskor világít, járó motornál kialszik). Ha folyamatosan világít, és mellette az InSP4 felirat is megjelenik, akkor vízteleníteni kell a dízelüzemanyag-szűrőt. Azonban nekünk NEM írja ki az InSP4-et.) Gáz-fék opcióval megnézve két hibakódot mutatott: 010008 (ami a P0100), illetve a 161450. Utóbbiról írtátok, hogy nem kell foglalkozni vele, azonban a 010008-ról semmi konkrétat nem találtam. Tudnátok segíteni, mi legyen a következő lépés, merre érdemes tovább kutakodni? Köszi! Tibi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Koki Elküldve December1, 2010 Megoszt Elküldve December1, 2010 Sziasztok! Egy elég súlyos probléma történt 2003-as évjáratú Zafirámmal, kb. 100-as tempóról való gyorsításnál, autópályán, minden előzmény nélkül eltört a főtengely :excl: Az autóban Y20DTH jelű 2.0 DTI motor van. 2003-as évjáratú a kocsi, 140 ezer km van benne (azonban 2 évesen vettem és nem tudom, az első 2 évben valójában mennyit tettek bele). Jelenleg azon gondolkodom, hogy érdemes-e a meglévő motort javíttatni (csak a főtengely 200K-tól indul és számtalan további költség merül fel). Egy másik alternatíva a motorcsere. 200 ezer Ft alatt számtalan bontott motort találni a neten. Összességében a motorcsere olcsóbb megoldásnak tűnik. Mi a véleményetek, melyik lehet a jobb, hosszabb távú megoldás? Mit mérlegelnétek ebben a helyzetben? Kornél Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve December2, 2010 Megoszt Elküldve December2, 2010 Sziasztok! Egy elég súlyos probléma történt 2003-as évjáratú Zafirámmal, kb. 100-as tempóról való gyorsításnál, autópályán, minden előzmény nélkül eltört a főtengely :excl: Az autóban Y20DTH jelű 2.0 DTI motor van. 2003-as évjáratú a kocsi, 140 ezer km van benne (azonban 2 évesen vettem és nem tudom, az első 2 évben valójában mennyit tettek bele). Jelenleg azon gondolkodom, hogy érdemes-e a meglévő motort javíttatni (csak a főtengely 200K-tól indul és számtalan további költség merül fel). Egy másik alternatíva a motorcsere. 200 ezer Ft alatt számtalan bontott motort találni a neten. Összességében a motorcsere olcsóbb megoldásnak tűnik. Mi a véleményetek, melyik lehet a jobb, hosszabb távú megoldás? Mit mérlegelnétek ebben a helyzetben? Kornél csak bontott, mert a tiedben nem látható deformációk is keletkezhettek, továbbá a munkadíj + alkatrész is több lenne, mivel ki kell szerelni ugyanúgy, és még szét is kell szedni, ellenben a bontottal. Motorszámmal nem kell foglalkozni, az enyémen sem olvasható, mert kirohadt A forgalmiban mindössze y20dth a motorszám. Szűz blokk + átszerelve minden és kész is :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
petersz Elküldve December23, 2010 Megoszt Elküldve December23, 2010 sziasztok!az alábbi problémával fordulok hozzátok reménykedve abban hogy valaki már találkozott vele esetleg szakértője a témának. 2001-s évjáratú turbódízeles 2000s zafiráról van szó.Néha bevillan a szervízlámpa és olynkor picit mintha erőtlenebbnek érezném.De amint feljebb pörgetem elalszik a lámpa és el kezd rendesen húzni. Tud valaki valamit erről legfőképpen valami biztatót mondani?Előre is köszönöm. mailcímem:robyca@gmail.com R Szevasz! Nem tudom, megoldódott-e a problémád azóta. Nekem is ilyen gondom volt, amíg az adagoló be nem adta a kulcsot, sajnos adagolócsere lett a vége :-( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Koki Elküldve December25, 2010 Megoszt Elküldve December25, 2010 csak bontott, mert a tiedben nem látható deformációk is keletkezhettek, továbbá a munkadíj + alkatrész is több lenne, mivel ki kell szerelni ugyanúgy, és még szét is kell szedni, ellenben a bontottal. Motorszámmal nem kell foglalkozni, az enyémen sem olvasható, mert kirohadt A forgalmiban mindössze y20dth a motorszám. Szűz blokk + átszerelve minden és kész is :-) Köszönöm a tanácsodat! Végülis minden a motor csere mellett szólt, és ez is lett a megoldás. Sikerült vásárolni egy bontott motort, a napokban készült el az autó. Kb. 150 km-t teszteltük azóta, jobb mint új korában :lol: Kb. 300 ezer Ft lett a vége, ami bár nem kevés, de ennek kb. duplájába került volna a meglévő motor javítása, nem is beszélve annak kockázatairól. Azért az megnyugtató, hogy viszonylag könnyen lehet motort szerezni ebbe a típusba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
teve007 Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 üdv az uraknak. Van nekem egy C Combóm 1.6 benzin Z16SE blokkal sok sok kilométerrel, tavaly melozott a kocsi és egy idióta alkalmazottam megfözte, kisebb vagyonért meggyürüztettem felujitattam a hengerfejet kapott uj vezérlést, és uj hütöt meg minden vizcsövet, ami a gondom azóta szarakodik a kocsi, hidegen kiforog rendesen , picit bemelegszik 3200 ig forog, ha leveszem a gyujtást megvárom mig megáll a motor (menet közben is) ujrainditom öninditoval megint kiforog, ha a városban szüttyögök iszonyatosan rángat nem segit rajta ha ujrainditgatom, ha tartosan kap menetszelet akkor viszonylag vezethető a kocsi 2500 környékén van benne lyuk. tavaly rádugtuk gépre és "elektromos gázvezérlő motor vezeték szakadást" irt hibakodnak, átnéztük a vezetékelést az összes vezérlömotorhoz menő 5V megvan, kivéve ami a computerböl jön az 1.9 2.3 votl körül van (amikor szarakodik) amikor kiforog rendesen akkor ott is megvan az 5 volt ritkán sajnos, a pillangószelep szarakodáskor negyedig nyit csak ki. probáltuk egy stabilizált táppal felküldeni (leválasztva a computerröl) az 5 voltot, ugy is lehuzta 2 volt körülre. tanácstalan vagyok mert mindenki mást mond Lamdaszonát is mondtak már comutercserét is meg a szervomotort is, jó lenne tudni mert mind3 at cserélni anyagilag kicsit huzós lenne, ha valaki tudna segiteni kérem jelezze akár egy kölcsönkomputerrel, hálás lennék. elérhetőségeim msn:hsskft@freemail.hu skype:hsskft, tel 06302129853 segitségeket elöre is köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Február16, 2011 Megoszt Elküldve Február16, 2011 (edited) Üdv sporttársak!<_< Zafira 1.9 CDTI 150 LE az autó(automata 6sebességes váltóval)...87 000 km van benne,és a részecske szűrő kezd telítődni..mit ajánlotok,mit lehet vele csinálni,és mit kell? Várom válaszaitokat,szép napot! http://kepfeltoltes.hu/110210/Zafira_vezet...ltoltes.hu_.jpg http://totalcar.hu/tesztek/zafira05bem/2/#szoveg Módosítva Február16, 2011 : uhuhu ne tegyél be óriásképeket! Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Február16, 2011 Megoszt Elküldve Február16, 2011 meghajtani, és kiregenerálni <_< amugy Te honnan érzed hogy kezd megtelni a részecskeszűrőd? Link to comment Megosztás: More sharing options...
koco Elküldve Február16, 2011 Megoszt Elküldve Február16, 2011 Nem érzi sehonnan. <_< Pár napja boldog Zafira tulajdonos, és minden érdekli. Nekem kb.: 45-50 literenként (ez ugye országúton majd' 1000 km, városban alig több, mint 800) tisztít. Én még egyszer sem vettem észre, hogya tisztítás előtt mondjuk 50 km-rel másképp viselkedne az autó, mint utána. Tisztítás közben az ő vidám dízel 'csettegéséhez' még vartyog is (na ez most szép volt), és jelzésképpen, hogy semmi sincs ingyen, a fogyasztás az egekben (5 l/óra, alapjáraton). Nálam ez általában 8-15 km alatt végbemegy. Amikor a megtett távolság alapján várható, hogy tisztítani fog, többször figyelem a pillanatnyi fogyasztást, hogy tudjam, ha beindult. Volt már rá példa, hogy tettem egy 2 km-es kerülőt, hogy befejezze, mert hazaértem volna, és csak pár nap múlva használtam volna az autót. Ahhoz hogy (újra)beinduljon a regenerálás a motornak üzemmelegnek kell lennie, de biztos figyel mást is a rendszer. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Február17, 2011 Megoszt Elküldve Február17, 2011 Nem érzi sehonnan. <_< Pár napja boldog Zafira tulajdonos, és minden érdekli. Nekem kb.: 45-50 literenként (ez ugye országúton majd' 1000 km, városban alig több, mint 800) tisztít. Én még egyszer sem vettem észre, hogya tisztítás előtt mondjuk 50 km-rel másképp viselkedne az autó, mint utána. Tisztítás közben az ő vidám dízel 'csettegéséhez' még vartyog is (na ez most szép volt), és jelzésképpen, hogy semmi sincs ingyen, a fogyasztás az egekben (5 l/óra, alapjáraton). Nálam ez általában 8-15 km alatt végbemegy. Amikor a megtett távolság alapján várható, hogy tisztítani fog, többször figyelem a pillanatnyi fogyasztást, hogy tudjam, ha beindult. Volt már rá példa, hogy tettem egy 2 km-es kerülőt, hogy befejezze, mert hazaértem volna, és csak pár nap múlva használtam volna az autót. Ahhoz hogy (újra)beinduljon a regenerálás a motornak üzemmelegnek kell lennie, de biztos figyel mást is a rendszer. A számtógépes tesz miatt tudom,hogy kezd elhasználódni.. :D Gondolkodom rajta,hogy kiszedetem belőle.... mekkora hülyeség,hogy nekem a kijelzőre kell tapadni,és autókázni,mert a részecskeszűrő tisztít! Most ki van kiért? :D A részecskeszűrő működése, használata, karbantartása… http://kepfeltoltes.hu/110210/Zafira_vezet...ltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
NoXy Elküldve Február19, 2011 Megoszt Elküldve Február19, 2011 Combo-s kérdés: Corsa Combo C, 1.7DI hidegen dadogva gyorsul 1800-2500, melegen jó viszont gáztaposásra rendesen kormol. Légtömegmérő lehet a gond? Hibakódot nem rögzít. Előre is köszi a tippeket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Február21, 2011 Megoszt Elküldve Február21, 2011 Opel Zafira 1.9 CDTI Diferenciál nyomásérzékelő :Funkció zavar...Kicserélték a két csövet,egyik a kipufogón lévő,a másik pedig az olajszűrő mellett található eszközre csatlakozott..mindkettő elszállt..mintha túlnyomásnak,és nagyon melegnek lettek volna kitéve..és a mért érték-2 ...holott 0-600(majdnem) Paskal közt kellene lenni..valakinek valami ötlete? Szép napot! Opel Zafira http://kepfeltoltes.hu/110210/Zafira_6_fok...ltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Február22, 2011 Megoszt Elküldve Február22, 2011 meghajtani, és kiregenerálni :D amugy Te honnan érzed hogy kezd megtelni a részecskeszűrőd? Nem érzem még...csak a műszerek mindenhol azt jelzik a teszt során..sajnos én laikus vagyok hozzá! <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Február22, 2011 Megoszt Elküldve Február22, 2011 Nem érzi sehonnan. <_< Pár napja boldog Zafira tulajdonos, és minden érdekli. Nekem kb.: 45-50 literenként (ez ugye országúton majd' 1000 km, városban alig több, mint 800) tisztít. Én még egyszer sem vettem észre, hogya tisztítás előtt mondjuk 50 km-rel másképp viselkedne az autó, mint utána. Tisztítás közben az ő vidám dízel 'csettegéséhez' még vartyog is (na ez most szép volt), és jelzésképpen, hogy semmi sincs ingyen, a fogyasztás az egekben (5 l/óra, alapjáraton). Nálam ez általában 8-15 km alatt végbemegy. Amikor a megtett távolság alapján várható, hogy tisztítani fog, többször figyelem a pillanatnyi fogyasztást, hogy tudjam, ha beindult. Volt már rá példa, hogy tettem egy 2 km-es kerülőt, hogy befejezze, mert hazaértem volna, és csak pár nap múlva használtam volna az autót. Ahhoz hogy (újra)beinduljon a regenerálás a motornak üzemmelegnek kell lennie, de biztos figyel mást is a rendszer. Látod,én erre nem vagyok képes egy autóért! :D Látszik,hogy te szereted is ,nem csak használod! Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Február22, 2011 Megoszt Elküldve Február22, 2011 lécci olvasd ezt el: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1056 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Február22, 2011 Megoszt Elküldve Február22, 2011 lécci olvasd ezt el: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1056 Lécci elolvastam...mi is a probléma?Ne haragudj,de nem igazán értem,biztosan szőke vagyok!<_< szép napot! Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Február22, 2011 Megoszt Elküldve Február22, 2011 nincsbaj, csak annyi, hogy brutálméretü képet linkkelsz be a hozzászólásodba, és a lassabb nettel rendelkezők ( mint pl én is a melóhelyen ) percekig csak várják hogy betöltsön a kép... vagy url ként vagy lekicsinyitve linkkeld pliz <_< ( arról már nem is beszélünk, hogy a motorral kapcsolatos problémák topikba vagyunk, és a belsejéről volt a kép, de az most mindegy :D ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Február23, 2011 Megoszt Elküldve Február23, 2011 nincsbaj, csak annyi, hogy brutálméretü képet linkkelsz be a hozzászólásodba, és a lassabb nettel rendelkezők ( mint pl én is a melóhelyen ) percekig csak várják hogy betöltsön a kép... vagy url ként vagy lekicsinyitve linkkeld pliz <_< ( arról már nem is beszélünk, hogy a motorral kapcsolatos problémák topikba vagyunk, és a belsejéről volt a kép, de az most mindegy :D ) Okay Boss! :D Majd igyekszem összehúzni magam! Részecskeszűrő regeneráció Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts