Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Ez így igaz, csak a sort+lapátokat kell cserélni, úgy ha jól tudom 80e ft-s tétel! Komplett szívócsonkot felesleges!

Na megvolt a nagyszervizem!

Cserélve lettek:

Olaj gyári 5w30, olajszürő, levegőszürő, aktivszenes pollenszűrő, gyertyák, benzinszürő, 2 láncszett tokkal vonóval, tömítések a lánccserék miatt. Természetesen minden gyári alkatrész!

Szép egyenletes járása lett a kocsinak.

Üröm az örömben, hogy sajnos zörög kicsit a szívórészben az a fránya rudazat!

Tudna valaki gyári cikkszámot adni a felújito készlethez?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok,

Tapasztalt már valaki olyat, hogy hidegindításnál miden szép és jó, majd ha elkezd az olaj melegedni, hibára fut a computer.
Pontosabban amint eléri a 80-90 fokot az olaj (vagy a víz ) , a vezérlő eldobja magát és valami "vész módba" áll és nem állítja a fordulatszám függvényében a szelepeket.

A hibakód szerint "A szívó és a kipufogó oldali vezérműtengely állító nincs szinkronban)


WTF ?

Valakinek valami ötlet?
(az összes szenzor jó)

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Üdv!

Sajnos rég jártam a fórumon /költözés miatt/, de igyekszem pótolni! :icon1:

Olyan kérdésem lenne, hogy a 2.2 Direct motorral rendelkező fórumtársak közül, akiknek volt "P1112 - Örvénylés terelőlap szorult" problémájuk, van-e esetleg olyan közületek, akinek megoldódott és ha igen mit kellett cserélni és mennyibe fájt ez neki?!

Előre is köszi a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tudja valaki mekkora a faceliftes vectra c (z18xer) gyári vezérműtengelyeinek a fokolási értékeit?

Jelenleg a szívóoldal 141 FT, a kipufogó oldal -121 FT az Op-com szerint.

Van is hibakód, ami szerint a túl korai a szívó oldal időzítése.

THX

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Sajnos rég jártam a fórumon /költözés miatt/, de igyekszem pótolni! :icon1:

Olyan kérdésem lenne, hogy a 2.2 Direct motorral rendelkező fórumtársak közül, akiknek volt "P1112 - Örvénylés terelőlap szorult" problémájuk, van-e esetleg olyan közületek, akinek megoldódott és ha igen mit kellett cserélni és mennyibe fájt ez neki?!

Előre is köszi a választ!

Szia

Nekem még nem jött elő a hiba. Nálad akkor ezek szerint már jelentkezett...

Milyen előjelei voltak/vannak? Nekem van egy kis zörgése már a szivósornak, hasonló, mint amikor a lánc csörög...

Link to comment
Megosztás:

Kellems ünnepeket! Szintén terelő lapát kérdésem van. 2.2 direct azaz z22yh terelő lapát cseréje nagyon bonyolult folyamat? Ha valaki csinálta már sugja meg nekem, hogy mi az amit feltétlenül kikell szedjek, hogy hozzáférjek a drágasághoz. A csere után kell valamit újra programozni?

Link to comment
Megosztás:

Szia

Nekem még nem jött elő a hiba. Nálad akkor ezek szerint már jelentkezett...

Milyen előjelei voltak/vannak? Nekem van egy kis zörgése már a szivósornak, hasonló, mint amikor a lánc csörög...

Szia!

Hát ha még nem jött elő, akkor vagy szerencsés vagy /még/ vagy már korábban cserélve lett mielőtt megvetted!

Viszont ha már kicsi zörgés van, akkor lehet már van valami! Alacsony fordulaton ha odalépsz neki nem morog az autó? És ha ráadod a gyújtást, miután elalszanak a lámpák, középen égve marad a villáskulcsos autó?

Link to comment
Megosztás:

Kellems ünnepeket! Szintén terelő lapát kérdésem van. 2.2 direct azaz z22yh terelő lapát cseréje nagyon bonyolult folyamat? Ha valaki csinálta már sugja meg nekem, hogy mi az amit feltétlenül kikell szedjek, hogy hozzáférjek a drágasághoz. A csere után kell valamit újra programozni?

Szia!

Hát nem egyszerű az tuti! Én január elején viszem szerelőhőz, lekérdeztem az alkatrészt hozzá, kedvezményesen(!) nekem 80e HUF! De elég sok mindent bontani kell hozzá, programozni nem kell, szóval szerintem szerelőre bízd a dolgot!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Hát nem egyszerű az tuti! Én január elején viszem szerelőhőz, lekérdeztem az alkatrészt hozzá, kedvezményesen(!) nekem 80e HUF! De elég sok mindent bontani kell hozzá, programozni nem kell, szóval szerintem szerelőre bízd a dolgot!

Ezt kifejtenéd bővebben? :)

Alkatrész cikkszámot mondanál? Pontosan mi van benne ebben a felújítóban? Kell ilyenkor mást is cserélni?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Hát ha még nem jött elő, akkor vagy szerencsés vagy /még/ vagy már korábban cserélve lett mielőtt megvetted!

Viszont ha már kicsi zörgés van, akkor lehet már van valami! Alacsony fordulaton ha odalépsz neki nem morog az autó? És ha ráadod a gyújtást, miután elalszanak a lámpák, középen égve marad a villáskulcsos autó?

Alapjáraton hallani a rudazat csilingelèsét, mert ha oldalról megfogom akkor elhallgat! Alacsony fordulaton is van wgy kis morgo hangja. Ez attól lehet? Hibakódom nincs... A kocsi jól megy

Link to comment
Megosztás:

Ezt kifejtenéd bővebben? :)

Alkatrész cikkszámot mondanál? Pontosan mi van benne ebben a felújítóban? Kell ilyenkor mást is cserélni?

Köszi

Itt a cikkszám: 93192896 és katalógusszám: 8 49 674!

Mást tudtommal nem kell cserélni, de január elején megírom mi volt!

Itt egy kép, miről is van szó:

a zöld keretben lévő lapátokat kell elvileg cserélni

http://data.z22se.org.uk/data/attachment-files/2013/03/47532_aimg12.imageshack.us_img12_5530_90925446311.jpg

Link to comment
Megosztás:

Itt a cikkszám: 93192896 és katalógusszám: 8 49 674!

Mást tudtommal nem kell cserélni, de január elején megírom mi volt!

Itt egy kép, miről is van szó:

a zöld keretben lévő lapátokat kell elvileg cserélni

http://data.z22se.org.uk/data/attachment-files/2013/03/47532_aimg12.imageshack.us_img12_5530_90925446311.jpg

Köszi az infokat!

Akkor januárban majd írd meg, hogy mi volt!

Buek

Link to comment
Megosztás:

Vajon mennyire lehet biztos, hogy elég a lapátokat és a rudat cserélni? Én ebay ről rendelem ott 240 eur. sürgősen cserélnem kell, mert Németországba kifelé (azaz pár órával ezelőtt) autópályán leragadtak a lapátok, ebből kifolyólag túl sok volt a benzin, kevés a levegő és kaptam egy lambda szonda hibát mindamellett, hogy az egyik henger le is állt a túl dús keveréktől. Nem érdemes sokáig halogatni a dolgot, mert elég nagy és sok gong adódhat a túl sok benzintől (pl: egr, lambda szonda, gyertya, vagy akár katalizátor)! Én mindenképpen magam akarom csinálni, mert itt kint nem szórakoznak felújító készlettel, kicserélik a komplett szivósort állító motorral együtt 2000 euró ért. .. Remélem sikerrel járok majd. És mindenki másnak akinek 2.2 direct-je van sok szerencsét és kitartást kívánok.

Link to comment
Megosztás:

Vajon mennyire lehet biztos, hogy elég a lapátokat és a rudat cserélni? Én ebay ről rendelem ott 240 eur. sürgősen cserélnem kell, mert Németországba kifelé (azaz pár órával ezelőtt) autópályán leragadtak a lapátok, ebből kifolyólag túl sok volt a benzin, kevés a levegő és kaptam egy lambda szonda hibát mindamellett, hogy az egyik henger le is állt a túl dús keveréktől. Nem érdemes sokáig halogatni a dolgot, mert elég nagy és sok gong adódhat a túl sok benzintől (pl: egr, lambda szonda, gyertya, vagy akár katalizátor)! Én mindenképpen magam akarom csinálni, mert itt kint nem szórakoznak felújító készlettel, kicserélik a komplett szivósort állító motorral együtt 2000 euró ért. .. Remélem sikerrel járok majd. És mindenki másnak akinek 2.2 direct-je van sok szerencsét és kitartást kívánok.

Sok sikert a cseréhez! Várom az eredményt! Neked ius zörgéssel kezdte?
Link to comment
Megosztás:

Vajon mennyire lehet biztos, hogy elég a lapátokat és a rudat cserélni? Én ebay ről rendelem ott 240 eur. sürgősen cserélnem kell, mert Németországba kifelé (azaz pár órával ezelőtt) autópályán leragadtak a lapátok, ebből kifolyólag túl sok volt a benzin, kevés a levegő és kaptam egy lambda szonda hibát mindamellett, hogy az egyik henger le is állt a túl dús keveréktől. Nem érdemes sokáig halogatni a dolgot, mert elég nagy és sok gong adódhat a túl sok benzintől (pl: egr, lambda szonda, gyertya, vagy akár katalizátor)! Én mindenképpen magam akarom csinálni, mert itt kint nem szórakoznak felújító készlettel, kicserélik a komplett szivósort állító motorral együtt 2000 euró ért. .. Remélem sikerrel járok majd. És mindenki másnak akinek 2.2 direct-je van sok szerencsét és kitartást kívánok.

Biztos, hogy elég a lapátokat cserélni, TIS szerint is + szervíz is megerősített! Felújító készlet mint olyan ennél az alkatrésznél nincs, vagy cseréled vagy nem! Azt hogy érted, hogy leragadtak a lapátok? Megállt az autó, nem húzott úgy, honnan jöttél rá, hogy lambdaszonda hibát kaptál?!

Link to comment
Megosztás:

Felújító készlet alatt a lapátokat és a rudat értettem.

Én nem hallottam csörgést , vagy csak nem figyeltem. Nekem is alacsony fordulaton morog az auto ha odalépek neki és szemmel láthatóan lötyög az egész rúd, és alapjáraton amikor felpörgettük a motort láthattuk, hogy nem mindig nyitottak a lapátok.

Otthon ugyan ez történt pár nappal ezelőtt ezzel a jelenséggel(lambda szonda hiba) ezért gondolom, hogy ugyan azt a hibát kaptam, bár még nem olvastam ki. Az autó jól ment, tempomat 140km/h, szerettem volna előzni, az autó rántott egyett mintha leállt volna egy pillanatra a motor és feldobta a motordiagnosztikát meg a szervíz lámpát, megálltam megmozgattam a lapátok rudazatát (amit igen nehéz volt előszőr megmozdítani) és ment tovább. Ezt eljátszottuk 2x de harmadjára jött a 3 hengerezés. Megint rudazat mozgatás kis várakozás és az autó ment tovább, de innen nem pörgettem 3000-nél tovább és szerencsére hiba nélkül kértünk.

Link to comment
Megosztás:

Felújító készlet alatt a lapátokat és a rudat értettem.

Én nem hallottam csörgést , vagy csak nem figyeltem. Nekem is alacsony fordulaton morog az auto ha odalépek neki és szemmel láthatóan lötyög az egész rúd, és alapjáraton amikor felpörgettük a motort láthattuk, hogy nem mindig nyitottak a lapátok.

Otthon ugyan ez történt pár nappal ezelőtt ezzel a jelenséggel(lambda szonda hiba) ezért gondolom, hogy ugyan azt a hibát kaptam, bár még nem olvastam ki. Az autó jól ment, tempomat 140km/h, szerettem volna előzni, az autó rántott egyett mintha leállt volna egy pillanatra a motor és feldobta a motordiagnosztikát meg a szervíz lámpát, megálltam megmozgattam a lapátok rudazatát (amit igen nehéz volt előszőr megmozdítani) és ment tovább. Ezt eljátszottuk 2x de harmadjára jött a 3 hengerezés. Megint rudazat mozgatás kis várakozás és az autó ment tovább, de innen nem pörgettem 3000-nél tovább és szerencsére hiba nélkül kértünk.

Nem akarlak elkeseríteni meg ne is legyen igazam, de ha rántott egyet és szervízlámpát dobott, az lehet inkább nagynyomású pumpa meg nyomásszabályzó lesz! Utána meghalt és cseréltem az újfajta Conti pumpára és szabályzóra! Neked voltak már cserélve vagy még Siemens pumpa van benne? Nekem is így kezdődött! Én két éve a beragadt lapátokkal használom és ilyet csak a pumpával csinált! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nem akarlak elkeseríteni meg ne is legyen igazam, de ha rántott egyet és szervízlámpát dobott, az lehet inkább nagynyomású pumpa meg nyomásszabályzó lesz! Utána meghalt és cseréltem az újfajta Conti pumpára és szabályzóra! Neked voltak már cserélve vagy még Siemens pumpa van benne? Nekem is így kezdődött! Én két éve a beragadt lapátokkal használom és ilyet csak a pumpával csinált! :huh:

Már continental pumpám van. Remélem nem az.... Mert a rudazat megmozgatása után ment az auto tovább. Én nem. tudom mióta szarok a lapátok, mert fél éve vettem az autót és ez má benne volt az árban...

Link to comment
Megosztás:

Valakinek van otthon véletlenül Opel Global TIS programja? Ha jól tudom az ad segítséget bizonyos alkatrészek kiszereléséről képekkel (gondolok itt pl. a terelőlapátokra...). Ha valaki segítene aktiválni valahogy a programot (fel van telepítve, aktiválni kell) azt megköszönném, de ha csak kimásolja nekem ennek a nyavalya lapátnak a robbantott rajzát ill leírását azzal is hatalmasat segítene.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Valakinek van otthon véletlenül Opel Global TIS programja? Ha jól tudom az ad segítséget bizonyos alkatrészek kiszereléséről képekkel (gondolok itt pl. a terelőlapátokra...). Ha valaki segítene aktiválni valahogy a programot (fel van telepítve, aktiválni kell) azt megköszönném, de ha csak kimásolja nekem ennek a nyavalya lapátnak a robbantott rajzát ill leírását azzal is hatalmasat segítene.

Sikerült már kicserélni a lapátokat?! Nekem elvileg csütörtökön jön meg a cucc, pénteken vagy köv. hétfőn viszem a szerelőhöz!

Link to comment
Megosztás:

Sikerült már kicserélni a lapátokat?! Nekem elvileg csütörtökön jön meg a cucc, pénteken vagy köv. hétfőn viszem a szerelőhöz!

Neki álltam, de féluton feladtam... Elég húzos amikor már csak kábeleket látsz mindenhol, mindennel összekötve... Inkáb megkockáztatom a hazautat magyarba... Vagy még nem tudom mi lesz....

Link to comment
Megosztás:

Neki álltam, de féluton feladtam... Elég húzos amikor már csak kábeleket látsz mindenhol, mindennel összekötve... Inkáb megkockáztatom a hazautat magyarba... Vagy még nem tudom mi lesz....

Nekem csütörtökön jön meg az alkatrész, már csak azt nem tudom, hogy pénteken vagy hétfőn csinálják az autót!

A hétvégére esetleg kész lesz feltétlen tartok élménybeszámolót! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.