Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 2002 vectrát 2.2 gts benzin z22se.

Mikor megvettem nagyon remegettt a motor és vele együtt a kocsi is! Azt mondták motortartó bak. a két felső(JOBB ÉS BAL OLDALI)ki lett cserélve.Kicsit szünt a jelenség,de a kocsi gyorsításkor annyira remegett hogy nagyon! Elvittem szerelőhöz azt mondta vezérlés a rossz. Valóban a balansztengely két műanyag feszítője volt eltörve. Kicseréltük,összeraktuk és mikor beindítottuk visító hangot adott a motor. Többszöri szétszedés és összerakás után egy másik szerelő azt mondta menjek vele kb. 20 km és a visítás elmúlik! Így is tettem és valamelyest halkult a dolog De a remegés és a morgo hang gyorsításkor ugyan úgy megmaradt! Szeretném ha valaki megtudná mondani a probléma okát! Esetleg van-e köztetek egy jó opel szerelő aki megtudná nézni! Pesten lakom.

Válaszotokat előre is köszönöm!!

Szia!

Nekem ilyen problémám nincs, viszont olyan igen, hogy alacsony fordulaton, hirtelen gázadásra morog az autó míg el nem ér egy bizonyos sebességet! Neked ez a morgás mikor jelentkezik? Folyamatos gázadásra vagy úgy, ahogy nálam?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, elképzelhető, csak furának tartom, hogy ez a probléma pl. 100 km.-en keresztül folyamatosan fenn áll, s utána megismétlődik azóta is többszöri alkalommal. Üdv.

Nagy valószinűséggel regenerálni akar,de nem hagyod.Ilyen esetben nem szabad leállítani a motort,hanem menni kell vele legalább 2000/perc fodulaton /a legjobb autópálya 4.seb. 120km/h/ míg vissza nem áll a fogyasztás a normálisra.Ha soha nem hagyod,hogy kiégjen a dpf megadja mágát!/nagyon drága/

Link to comment
Megosztás:

Steev!

Egyet ne csinálj ilyenkor, NE ÁLLÍTSD LE!!!! Addig ne, amíg nem végez a regenerálással. Ilyenkor a részecskeszűrőből kiégeti a kormot. Mivel soha nem hagyod, hogy megcsinálja, folyamatosan újra akarja. Normális esetben kb 1000 km-ként csinálja.

Menj vele úgy, hogy a fordulat 2000 körül legyen, ahogy írták, és 15-20 perc alatt végezni fog. Látod majd úgyis a pillanatnyi fogyasztás értéken, ha végez.

Amúgy normális esetben (nálad lehet ez már nem él, mert nem hagytad neki többször se, hogy megcsinálja) van pár feltétel, hogy ezt a folyamatot az autó elindítsa. (pl legalább 70 fokos motor hőmérséklet, és volt már a sebesség mutató 100 km/h-nál)

Érdemes vigyázni a részecskeszűrőre, mert félmillió forint...

Link to comment
Megosztás:

Kedves Opel tulajdonosok!

Tudna nekem valaki tanácsot adni?

A Z20NET motoros az autóm, amiben ha jól tudom nincs alapjárati szelep, azt produkálja hogy indítás után amikor gázt adok fent marad a fordulatszám, sőt magától is felmegy ezután úgy 2000-ig. Ha nem fékezem le úgy is marad akár percekig.

De van hogy meggondolja magát és mégiscsak leesik. Meleg motorral is előfordul hogy elindulva csinálja egy darabig aztán van hogy magától megjavul, van hogy egy-két napig jó, aztán megint előjön a hiba. Ha éppen jó az alapjárat és áll az autó van hogy ingadozik az alapjárat a normálistól fölfelé. Menet közben is előfordul hogy érezhetően nincs motorfék emiatt, aztán gondol egyet és leesik a fordulatszám, érezhetővé válik a motorfék.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

üdv

valakinek van ötlete miért indul ilyen nehezen a verda? De persze nem mindig és nem időjárás függő . Csináltam egy videót róla :

Üdv Urak!

Autóvásárlás előtt vagyok, találtam egy hirdetést, feltűnően kedvező áron kínálnak egy Z30DT Vectrát, mivel gyorsításkor megtorpan. Szóval problémát készülök venni, jól lehet még nem is láttam az autót. ghostface83, a te autód is hadilábon áll a kigyorsítással, ahogy korábban írtad. Elképzelhető, hogy ugyanaz a hibaforrás mindkét autónál, ezért megosztom mire jutottam eddig. Hangsúlyozom, mindez feltételezés:

Dilettáns kutatásaim pillanatnyi részeredménye szerint ilyet a két adagoló egység (Zumesseinheit/metering unit) okozhat. Ez egy második generációs közös nyomócsöves rendszer. Az adagoló a kisnyomású oldalon szabályoz. Ha meghibásodik, a nagynyomású szivattyúnak nem biztosít elegendő tüzelőanyagot megnövekedett igények kielégítésére. (Gyorsításkor egyértelműen dús keverékre van szükség, gondolom indítózáskor is.) Tehát valószínűleg már nem nyit ki teljesen.

Ebayen találtam hirdetést, a két egységet együtt árulják 300 USD körül, a szivattyút nem kell cserélni remélhetőleg.

Azt még nem tudtam meg, hogy miért van kettő.

Ha tényleg ez a hiba, és az autót egyébként megfelelő állapotúnak találom, akkor belevágok a kalandba.De addig is átnézem az ISUZU és Saab 9-5-ös fórumokat is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Autóvásárlás előtt vagyok, találtam egy hirdetést, feltűnően kedvező áron kínálnak egy Z30DT Vectrát, mivel gyorsításkor megtorpan. Szóval problémát készülök venni, jól lehet még nem is láttam az autót. ghostface83, a te autód is hadilábon áll a kigyorsítással, ahogy korábban írtad. Elképzelhető, hogy ugyanaz a hibaforrás mindkét autónál, ezért megosztom mire jutottam eddig. Hangsúlyozom, mindez feltételezés:

Dilettáns kutatásaim pillanatnyi részeredménye szerint ilyet a két adagoló egység (Zumesseinheit/metering unit) okozhat. Ez egy második generációs közös nyomócsöves rendszer. Az adagoló a kisnyomású oldalon szabályoz. Ha meghibásodik, a nagynyomású szivattyúnak nem biztosít elegendő tüzelőanyagot megnövekedett igények kielégítésére. (Gyorsításkor egyértelműen dús keverékre van szükség, gondolom indítózáskor is.) Tehát valószínűleg már nem nyit ki teljesen.

Ebayen találtam hirdetést, a két egységet együtt árulják 300 USD körül, a szivattyút nem kell cserélni remélhetőleg.

Azt még nem tudtam meg, hogy miért van kettő.

Ha tényleg ez a hiba, és az autót egyébként megfelelő állapotúnak találom, akkor belevágok a kalandba.De addig is átnézem az ISUZU és Saab 9-5-ös fórumokat is.

Értem ,egyébként már vagy 3 hete nem jelentkezett ez e probléma ,előtte szinte folyamatosan előjött. Most csak az indítás ami probléma. Lassan utazom haza és 1100 km kellene meg tennem.Remélhetőleg nem lesz semmi gondom . Magyarban akarom megnézetni

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Autóvásárlás előtt vagyok, találtam egy hirdetést, feltűnően kedvező áron kínálnak egy Z30DT Vectrát, mivel gyorsításkor megtorpan. Szóval problémát készülök venni, jól lehet még nem is láttam az autót. ghostface83, a te autód is hadilábon áll a kigyorsítással, ahogy korábban írtad. Elképzelhető, hogy ugyanaz a hibaforrás mindkét autónál, ezért megosztom mire jutottam eddig. Hangsúlyozom, mindez feltételezés:

Dilettáns kutatásaim pillanatnyi részeredménye szerint ilyet a két adagoló egység (Zumesseinheit/metering unit) okozhat. Ez egy második generációs közös nyomócsöves rendszer. Az adagoló a kisnyomású oldalon szabályoz. Ha meghibásodik, a nagynyomású szivattyúnak nem biztosít elegendő tüzelőanyagot megnövekedett igények kielégítésére. (Gyorsításkor egyértelműen dús keverékre van szükség, gondolom indítózáskor is.) Tehát valószínűleg már nem nyit ki teljesen.

Ebayen találtam hirdetést, a két egységet együtt árulják 300 USD körül, a szivattyút nem kell cserélni remélhetőleg.

Azt még nem tudtam meg, hogy miért van kettő.

Ha tényleg ez a hiba, és az autót egyébként megfelelő állapotúnak találom, akkor belevágok a kalandba.De addig is átnézem az ISUZU és Saab 9-5-ös fórumokat is.

Azért azt tudod, ha bekakilnak a befecskendezőfúvókák az kb egy misibe fog fájni?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

1.8 benzin vectrám van.Hibajelenség:Reggel első induláskor az autó rángat.Kuplungot benyomom,gázfröccs (4500-6000/percig,ahogy sikerül) és tökéletesen ketyeg a motor.....nem rángat tovább.Valaki segítene a probléma megoldásában?Ha volt hasonló valakinél,várom válaszát.Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

1.8 benzin vectrám van.Hibajelenség:Reggel első induláskor az autó rángat.Kuplungot benyomom,gázfröccs (4500-6000/percig,ahogy sikerül) és tökéletesen ketyeg a motor.....nem rángat tovább.Valaki segítene a probléma megoldásában?Ha volt hasonló valakinél,várom válaszát.Köszi!

Gyertyák ki lettek cserélve?

Link to comment
Megosztás:

Nekem még a benzines F Astránál volt hasonló jelenségem kétszer is. Az egyiket a gyertya cserék oldották meg, a másodiknál pedig az volt a baj, hogy rossz minőségű olcsó benzint tankoltam egy kúton, és csak oda jártam fél évig, egész télen és elkokszolódtak a szelepek. Szerelő javaslatára STP50 adalék, amit normál esetben egész tankhoz kell adni, na azt fél tankhoz adtam, utána pedig egy másikat egy egész tankhoz, plusz jó messzire kerüljem el azt a kutat. Plusz persze autópályáztam 4-esbe egyet, hogy tisztuljon. Meg is javult.

Link to comment
Megosztás:

Nekem még a benzines F Astránál volt hasonló jelenségem kétszer is. Az egyiket a gyertya cserék oldották meg, a másodiknál pedig az volt a baj, hogy rossz minőségű olcsó benzint tankoltam egy kúton, és csak oda jártam fél évig, egész télen és elkokszolódtak a szelepek. Szerelő javaslatára STP50 adalék, amit normál esetben egész tankhoz kell adni, na azt fél tankhoz adtam, utána pedig egy másikat egy egész tankhoz, plusz jó messzire kerüljem el azt a kutat. Plusz persze autópályáztam 4-esbe egyet, hogy tisztuljon. Meg is javult.

Akkor csak a gyertya,mert én Shell Nitro+-t tankolok.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Uraim!

2003-as Z20NET Signum verdánk hideg indításnál zavaróan furcsa kopogó csörgő hangot ad a motortérből talán a jobb oldal felől ami bemelegedés után megszűnik. 1ik napról a másikra kezdte el ezt az okosságot. Segíteni tudna valaki ebben a rejtéjben?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jelenleg használt kombi C Vectrát (2006 utánit) szeretnénk vásárolni kényelmes családi autónak. Eddigi szokásaink alapján kb. 10-15 ekm-t autózunk évente, ezért főleg a benzinesek között keresgéltem. Most az alábbi kettő jelenleg igen esélyes:

http://www.hasznalta...utomata-6598057

http://www.hasznalta....116ekm-6603394

Tetszik a felszereltségük, és az automata váltó is vonz. 2.2 Direct benzines mindkettő. Végigolvastam az itt található hozzászólásokat erre a motorra, és eléggé aggaszt a láncfeszítő, és az üzemanyag szivattyú problémája. Az a kérdésem, hogy ha szervizkönyv alapján + szerelőmmel leellenőriztetem, hogy a szivattyú tényleg nem a beteg Siemens darab, jó esetben volt már cserélve ez az egész nagynyomású rész kompletten, vagy részben, és a vezérműnek sincs az emlegetett "dízeles" mellékzöngéje utalva a lazulásra, akkor az autó ezen részére gondolhatok nyugodtan, vagy érdemes úgy tervezni, hogy belátható időn (pl. 2 év) belül valami ilyesmivel gondom lesz.

Vagy ha a nyugodtságom a cél, akkor inkább válasszam az 1.8 benzines motort, mert abba, ha jól tudom, nincs nagynyomású benzin szivattyú és ki is kerültem egy hibalehetőséget.

Örülnék saját tapasztalatoknak is olyanoktól, akik ilyen motorral furikáznak. Üdv, köszi.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem ilyen problémám nincs, viszont olyan igen, hogy alacsony fordulaton, hirtelen gázadásra morog az autó míg el nem ér egy bizonyos sebességet! Neked ez a morgás mikor jelentkezik? Folyamatos gázadásra vagy úgy, ahogy nálam?

Szia!

Nálam folyamatos gázadásra jelentkezik. 3000 fordulattól kezdve pedig felérősödik! Már voltam annyi szerelőnél és senki sem tudta megmondani,hogy mi a baja,mindenki mást mondott! De valószinű,hogy lendkerék lesz! Már nem tudom hova vigyem aki tuti megoldja a problémám!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jelenleg használt kombi C Vectrát (2006 utánit) szeretnénk vásárolni kényelmes családi autónak. Eddigi szokásaink alapján kb. 10-15 ekm-t autózunk évente, ezért főleg a benzinesek között keresgéltem. Most az alábbi kettő jelenleg igen esélyes:

http://www.hasznalta...utomata-6598057

http://www.hasznalta....116ekm-6603394

Tetszik a felszereltségük, és az automata váltó is vonz. 2.2 Direct benzines mindkettő. Végigolvastam az itt található hozzászólásokat erre a motorra, és eléggé aggaszt a láncfeszítő, és az üzemanyag szivattyú problémája. Az a kérdésem, hogy ha szervizkönyv alapján + szerelőmmel leellenőriztetem, hogy a szivattyú tényleg nem a beteg Siemens darab, jó esetben volt már cserélve ez az egész nagynyomású rész kompletten, vagy részben, és a vezérműnek sincs az emlegetett "dízeles" mellékzöngéje utalva a lazulásra, akkor az autó ezen részére gondolhatok nyugodtan, vagy érdemes úgy tervezni, hogy belátható időn (pl. 2 év) belül valami ilyesmivel gondom lesz.

Vagy ha a nyugodtságom a cél, akkor inkább válasszam az 1.8 benzines motort, mert abba, ha jól tudom, nincs nagynyomású benzin szivattyú és ki is kerültem egy hibalehetőséget.

Örülnék saját tapasztalatoknak is olyanoktól, akik ilyen motorral furikáznak. Üdv, köszi.

Szia!

Nekem ez a típus van csak manuális váltóval! Én megvagyok vele elégedve minden szempontból!

Viszont amiket írtál, azokat előre nem lehet "kikerülni"! Én Siemens pumpával vettem az autót, tavaly meg is adta magát, azóta Continental van benne, ami állítólag már rendben van! Plusz cserélni kellett a nyomásszabályzó szelepet is! De összességében nem volt olyan nagy összeg! A pumpát magad is leelenőrizheted, ha belenézel a motortérbe, szemből kicsit jobb oldalt található, az oldalára pedig rá van biggyesztve a márkanév! A láncfeszítő problémájáról viszont az elődmotornál tudok (Z22SE), de hallottam már olyat is, hogy itt is van! :unsure:

Szervízkönyvet felesleges nézni, egyszerűbb ha megtudod hol szervízelték az autót és ott lekéred a szervíztörténetét! Ha szerencséd van még itt a fórumon is van olyan kolléga, aki az adott szervízben dolgozik és így még egyszerűbb! :icon1: A motor egyébként szerintem nagyon jó, megy, mint a mérgezett egér, a fogyasztása nálam 7-8 liter között alakul! Persze én az éves szervízintervallumot betartom, ha esik, ha szakad! :D Vezérléscserével nem kell bíbelődni, mint a szíjasoknál tehát, ha ilyet veszel, ha 1.8-st szerintem ugyanott vagy, sőt a 2.2 jobban megy!Viszont az automatáról is lebeszélnélek, bár valakinek bevált! A dízelt viszont felejtsd el, ha a megbízhatóság a cél!

Remélem segítettem valamennyit, ha bármi van kérdezz nyugodtan!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vásároltam egy 2004-es 1.9 cdti Vectra c-t.(120 le)

Mint minden autómat elvittem,olaj,olajszűrő,légszűrő,üzemanyagszűrő cserére.

Kicserélte a szerelő az üzemanygszűrőt és azóta az autó nem indul!

A magasnyomású szivattyú meghibásodását mondja.

Kérdésem:semmi előjel nem volt arra,hogy a szvattyú nem müködne,mivel(ha csak 1 hetet),közlekedtem az autóval.

Lehet az,hogy egyik pillanatról a másikra,megadja magát a szivattyú?

Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.