Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Ez engem is érdekelne. Én is hamarosan olajat szeretnék cserélni az F40-es váltóba, és én is olvastam már többféle mennyiséget, hogy mennyit kell beletölteni. Viszont mivel nekem a váltó tökéletesen működik, valószínű annyit fogok beletölteni, amennyi lejön. Azzal csak nem csinálok bajt.

Hétfőn lesz lendkerék és kuplungszett csere főtengelyszimering és váltóolaj kíséretében. A kérdés csak az, hogy mennyi olaj megy a váltóba? Van ahol 2.2 litert mondanak és van ahol 3.2 litert momdtak. Cserélt Valaki már, vagy tudja Valaki konkrétan, hogy mennyi megy bele? Köszi! :icon11:
Link to comment
Megosztás:

Ez engem is érdekelne. Én is hamarosan olajat szeretnék cserélni az F40-es váltóba, és én is olvastam már többféle mennyiséget, hogy mennyit kell beletölteni. Viszont mivel nekem a váltó tökéletesen működik, valószínű annyit fogok beletölteni, amennyi lejön. Azzal csak nem csinálok bajt.

3,2liter a gyári töltete

http://www.opel-info...triebe/f40.html

van egy pár kép itt: http://www.vectra-c....il-the-Easy-Way

ő 2,4 litert engedett le, annyit is töltött vissza.

szerviz esetén csere 2,2 liter, mert nem tudod leengedni az összeset. én annyit töltenék vissza, amennyit leengedtem. kivétel ha az nem drasztikusan kevés :D

mennyit mutat a km-óra, hogy olajat cserélsz?

Link to comment
Megosztás:

3,2liter a gyári töltete

http://www.opel-info...triebe/f40.html

van egy pár kép itt: http://www.vectra-c....il-the-Easy-Way

ő 2,4 litert engedett le, annyit is töltött vissza.

szerviz esetén csere 2,2 liter, mert nem tudod leengedni az összeset. én annyit töltenék vissza, amennyit leengedtem. kivétel ha az nem drasztikusan kevés :D

mennyit mutat a km-óra, hogy olajat cserélsz?

200.000 km

Link to comment
Megosztás:

Ma megtörtént a lendkerék-kuplung csere, végre ismét "csend" van a motortérben. Viszont ami fájdalmas, hogy kiderült, mitől rángat a kormány rossz úton. A jobb első lengéscsillapítóm teljesen kuka. Sport futómű lévén, mágnesszelepes lengéscsillapítóval szerelve ez sokba fog fájni :blink:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opelesek!

Szabadságunkat töltjük Franciaországban barátoknál, és sajnálatos módon az autó elromlott. 12 km-re a céltól elkezdett rángatni a motor, és megállt az autó. Bevontattak minket az egyik opel szervizbe, ahol átvizsgálták az autót, mint kiderült az autóban eltört a szívósor, vagy valami a légszűrő után, és a motor nem kap levegőt. Pontosan nem tudom mi lehet, mert nem értek franciául, de mavisszamegyünk, és megkérdezzük milyen alkatrészek kellenek bele gyári számuk szerint. Hirtelen mondtak a javítására 2200 eurot, ami elég elrémisztő. Valaki járt már így közületek, vagy valami tapasztalata van ezzel kapcsolatosan? Mitől mehet ez tönkre?

Válaszokat előre is köszi!

Üdv.: Attila

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy érdemes-e az autómban a váltóban és a szervóban kicseréltetni az olajat.

Egyáltalán érdemes-e, ha igen akkor mikor? Nekem most 130 000 van az autóban.

Fékolajat azt már cseréltettem ezelötti szervizkor.

Másik hogy a hűtővizet érdemes-e lecseréltetni? Itt is hallottam már ezt is azt is, valaki szerint le kell azt is csak nem tudom hogy hágy ezer km-nél, valaki szerint pedig hülyeség az egész.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Norbi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opelesek!

Szabadságunkat töltjük Franciaországban barátoknál, és sajnálatos módon az autó elromlott. 12 km-re a céltól elkezdett rángatni a motor, és megállt az autó. Bevontattak minket az egyik opel szervizbe, ahol átvizsgálták az autót, mint kiderült az autóban eltört a szívósor, vagy valami a légszűrő után, és a motor nem kap levegőt. Pontosan nem tudom mi lehet, mert nem értek franciául, de mavisszamegyünk, és megkérdezzük milyen alkatrészek kellenek bele gyári számuk szerint. Hirtelen mondtak a javítására 2200 eurot, ami elég elrémisztő. Valaki járt már így közületek, vagy valami tapasztalata van ezzel kapcsolatosan? Mitől mehet ez tönkre?

Válaszokat előre is köszi!

Üdv.: Attila

Szia Attila!

Szívósor hiba miatt még kap levegőt a motor. Milyen motor van a Vectrába? Gondolom Z19DTH.

A levegőszűrő után a turbó van. Nem lehet, hogy azzal lett valami?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy érdemes-e az autómban a váltóban és a szervóban kicseréltetni az olajat.

Egyáltalán érdemes-e, ha igen akkor mikor? Nekem most 130 000 van az autóban.

Fékolajat azt már cseréltettem ezelötti szervizkor.

Másik hogy a hűtővizet érdemes-e lecseréltetni? Itt is hallottam már ezt is azt is, valaki szerint le kell azt is csak nem tudom hogy hágy ezer km-nél, valaki szerint pedig hülyeség az egész.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Norbi

Szia Norbi!

Fékolajat én is cseréltettem 2 hete, hát nagyon ráfért, már meg volt feketedve. Most megkapta a DOT 5.1-et. :)

Szervóban nem is gondolkodtam, hogy cserélném, de váltó olajat én is tervezek, bár lehet csak jövőre lesz belőle valami. Igazából semmi gond a váltóval, csak már van bennt 160.000 km, és lassan nem ártana.

Hűtővizet érdemes kicserélni persze, idővel az is elfárad, állítólag nem elég jól keni a vízpumpát, és a fagyállósága is csökken. Ezt mérni is tudják, akár benzinkúton is. Viszont miven nem bír ki ezekbe sokat a termosztát, elég szerintem akkor lecserélni a hőtőfolyadékot, amikor a termosztát is már cserére szorul. (kb 7 liter hűtővíz van a rendszerben) Én egy litert cseréltem le belőle amikor a termosztátot cseréltem, mert felfogtam a kifolyt hűtővíz nagy részét, de már bánom, legjobb lett volna a teljes mennyiséget lecserélni. A lényeg, csak alubarát, általában rózsaszín színűt tegyél bele!

A szervóban lévő hidraulika olajról még annyit, hogy nekem Vectra előtt normál hidraulikus szervós F Astrám volt, 16 évesen adtam el, soha nem cseréltem bent, és semmi baja se volt. Szerintem azt nem kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Szia Attila!

Szívósor hiba miatt még kap levegőt a motor. Milyen motor van a Vectrába? Gondolom Z19DTH.

A levegőszűrő után a turbó van. Nem lehet, hogy azzal lett valami?

Biztos, hogy a szívósor tört el, mert átvizsgálták az egész motort, és amiket felírtak csere alkatrésznek az szívósor, a tömítése, meg még valami, amiről fogalmunk sincs mi lehet, csak a gyári száma van megadva az alkatrésznek, a többi francia. Gyári szám szerint ez az alkatrész:

http://www.mirauto.f...log_price_view#

Nem tudom, hogy mi lehet ez, de lehet köze a fényszóró állító elektronikához?

A másik alkatrész gyári száma, a 5850180

Egyébként 1.9 CDTi 150 LE, amiről csak jókat hallottam, és olvastam, de mi valahogy szerencsétlenek vagyunk vele.

Köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Biztos, hogy a szívósor tört el, mert átvizsgálták az egész motort, és amiket felírtak csere alkatrésznek az szívósor, a tömítése, meg még valami, amiről fogalmunk sincs mi lehet, csak a gyári száma van megadva az alkatrésznek, a többi francia. Gyári szám szerint ez az alkatrész:

http://www.mirauto.f...log_price_view#

Nem tudom, hogy mi lehet ez, de lehet köze a fényszóró állító elektronikához?

A másik alkatrész gyári száma, a 5850180

Egyébként 1.9 CDTi 150 LE, amiről csak jókat hallottam, és olvastam, de mi valahogy szerencsétlenek vagyunk vele.

Köszönöm a válaszokat.

Ez az alkatrész a szívósor alatti vezérlő motor, ez vezérli a szívósort. Soha nem megy tönkre.

Link to comment
Megosztás:

Ma megtörtént a lendkerék-kuplung csere, végre ismét "csend" van a motortérben. Viszont ami fájdalmas, hogy kiderült, mitől rángat a kormány rossz úton. A jobb első lengéscsillapítóm teljesen kuka. Sport futómű lévén, mágnesszelepes lengéscsillapítóval szerelve ez sokba fog fájni :blink:

A kuplunggal mi volt a gond Zaza? Úgy értem volt valami jellegzetes hangja?

Link to comment
Megosztás:

Ez az alkatrész a szívósor alatti vezérlő motor, ez vezérli a szívósort. Soha nem megy tönkre.

Nekünk Franciaországban azt mondták az Opel szalonban, hogy ezek a dolgok törtek el benne, és kérdeztük, hogy mitől lehetett, mivel 3 hónapja vettük az autót, és azt mondta, hogy a használattól tört el. Nekem is érdekesen hangzik, de azért majd felhívom az előző tulajt is, hogy mi is a helyzet. Minden esetre most meg kell csinálni, hogy legalább eladni tudjam, mert attól tartok, hogy a törött alkatrészek bekerülnek a motorba, és nagyobb bajt is csinálni fognak. Lehetséges ez?

Link to comment
Megosztás:

A kuplunggal mi volt a gond Zaza? Úgy értem volt valami jellegzetes hangja?

Igazából amit hallani lehetett az alapjáraton a lendkerék kopogása és félig felengedett kuplungnál egy csörömpölő hang volt. Én kicseréltettem mindent kompletten, így tuti nem kell mostanában újra szétszedni kinyomócsapágy vagy főtengelyszimering miatt.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Olvasgattam a dolgokat amit írtál és nekem is elég lehetetlennek tűnik ez az egész.

Nekem is volt gond a szívósorral, nekem csak a rudazata volt törött és ezért nem nyitottak a szelepek rendesen, jobban mondva csak az egyik amit az a kis motor vezérel amit te is küldtél a link alatt, a többit a rudazat mozgatja. Nekem csak néha rángatott az autó kisebb fordulaton és olyan 6 liter körül fogyasztott, most hogy ki lett cserélve jó fél litert esett a fogyasztásom. Nekem hibakód sem volt mivel a motor jó volt és mozgatta az egyik szelepet és ezáltal a vezérlés nem érzékelt hibát.

Én elég sokat olvasgattam ezekről a hibákról és nem nagyon találkoztam én sem olyannak hogy ez a motor tönkrement volna, bár tudjuk hogy igazából minden tönkremehet most mért pont ez ne, de ami igaz az igaz hogy nem jellemző. Akkor hogy ha ez a motor olaj betöltőtől nézett második kis pillangó szelep valami miatt megszorul akkor ez tönkreteheti ezt az állító motort és akkor jelentkezik is a hibajelzés a számítógépben.

Amúgy mag a szívósor itthon olyan 120 000 ezer forint, ha van egy kis ismeretséged akkor ez 80 000 körül megszerezhető már. A motort azt most nem tudom megmondani hogy mennyi lehet. Szerelési költség nálunk mivel le kell bontani az egész motor tetejét tehát jó pár órát igénybe vesz, nálunk ez egy szervizben olyan 30 000 Ft körül van.

Nem tudom hogy neked még mi mehetett tönkre hogy ez ennyibe fog kerülni.

Amúgy ha a szívósorban eltörtek a pillangószelepek akkor ezek természetesen bekerülhetnek a motortérbe és ha ez megtörtént vagy megtörténik akkor motort is lehet cserélni. Hozzáteszem hogy nekem az autóban 120 000 km-nél cseréltem le ezt az alkatrészt, mert mivel hogy a rudazat leesett, ettől még gyönyörűen ment csak ez egyik szelepemet nézve járó motornál már annyira ki volt kopva hogy nagyon durván rezgett és kiállt a házából és jött már ki mellette egy fekete olajos mocsok is és nekem is azt mondták hogy addig nincsen baj amíg ott el nem törik valami és a motor be nem szippantja.

Ja és attól hogy eltörik a szívósorod, itt ha rudazatra gondolna, ha az állító motorra, attól még az autó kap levegőt, mivel a levegőt 4 nagy csatornán kapja és ezek mellett van 4 kisebb csatorna amiben van ez a 4 kis pillangó szelep, és 1900-as fordulatnál a vezérlés ezeket állítja, nyitja, amivel örvényeket generál és ezáltal lesz az autónak kisebb a fogyasztása. Tehát ha itt valami tönkremegy attól még az autó kap levegőt, ha hibajelzést ad be az autó akkor is maximum csak vészüzemmódba vált és enged mennyi csak leveszi a teljesítményt.

Egy link a szívósor működéséről és felépítéséről, ezt még én is egy kedves segítőtől kaptam:

http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0093_en_web.pdf

Norbi

Nekünk Franciaországban azt mondták az Opel szalonban, hogy ezek a dolgok törtek el benne, és kérdeztük, hogy mitől lehetett, mivel 3 hónapja vettük az autót, és azt mondta, hogy a használattól tört el. Nekem is érdekesen hangzik, de azért majd felhívom az előző tulajt is, hogy mi is a helyzet. Minden esetre most meg kell csinálni, hogy legalább eladni tudjam, mert attól tartok, hogy a törött alkatrészek bekerülnek a motorba, és nagyobb bajt is csinálni fognak. Lehetséges ez?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Olvasgattam a dolgokat amit írtál és nekem is elég lehetetlennek tűnik ez az egész.

Nekem is volt gond a szívósorral, nekem csak a rudazata volt törött és ezért nem nyitottak a szelepek rendesen, jobban mondva csak az egyik amit az a kis motor vezérel amit te is küldtél a link alatt, a többit a rudazat mozgatja. Nekem csak néha rángatott az autó kisebb fordulaton és olyan 6 liter körül fogyasztott, most hogy ki lett cserélve jó fél litert esett a fogyasztásom. Nekem hibakód sem volt mivel a motor jó volt és mozgatta az egyik szelepet és ezáltal a vezérlés nem érzékelt hibát.

Én elég sokat olvasgattam ezekről a hibákról és nem nagyon találkoztam én sem olyannak hogy ez a motor tönkrement volna, bár tudjuk hogy igazából minden tönkremehet most mért pont ez ne, de ami igaz az igaz hogy nem jellemző. Akkor hogy ha ez a motor olaj betöltőtől nézett második kis pillangó szelep valami miatt megszorul akkor ez tönkreteheti ezt az állító motort és akkor jelentkezik is a hibajelzés a számítógépben.

Amúgy mag a szívósor itthon olyan 120 000 ezer forint, ha van egy kis ismeretséged akkor ez 80 000 körül megszerezhető már. A motort azt most nem tudom megmondani hogy mennyi lehet. Szerelési költség nálunk mivel le kell bontani az egész motor tetejét tehát jó pár órát igénybe vesz, nálunk ez egy szervizben olyan 30 000 Ft körül van.

Nem tudom hogy neked még mi mehetett tönkre hogy ez ennyibe fog kerülni.

Amúgy ha a szívósorban eltörtek a pillangószelepek akkor ezek természetesen bekerülhetnek a motortérbe és ha ez megtörtént vagy megtörténik akkor motort is lehet cserélni. Hozzáteszem hogy nekem az autóban 120 000 km-nél cseréltem le ezt az alkatrészt, mert mivel hogy a rudazat leesett, ettől még gyönyörűen ment csak ez egyik szelepemet nézve járó motornál már annyira ki volt kopva hogy nagyon durván rezgett és kiállt a házából és jött már ki mellette egy fekete olajos mocsok is és nekem is azt mondták hogy addig nincsen baj amíg ott el nem törik valami és a motor be nem szippantja.

Ja és attól hogy eltörik a szívósorod, itt ha rudazatra gondolna, ha az állító motorra, attól még az autó kap levegőt, mivel a levegőt 4 nagy csatornán kapja és ezek mellett van 4 kisebb csatorna amiben van ez a 4 kis pillangó szelep, és 1900-as fordulatnál a vezérlés ezeket állítja, nyitja, amivel örvényeket generál és ezáltal lesz az autónak kisebb a fogyasztása. Tehát ha itt valami tönkremegy attól még az autó kap levegőt, ha hibajelzést ad be az autó akkor is maximum csak vészüzemmódba vált és enged mennyi csak leveszi a teljesítményt.

Egy link a szívósor működéséről és felépítéséről, ezt még én is egy kedves segítőtől kaptam:

http://www.ms-motor-...0093_en_web.pdf

Norbi

Hát pontosan nem tudom, hogy hol, és mi tört el benne, majd ha csütörtökön hazaér az autó, belenézek, mert lehet ennek is csak a rudazata tört el, és amiatt kell cserélni az egészet, így ha szerencsém van akkor nem jutott a motortérbe semmi. Viszont ami még így is hiányzik az a fényszóróállító panel. Valahogy sehol sem találom, de még csak a gyári számát sem. Írtam arra a csörgőre is, de az is csak az árát írta vissza. Hol keressem, esetleg van valami opel katalógus, mint a VW-nél az ETKA? Ez a link nagyon jó! Köszike! Sokat segített.

Link to comment
Megosztás:

Hát pontosan nem tudom, hogy hol, és mi tört el benne, majd ha csütörtökön hazaér az autó, belenézek, mert lehet ennek is csak a rudazata tört el, és amiatt kell cserélni az egészet, így ha szerencsém van akkor nem jutott a motortérbe semmi. Viszont ami még így is hiányzik az a fényszóróállító panel. Valahogy sehol sem találom, de még csak a gyári számát sem. Írtam arra a csörgőre is, de az is csak az árát írta vissza. Hol keressem, esetleg van valami opel katalógus, mint a VW-nél az ETKA? Ez a link nagyon jó! Köszike! Sokat segített.

Helló! Hogy áll az autó? Történt már vele valami? Részben igazuk van itt az embereknek, részben nincs. Tönkre is tud menni az állító motor, és el is tud törni. Viszont egyik hiba miatt sem áll meg az autó! Nem akarlak idegesíteni, de ha valóban nem kap levegőt a motor, akkor a turbó tengelye tört el. Még annyi, hogy motorba nem tud bemászni semmi. Megszorul mint a szög, és kész.

Link to comment
Megosztás:

Helló! Hogy áll az autó? Történt már vele valami? Részben igazuk van itt az embereknek, részben nincs. Tönkre is tud menni az állító motor, és el is tud törni. Viszont egyik hiba miatt sem áll meg az autó! Nem akarlak idegesíteni, de ha valóban nem kap levegőt a motor, akkor a turbó tengelye tört el. Még annyi, hogy motorba nem tud bemászni semmi. Megszorul mint a szög, és kész.

Szia Attila!

Az autó csütörtökön ért haza franciából, én meg beszéltem a szerelő barátommal, és a jövőhéten belenéz ő is. Amit én láttam a motorban az a rudazat, ami el van kopva, és leesik a szelepekről. Valószínűleg a vezérlő egység is eltörhetett, mivel a szelep rosszul áll. Többet majd csak a jövőhéten tudok írni. Egyébként az autó nem állt meg, tehát a motorja járt, csak ha elkezdtünk gyorsítani, a motor letiltott, és berángatott az autó. Nem akartuk jobban tönkre tenni sem, ezért hozattuk haza. Néztem a cseréről videót, hát elég szép mutatvány, és időigényes. Azért elég szomorú, hogy egy ilyen fontos alkatrészt ilyen silány műanyagból csinálnak meg, hogy 140000-nél cserés. A fényszóró magasságszenzor vezérlőegységéről nem tudnátok egy gyári számot küldeni, mert nem találom sehol sem. Valaki küldött már infót róla, de valamiért nem tudom megnyitni a linket. Az is cserés lenne a kocsiban.

Esetleg ez lehet az?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140709375058&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:de

Hát nem 80000 huf:)

Köszike

Link to comment
Megosztás:

Szia Attila!

Az autó csütörtökön ért haza franciából, én meg beszéltem a szerelő barátommal, és a jövőhéten belenéz ő is. Amit én láttam a motorban az a rudazat, ami el van kopva, és leesik a szelepekről. Valószínűleg a vezérlő egység is eltörhetett, mivel a szelep rosszul áll. Többet majd csak a jövőhéten tudok írni. Egyébként az autó nem állt meg, tehát a motorja járt, csak ha elkezdtünk gyorsítani, a motor letiltott, és berángatott az autó. Nem akartuk jobban tönkre tenni sem, ezért hozattuk haza. Néztem a cseréről videót, hát elég szép mutatvány, és időigényes. Azért elég szomorú, hogy egy ilyen fontos alkatrészt ilyen silány műanyagból csinálnak meg, hogy 140000-nél cserés. A fényszóró magasságszenzor vezérlőegységéről nem tudnátok egy gyári számot küldeni, mert nem találom sehol sem. Valaki küldött már infót róla, de valamiért nem tudom megnyitni a linket. Az is cserés lenne a kocsiban.

Esetleg ez lehet az?

http://cgi.ebay.de/w...atchlink:top:de

Hát nem 80000 huf:)

Köszike

Érdekes. Nem nagyon tud eltörni a vezérlőmotor karja. Rugóval van ellétva, ha megszorul az egész hóbelebanc akkor is tud mozogni. Ilyenkor megugrik az áramfelvétel, és ez alapján érkezik a hibakód. Most jut eszembe, hogy nagyon egyszerű teszteli a szívósort. Valamint van költségkímélő javítás is :-) Ha esetleg érdekel, keress meg és elmondom! Számom 06-30-340-03-12 Fényszórónak utána nézek!

Link to comment
Megosztás:

Érdekes. Nem nagyon tud eltörni a vezérlőmotor karja. Rugóval van ellétva, ha megszorul az egész hóbelebanc akkor is tud mozogni. Ilyenkor megugrik az áramfelvétel, és ez alapján érkezik a hibakód. Most jut eszembe, hogy nagyon egyszerű teszteli a szívósort. Valamint van költségkímélő javítás is :-) Ha esetleg érdekel, keress meg és elmondom! Számom 06-30-340-03-12 Fényszórónak utána nézek!

Meghallgatnám az ötletedet. Holnap 6-7 körül felhívlak egy külföldi számról, előtte sajnos dolgozom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Biztos volt már róla szó, de hiába kerestem nem találtam meg. A szerelőm azt mondta, hogy a szívósoron eltört a pillangótengely (ha jól emlékszem) és kellene valamit kezdeni vele (nyilván a csere az egyik). Mivel ő BMW szerelő tudja hogy BMW-knél mi a teendő, de opellel nincs tapasztalata. Annyit még mondott, hogy volt náluk egy hasonló motoros autó más okból, és annál is el volt törve. Típushiba? Z19DT

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Olvasgattam a dolgokat amit írtál és nekem is elég lehetetlennek tűnik ez az egész.

Nekem is volt gond a szívósorral, nekem csak a rudazata volt törött és ezért nem nyitottak a szelepek rendesen, jobban mondva csak az egyik amit az a kis motor vezérel amit te is küldtél a link alatt, a többit a rudazat mozgatja. Nekem csak néha rángatott az autó kisebb fordulaton és olyan 6 liter körül fogyasztott, most hogy ki lett cserélve jó fél litert esett a fogyasztásom. Nekem hibakód sem volt mivel a motor jó volt és mozgatta az egyik szelepet és ezáltal a vezérlés nem érzékelt hibát.

Én elég sokat olvasgattam ezekről a hibákról és nem nagyon találkoztam én sem olyannak hogy ez a motor tönkrement volna, bár tudjuk hogy igazából minden tönkremehet most mért pont ez ne, de ami igaz az igaz hogy nem jellemző. Akkor hogy ha ez a motor olaj betöltőtől nézett második kis pillangó szelep valami miatt megszorul akkor ez tönkreteheti ezt az állító motort és akkor jelentkezik is a hibajelzés a számítógépben.

Amúgy mag a szívósor itthon olyan 120 000 ezer forint, ha van egy kis ismeretséged akkor ez 80 000 körül megszerezhető már. A motort azt most nem tudom megmondani hogy mennyi lehet. Szerelési költség nálunk mivel le kell bontani az egész motor tetejét tehát jó pár órát igénybe vesz, nálunk ez egy szervizben olyan 30 000 Ft körül van.

Nem tudom hogy neked még mi mehetett tönkre hogy ez ennyibe fog kerülni.

Amúgy ha a szívósorban eltörtek a pillangószelepek akkor ezek természetesen bekerülhetnek a motortérbe és ha ez megtörtént vagy megtörténik akkor motort is lehet cserélni. Hozzáteszem hogy nekem az autóban 120 000 km-nél cseréltem le ezt az alkatrészt, mert mivel hogy a rudazat leesett, ettől még gyönyörűen ment csak ez egyik szelepemet nézve járó motornál már annyira ki volt kopva hogy nagyon durván rezgett és kiállt a házából és jött már ki mellette egy fekete olajos mocsok is és nekem is azt mondták hogy addig nincsen baj amíg ott el nem törik valami és a motor be nem szippantja.

Ja és attól hogy eltörik a szívósorod, itt ha rudazatra gondolna, ha az állító motorra, attól még az autó kap levegőt, mivel a levegőt 4 nagy csatornán kapja és ezek mellett van 4 kisebb csatorna amiben van ez a 4 kis pillangó szelep, és 1900-as fordulatnál a vezérlés ezeket állítja, nyitja, amivel örvényeket generál és ezáltal lesz az autónak kisebb a fogyasztása. Tehát ha itt valami tönkremegy attól még az autó kap levegőt, ha hibajelzést ad be az autó akkor is maximum csak vészüzemmódba vált és enged mennyi csak leveszi a teljesítményt.

Egy link a szívósor működéséről és felépítéséről, ezt még én is egy kedves segítőtől kaptam:

http://www.ms-motor-...0093_en_web.pdf

Norbi

Sziasztok!

Azt hiszem nekem is valami hasonló problémám van ha minden igaz, szintén ez a rudazat törhetett el nálam is, amire a szerelő az mondta hogy pillangótengely. Ezzel kapcsolatban most írtam nemrég, de akkor úgy néz ki hogy Ti ugyanerről beszéltek. Ha jól értem akkor a rudazatot meg a szelepeket nem is lehet külön cserélni, hanem egyben kell a szívósort cserélni? A szerelő azt is mondta hogy más márkáknál van hogy le is szokták dugózni mert túl nagy jelentősége nincs. Z19DT

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt hiszem nekem is valami hasonló problémám van ha minden igaz, szintén ez a rudazat törhetett el nálam is, amire a szerelő az mondta hogy pillangótengely. Ezzel kapcsolatban most írtam nemrég, de akkor úgy néz ki hogy Ti ugyanerről beszéltek. Ha jól értem akkor a rudazatot meg a szelepeket nem is lehet külön cserélni, hanem egyben kell a szívósort cserélni? A szerelő azt is mondta hogy más márkáknál van hogy le is szokták dugózni mert túl nagy jelentősége nincs. Z19DT

Köszi

Szia!

Igen nekem is ez a problémám, amiről te írsz. Nekem is elkopott a komplett rudazat, és leesett a szelepek mellé, így rángat az autó külön nem cserélhető, csak egyben. Szerencsétlenségemre még lehet az állítóműve is eltört, de majd a szaki megmondja mit kell cserélni. Vasárnap viszem le Szombathelyre, ahol ki lesz cserélve kompletten, mert én nem szeretném dugózgatni. Szerintem nem véletlen van az oda kitalálva. Ha nem kellenének azok a szelepek, akkor nem is lennének ott. Meg nem tudom, ha ledugózzák az mit foglal magában, mert lehet akkor is le kell szedni a szívósort, és ha már leszedik, akkor már érdemesebb kicseréltetni. Alkatrészt is találtam 50-55 ezerért 2 év garanciával. Eléggé kiábrándító, hogy így elkopik az az alkatrész. Vagy ha már ilyen, akkor tehették volna elérhetőbb helyre is, úgy is van elég hely a motorban:)

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.