soundria Elküldve November18, 2011 Megoszt Elküldve November18, 2011 Sziasztok! Cserélt már Valaki otthon 1.9 DTH motoron vezérlést? Szombaton lesz a napja, jó lenne nagyobb szívás nélkül túl lenni rajta. :lol: öregem, elismerésem! ha nem lenne vizsgaidőszakom, betársulnék segíteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve November18, 2011 Megoszt Elküldve November18, 2011 öregem, elismerésem! ha nem lenne vizsgaidőszakom, betársulnék segíteni. Benzines b vekimen 5 év alatt 4x cseréltem, másodszorra másfél óra alatt kész volt. Ennél most lesz az első, nem tudom mi vár majd rám :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve November18, 2011 Megoszt Elküldve November18, 2011 Tudja Valaki, hogy 1.9 DTH motornál a generátor mögött mi az ami a tűzfalra fel van szerelve? Ma gázolaj szagot éreztem és felnyitva a motorháztetőt csurdogált belőle a füst..??? Aluszigetelt kábelek mennek rá és egy alu gégecső kivezetés van rajta, ami lóg lefelé szabadon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ukslayer Elküldve November18, 2011 Megoszt Elküldve November18, 2011 Tudja Valaki, hogy 1.9 DTH motornál a generátor mögött mi az ami a tűzfalra fel van szerelve? Ma gázolaj szagot éreztem és felnyitva a motorháztetőt csurdogált belőle a füst..??? Aluszigetelt kábelek mennek rá és egy alu gégecső kivezetés van rajta, ami lóg lefelé szabadon. Szerintem kiegészítő fűtés(gázolajkályha). Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve November18, 2011 Megoszt Elküldve November18, 2011 Szerintem kiegészítő fűtés(gázolajkályha). Tényleg olyan hangja van, mint az olajkályhának és az utastérbe bemenő vízcsövek közül az egyik átmegy rajta. Ki lehet ezt kapcsolni valahogyan? Nem igazán tetszik nekem, mert szerintem már nem tökéletes és az égett olajszag bejön az utastérbe is. Ja amúgy van egy H7 új xenon szettem, ha Valakit esetleg jó áron érdekel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ukslayer Elküldve November18, 2011 Megoszt Elküldve November18, 2011 Tényleg olyan hangja van, mint az olajkályhának és az utastérbe bemenő vízcsövek közül az egyik átmegy rajta. Ki lehet ezt kapcsolni valahogyan? Nem igazán tetszik nekem, mert szerintem már nem tökéletes és az égett olajszag bejön az utastérbe is. Ja amúgy van egy H7 új xenon szettem, ha Valakit esetleg jó áron érdekel. Biztos ki lehet iktatni,csak nem ajánlott.Meg is fagysz benne,ha nem működik............ Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve November19, 2011 Megoszt Elküldve November19, 2011 Biztos ki lehet iktatni,csak nem ajánlott.Meg is fagysz benne,ha nem működik............ Köszi! Akkor viszont hogyan kellene neki működnie, hogy ne legyen ilyen érezhető szaga? Van erről valami infó valahol? A kezelésiben csak általánosságok vannak. Érdekelne például, hogy hova van vezetve az elégetett gázolaj füstje? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ukslayer Elküldve November19, 2011 Megoszt Elküldve November19, 2011 Köszi! Akkor viszont hogyan kellene neki működnie, hogy ne legyen ilyen érezhető szaga? Van erről valami infó valahol? A kezelésiben csak általánosságok vannak. Érdekelne például, hogy hova van vezetve az elégetett gázolaj füstje? Lehet érdemes lenne kipucoltatni szakemberrel.Tele lehet lerakódásokkal és nem tökéletes az égés.A füstcső csak simán le van vezetve az bölcsőhöz,nem szabadna érezhető szagának lennie............ Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve November19, 2011 Megoszt Elküldve November19, 2011 Lehet érdemes lenne kipucoltatni szakemberrel.Tele lehet lerakódásokkal és nem tökéletes az égés.A füstcső csak simán le van vezetve az bölcsőhöz,nem szabadna érezhető szagának lennie............ Holnap megnézem, nincs e szétcsúszva a füstcső, mert nekem ott lóg a motortérben. Ma amikor megálltam reggel kb. 600 méter után, nagy füstfelhő szállt ki az autó alól. Azt hittem, valami nagy baj van, de aztán mégse, csak ez a "kályha" volt. Igazad van, biztos ráférne egy nagytakarítás. Más: Ma megnéztem, ha leveszem a jobb első kereket +műanyagborítást, valamint kikapom a levegőszűrő házat az alatta levő motortartóval, elég nagy hely lesz a vezérlés cseréhez. Viszont eltoltam jövő hétre :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
GaBaT Elküldve November19, 2011 Megoszt Elküldve November19, 2011 Más: Ma megnéztem, ha leveszem a jobb első kereket +műanyagborítást, valamint kikapom a levegőszűrő házat az alatta levő motortartóval, elég nagy hely lesz a vezérlés cseréhez. Viszont eltoltam jövő hétre ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ukslayer Elküldve November19, 2011 Megoszt Elküldve November19, 2011 Más: Ma megnéztem, ha leveszem a jobb első kereket +műanyagborítást, valamint kikapom a levegőszűrő házat az alatta levő motortartóval, elég nagy hely lesz a vezérlés cseréhez. Viszont eltoltam jövő hétre ;) Meg szedd le a burkolatot alulról, mert alá kell támasztani a motort, ugyanis a vezérlés kellős közepén van a motortartó, amit ki kell csavarozni, különben a vezérlés burkolatát sem tudod leszedni. Onnantól egyszerű, mint egy pohár szög :lol: Olyan nagyon nem egyszerű,mert célszerszámok is kellenének hozzá,de azok nélkül is megoldható.Csak oda kell figyelni rendesen.............. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 Meg szedd le a burkolatot alulról, mert alá kell támasztani a motort, ugyanis a vezérlés kellős közepén van a motortartó, amit ki kell csavarozni, különben a vezérlés burkolatát sem tudod leszedni. Onnantól egyszerű, mint egy pohár szög :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 Olyan nagyon nem egyszerű,mert célszerszámok is kellenének hozzá,de azok nélkül is megoldható.Csak oda kell figyelni rendesen.............. ;) B-s vekin jelre téve mindent a kipuff veztengelyt elő kellett feszíteni. Igazad van, ott jó lett volna valami speckó célszerszám, amivel fixálni lehetett volna a vezmű tengelyeket. Le kellett venni a főtengelyről az ékszíjtárcsát, vissza már tőcsavarokkal raktam a speckó opeles csavarok helyett. Majd reggel állok neki, hogy vacsira végezzek :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ukslayer Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 B-s vekin jelre téve mindent a kipuff veztengelyt elő kellett feszíteni. Igazad van, ott jó lett volna valami speckó célszerszám, amivel fixálni lehetett volna a vezmű tengelyeket. Le kellett venni a főtengelyről az ékszíjtárcsát, vissza már tőcsavarokkal raktam a speckó opeles csavarok helyett. Majd reggel állok neki, hogy vacsira végezzek :lol: A célszerszám azért kell,mert ennél a motornál nincsenek normál értelemben vett jelek.A főtengely kerekére kell csavarozni egy flexkulcshoz hasonló villát a szárát meg a blokk oldalához,így rögzíted a főtengelyt.A vezérműtengelyt meg stiftelni kell a megfelelő helyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 A célszerszám azért kell,mert ennél a motornál nincsenek normál értelemben vett jelek.A főtengely kerekére kell csavarozni egy flexkulcshoz hasonló villát a szárát meg a blokk oldalához,így rögzíted a főtengelyt.A vezérműtengelyt meg stiftelni kell a megfelelő helyen. Köszönöm, Te is időt spóroltál nekem, nem is keveset. Akkor valóban nem árt az óvatosság és az odafigyelés, mielőtt megbontom a vezérlést. Így már egészen máshogy fogok hozzáállni. Kiváncsian várom, mi tárul majd elém a burkolat alatt. Remélem a vízpumpa stimmelni fog, mivel nincs motorszámom és így alvázszám alapján lett beazonosítva. Állítólag két fajta van hozzá. Vagy a másik fajta a 120lovasé lehet, nem tudom. Még egyszer köszi mindenkinek a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
yoda1956 Elküldve November21, 2011 Megoszt Elküldve November21, 2011 Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni a ZDTH hátsó motortartóbak cseréjéhez mi mindent kell lebontani és meg kell-e billenteni hozzá a motort.Ha nem túl bonyolult magamnak kell csinálnom,mert minden nap kell az autó,így a szervíz kizárva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
VaZso Elküldve November21, 2011 Megoszt Elküldve November21, 2011 Sziasztok! A következő problémában kérném a segítségeteket. Az 1.8-as (Z18XE) C Vectrában múlt héten nem volt fűtés. Kiderült, hogy kb. 1/2 liter hűtővíz hiányzott. Feltöltöttem, azóta van fűtés (bár szerintem gyengébb, mint volt), viszont a hőmérséklet jelző folyamatosan ugrál. Felmegy rendben 85 fokra, majd hirtelen vissza 75 fokra, majd fel lassan 85 fokra azután le (ha nyomom neki, akkor inkább tartja a magasabb hőmérsékletet, lassabb haladásnál alapgázon rögtön elindul lefelé). Víz az előírt szinten van benne. Gondoltam arra, hogy esetleg levegős, de nem tudom, hogy lehet légteleníteni vagy egyáltalán kell-e légteleníteni. Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a hiba oka? Másik kérdésem, hogy eddig a vízszint csökkenését a műszerfal visszajelezte, most viszont nem. Ennek mi lehet az oka, hogyan javítható? Előre is köszönöm a segítséget! Zsolt Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gee Elküldve November21, 2011 Megoszt Elküldve November21, 2011 Üdv! A víz hőmérsékletének ingadozását a termosztát okozhatja, annak a cseréjével szerintem ez megszűnik. Az, hogy nem mutatja, hogy fogy a hűtővíz, a kiegyenlítő tartályban lévő úszó hibája lesz nagy valószínűséggel, de ami a legfontosabb, meg kell keresni, miért tűnt el ilyen nagy mennyiségű víz a rendszerből? Légteleníteni nem kell, én mikor feltöltöttem lassan, utána levett kiegyenlítő tartály kupakkal járattam a motort negyed órát, magát légtelenítette. Sziasztok! A következő problémában kérném a segítségeteket. Az 1.8-as (Z18XE) C Vectrában múlt héten nem volt fűtés. Kiderült, hogy kb. 1/2 liter hűtővíz hiányzott. Feltöltöttem, azóta van fűtés (bár szerintem gyengébb, mint volt), viszont a hőmérséklet jelző folyamatosan ugrál. Felmegy rendben 85 fokra, majd hirtelen vissza 75 fokra, majd fel lassan 85 fokra azután le (ha nyomom neki, akkor inkább tartja a magasabb hőmérsékletet, lassabb haladásnál alapgázon rögtön elindul lefelé). Víz az előírt szinten van benne. Gondoltam arra, hogy esetleg levegős, de nem tudom, hogy lehet légteleníteni vagy egyáltalán kell-e légteleníteni. Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a hiba oka? Másik kérdésem, hogy eddig a vízszint csökkenését a műszerfal visszajelezte, most viszont nem. Ennek mi lehet az oka, hogyan javítható? Előre is köszönöm a segítséget! Zsolt Link to comment Megosztás: More sharing options...
VaZso Elküldve November22, 2011 Megoszt Elküldve November22, 2011 Szia! Én is úgy próbáltam légteleníteni, ahogy írtad, úgyhogy akkor biztos nem a levegő a probléma. Köszönöm a választ, megnézzük az úszót és a termosztátot is cserélni fogjuk. Sajnos a vizet 0 km-es kora óta eszi, előző tulajnál többször vizsgálta márkaszerviz, de nem találták az okot. 5000 km-ként kb. 1/2 litert utána kell tölteni (azért is fontos a visszajelzés, mert elfelejtem megnézni). Üdv. Zsolt Üdv! A víz hőmérsékletének ingadozását a termosztát okozhatja, annak a cseréjével szerintem ez megszűnik. Az, hogy nem mutatja, hogy fogy a hűtővíz, a kiegyenlítő tartályban lévő úszó hibája lesz nagy valószínűséggel, de ami a legfontosabb, meg kell keresni, miért tűnt el ilyen nagy mennyiségű víz a rendszerből? Légteleníteni nem kell, én mikor feltöltöttem lassan, utána levett kiegyenlítő tartály kupakkal járattam a motort negyed órát, magát légtelenítette. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagytomi Elküldve November22, 2011 Megoszt Elküldve November22, 2011 Szia! Én is úgy próbáltam légteleníteni, ahogy írtad, úgyhogy akkor biztos nem a levegő a probléma. Köszönöm a választ, megnézzük az úszót és a termosztátot is cserélni fogjuk. Sajnos a vizet 0 km-es kora óta eszi, előző tulajnál többször vizsgálta márkaszerviz, de nem találták az okot. 5000 km-ként kb. 1/2 litert utána kell tölteni (azért is fontos a visszajelzés, mert elfelejtem megnézni). Üdv. Zsolt Hát persze hogy nem találták a hibát ha nem is keresték mert nem akarták gariban megjavitani az első tulajnak !!!!!!Márkaszerviz nem akart időt és pénz költeni rá!Pedig egyszerü a dolog!A viz ott tűnik el ahol lyukas a rendszer!Ez hűtő,csövek,termosztátház,vízszivattyú,hengerfej és H.F. tömités!Az utóbbi kettő költségesebb javitással orvosolható de mindenképpen érdemes meg javitani!Én most fogom majd levenni a hengerfejet a H astrámról mert szivárog alóla a hűtővíz amit pont ma vettünk észre olajcserénél, mert bár fogyott a víz de nem foglalkoztam vele most vettük észre alulról hogy hol szivárog,mert fentről nem látszik! Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbyee Elküldve December1, 2011 Megoszt Elküldve December1, 2011 Sziasztok! Autóm ismételten hibátlan, úgy néz ki hogy az üzemanyag volt a gondja, mert ha egy bizonyos helyről származót kapott csak akkor állt meg. Hétvégén kicseréltettem az üzemanyagszűrőt és elég csúnyán nézett ki, koszos is volt meg egy érdekes nyálkás réteg volt körülötte és a házban is. Most azóta hogy kicseréltek és jó üzemanyagot kap teljesen jó az autó, szerintem nem tudta a szűrőn átnyomni az üzemanyagot és ezért tiltott le és valószínűleg ezért is durrant el az üzemanyagcső a szűrő előtt. Most kap egy kis STP üzemanyagrendszer és porlasztó pucolót egy három tankon keresztül aztán még pár ezer km és kicseréltetem megint a szűrőt és megnézem hogy milyen lett, ha nagyon koszos akkor kap egy üzemanyagrendszer és tank pucolást. Azért 10.-én viszem és kicseréltetem bent a már elkopott dolgokat: -kinyomócsapács -kuplungszerkezet -lendkerék -szívósor -vezérműszíj -vízpumpa -futómű nagyszilentek És remélem hogy egy darabig nem lesz gond vele, mert ha igen akkor fel fogom "gyújtani" :lol: ----------------------- Z19DTH Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbyee Elküldve December7, 2011 Megoszt Elküldve December7, 2011 Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy mivel vettem egy op-com-ot az autóhoz és most nézegetek mindent vele. Meg lehet nézni a hengerenkénti üzemanyag mennyiség eltérést minden hengernél, itt mi számít még jó értéknek hengerenként, mert nekem mutat valamelyiknél 0,2 valamelyiknél -0,3 mg/löket-et, ahogy emelem a fordulatot úgy ugrálnak egy kicsit valamelyik emelkedik valamelyik csökken, gondolom dolgoznak ellen egymásnak (próbálják kiegyenlíteni egymást) de 0,8 fölé nem megy egyik sem, de mi az az érték ameddig még elfogadható az eltérés? Köszönöm! -------------------------------- Z19DTH Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reka11 Elküldve December8, 2011 Megoszt Elküldve December8, 2011 Sziasztok! Van egy eladó részecskeszűrőm, 1.9 DT-hoez, utángyártott, csak 1 napot volt bent a kocsiban, szinte teljesen új. Kérésre tudok képet küldeni. Akit érdekel írjon a : ebay.rekabhg@gmail.com címre Üdv: Réka Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbyee Elküldve December16, 2011 Megoszt Elküldve December16, 2011 Sziasztok! Szerdán elkészült az autóm, úgy hogy most igen jól működik (nem zörög, nem rángat, nem gondolkodik), végre. Amik cserélve lettek: - Kinyomó csapágy - Kuplung szerkezet - Kuplung tárcsa - Lendkerék - Lendkerék csavarok - Szívósor - Vezérműszíj + görgök - Vízpumpa - Hosszborás szíj - Első sportfutómű stabilizátor - Kipufogó rezonancia cső - Toronycsapágy műanyag, gumi felső része - Gyertya + EGR szelep pucolás + Futómű beállítás Azt hiszem csupán csak ennyi, de most tényleg nagyon f@sza lett. Az régebbi problémákat meg egyértelműen a szar üzemanyag okozta, amióta jót kap és kicseréltettem az üzemanyagszűrőt azóta semmi baja nem volt az autónak. ------------------------------ Z19DTH Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve December16, 2011 Megoszt Elküldve December16, 2011 Alsó hangon is szép összeg lehetett :lol: Kívánom, hogy most egy jó darabig ne legyen vele gondod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts