Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Hát azért én ebben nem lennék olyan biztos hogy engem keresztben lenyelnél! ;) Thoomy hol vagy????A 2.2 YH nem versenyautó de azért nagyon szivesen meg mérkőznék veled! :lol:

Viszonyítás képpen.Előző autóm Astra H 1.8 16V 126 le ,kontra bátyám 1.9 Cdti 120 le Astra H .Hát a diesel alul maradt egy picit.Pedig érzésre a diesel jobban megy de versenyben lemaradt! ;) Mostani autóm Vectra C 2.2 YH 155 le autópálya tempomat 150 km/h + klíma,7.5 l benzin.ez azért nem rossz neem?Ez igaz hogy a diesel kevesebbet fogyaszt nem vitatom de túl sokat kell autózni vele hogy behozza a szerviz költség pluszt. :lol:

Itt vagyok már barátom, örülök, hogy hiányolsz! :lol: Viszont nem értem, hogy velem szeretnél megmérkőzni vagy Gee barátunkkal? Viszonyítani nem érdemes szóban, ahhoz tettek kellenek, hogy kinek hogy megy az autója, na meg a sofőrtől is nagyban függ! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Itt vagyok már barátom, örülök, hogy hiányolsz! :lol: Viszont nem értem, hogy velem szeretnél megmérkőzni vagy Gee barátunkkal? Viszonyítani nem érdemes szóban, ahhoz tettek kellenek, hogy kinek hogy megy az autója, na meg a sofőrtől is nagyban függ! :lol:

Szeva!

Hol voltál? ;) Amúgy nem veled akarok megmérkőzni hiszen tudod hogy alul maradnál! :lol: :lol: Csak vicc volt!A dieseles kollegára gondoltam,azért hívtalak hogy védd meg te is a 2.2 yh becsületét!Diesel nem ellenfél!Csak humorizáltam semmi komoly,bocsánatot kérek azoktól akik traktorral járnak.Mert tudjátok benzin az autóba,gázolaj teherautóba,gáz a kazánba,villany a vasalóba! ;) :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szeva!

Hol voltál? ;) Amúgy nem veled akarok megmérkőzni hiszen tudod hogy alul maradnál! :lol: :lol: Csak vicc volt!A dieseles kollegára gondoltam,azért hívtalak hogy védd meg te is a 2.2 yh becsületét!Diesel nem ellenfél!Csak humorizáltam semmi komoly,bocsánatot kérek azoktól akik traktorral járnak.Hisz tudjátok benzin az autóba,gázolaj teherautóba,gáz a kazánba,villany a vasalóba! ;) :lol: :lol:

Szeva Tomi!

Hát sok minden összejött mostanában és nem volt időm fórumozni! Tetszik ez a szöveg, hogy alulmaradnék a versenyben, majd egyszer kipróbáljuk! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv norbyee!!

Már korábban írták nekem valahol, hogy a nagynyomású szivattyúval ha gond van, fordulaton, gyorsításnál berángat, amikor tápnyomás kellene neki! Javítani sajna nem lehet, úgyhogy cserés alkatrész!

Egyébként nem semmi, amit leírtál az autóddal, ha az enyémmel ennyi baj lenne, már szerintem nem lennék életben!

Szia!

Köszi a választ, de mint olvashattad is és most már biztos hogy egy rohadt kis üzemanyagcső okozta a problémákat, csak nem találták meg addig amíg teljesen ki nem lyukadt és spriccelt ki a gázolaj.

Szerintük és ezt már más is mondta és írta is addig csak akkora volt a lyuk hogy nem jött ki a gázolaj csak néha egy kis légbuborékot tudott beszívni és ekkor tiltott le az autó.

Én azt mondom hogy csak ennyi baja legyen mindig az autónak csak szar volt mert kb. másfél hétig állt aztán azt mondták hogy lehet hogy a tuningbox (mellesleg ezt leszedték és nem is tettem vissza és nemi fogom!) majd amikor elhoztam rá 3 napra adta ki az igazi hibát, szerencsére ez nem egy drága alkatész bele.

Amit írtam még hogy szívósor meg lendkerék azok sajnos az 1.9 CDTI 150 lóerős típushibái, ezt tudtam amikor megvettem az autót úgy hogy ezekkel a költségekkel számolta már előre.

Aztán reménykedek hogy több már nem jön elő, legalább is nem mostanában.

Az előző kis vitához hozzászólva, én nagyon meg vagyok elégedve a 150 lóerős dízellel (bár jobban ment amíg rajt volt a tunongbox és 180 lóerős volt!), a fogyasztásával meg még jobban, tény és való hogy én is megyek évi 30-40 ezer km-t és így megéri, évi 10-20 ezernél már én is elgondolkodtam volna hogy benzinest vegyek.

Hozzátéve ezt szerintem sem veri meg a 2.2 benzines egy bizonyos tartományban, de tegyük hozzá hogy ezek dízelek és a benzinest egy kicsit jobban lehet fogatni, mivel ezt hamarabb el kell váltani ezért necces a dolog, de ez tényleg nagyon függ a vezetőtől is.

--------------------------------

1.9 CDTI - Z19DTH

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap voltam szerelőnél a Vectrával, hogy rángat 1500-2000 fordulat között egyenletes haladásnál, de nem mindig, néha csinálja, néha nem. Na, eljött a mai nap délután. A jó hír, hogy most nem rángat. A rossz, hogy nincs turbó. ;) Felhívtam a szerelőt, rángatásra valamilyen érzékelőt akart cserélni, azt mondta, nem gáz, most is azt mondja, hogy az lehet a rossz. Pénteken hozza, és teszi bele a másikat. Hibakód jelző lámpa nem világít.

Ami viszont nagyon jó! MOST NEM HOZZA BE VÉGRE A FÜSTÖT!!!!! Alig húz a kincsem, de annyira jó, jobban szeretem, mint amikor ment rendesen. Szóval valami összefüggés biztos van a kettő között. De most nagyon jó! Igaz az átlag fogyasztásom így 8,2. ;)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszi a választ, de mint olvashattad is és most már biztos hogy egy rohadt kis üzemanyagcső okozta a problémákat, csak nem találták meg addig amíg teljesen ki nem lyukadt és spriccelt ki a gázolaj.

Szerintük és ezt már más is mondta és írta is addig csak akkora volt a lyuk hogy nem jött ki a gázolaj csak néha egy kis légbuborékot tudott beszívni és ekkor tiltott le az autó.

Én azt mondom hogy csak ennyi baja legyen mindig az autónak csak szar volt mert kb. másfél hétig állt aztán azt mondták hogy lehet hogy a tuningbox (mellesleg ezt leszedték és nem is tettem vissza és nemi fogom!) majd amikor elhoztam rá 3 napra adta ki az igazi hibát, szerencsére ez nem egy drága alkatész bele.

Amit írtam még hogy szívósor meg lendkerék azok sajnos az 1.9 CDTI 150 lóerős típushibái, ezt tudtam amikor megvettem az autót úgy hogy ezekkel a költségekkel számolta már előre.

Aztán reménykedek hogy több már nem jön elő, legalább is nem mostanában.

Az előző kis vitához hozzászólva, én nagyon meg vagyok elégedve a 150 lóerős dízellel (bár jobban ment amíg rajt volt a tunongbox és 180 lóerős volt!), a fogyasztásával meg még jobban, tény és való hogy én is megyek évi 30-40 ezer km-t és így megéri, évi 10-20 ezernél már én is elgondolkodtam volna hogy benzinest vegyek.

Hozzátéve ezt szerintem sem veri meg a 2.2 benzines egy bizonyos tartományban, de tegyük hozzá hogy ezek dízelek és a benzinest egy kicsit jobban lehet fogatni, mivel ezt hamarabb el kell váltani ezért necces a dolog, de ez tényleg nagyon függ a vezetőtől is.

--------------------------------

1.9 CDTI - Z19DTH

Üdv!

Én nem is akarok és nem is akartam rosszat mondani az 1.9-sre, már csak azért sem, mert még nem volt szerencsém vezetni egyet sem! Csupán ahogy látszik is a fórum üzenetekből elég sokan szívnak a dízelekkel és mikor én is vettem, ebből valahogy nem kértem! Én is "gondozom" az autóm, ahogy az előzőre is vigyáztam, de nem akarom, hogy ez a gondoskodás nálam úgy jelentkezzen, hogy a motorra keljen elkölteni a fizumat! ;)

Ez a melyik a jobb az 1.9 vagy a 2.2 témával kapcsolatban meg annyi, hogy két "vérbeli sofőrt" (aki tudja mi van a kocsiban ;) :lol: ) be kell ülteni egy-egy ilyen autóba és kipróbálni! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jobban örültem volna egy igennek vagy nemnek. Ez az oldal számomra semmit nem mond. Emberi nyelven sem biztos, hogy érteném, nem hogy németül ;)

Köszi a "segítséget" ;)

Két váltót kiragadva a sokból szerintem nem lehet konkrétan igent vagy nemet mondani, de szerintem bogarászd a táblázatokat M32 hatos és F23 ötös

A számok nemzetköziül vannak :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jobban örültem volna egy igennek vagy nemnek. Ez az oldal számomra semmit nem mond. Emberi nyelven sem biztos, hogy érteném, nem hogy németül ;)

Köszi a "segítséget" ;)

Felső sorban: technik-getriebe-schaltgetriebe, majd választasz váltót (5gang-5sebességes), majd azon belül típust és rögtön az első táblázat mutatja a fokozat áttételeket. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hello srácok!

Megint szarakodik a Signum! (2.2 direct)

A következő a helyzet. Padlógáznál magas fordulaton (4000 fölött) kihagy a gyújtás egy pillanatra (baromi nagyot ránt a kocsi) és nem sokkal utána kis is gyullad a villáskulcs a műszerfalon. Utána ha leállítom a kocsit és újraindul, eltűnik a villáskulcs.

Alacsony fordulaton és kisebb gyorsításnál nem jelentkezik. Lévén, hogy automata váltós, így viszonylag ritkán fordul elő a magas fordulatszám, talán pont ez a baj? Lehet, h lerakódások vannak a rendszerben? Vagy EGR szelep? Vagy megint a nyomásszabáloyzó???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Z19DTH motoros vectrámon ki kellene cserélni a Vákuum dobot. Ez a kis dob a motor hátulján van a szívósor alatt. A gond az, hogy használtan próbálnék szerezni, de ehhez képet kellene küldenem az illetőnek, hogy pontosan mit akarok. Lefényképezni a helyén nem egyszerű. Interneten sajnos nem találtam képet róla.

Tud valaki ebben segíteni, hol lelhetnék ilyen képre?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

az nem az örvényszelep müködtetője? egy kis pálca összeköti a szivósorral....

az nem vákumos, hanem elektromos.

Abban a sorrendben van, hogy blokk -örvényszelep mozgató - és arra kerül még egy lemezen rögzítve a vákuumdob. Tuti szendvics. Lemezestől kell leszedni fent fogja 2 6os anya, meg lent egy nem tom mekkora. Múlt hétvégén azzal "játszottam" ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autómon ismét előjött a hiba, egy kis használat után nagyobb gázadásnál villáskulcs ki és pár km múlva megáll, vagy rosszabb esetben egyszerre le is fullad a motor. Múltkor mikor beállogatták a szívósoron a szelepeket meg úgy lekötötték a tuningboxot meg úgy eldurrant az üzemanyagcső és ki lett cserélve, gondoltuk hogy valamelyike csak megoldotta ezt a gondot.

Hát nem bassza meg az autóját!!!

Kicsit bosszantott hétvégén már a dolog hogy megint letiltott az autó fogtam és beállogattam egy irányba a szívósoron a szelepek és lássanak csodát az autó megint csak jó, igaz két napig aztán megint letiltott párszor, hazaértem megint állítás a szelepeket és az autó megint csak jó.

Na most ezekből leszűrve arra gondolnék hogy talán a szívósoromat kellene kicserélni!!! Bár én eddig mindenkitől azt hallottam hogy a szívósor meghibásodása nem okozhat ilyen jellegű hibát, az okozhatja hogy az autó rángat és lomhább, gyengébb lesz, nem pörög úgy 3000 fölött, de azt hogy lefulladjon azt nem okozhatja. Na most akkor még is vagy hogyan van ez? Ja és az autóban nincsen semmi erre utaló hibakód, tehát ha jól tudom akkor örvényáram hibát kellene kidobnia, csak a szokásosak vannak, üzemanyagnyomás, üzemanyag-mennyiség szabályzó hibák.

Azt szeretném csak töletek kérdezni, hogy szerintetek okozhat-e ilyen jellegű hibát egy szívósor úgy hogy a számítógép még ki sem jelzi hogy rossz? Hozzá teszem biztos hogy szar, mert le van törve a rudazat, tiszta egy kosz meg olaj az egész és valamelyik szépen könnyen mozog körbe valamelyik meg be van ragadva. De akkor miért nem írja ki vagy ez még nem rossz???

Köszönöm!

---------------------------

Z19DTH

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autómon ismét előjött a hiba, egy kis használat után nagyobb gázadásnál villáskulcs ki és pár km múlva megáll, vagy rosszabb esetben egyszerre le is fullad a motor. Múltkor mikor beállogatták a szívósoron a szelepeket meg úgy lekötötték a tuningboxot meg úgy eldurrant az üzemanyagcső és ki lett cserélve, gondoltuk hogy valamelyike csak megoldotta ezt a gondot.

Hát nem bassza meg az autóját!!!

Kicsit bosszantott hétvégén már a dolog hogy megint letiltott az autó fogtam és beállogattam egy irányba a szívósoron a szelepek és lássanak csodát az autó megint csak jó, igaz két napig aztán megint letiltott párszor, hazaértem megint állítás a szelepeket és az autó megint csak jó.

Na most ezekből leszűrve arra gondolnék hogy talán a szívósoromat kellene kicserélni!!! Bár én eddig mindenkitől azt hallottam hogy a szívósor meghibásodása nem okozhat ilyen jellegű hibát, az okozhatja hogy az autó rángat és lomhább, gyengébb lesz, nem pörög úgy 3000 fölött, de azt hogy lefulladjon azt nem okozhatja. Na most akkor még is vagy hogyan van ez? Ja és az autóban nincsen semmi erre utaló hibakód, tehát ha jól tudom akkor örvényáram hibát kellene kidobnia, csak a szokásosak vannak, üzemanyagnyomás, üzemanyag-mennyiség szabályzó hibák.

Azt szeretném csak töletek kérdezni, hogy szerintetek okozhat-e ilyen jellegű hibát egy szívósor úgy hogy a számítógép még ki sem jelzi hogy rossz? Hozzá teszem biztos hogy szar, mert le van törve a rudazat, tiszta egy kosz meg olaj az egész és valamelyik szépen könnyen mozog körbe valamelyik meg be van ragadva. De akkor miért nem írja ki vagy ez még nem rossz???

Köszönöm!

---------------------------

Z19DTH

Szerintem szép sorban meg kellene javitani azokat a dolgokat amelyek nem működnek vagy nem jól működnek az autón!Azután lehet tovább gondolkodni a dolgokon ha ezek ellenére sem javult meg az autó!A befecs. üzemi nyomást érdemes lenne megnézni hogy alacsony és magas fordulaton tudja-e a gyári értéket!

Link to comment
Megosztás:

Hello srácok!

Megint szarakodik a Signum! (2.2 direct)

A következő a helyzet. Padlógáznál magas fordulaton (4000 fölött) kihagy a gyújtás egy pillanatra (baromi nagyot ránt a kocsi) és nem sokkal utána kis is gyullad a villáskulcs a műszerfalon. Utána ha leállítom a kocsit és újraindul, eltűnik a villáskulcs.

Alacsony fordulaton és kisebb gyorsításnál nem jelentkezik. Lévén, hogy automata váltós, így viszonylag ritkán fordul elő a magas fordulatszám, talán pont ez a baj? Lehet, h lerakódások vannak a rendszerben? Vagy EGR szelep? Vagy megint a nyomásszabáloyzó???

Trafó? Mi a hibakód?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem szép sorban meg kellene javitani azokat a dolgokat amelyek nem működnek vagy nem jól működnek az autón!Azután lehet tovább gondolkodni a dolgokon ha ezek ellenére sem javult meg az autó!A befecs. üzemi nyomást érdemes lenne megnézni hogy alacsony és magas fordulaton tudja-e a gyári értéket!

Plussz még szerintem a porlasztó valamelyike is lehet nagy valószinűséggel és véleményem szerint az a ludas!Kimérni úgy kell hogy a porlasztókból egyenként visszatérő gázolaj mennyiségét kell megmérni és összehasonlítani,amelyikből sok jön ki az a rossz!Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

Plussz még szerintem a porlasztó valamelyike is lehet nagy valószinűséggel és véleményem szerint az a ludas!Kimérni úgy kell hogy a porlasztókból egyenként visszatérő gázolaj mennyiségét kell megmérni és összehasonlítani,amelyikből sok jön ki az a rossz!Sok sikert!

Szia!

Köszönöm a tanácsokat, hát én is arra jutottam hogy megcsináltatom azokat amik biztos hogy rosszak, tehát szívósor csere, AGR pucolás (ha ez elég lesz neki!), aztán mivel vezérlés csere lenne lassan azt is megcsináltatom egy kosszal, és kidobjuk belőle a kuplungszerkezetet meg persze a lendkereket is. Aztán meglátjuk hogy mi történik. Remélem megoldja a dolgot és nem lesz igazad, hogy a porlasztok valamelyike is szarakodik, azét annak egy 110 000 km-es autóban véleményem szerint nem kellene tönkremennie és valószínűleg, hogy a szívósor pucolása és állítgatása miatt nem javulna meg. Mert ugye mint írtam az autó akár hányszor is letilt, aztán újraindítom aztán letilt, aztán újraindítom aztán letilt, majd pucolok és állítok a szelepeken és napokig nem tilt le.

Tomom hogy magában a szívósor hibája nem okozhatná azt hogy lefullad az autó, de ha mellé még mondjuk valami más is szarakodik akkor lehet, mondjuk egy EGR szelep, de ez csak az én véleményem. Lassan úgy is ki fog derülni mert szépen lassan kicseréltetem ezeket, nem egyszerre mert már nekem is nagyon b@ssza a fantáziámat hogy mi lehet a gond és szeretnék biztosan rájönni hogy mi lehetett.

-----------------------------

Z19DTH

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.