Thoomy Elküldve Október4, 2011 Megoszt Elküldve Október4, 2011 a kapott a gép egy CIM modlt, és müködik a tempomat. jujdejó :P Jó látni, hogy így örülsz az autónak! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Október4, 2011 Megoszt Elküldve Október4, 2011 örülök hát :P bár nagyon sajnálom a zafirát, mert kényelmesebb volt 4 embernek mint a vectra, és nem kellett félteni ,az bírta a 60km/h -t a fekvőrendőrön át, illetve ami nagyon hiányozni fog az a 10.000 Ft / teletank, és 500 km-t lazán.... a Vectra se fogyaszt sokkal többet, de a lelkem jobb volt attól hogy 10E nél sose tudtam többet fizetni a kúton :P egy darabig megmarad :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thoomy Elküldve Október4, 2011 Megoszt Elküldve Október4, 2011 örülök hát :P bár nagyon sajnálom a zafirát, mert kényelmesebb volt 4 embernek mint a vectra, és nem kellett félteni ,az bírta a 60km/h -t a fekvőrendőrön át, illetve ami nagyon hiányozni fog az a 10.000 Ft / teletank, és 500 km-t lazán.... a Vectra se fogyaszt sokkal többet, de a lelkem jobb volt attól hogy 10E nél sose tudtam többet fizetni a kúton :D egy darabig megmarad :D :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbyee Elküldve Október4, 2011 Megoszt Elküldve Október4, 2011 Hát igen, erről én is hallottam, sőt írta is valaki, tán Tara vagy Soundria, de lusta vagyok visszakeresni! Igaz nekem más motor, de neked van olyan jelenség az autóval, ha alacsony fordulatról gyorsítasz, "horkoló", morgó hangot ad az autó? Szia, nem mondanám, hogy ad ilyen hangot, akkor hallani ilyen morajló hangot amikor kapcsol a turbó és nekiáll húzni rendesen az autó, de az szerintem természetes. ------------------ Z19DTH Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbyee Elküldve Október6, 2011 Megoszt Elküldve Október6, 2011 Sziasztok! Holnap megyek a szerelőhöz, mivel nem akartam potyára megvenni a nyomásszabályzó szelepet, azt ajánlotta, hogy megpróbálja kitisztítani mivel azt mondta hogy már csinált ilyet párszol Vectráknál és majd meglátjuk hogy megoldja-e a gondját, ha igen akkor ez volt a probléma okozója, igaz ez akkor sem lesz örök életű mivel a kosz nem jön ki a szelepből de legalább a szűrőről eltávozik egy időre. -------------------------- Z19DTH Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbyee Elküldve Október6, 2011 Megoszt Elküldve Október6, 2011 Sziasztok! Egy gyors kérdés még, nem lehet hogy a tuningbox tette tönkre az üzemanyag nyomás szabályzómat (már ha tönkrement, ez csak holnap derül ki, de nagyon úgy fest), vagy maga a box hibásodott meg és ezért áll le az autó (mondjuk szerintem ettől nem fulladhatna le?!?). Mi a véleményetek ezekről a tuning boxokról, ezt még az első tulaj rakatta bele kb. az első pár ezer km-nél, és az Opel márkaszervizben tették bele neki, ez egy már digitális box, tehát van rajta egy usb csatlakozó egy kis visszajelző led amikor bekapcsolt állapotban van és egy potméter, azt olvastam hogy ezek már nem olyan rosszak mint a régi analóg boxok. Erősen gondolkodók rajta, hogy ha megoldjuk a mostani problémát akkor ezt leveszem róla és íratok rá egy szoftveres chiptuningot. Szerintetek azzal jobban járnék mint ezzel a megoldással??? Olvastam annak is pár hátulütőjét, hogy bizonyos meghibásodásoknál az autónál, vissza kell elsőnek állítani ez eredeti állapotot, mivel bezavar a számítógépnél, néhány hibát meg csak szoftverfrissítéssel lehet megoldani és akkor megint csak törődik az egész?!? Köszönöm! ------------------------------------- Vectra C 1.9 CDTI - Z19DTH Link to comment Megosztás: More sharing options...
Somi Elküldve Október7, 2011 Megoszt Elküldve Október7, 2011 Szerintem kimondottan a nyomás szabályozót nem tudja tönkretenni, sőt szerintem semmit igazából! Persze ha extrém értékeket küld, akkor igen, de nem hinném, hogy itt erről van szó! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gee Elküldve Október7, 2011 Megoszt Elküldve Október7, 2011 Szerintem kimondottan a nyomás szabályozót nem tudja tönkretenni, sőt szerintem semmit igazából! Persze ha extrém értékeket küld, akkor igen, de nem hinném, hogy itt erről van szó! Nekem szervizbe annyit mondtak annó, hogy a tuningolás a kettőstömegű lendkereket, meg a részecskeszűrőt tudja tönkretenni leginkább dieselekbe, már persze amelyikbe van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve Október7, 2011 Megoszt Elküldve Október7, 2011 Sziasztok! Egy gyors kérdés még, nem lehet hogy a tuningbox tette tönkre az üzemanyag nyomás szabályzómat (már ha tönkrement, ez csak holnap derül ki, de nagyon úgy fest), vagy maga a box hibásodott meg és ezért áll le az autó (mondjuk szerintem ettől nem fulladhatna le?!?). Mi a véleményetek ezekről a tuning boxokról, ezt még az első tulaj rakatta bele kb. az első pár ezer km-nél, és az Opel márkaszervizben tették bele neki, ez egy már digitális box, tehát van rajta egy usb csatlakozó egy kis visszajelző led amikor bekapcsolt állapotban van és egy potméter, azt olvastam hogy ezek már nem olyan rosszak mint a régi analóg boxok. Erősen gondolkodók rajta, hogy ha megoldjuk a mostani problémát akkor ezt leveszem róla és íratok rá egy szoftveres chiptuningot. Szerintetek azzal jobban járnék mint ezzel a megoldással??? Olvastam annak is pár hátulütőjét, hogy bizonyos meghibásodásoknál az autónál, vissza kell elsőnek állítani ez eredeti állapotot, mivel bezavar a számítógépnél, néhány hibát meg csak szoftverfrissítéssel lehet megoldani és akkor megint csak törődik az egész?!? Köszönöm! ------------------------------------- Vectra C 1.9 CDTI - Z19DTH Ahogyan én tudom, a tuning boxok azért nem igazán jók, mert csak egyes értéket/értékeket "hamisítanak" meg, így az ecu nem mindig tud minden értéket optimalizálni a motor legjobb működéséhez. A tuning chip esetében viszont az összes értéket figyeli a rendszer és optimalizálja őket a motor legmegfelelőbb működéséhez, vagyis összhangban van minden adott határokon belül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbyee Elküldve Október7, 2011 Megoszt Elküldve Október7, 2011 Sziasztok! Köszönöm a hozzáoszlásokat ez előző témához. A helyzet az hogy ma tettünk az autóba egy jó nyomásszabályzó szelepet, de sajnos ezzel is ugyan azt csinálja az autó (úgy hogy vissza is tettük a régit), sőt most már egyre rosszabb a helyzet. Érdekessége, hogy ha az autó bemelegszik, mondjuk egy olyan 20-30 km után kezdi erősen produkálni a tüneteket, addig is letilt ha nagyon nekilépsz, sőt le is áll a most, de ha bemelegszik akkor szinte alig lehet vele közlekedni, ma például egy 50 km-es szakaszt 1,5 óra alatt tettem meg, ment egy 5 km-t leállt a motor, félreáll, motor indít, elakarok indulni lefullad, aztán megint, vártam egy 10 percet elinditottam aztán megy az autó igaz max. 50-60-at és azt is nagyon lassan szabad elérni mert egyszerre megáll. Aztán munka után indulok haza, az autó akkor már állt egy 6-7 órát, simán hazamentem vele 30 km-et úgy hogy meg sem állt egyszer sem, igaz egyszer igen mert megpróbáltam és nekiléptem egy kicsit. Szóval itt valami összefüggés lehet?!?! Jövő héten át nézik a kisnyomású rendszert, hogy ott van-e valami gond! Aztán ha nincsen ott gond akkor valami elektronika lesz a hibás, bár azt kideríteni nem lesz egyszerű. Kidob az autó még egy hibakódot is: P0500 Jármű sebesség jel - szakadt Ennek nem tulajdonítottunk eddig nagy jelentőséget, de most már kezd érdekelni, nem lehet hogy ez okozhat valamit, mondjuk az számítógép emiatt a hiba miatt úgy érzékeli hogy nem megy az autó és leállítja a motort (ilyen szokott lenni ha jól tudom fordulatszám jeladók meghibásodásánál!?), de mivel úgy tudom hogy ez az ABS-ról veszi a jelet így akkor azt is ki kellene jeleznie hibának, vagy nem? Milyen jeladó vagy érzékelő okozhat még ilyen jellegű hibát szerintetek? Esetleg ha valakinek van még valami jó ötlete, hogy mit érdemes megnézni még mielőtt komolyabban szétszedetném az autót, akkor az legyen szíves és írjon. Segítségeteket előre is Köszönöm! --------------------------------- Vectra 1.9 CDTI - Z19DTH Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbyee Elküldve Október13, 2011 Megoszt Elküldve Október13, 2011 Sziasztok! Ismételten én vagyok a Vectrámmal, ma megnézték a teljes üzemanyagrendszert és ki is tisztították és most jól működik, tisztítás előtt is meg volt a rendes nyomás de őket sem hagyta nyugodni a fura hang a kisnyomású szivattyútól, de ez most rendben van. A rossz hír az volt, hogy még mindig ugyan azt csinálja az autó, eztán leszedték a nagynyomású szivattyún található üzemanyag mennyiség szabályzót és tettek rá egy jót, de a hiba még mindig jelentkezett, semmit nem javult a helyzet. Ezek után szétszedték a szívósoromat és ott találtak elég rendesen hibákat, az egész tropára van menve azt mondták, azt is mondták hogy egy pillangó szelep teljesen szét volt esve, úgy hogy ez most csere. Azt szeretném kérdezni, hogy ez okozhatott-e ilyen jelegű hibák a kocsinál, vagy ez csak rossz és ennek a cseréjével nem oldódik meg a helyzetem? Köszönöm! ------------------------- 1.9 CDTI - Z19DTH Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Október13, 2011 Megoszt Elküldve Október13, 2011 ha a szivósor szét van esve, és letilt akkor van egy örvényszelep hibakód is. lehet hogy érdemes lenne egy hozzáértő és müszerrel rendelkező szerelőt felkeresni..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbyee Elküldve Október13, 2011 Megoszt Elküldve Október13, 2011 ha a szivósor szét van esve, és letilt akkor van egy örvényszelep hibakód is. lehet hogy érdemes lenne egy hozzáértő és müszerrel rendelkező szerelőt felkeresni..... Igen ezt én is hallottam hogy ki kellene dobnia ezt a hibakódot, de mivel szétszedték és tényleg elég szarul néz ki, ezért ezt már biztos hogy cserélnem kell, aztán meglátjuk hogy megjavul-e tőle vagy sem, ha nem akkor szerintem irány egy Opel szerviz. Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
yoda1956 Elküldve Október14, 2011 Megoszt Elküldve Október14, 2011 Igen ezt én is hallottam hogy ki kellene dobnia ezt a hibakódot, de mivel szétszedték és tényleg elég szarul néz ki, ezért ezt már biztos hogy cserélnem kell, aztán meglátjuk hogy megjavul-e tőle vagy sem, ha nem akkor szerintem irány egy Opel szerviz. Köszönöm! Hali! Nekem már volt szétesett szívosorom,egy félévig jártam vele nem csinált ilyet.Nem biztos hogy Opel szervízbe kellene menni/szakembert /kell keresni.A szervíz nagyon drága és nem mindenütt értenek hozzá Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve Október14, 2011 Megoszt Elküldve Október14, 2011 Hali! Nekem már volt szétesett szívosorom,egy félévig jártam vele nem csinált ilyet.Nem biztos hogy Opel szervízbe kellene menni/szakembert /kell keresni.A szervíz nagyon drága és nem mindenütt értenek hozzá Csak helyeselni tudok, háromszor voltam náluk, de egyszer sem tudták megoldani azt, amiért mentem. Persze a semmiért is fizetni kellett. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gee Elküldve Október14, 2011 Megoszt Elküldve Október14, 2011 Hali! Nekem már volt szétesett szívosorom,egy félévig jártam vele nem csinált ilyet.Nem biztos hogy Opel szervízbe kellene menni/szakembert /kell keresni.A szervíz nagyon drága és nem mindenütt értenek hozzá Nekem is szét van esve a szívósorom. A jelenség: Rángat 1700-2000-es fordulaton egyenletes haladásnál, plusz kifújja a kipufogógázt a motortérbe. Rángatózik hidegen, és eléggé füstöl is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbyee Elküldve Október14, 2011 Megoszt Elküldve Október14, 2011 Hát sajnos pár szakszervizről nekem is meg van a véleményem, jó szakembert meg nehéz találni, úgy nézett ki hogy ők jók, de már kezdek kételkedni. Valaki ismeri a Pápai Opel szakszervizeseket, mert nekem őket ajánlották nagyon, van egy ismerősöm aki a Sárvári Opel szerviz vezetője volt jó pár évig és ő nekem őket ajánlotta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbyee Elküldve Október14, 2011 Megoszt Elküldve Október14, 2011 Még egy gyors kérdést, valakinek volt már gond a nagynyomású szivattyúval? Azt mit okoz, ha nincsen teljesen tönkremenve? Illetve lehet-e olyan hogy még működik csak nem jól, alapjáraton tudja a 4000-es fordulaton a 800 bart, legalább is a számítógép szerint, lehet hogy fölötte már nem tudja. Mert nekem ezt is mondták már pár helyen? Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbyee Elküldve Október16, 2011 Megoszt Elküldve Október16, 2011 Hali! Nekem már volt szétesett szívosorom,egy félévig jártam vele nem csinált ilyet.Nem biztos hogy Opel szervízbe kellene menni/szakembert /kell keresni.A szervíz nagyon drága és nem mindenütt értenek hozzá Szia! Hát úgy néz ki hogy nekem sem a szívósor okozza a bajt, tegnap voltam náluk megnéztük közösen és sikerült meggyőznöm őket, hogy ez nem okoz ilyen gondot, ezt ők is tudták valószínűleg csak mivel nem tudják hogy mi a gond ezért gondolták, hogy mivel ez biztos hogy rossz és valamikor úgy is cserélni kellene, ezért legyen most kicserélve és majd ha nem javul meg akkor gondolkoznak tovább. De ha minden igaz akkor holnapra meg jön az Opel kábel és azt remélik hogy ez majd többet mutat az autóról mint ez az általános program. Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbyee Elküldve Október16, 2011 Megoszt Elküldve Október16, 2011 Lehet, hogy nem ártana az ERG szelepet sem kipucolni, vagy kicserélni ha annyira szar, mert azt mondták hogy azt is bedobta néha hibakódnak már, sőt biztos pucolás vagy csere lesz, csak nem tudom hogy ez okozhat-e ilyen jellegű gondot. Lehet hogy egy szar ERG meg egy kicsit rossz szívósor már csinálhat ilyet? (Nem zár az ERG gyorsításkor és megfolytja a motort a sok meleg levegő?) Olyan amikor próbálgatták az autót, amikor nekilépnek és létit, pisszenik is egyet valami a mórtortérben, mit ha elmenne a levegő valahol. De hol? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Norbi05 Elküldve Október19, 2011 Megoszt Elküldve Október19, 2011 Lehet, hogy nem ártana az ERG szelepet sem kipucolni, vagy kicserélni ha annyira szar, mert azt mondták hogy azt is bedobta néha hibakódnak már, sőt biztos pucolás vagy csere lesz, csak nem tudom hogy ez okozhat-e ilyen jellegű gondot. Lehet hogy egy szar ERG meg egy kicsit rossz szívósor már csinálhat ilyet? (Nem zár az ERG gyorsításkor és megfolytja a motort a sok meleg levegő?) Olyan amikor próbálgatták az autót, amikor nekilépnek és létit, pisszenik is egyet valami a mórtortérben, mit ha elmenne a levegő valahol. De hol? Szia! Az EGR tud ilyet. Sajnos nem meleg levegőt, hanem KIPUFOGÓGÁZT enged be a szívosorba, motrba. Ha az EGR folyamatosan nyitva van, akkor mindig teljes kereszmetszeten ömlik be a kipufogógáz a motorba. Ez fojtja meg a motort! Ettől kormozódik el a szívósor pillangószelepei, ami megszorul és az összekötő pálca leesik. Csere. Megoldás, az EGR ledugózása, de sajnos az szofter felülírással is jár, hogy ne dobja a villáskulcsot. Hogyan veszed észre, hogy a 4000 fordulat felet keveset nyom a szivattyú? Én menet közben még sosem láttam, hogy elérte volna ezt a fordulatszámot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbyee Elküldve Október19, 2011 Megoszt Elküldve Október19, 2011 Szia! Az EGR tud ilyet. Sajnos nem meleg levegőt, hanem KIPUFOGÓGÁZT enged be a szívosorba, motrba. Ha az EGR folyamatosan nyitva van, akkor mindig teljes kereszmetszeten ömlik be a kipufogógáz a motorba. Ez fojtja meg a motort! Ettől kormozódik el a szívósor pillangószelepei, ami megszorul és az összekötő pálca leesik. Csere. Megoldás, az EGR ledugózása, de sajnos az szofter felülírással is jár, hogy ne dobja a villáskulcsot. Hogyan veszed észre, hogy a 4000 fordulat felet keveset nyom a szivattyú? Én menet közben még sosem láttam, hogy elérte volna ezt a fordulatszámot. Szia! 4000-es fordulat üresben gondoltam és itt mutatta a számítógép a 800 bart, alapjáraton 300-at mutat és ezek a gyári értékek. Úgy néz ki hogy ez jó mert most menet közben is jó nyomást mutatott a laptop, mivel megjött a kábel és ezt is megnézték ma. Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbyee Elküldve Október19, 2011 Megoszt Elküldve Október19, 2011 Ma megjött a kábel, de sajnos ezzel sem tudtak a srácot többet meg mint eddig, úgy hogy holnap azt mondták hogy átgurulnak vele a pápai Opelbe és megkérik őket hogy nézzék meg, szerintem is ez lesz a legjobb megoldás, és is úgy is most már hozzájuk vittem volna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbyee Elküldve Október27, 2011 Megoszt Elküldve Október27, 2011 Sziasztok! Végre jó lett az autó, az igazság az hogy az előző szerelők is jó helyen tapogattak csak nem voltak biztosak a dologban, úgy hogy nem akartak felesleges költségekbe verni, azzal hogy hátha valami jót cseréltetnek ki velem, úgy hogy így utólag velük is meg vagyok elégedve, nem vallottak szégyent. Igazából az Opel szervizben sem tudtak pontos hibaokot mondani nekem, megpucolták a szívósoromat és beállították az szelepeket egy irányba, mivel a rudazat már le van törve róla. Még az előző szerelők lekötötték a tuningboxot róla és akkor már nagyon nehéz volt letiltatni az autót, de párszor sikerült és azért azt hitték hogy ez nem okozhatta, még ezelőtt csináltak valami alapbeállítás a számítógépen az üzemanyagrendszerben. És ezen dolgok halmaza okozta azt hogy most jó az autó. Feltevések szerint mivel a szívósorom sem az igazi és a tuningbox meg adta a számítógépnek a hibás jelet vagy magában a boxban ment tönkre valami és ez már sok lett a számítógépnek (azt mondták hogy a tuningbos kikötése után azért tilthatott le még párszor (már nagyon nehezen és csak vészüzemmód és nem lefulladás!!!) mert még nem tért magához a rendszer, kellett neki egy kis idő vagy az már csak a szívósor csinálta), a lényeg hogy jó és remélem ez volt a tényleg a gond és nem kezdi el megint a szarakodást. Segítségeteket köszönöm! Norbyee -------------------------------- Z19DTH Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagytomi Elküldve Október28, 2011 Megoszt Elküldve Október28, 2011 Sziasztok! Végre jó lett az autó, az igazság az hogy az előző szerelők is jó helyen tapogattak csak nem voltak biztosak a dologban, úgy hogy nem akartak felesleges költségekbe verni, azzal hogy hátha valami jót cseréltetnek ki velem, úgy hogy így utólag velük is meg vagyok elégedve, nem vallottak szégyent. Igazából az Opel szervizben sem tudtak pontos hibaokot mondani nekem, megpucolták a szívósoromat és beállították az szelepeket egy irányba, mivel a rudazat már le van törve róla. Még az előző szerelők lekötötték a tuningboxot róla és akkor már nagyon nehéz volt letiltatni az autót, de párszor sikerült és azért azt hitték hogy ez nem okozhatta, még ezelőtt csináltak valami alapbeállítás a számítógépen az üzemanyagrendszerben. És ezen dolgok halmaza okozta azt hogy most jó az autó. Feltevések szerint mivel a szívósorom sem az igazi és a tuningbox meg adta a számítógépnek a hibás jelet vagy magában a boxban ment tönkre valami és ez már sok lett a számítógépnek (azt mondták hogy a tuningbos kikötése után azért tilthatott le még párszor (már nagyon nehezen és csak vészüzemmód és nem lefulladás!!!) mert még nem tért magához a rendszer, kellett neki egy kis idő vagy az már csak a szívósor csinálta), a lényeg hogy jó és remélem ez volt a tényleg a gond és nem kezdi el megint a szarakodást. Segítségeteket köszönöm! Norbyee -------------------------------- Z19DTH Hát akkor barátaim ennyit a Tuning Boxokról!Örülök hogy meg gyógyúlt! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts