Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok az enyém is 2.2-es direct, de hál istennek ilyen hibajelenséget még nem produkált.

Igaz én cseréltem mostanában nagynyomású benzimpumpát üzemanyagszabályzót és űzemanyag érzékelőt, de ezt a tortúrát már leírtam a fórumban.

Magam próbálom szerelni az autót, van diagnosztikám, TIS-em stb ha tudok nagyon szívesen segítek.

Hmm... jó ezt tudni! Köszönjük szépen a többi 2.2 YH tulaj nevében is! Ez a TIS viszont engem érdekelne! Melyik verzió van meg? A legfrissebb? És magyar nyelvű? Nem tudnád megosztani valamelyik fájlmegosztón?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A motor Z22YH!

Egy olyanban kérnék a segítséget, hogy a kötelező cserés alkatrészekből (szűrők, gyertya, olaj) milyen gyártmányút szabad előnyben részesíteni (pl.: Bosch) vagy sokkal megfelelőbbek a gyári GM alkatrészek?

Hamarosan cserések lesznek a dolgok és érdekelne a véleményetek!

Ami érdekel: olaj-, levegő-, pollen- üzemanyagszűrő, gyertya(ez különösen), valamint az olaj!

Olaj jelenleg 0W-40-s Mobil 1-s olaj van benne! Érdemesebb továbbra is ezt az olajat használni (a km függvényében, most 65000 km van benne) vagy célszerűbb átállni 5W-40-re?

Minden választ nagyon szépen köszönök!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!nekem az a problémám van a vectrammal Z22YH Automata2006 évj.,Semmilyen visszajelző NEM villágít a műszerfalon tehát hiába mentem szerelőhöz nem tud mit mondani mert minden érték jó!!!Rárakta a TECH-2 és menet közben figyelte az értékeket(minden stimmelt)!!!Most olyan a gép mintha kb 50 lóerős volna!? Nagyon lassan megy olyan mintha elszállt volna belőle a erő!Tavaly cserélték a nagynyomású pumpát kb 15e.km-mentem azóta,most van benne 180e-km és a nyomás szabályzó szelepet is kicserélték (a pumpa amit beszereltek siemens gyártmány volt).Üresbe pörög rendesen de mikor "D"-be rakom és elindulok akkor mint az altatós CSIGA!!!!Most visszamenetem a szervízbe és azt mondták hogy nem tudnak miből kiindulni hibakeresés miatt mert minden érték jó!Valaki nem tud tanácsot adni mi tévő legyek,nagyon rossz így közlekedni!!!!!Előre is köszönök minden segítséget!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két egyszerű kérdésem lenne, mármint annak egyszerű, aki szerel Vectrákat. Az első, hogy az olajszűrő mellett van egy csonk, amin semmiféle cső nincs. Az rendben van úgy? Vagy lejött róla? (nem találtam sehol, mi menne rá)

A másik, hogy ha hozzá szeretnék férni a kipufogó leömlő, turbó környékéhez, akkor mennyire nehéz a hővédő lemezt a leömlő tetejéről levenni? Amennyire néztem, elég kevés ott a hely. Ha valaki vette már le, hogy csinálta?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A motor Z22YH!

Egy olyanban kérnék a segítséget, hogy a kötelező cserés alkatrészekből (szűrők, gyertya, olaj) milyen gyártmányút szabad előnyben részesíteni (pl.: Bosch) vagy sokkal megfelelőbbek a gyári GM alkatrészek?

Hamarosan cserések lesznek a dolgok és érdekelne a véleményetek!

Ami érdekel: olaj-, levegő-, pollen- üzemanyagszűrő, gyertya(ez különösen), valamint az olaj!

Olaj jelenleg 0W-40-s Mobil 1-s olaj van benne! Érdemesebb továbbra is ezt az olajat használni (a km függvényében, most 65000 km van benne) vagy célszerűbb átállni 5W-40-re?

Minden választ nagyon szépen köszönök!

Mindenből csak a legjobbat (Pl.:MANN)vagy csak "gyárit".Ezt tapasztalatból mondom sok autó(Opel)van a családban is az évek alatt bebizonyosodott hogy az olcsó a drága!Az olcsó szűrők nem végzik jól a dolgukat,átengednek,vagy esetleg összeesnek.Az enyémben 102.000 km van,Olajból én 5W-40-est használok de ami a tiédben van az is nagyon jó.Gyertyából mindig minden autóba(Opel) GM-est vettem és soha nem volt baj vele,60 ezrenként cserélem!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!nekem az a problémám van a vectrammal Z22YH Automata2006 évj.,Semmilyen visszajelző NEM villágít a műszerfalon tehát hiába mentem szerelőhöz nem tud mit mondani mert minden érték jó!!!Rárakta a TECH-2 és menet közben figyelte az értékeket(minden stimmelt)!!!Most olyan a gép mintha kb 50 lóerős volna!? Nagyon lassan megy olyan mintha elszállt volna belőle a erő!Tavaly cserélték a nagynyomású pumpát kb 15e.km-mentem azóta,most van benne 180e-km és a nyomás szabályzó szelepet is kicserélték (a pumpa amit beszereltek siemens gyártmány volt).Üresbe pörög rendesen de mikor "D"-be rakom és elindulok akkor mint az altatós CSIGA!!!!Most visszamenetem a szervízbe és azt mondták hogy nem tudnak miből kiindulni hibakeresés miatt mert minden érték jó!Valaki nem tud tanácsot adni mi tévő legyek,nagyon rossz így közlekedni!!!!!Előre is köszönök minden segítséget!!!!!

Ez tipikus!!! Ha a műszer nem ír hibakódot akkor nincs is semmi baja az autónak???!!!!A szervízben szeretik ezt a módszert.Nincs hibakód mehetsz!De előtte fizesss a nagy semmiért.De szerintem ha üresben normálisan működik ahogy kell,alapjárat jó,fordulatot veszi,simán jár jó a hangja,nem füstöl,akkor szerintem váltó lehet!Márkaszervizben voltál? :) Ennek ellenére szeretnék automata váltót az enyémbe! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két egyszerű kérdésem lenne, mármint annak egyszerű, aki szerel Vectrákat. Az első, hogy az olajszűrő mellett van egy csonk, amin semmiféle cső nincs. Az rendben van úgy? Vagy lejött róla? (nem találtam sehol, mi menne rá)

A másik, hogy ha hozzá szeretnék férni a kipufogó leömlő, turbó környékéhez, akkor mennyire nehéz a hővédő lemezt a leömlő tetejéről levenni? Amennyire néztem, elég kevés ott a hely. Ha valaki vette már le, hogy csinálta?

Köszönöm!

Sziasztok, találtam egy másik alkatrészt, amin ugyan van cső, de mozog, másik bilincset kell rá majd tennem, de mielőtt leszedem róla a csövet, azért szeretném tudni, mi az. Belinkelek egy képet, amin látszik, a 19DTH motor hátsó részénél van, a szélvédőhöz közel.

http://kep.psharing.com/575458.jpg

Az előző csővel kapcsolatos kérdésemre senki nem tudja mi a válasz? Esetleg aki alá tud menni könnyen, ránézne nekem, az övén hogy van?

Még egy érdekesség. Op-com részecskeszűrő regenerálás. Előtte a telítettség 68%, utána meg 70. Érdekes...

Link to comment
Megosztás:

Nálatok miből lehet észrevenni, amikor éppen folyik a részecskeszűrő regenerálás? És milyen közönként történik ez? Mert én már 15000 Km-t belehajtottam, de jelét még nem vettem észre. Most kiolvastak valami érzékelő-jeladó hibát, ami a részecskeszűrővel van kapcsolatban, de azóta sem hívtak, hogy mennyibe kerülne. Viszont konkrétan azt sem mondták meg, hogy pontosan mi ez. Kezd gyengülni és többet fogyasztani, gondolom ez ezzel lehet kapcsolatban. Valaki valami okosságot? Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Nálatok miből lehet észrevenni, amikor éppen folyik a részecskeszűrő regenerálás? És milyen közönként történik ez? Mert én már 15000 Km-t belehajtottam, de jelét még nem vettem észre. Most kiolvastak valami érzékelő-jeladó hibát, ami a részecskeszűrővel van kapcsolatban, de azóta sem hívtak, hogy mennyibe kerülne. Viszont konkrétan azt sem mondták meg, hogy pontosan mi ez. Kezd gyengülni és többet fogyasztani, gondolom ez ezzel lehet kapcsolatban. Valaki valami okosságot? Előre is köszönöm!

Szia!

A részecskeszűrö tisztítást nem veszed észre,ha normálisan működik Kb4-5km-en nagyobb az üa. fogyasztás.Automatikusan végzi hosszabb utakon.Ha kényszer tisztítás van,mert csak városozol akkor járó motornál villog az izzítás lámpa,ilyenkor nem szabad leállitani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

megerősítettetek abban, hogy legalábbis a jóhiszeműségemet kihasználta a szerviz a vezérműlánc csere során. Mivel többen megszólítottatok, leírom, hogy miért távoztam mégis. Egyrészt kellett a kocsi, mert indultunk nyaralni, másrészt amúgy rettentő sok idegeskedni valóm van, egyszerűen nem tudtam meg nem történtté tenni a dolgot, tehát a másik mód az lett volna, hogy bizonygatom az igazamat és ők is az övéket. Aztán gondolom kellett volna igazságügyi szakértő, akikben nem bízom, mert ebben az országban én már senkiben sem bízom a barátaimon és a családomon kívül. Egyszerűen nem bíztam abban, hogy nyerhetek.

A dolog pikantériája az, hogy a szerviz, ahol jártam pontosan az a szerviz, aki valószínűleg ezt a fórumot is üzemelteti. Legalábbis a fent látható állandó reklámból ítélve. De hát pénz beszél, kutya ugat, a karaván halad. Ezt a bulit közösen vittük el. Vincétől nyilván nem várhatok utólag sem segítséget, hiszen jegyzőkönyvet sem vettünk föl. Ha tényleg van a szerviznek ilyen esetekre biztosítása, akkor tényleg nem volt korrekt az eljárás. És ami a legfontosabb, egy elégedett ügyféllel kevesebb...

Agresszív voltam a nagynyomású szivattyú csere esetén, de így is százezrekbe került a csere, igaz felküzdöttem magam egész GM Magyarországig. Legfeljebb rajtatok tudtam segíteni, kedves fórumozós barátaim, akik utánam szívnak a Siemens pumpákkal és nyomásszabályozókkal.

És még örülhetünk is, hogy ez a fórum létezhet, mivel sok esetben pont ellenük beszélünk. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kedves Soundria!Problémádat teljes mértékben átérzem és szerintem nem sokan választották volna a herce-hurcát ahogy Te sem,mégpedig pontosan azokért a dolgokért amiről beszéltél. Utólag mindenki okos tud lenni de az adott szituációban mások is (én is)elkullogtak volna lehorgasztott orral,mert ha bizonygatod az igazadat sem érsz el vele semmit mert Ők a mindenható mindentudók és túl hosszú a procedúra és bizonytalan a végkifejlet!A pénzedet pedig költség gyóccerre!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, találtam egy másik alkatrészt, amin ugyan van cső, de mozog, másik bilincset kell rá majd tennem, de mielőtt leszedem róla a csövet, azért szeretném tudni, mi az. Belinkelek egy képet, amin látszik, a 19DTH motor hátsó részénél van, a szélvédőhöz közel.

http://kep.psharing.com/575458.jpg

Az előző csővel kapcsolatos kérdésemre senki nem tudja mi a válasz? Esetleg aki alá tud menni könnyen, ránézne nekem, az övén hogy van?

Még egy érdekesség. Op-com részecskeszűrő regenerálás. Előtte a telítettség 68%, utána meg 70. Érdekes...

Megnéztem, milyen csövek mennek rá a belinkelt képen látható valamire. Az egyik cső az olaj betöltő mellől jön rá, a másik pedig valahonnan lentről. Kartergázhoz lehet köze. Így se tud senki segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A részecskeszűrö tisztítást nem veszed észre,ha normálisan működik Kb4-5km-en nagyobb az üa. fogyasztás.Automatikusan végzi hosszabb utakon.Ha kényszer tisztítás van,mert csak városozol akkor járó motornál villog az izzítás lámpa,ilyenkor nem szabad leállitani.

Köszi! Én 95%-ban pályán megyek, akkor ezért nem érzékelem. Viszont valami csak nincs rendben, ha ilyen hibakódot olvastak ki. Keresnem kell valami normális szerelőt :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Én 95%-ban pályán megyek, akkor ezért nem érzékelem. Viszont valami csak nincs rendben, ha ilyen hibakódot olvastak ki. Keresnem kell valami normális szerelőt :lol:

Üdv!

Nekem egy hónapja volt kb egy rezoncső cserém, ami a részecskeszűrő előtt van. Leírtam korábban itt, hogy m,i történt utána. A lényeg, hogy megtelt a részecskeszűrőm korommal. Autó nem ment, szervizkulcs lámpa, és a turbót is elvette. Aztán mentem azért vele, és kiregenerálta magát. Uólak a hibakódot kiolvastam, hogy mi volt:

"P1901 - Szemcseszűrő nyomásérzékelő magas nyomáskülönbség

(75) - Nincs jelen"

Azóta csiáltam regenerálást vele, volt Balatonon is (kb 300 km-es út 38 fokba intenzíven), de csak telítődik most is. Jelenleg 80%-on van. Amúgy azt én se veszem észre, amikor regenerál menet közbe, villogni még sose villogott, hogy regenerálnia kell.

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Én 95%-ban pályán megyek, akkor ezért nem érzékelem. Viszont valami csak nincs rendben, ha ilyen hibakódot olvastak ki. Keresnem kell valami normális szerelőt :lol:

Hello..

Röviden...

Ha nagyátlagban pályán mész nem veszel észre semmit..Max a pillanatnyi fogysztás emelkedését konstans gázállásnál...

Amúgy vannak esetek,h az izzító lámpa villog miközben tisztít!!!

A részecskeszűrőben van 2 db érzékelő...Egy nyomás és egy hőmérséklet érzékelő...

Nem mellesleg opeleknél a nyomásérzékelő(gumi,illetve múanyag)csöve szokta megadni magát...Akkor bedobja a szemcseszürő túl nagy nyomás különbséget..Vagy a nem plauzibilis a külső nyomással...

Szal ha nem dobállja a hibát állandóan akkor működik jól....

Ha valami szar lesz akkor érezni fogod,mert van olyan,h annyira eltömődik a dpf,h bese indul az autó..Több mint 100kpa a nyomás különbség..

Akkor leszerel kimos(Van hozzá speckó dpf tisztító lötty ami bevált és működik) és minden működik tovább!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, találtam egy másik alkatrészt, amin ugyan van cső, de mozog, másik bilincset kell rá majd tennem, de mielőtt leszedem róla a csövet, azért szeretném tudni, mi az. Belinkelek egy képet, amin látszik, a 19DTH motor hátsó részénél van, a szélvédőhöz közel.

http://kep.psharing.com/575458.jpg

Az előző csővel kapcsolatos kérdésemre senki nem tudja mi a válasz? Esetleg aki alá tud menni könnyen, ránézne nekem, az övén hogy van?

Még egy érdekesség. Op-com részecskeszűrő regenerálás. Előtte a telítettség 68%, utána meg 70. Érdekes...

Helló az olajszűrő melletti csöcs az olajszűrő ház leeresztője..Ahogy lazítod ki a szűrőt úgy folyik ki kevés olaj!!!Amúgy gyárilag egy sárga kis kupak van rajta!!De ha a régi szerelő lusta volt akkor sincs baj!!!!Nem kell foglalkozni vele!!!

A másik meg a karter gáz kis doboza...Cseréld ki a bilincset mosd le féktisztítóval azt csókolom!!

Link to comment
Megosztás:

Helló az olajszűrő melletti csöcs az olajszűrő ház leeresztője..Ahogy lazítod ki a szűrőt úgy folyik ki kevés olaj!!!Amúgy gyárilag egy sárga kis kupak van rajta!!De ha a régi szerelő lusta volt akkor sincs baj!!!!Nem kell foglalkozni vele!!!

A másik meg a karter gáz kis doboza...Cseréld ki a bilincset mosd le féktisztítóval azt csókolom!!

Köszönöm a választ! A karter gáz kis doboza. Az a baj vele, hogy nem a bilincs engedett a gumi csövön, hanem az egész csonk mozog a közepébe bilinccsel, csőveg együtt. Gondoltam rákeresek webáruházakba, ha esetleg teljesen széthullik, mi a neve.

Még egyszer köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek a segítséget! Wessz mestert hol találom? Legjobb lenne kiiktatni, de még azt sem néztem meg, hogy egyben van-e a katalizátorral. Azt, hogy éppen mennyi százalékon van, mivel lehet megnézni?

Üdv! Katalizátorral nincs egybe. Teljesen különálló dob. Ki lehet iktatni, a lényeg, hogy ha fizikailag ki van iktatva, akkor szoftveresen is ki kell.

Nekem van Op-Com, én azzal nézem meg, hány % a telítettség. Regenerálást is el tudok vele indítani.

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek a segítséget! Wessz mestert hol találom? Legjobb lenne kiiktatni, de még azt sem néztem meg, hogy egyben van-e a katalizátorral. Azt, hogy éppen mennyi százalékon van, mivel lehet megnézni?

Hey..

Ki lehet iktatni..Tech kel kell szerezned egy ugyanolyan motorvezérlő szoftvert mint a tiéd csak ne legyen benne a dpf...Azt kell felrakni...Akkor már nem nézi a szoft az érzékelőket!!!Aztán mechanikusan kiszedni a szűrőt...Egyszer már vertem ki egyet...Masszív egy órás művelet volt!!!De ha kényelmes vagy akkor leveszed kivágod a hsát és úgy szeded ki.Szerintem az egyszerűbb....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.