Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Soundria klubtársat rendesen le..ivatták!Semmilyen formában nem lenne szabad átugrani a vezérlésnek feszítő csere miatt hacsak a szervízben el nem néztek valamit rendesen!Ha a régi szett nem ugrik át akkor az új miért???Könnyű ráverni a balhét a tulajra,mert hát ő kérte így a munkát.Nem ért hozzá!Legjobb védekezés a támadás!Persze ha valami nagyon kopott lett volna benne ami szétszerelésnél kiderül,akkor erről kötelessége lett volna tájékoztatni az ügyfelet!!!És akkor valóban saját felelősségre elvégezteti a nem megfelelő munkát ha akarja !A megfelelő tájékoztatás hiányában nem lehet döntést hozni se jót se rosszat.Mert ha a szervíz látja a hibát és erről tájékoztatást ad,akkor gondolom Soundria nem fogja összerakatni a vezérlést annak ellenére hogy tudja hogy ez így biztosan nem lesz jó!Szerintem a szerviz hibázott,ezt tolták le a tulaj torkán!!! :) Nem tudom mit lehet tenni ezek után!?Perelni?Bizonyíték hiányában... <_<Jól seggbe kellene rúgni őket!!!!! Sajnálom hogy így jártál Kedves Márkatárs!!!!

Link to comment
Megosztás:

Benzines ugyanez 8lityi :) lásd feljebb :D

Én a 4.5 l/100 km-t nagyon kevésnek tartom.Mert ha átlag fogyasztásról van szó akkor 4.5 l-nél kevesebbet is kell hogy fogyasszon meg többet is ugye?A többet simán elhiszem de a kevesebbet az inkább nem.Ettől az autótól legalábbis!A bátyám 1.5 Dci Cliója evett ennyit, 1.1 t önsúllyal 1500 ccm-el 1 személlyel.Ezzel nem azt akarom mondani hogy hazugság az egész hanem inkább hogy nézzen utána,vagy számolja ki pontosan.

Amúgy nekem is 7.5- 8 lit. ennyit fogyaszt hasonló körülmények között manuállal.Elégedett vagyok ezzel!

Link to comment
Megosztás:

sajnálom, de ebben neked nem adnék igazat...

A szervíz szerint lánc csere szükséges, de te csak a feszitő cserét kérted. nem jött be.....

itt a szervíz csak akkor bünös, ha szerelési hiba miatt akad össze a motor. mi is ezt csak saját felelősségre vállaltuk volna el....

ha a szervíz hibázott, akkor csúnya dolog volt az ügyfélre kenni az egészet, de ez az amit soha nem fog megtudni senki.....

Idézek az eredeti hsz-ből: "A csere önmagában nem szabályzatellenes, tehát megengedett."

Tehát semmi olyat nem kért amit a szervíz kifogásolt volna, vagy az autó károsodását okozhatta volna.

A legrosszabb esetben max. tovább csörög és akkor mégegy szett és munkadíj ára ugrik, de

ettől függetlenül ez nem okozhatta a hibát (szerintem). Mellesleg én sem vágom, hogyha már úgyis

szerelik akkor miért nem akarta a lánc cserét. Drága alkatrész?

Link to comment
Megosztás:

Idézek az eredeti hsz-ből: "A csere önmagában nem szabályzatellenes, tehát megengedett."

Tehát semmi olyat nem kért amit a szervíz kifogásolt volna, vagy az autó károsodását okozhatta volna.

A legrosszabb esetben max. tovább csörög és akkor mégegy szett és munkadíj ára ugrik, de

ettől függetlenül ez nem okozhatta a hibát (szerintem). Mellesleg én sem vágom, hogyha már úgyis

szerelik akkor miért nem akarta a lánc cserét. Drága alkatrész?

Ebben igazad van.Ha már csere akkor szettben! de nem vagyunk egyformák és nem egy pénztárcábol költekezünk!Ettől eltekintve még a dolog megtörtént és ezen segíteni már sajnos nem hiszem hogy lehet. :)

Link to comment
Megosztás:

Info:

Z22YH automata teljes súly terheléssel (4 fő, tele csomag, csomagtaró nélkül) 5e km-es Európai túra főleg pályán (130) és kevés város átlagfogyasztás kerek 8.0 L/100km.

Hát igen, nem dízel. :)

Szintén Z22YH, csak ez manuális!

Nekem csak 900 km-t ment az autó, most értem haza nyaralásból szintén hasonló paraméterekkel (személyek + csomag) és ebből a 600 km pályán volt, így jött ki a fogyasztás 7,2 l/100 km-re! Igaz ez manuális, ja és a terelőlap szorul probléma nekem még fennáll!

Link to comment
Megosztás:

Szintén Z22YH, csak ez manuális!

Nekem csak 900 km-t ment az autó, most értem haza nyaralásból szintén hasonló paraméterekkel (személyek + csomag) és ebből a 600 km pályán volt, így jött ki a fogyasztás 7,2 l/100 km-re! Igaz ez manuális, ja és a terelőlap szorul probléma nekem még fennáll!

De ez így rendben van nem?A diesel sem fogyaszt sokkal kevesebbet,max 1-2 lit.Azzal pedig több a gond ahogy gyűlnek a kilométerek.A 2.2 YH sem egy remekmű de azért nem hasonlítható a dieselhez! Itt most gyorsan elnézést kérek a dieseles kollégáktól!!!! :D Egyre inkább megbarátkozok ezzel az autóval,az elején egy kicsit úgy éreztem hogy nem az igazi de látva és olvasva más autókat és fórumokat (PL: BMW)rettenetes dolgokat írnak és olyan összegeket hogy a fülem ketté áll :) !Egy időben elgyengültem más márka után kácsingóztam de maradok Opel fan.Eddig is ez volt ezután is ez lesz!Mert ez jó nekem Opel én így szeretlek! :D

Link to comment
Megosztás:

De ez így rendben van nem?A diesel sem fogyaszt sokkal kevesebbet,max 1-2 lit.Azzal pedig több a gond ahogy gyűlnek a kilométerek.A 2.2 YH sem egy remekmű de azért nem hasonlítható a dieselhez! Itt most gyorsan elnézést kérek a dieseles kollégáktól!!!! :D Egyre inkább megbarátkozok ezzel az autóval,az elején egy kicsit úgy éreztem hogy nem az igazi de látva és olvasva más autókat és fórumokat (PL: BMW)rettenetes dolgokat írnak és olyan összegeket hogy a fülem ketté áll :D !Egy időben elgyengültem más márka után kácsingóztam de maradok Opel fan.Eddig is ez volt ezután is ez lesz!Mert ez jó nekem Opel én így szeretlek! :D

Teljesen igazad van, a benzines elvileg többet eszik, de olcsóbbak a javíttatás költségei, bár erre is rácáfol a nemrég beírt sajnálatos eset a láncfeszítővel. Én sokat számolgattam, szerintem ha összehasonlítani akartok fogyasztást benzines, és diesel között, akkor tegyétek nyáron városba. Na ott brutális a különbség, mondom úgy, hogy 1.4 benzin astráról váltottam diesel vectrára. Az astra ugyanazon körülmények között 4 literrel simán többet megevett 100 km-en. Utólag is beigazolódott (eddig :) ), hogy megérte.

A pórul járt márkabarátnak pedig max annyit tudnék javasolni, hogy fogyasztóvédelem. Szerintem ez hozzájuk tartozik, és ők biztosan utólag is fognak foglalkozni veled. Ez a dolguk. Akár szakértőket is bevonhatnak, mi történt, hogy történhetett, stb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olvasom a láncfeszítős témát, és nagyon felháborodtam az emberi szemétség határtalan. Szerintem át....tak.

A sajátomban még nem cseréltem patront sem láncot,de.... A régi szép időkben építettem egy "Ladát" Tőbb mint 1 millában volt akkor gondolhatjátok nem egy egyszerű autóról van szó. Pénz hiányában nem tudtunk vele versenyezni. Nálam megevett az autó 7 láncos motort. Nem mondom hogy profi autószerelő vagyok de némi rálátásom már van a témára. Egyszer sem ugrott át a vezérlésem. Véleményem szerint egy korrekt odafigyelt cserénél nem ugorhat át a vezérlés. Szerintem a deklit nem bontotta le hogy esetleg kikösse a láncfeszítőt, hogy ne tudjon meglazulni a lánc. Csak egyszerűen kihúzta a régi patront és visszarakta az ujjat. Előfordúlhat hogy mikor indította a motort még nem ugrott be a helyére a láncfeszítő. Ez csak egy teória és lehet hogy nincs igazam.

Link to comment
Megosztás:

Szintén Z22YH, csak ez manuális!

Nekem csak 900 km-t ment az autó, most értem haza nyaralásból szintén hasonló paraméterekkel (személyek + csomag) és ebből a 600 km pályán volt, így jött ki a fogyasztás 7,2 l/100 km-re! Igaz ez manuális, ja és a terelőlap szorul probléma nekem még fennáll!

Az enyém is 6-os manuális és én is kijövök ilyen távokon 8-8.2-ből. Hozzáteszem pályán nem 130-al közlekedek és a vezetési stílusom is kissé agresszív.

Link to comment
Megosztás:

Ha rajta van a gyújtás, és mikor elalszanak a lámpák, CSAK a jobboldali kipufvisszajelző lámpának, baloldalon meg az olajnyomás és töltéslámpának kell égve lennie, amíg be nem indul a motor! Ha ezek mellett középen is világít a villáskulcs a motor indulásáig hibakódod van eltárolva!

Az enyémnél is van amikor világít a kulcs indításnál,de "pöcre indúl"és utána elalszik a lámpa. Az autónak az égvilágon semmi baja, tökéletesen működik.

Link to comment
Megosztás:

Így van, enyémbe - igaz nincs nálam régóta - még soha nem láttam a villáskulcsot. Se gyújtáson, se amikor jár a motor, nem világít.

Az én "traktorom" meg azt csinálja, hogy ha kb 1800-as fordulat körül megyek vele, és csak tartom a sebességet, nem gyorsulok, nem lassulok, szépen rángat. Ha nyomok neki gázt, vagy motorfékezek, akkor nem. Tempomattal is ugyanúgy csinálja. Lehet összefügg egy másik problémámmal, az pedig az, hogy valahol kifújja a kipufogógázt a motortérbe, és már a ventilátort nem is használom ha araszolgatok vagy állok, mert befújja a kormot az arcomba. :D

Nézte szerelő, egyenlőre nem látták, hogy hol fújhat ki, de mondták, előbb utóbb úgyis kiderül. Tegnap egy hosszabb úton csinált olyat egyszer, hogy nyomtam a gázt 100 körül, és nem akart gyorsítani, turbó meg hallhatóan kifújt, szinte sípolt valahol. De utána meg megint minden rendben volt vele, húzott, és nem sípolt.

Szerintetek ez a rángatózás, és a kifújás problémám összefügghet? Hibajelzés semmi nincs.

Ma voltam márkaszervizbe. A kifújás meglett, alul a részecskeszűrő előtt van egy felxibilis cső, az van elrepedve, holnap cserélik. A rángatás meg kettős tömegű lendkerék. :) Megnéztem az árát, kizárt dolog, hogy annyiért meg tudjam venni... Mindegy, csak gondoltam megírom, mi volt vele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olvasom a láncfeszítős témát, és nagyon felháborodtam az emberi szemétség határtalan. Szerintem át....tak.

A sajátomban még nem cseréltem patront sem láncot,de.... A régi szép időkben építettem egy "Ladát" Tőbb mint 1 millában volt akkor gondolhatjátok nem egy egyszerű autóról van szó. Pénz hiányában nem tudtunk vele versenyezni. Nálam megevett az autó 7 láncos motort. Nem mondom hogy profi autószerelő vagyok de némi rálátásom már van a témára. Egyszer sem ugrott át a vezérlésem. Véleményem szerint egy korrekt odafigyelt cserénél nem ugorhat át a vezérlés. Szerintem a deklit nem bontotta le hogy esetleg kikösse a láncfeszítőt, hogy ne tudjon meglazulni a lánc. Csak egyszerűen kihúzta a régi patront és visszarakta az ujjat. Előfordúlhat hogy mikor indította a motort még nem ugrott be a helyére a láncfeszítő. Ez csak egy teória és lehet hogy nincs igazam.

Vagy nem lett a reteszelés kiugrasztva beszerelés után..........

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam márkaszervizbe. A kifújás meglett, alul a részecskeszűrő előtt van egy felxibilis cső, az van elrepedve, holnap cserélik. A rángatás meg kettős tömegű lendkerék. :) Megnéztem az árát, kizárt dolog, hogy annyiért meg tudjam venni... Mindegy, csak gondoltam megírom, mi volt vele.

Kicserélték a csövet ma. Kicsit erőtlenebb volt utána, de mondom nem baj, legalább nem kormot lélegzek be.

30 km gond nélkül, majd kicsi város, aztán elindultam egy hosszabb útra. 20 km után szervizkulcs megjelent, turbó meg elment. Leállítás, újraindítás után minden ok párpercig, aztán ugyanaz. Leszenvedtem vele így 100 km-t, Majd visszafelé vigyáztam, hogy 1000 és 1500 között legyen a fordulat, ne menjek fölé. Akkor nem jött elő a kulcs. Az utolsó 30 km-en meguntam, hogy 110-es autóúton vánszorgok, elkezdtem neki nyomni. Szinte meglepődtem, olyan jól megindult, nyoma sem volt a csőcsere utáni lustább húzásnak. Ami fontosabb, nem jött elő a kulcs, pedig az utolsó 30 km-en nyomtam neki, gyorsulásra is, amit bír. Na, most ez meg mi volt?

Link to comment
Megosztás:

Kicserélték a csövet ma. Kicsit erőtlenebb volt utána, de mondom nem baj, legalább nem kormot lélegzek be.

30 km gond nélkül, majd kicsi város, aztán elindultam egy hosszabb útra. 20 km után szervizkulcs megjelent, turbó meg elment. Leállítás, újraindítás után minden ok párpercig, aztán ugyanaz. Leszenvedtem vele így 100 km-t, Majd visszafelé vigyáztam, hogy 1000 és 1500 között legyen a fordulat, ne menjek fölé. Akkor nem jött elő a kulcs. Az utolsó 30 km-en meguntam, hogy 110-es autóúton vánszorgok, elkezdtem neki nyomni. Szinte meglepődtem, olyan jól megindult, nyoma sem volt a csőcsere utáni lustább húzásnak. Ami fontosabb, nem jött elő a kulcs, pedig az utolsó 30 km-en nyomtam neki, gyorsulásra is, amit bír. Na, most ez meg mi volt?

Most olvastattam ki a hibát hasonló gondokból adódóan, valami jeladót hozott ki, ami a részecskeszűrővel van kapcsolatban. Kettős tömegű lendkerékre meg egy alternatíva:

http://www.lendkerek.fw.hu/

Link to comment
Megosztás:

De ez így rendben van nem?A diesel sem fogyaszt sokkal kevesebbet,max 1-2 lit.Azzal pedig több a gond ahogy gyűlnek a kilométerek.A 2.2 YH sem egy remekmű de azért nem hasonlítható a dieselhez! Itt most gyorsan elnézést kérek a dieseles kollégáktól!!!! :lol: Egyre inkább megbarátkozok ezzel az autóval,az elején egy kicsit úgy éreztem hogy nem az igazi de látva és olvasva más autókat és fórumokat (PL: BMW)rettenetes dolgokat írnak és olyan összegeket hogy a fülem ketté áll :D !Egy időben elgyengültem más márka után kácsingóztam de maradok Opel fan.Eddig is ez volt ezután is ez lesz!Mert ez jó nekem Opel én így szeretlek! :D

Hát szerintem egy ekkora dögtől ez a fogyasztás nagyon rendben van. Én mindig is Opel fan voltam meg az is vagyok meg az is maradok! :lol: Nagyon megvagyok elégedve a márkával és ha őszinte leszek a családban 3 Opel van! ;) És kettő előtt is két Opel volt! :) Úgyhogy ez van! Persze ez igaz, hogy 2.2 YH sem egy remekmű, de ma már szerintem egyik sem az! Mindegyiknek van valami baja gyárilag, amivel megszívja az ember! :) Úgyhogy itt is fennáll az "Opel, én így szeretlek" kijelentés! :D :D

Link to comment
Megosztás:

Az enyémnél is van amikor világít a kulcs indításnál,de "pöcre indúl"és utána elalszik a lámpa. Az autónak az égvilágon semmi baja, tökéletesen működik.

Az lehet, az enyém is ilyen, hogy semmi baja látszólag, de valami a computerben el lehet tárolva! :) Ha megtudod oldani magadnak vagy van valaki jó ismerősöd egy olvastatást megér!

Link to comment
Megosztás:

Ugyanezt a lendkerék esetében is megtehetnéd, szóval ettől még továbbra sem lett az automata váltós fenntartása, javítása olcsóbb.

Jah, jogos. :) Lehet hülye kérdés. Az automata váltósnak nincs kettős tömegű lendkereke? Miért nincs? Ott nem baj, ha nincs elnyelve a motor rázkódása?

Link to comment
Megosztás:

Olvas(tas)d ki a hibakódot, hátha az mondd valami értelmeset, vagy méginkább vidd vissza a szervízbe, hogy Te nem ezt kérted :)

Apropó, van egy eladó ODBC (vagy mi) kábelem szoftverrel valamint egy angol nyelvű Haynes manual-om. Érdekel valakit?

Visszavittem a javítás után 3 órával, csak aznap már nem volt rám idő, be voltak táblázva, meg persze közölték, hogy semmi köze nem lehet az általuk elvégzett munkához...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.