Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Volt-e már valakinek olyan problémája hogy alapjáraton a lámpák pulzálnak???Sötétben látszik egyértelműen,a helyzetjelző a féklámpa,tolatólámpa,belsőtér világitás.Kicsit zavaró és félek hogy az elektronikának sem használ!Ez feszültség ingadozás lenne?Ötlet?Esetleg generátor? :D

Nekem a generátor volt csapágyas, ugyanezt csinálta. Meg hangja is volt, mint amikor csúszik az ékszíj, de melegen abbahagyta.

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt hátul a lámpákkal egy kis érdekesség, igaz akkor más volt a hiba!

Nevezetesen nekem egyszerűen égve maradt a jobb hátsó lámpa, csak akkor aludt el, ha leszedtem az akksi sarut!

A lényeg, hogy hátul van egy biztosíték tábla, ami nem csak az, hanem egy komoly elektronika van alatta, és abban romlott el az egyik vezérlő FET, ami a lámpának kapcsolta a feszültséget!

Ez az computer felelős az összes elektronikáért a hátsó üléstől hátrafelé!

Nem biztos, hogy nálad is ezzel van gond, de ha csak feltűnően hátul vannak gondok, akkor lehet!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volt-e már valakinek olyan problémája hogy alapjáraton a lámpák pulzálnak???Sötétben látszik egyértelműen,a helyzetjelző a féklámpa,tolatólámpa,belsőtér világitás.Kicsit zavaró és félek hogy az elektronikának sem használ!Ez feszültség ingadozás lenne?Ötlet?Esetleg generátor? :D

Nekem önindítózáskor volt ez hogy minden lámpa villogott az autón, aztán kicseréltem az aksit és már minden rendben is van.

Bemérték az aksit és kiderült hogy az egyik cella volt zárlatos és ez okozott feszültségingadozást.

Link to comment
Megosztás:

Nekem önindítózáskor volt ez hogy minden lámpa villogott az autón, aztán kicseréltem az aksit és már minden rendben is van.

Bemérték az aksit és kiderült hogy az egyik cella volt zárlatos és ez okozott feszültségingadozást.

Alapjáraton nem, de önindítózáskor nekem afőleg a kijelző háttérvilágítása eléggé vibrál. Nem alacsony az alapjáratod?

Link to comment
Megosztás:

Alapjáraton nem, de önindítózáskor nekem afőleg a kijelző háttérvilágítása eléggé vibrál. Nem alacsony az alapjáratod?

Nem alacsony az alapjárat.Viszont nem mindig vehető észre a dolog.A jelenség ahhoz hasonló amikor erősitő és mélyláda van az autóban bekapcsolva és a basszusnál elhalványodik a világitás.Ez ismert jelenség ennek használata esetén de nekem most nincs ilyen .

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Szasztok!

Szeretnék beszerelni a 2004-es Vectrámba egy színes kijelzőt. A probléma vele, hogy a kijelző egy 2007-esből való. Az enyémbe egy siemens fejegység van, 4 lemezes tárral.

Fogja tudni az vezérelni az újabb színes kijelzőt?

Egyáltalán a kábelezés egyforma, be lehet tenni simán?

Látta, egy táblázatot, ami szerint 2005 után az opel lecserélte a kijelzőket. Emiatt gonodlom, hogy a régebbi fejegység nem működik az újabb kijelzővel.

Link to comment
Megosztás:

Gee, jutottál valamire a kijelzővel kapcsolatban?

Ha esetleg a tiedbe nem lenne jó a kijelző, lehet engem érdekelne!

Ha gondolod írd meg a fejleményeket!

Üdv!

Egyenlőre most nem foglalkoztam vele, mert más hibát igyekszek megoldani, jelenleg nincs turbóm, és az priorításban előbbre van, mint a színes kijelző.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2003-as Vectrám van, digitklímával. A problémám az, hogy a nagy tekerő (amivel a ventillátor fokozatait lehet állítani és a menüben lépkedni) eléggé kontakthibás. Múltkor vagy negyed órán át tekergettem mire sikerült 2-s fokozatba állítani a ventillátort. Tudtok erre valami megoldást?

köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2003-as Vectrám van, digitklímával. A problémám az, hogy a nagy tekerő (amivel a ventillátor fokozatait lehet állítani és a menüben lépkedni) eléggé kontakthibás. Múltkor vagy negyed órán át tekergettem mire sikerült 2-s fokozatba állítani a ventillátort. Tudtok erre valami megoldást?

köszi!

Igen, elektronikai boltba kell bele venni rotary encodert (azt hiszem így hívják), és ki kell forrasztani a régit, be az újat. Én ma viszem be a panelt megmutatni pontosan milyen kellene, és a héten ki is cserélem.

Link to comment
Megosztás:

Igen, elektronikai boltba kell bele venni rotary encodert (azt hiszem így hívják), és ki kell forrasztani a régit, be az újat. Én ma viszem be a panelt megmutatni pontosan milyen kellene, és a héten ki is cserélem.

Köszi, akkor kikapom a helyéről. Nem tudtok a neten véletlenül szerelési kézikönyvet? Az Astrámhoz anno találtam, most a Vectrához sehol...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Én ma bevittem. Pont olyat nem is tudnak rendelni. A durva az, hogy nekem nyomásra nem reagál, viszont a gombnak semmi baja. Kimértük. Kb.: 5 rétegű panelra van szerelve, és valószínű a durva nyomkodástól meghajlott párszor, és szakadás van bent....

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Én ma bevittem. Pont olyat nem is tudnak rendelni. A durva az, hogy nekem nyomásra nem reagál, viszont a gombnak semmi baja. Kimértük. Kb.: 5 rétegű panelra van szerelve, és valószínű a durva nyomkodástól meghajlott párszor, és szakadás van bent....

Sziasztok! Újabb fejlemény elektromos klímaszabályzókon lévő rotary encoderek problémás működéséven kapcsolatban!

Nem hagyott nyugodni amit a boltban mondtak, hogy panelba szakadt el valami. Összeraktam nézegettem, nem kaphat a helyén akkora pofont. Felhívtam egy ismerősömet is, aki a Velaonál dolgozik. Szóval a megoldás, ami teljesen megoldotta a hibát, és most tökéletesen működik az volt, hogy a forgó, nyomógombok összes lábát átforrasztottam.

Van neki 3 az egyik oldalon, ami a forgatás iránya miatt van, másik oldalon kettő, az a nyomógomb funkció, plusz még kettő erősebb láb, mechanikusan rögzíti.

Mindet átforrasztottam, most tökéletesen működik. Kilágyul a forrasztás, meg ahogy néztem alapból se túlozták oda el gyárilag a forrasz anyagot. Szóval egy kevésbé másnapos nem remegő kezű csodálatos napon egy ügyes pákával szépen meg lehet javítani. ;)

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infót, ez hasznos lehet mindenkinek, nekem is kezd néha nehezen kapcsolni!

Szétszedéskor esetleg nézted, hogy a világítás hogyan van megoldva gyárilag? Ledekkel?

Igen, csak ledek vannak bent. Kék, piros, és sárga. SMD ledek.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, azért érdekelt, mert szeretném majd a teljes belső világítást fehérre cserélni, smd ledek esetén ez egyszerű!

Jólenne ha már máshol is ledek lennének(kapcsolók, a középkonzol többi része)!

Miért, ott nem azok vannak? Még nem néztem, hol milyen világító cucc van. Hol van még bent sima izzó?

Link to comment
Megosztás:

Szvsz teljesen mindegy, bármilyen pici izzó helyére lehet már kapni ledet, szerintem itthon is, mondjuk én e-bayről rendeltem egy zacsival.

Azért nem mind1, mert a led máshogy világít, és ha gyárilag izzó volt bent akkor leddel nem lesz olyan szép homogén a világítás, legalábbis mókolni kell vele!

Ha gyárilag is led van, akkor csak simán csere, illetve esetleg előtét ellenállás csere a megfelelő fényerő beállítása miatt!

Link to comment
Megosztás:

Azért nem mind1, mert a led máshogy világít, és ha gyárilag izzó volt bent akkor leddel nem lesz olyan szép homogén a világítás, legalábbis mókolni kell vele!

Ha gyárilag is led van, akkor csak simán csere, illetve esetleg előtét ellenállás csere a megfelelő fényerő beállítása miatt!

Valóban, bár nekem nagyon tetszik a gyári szín.

Arra nem jöttem még rá, ha megcsinálják a fényszórót fényérzékelősre, meddig tartott volna a kijelzőt is rákötni. Ha éjszakaira állítom, nappal is sötét, ha felkapcsolom a világítást, ha nappalira teszem, sötétben kisüti a szemem. Idióták ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.