Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Mármint ha a motor hideg (tehát a napi első indítás) vagy ha a külső hőmérséklet hideg?

Ha az első eset van akkor az lehet a résolaj cső elhasználódása, cseréje olcsó és egyszerű,

nemrég belinkeltem itt valamerre, hogy kell csinálni.

A napi első indításnál csinálja ezt, meg, ha még nem meleg a motor a többinél is.

Láttam anno a linket, csak biztosra akarok menni, hogy mit cseréltessek vagy javíttassak ki benne.

Lehet, hogy hülye kérdés, de, ha el van a cső használódva, akkor annak lyukasnak kell lennie, nem?

Mekkora tétel ez a csővel együtt maszeknál?

Link to comment
Megosztás:

Megtaláltam: http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=819032

A vicces az, hogy pontosan ugyanerre a kérdésedre adtam uyanezt a választ hónapokkal ezelőtt.

Látom ezek szerint azóta sem sikerült utánanézni :D

Pontosan. Csak még ott volt nekem egy turbónyomás szabályozó szelep csere.

Továbbá egy intercooler csere. Vagyis nekem csak a fekete csövet kellett volna kicserélni, mert azon volt egy 3-4 centis szakadás. Az Opel-ben azt mondták, hogy ők csak kompletten tudják cserélni.

Úgyhogy elvoltam a 90.000 Ft-os javítással.

Erre nem szántam " időt, kedvet ".

Majd most, mert egyre nehezebben indul.

Link to comment
Megosztás:

Pontosan. Csak még ott volt nekem egy turbónyomás szabályozó szelep csere.

Továbbá egy intercooler csere. Vagyis nekem csak a fekete csövet kellett volna kicserélni, mert azon volt egy 3-4 centis szakadás. Az Opel-ben azt mondták, hogy ők csak kompletten tudják cserélni.

Úgyhogy elvoltam a 90.000 Ft-os javítással.

Erre nem szántam " időt, kedvet ".

Majd most, mert egyre nehezebben indul.

Nem sértésnek, kioktatásnak vagy lebaszásnak szántam, bocs ha annak tünt :D

Maga a cső és a T-idomok pár ezer forintnál nincs több, javítását pedig magadnak is megcsinálhatod, ha van rá 10 perced.

Arra készülj, hogy a csere után jó eséllyel nem fog indulni az autó könnyen, mivel levegőt kap az üzemanyag rendszer.

A csö valóban "lyukas" (ha ez a gond) de ezek inkább csak repedések (az elért gumi miatt) és levegőt enged a rendszerbe, ami miatt a nafta visszafolyik a tartályba. Ha jól tudom.

Link to comment
Megosztás:

Nekem épp pénteken jött elő egy új hiba az autómon (1.9 CDTI - 150 lóerős, 2006-os, 110 000 km-el).

Tegnap elvittem és megnéztük, a helyzet az hogy tönkrement benne az üzemanyag nyomás érzékelő.

A jelenség a következő ilyenkor, ha meghaladod az 2600-2800-as fordulatot bármelyik sebességben az autó rent egyet és nem megy tovább, majd megjelenik a kis sárga szervizlámpa és majd az autó még egy 4-5 km-t megy de folyamatosan veszte el az erejét majd a végén már nem reagál a gázadásra, hiába nyomtam nem ment visszaváltottam semmi csak gurult (a motor az járt, nem áll meg), szépen félreálltam újraindít és semmi gond.

Amíg nem éred el ezt a fordulatot addig semmi gond, azt mondták így még használhatom pár napig, az alkatrész nem olcsó, bolti ár 87 000 Ft (Bosch!!!!!!! :D ), úgy hogy kedden cseréltetem is ki.

A jelenség ma reggelre megszűnt, még hozzá úgy hogy tegnap levettem az aksisarut egy kis időre hogy törölje a számítógép az adatokat és lássatok csodát ma reggelre semmi gondja nincsen az autónak, nem tudom hogy ez tartós megoldás volt vagy csak ideiglenes, de mindenesetre árulkodó jel lehet szerintem hogy nem ezzel az nyomás érzékelő szeleppel (vezérlőszelep) lehetett a gond.

Link to comment
Megosztás:

Nem sértésnek, kioktatásnak vagy lebaszásnak szántam, bocs ha annak tünt :D

Maga a cső és a T-idomok pár ezer forintnál nincs több, javítását pedig magadnak is megcsinálhatod, ha van rá 10 perced.

Arra készülj, hogy a csere után jó eséllyel nem fog indulni az autó könnyen, mivel levegőt kap az üzemanyag rendszer.

A csö valóban "lyukas" (ha ez a gond) de ezek inkább csak repedések (az elért gumi miatt) és levegőt enged a rendszerbe, ami miatt a nafta visszafolyik a tartályba. Ha jól tudom.

Nem vettem sértésnek. Csak el voltam foglalva a nagyobb hibákkal.

Jövő héten el is viszem, mert én inkább nem nyúlok bele. A szerelőm meg úgyis ért hozzá.

Megbontás nélkül is látszik, ha a cső el van öregedve?

Köszi a segítséget és a tanácsokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy olyan problémám lenne és remélem valaki tud nekem valamit mondani ez ügyben.

Egy Opel Vectra C 1.9 CDTI 150 lóerős autóm van, 2006-os évjárat (Cosmo felszereltség, állítható sportfutómű és egy kicsit még feljebb is van húzva a lóerő).

Néha csinál olyat indításkor, hogy ráadom a gyújtás, megvárom amíg elalszik minden, indítok és egy kicsit teker az önindító (elég nehezen!) aztán se hang se kép 1-2 másodpercre elmegy minden áram, aztán visszajön és indul szépen a motor. Ezt mondjuk minden 10. indításkor van, tehát nem mindig csinálja. Próbáltam úgy is hogy fel van kapcsolva a xenon meg minden és ilyenkor minden elalszik, mind ha levenném a gyújtást egy pillanatra, ha jól indul akkor ilyet nem csinál.

Nem tudom, hogy jelent-e valamit ez ügyben, de lassan lendkerék cserés lesz mert félig benyomott kuplungnál már adja azt a kis finom zörgő hangot (de ezt szerintem nem érinti az előző problémát).

Segítségeteket előre is Köszönöm!

Sziasztok!

Még mindig ebben a témában szeretnék érdeklődni nálatok, amiket eddig írtatok azokat megnéztük és minden ok, még az önindító nem lett szétszedve, de közben kaptam olyan tippeket is hogy lehet hogy az gyújtáskapcsoló zárlatos vagy valami gond van a műszeregységnél.

Szerintetek ez mennyire lehetséges? Ez lehet ezektől vagy valami kábel nem oké, bár azokat már néztük és rendben voltak.

Ma csinált olyat, hogy reggel megálltam vele, munka után meg amikor indítottam minden nullán volt (dátum, idő, megtett kilométer).

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Akkumulátor, akksisaru rendben van? Én öregebb autón szívtam már a saruval: néha nem indult. Kiderült, hogy a sarut nem lehetett eléggé meghúzni, és lelazult a kúpos érintkezőről. Nem sokra rá, pedig az önindítót is szét kellett szedni, mert néha nem indult. Kiderült, hogy tiszta retek volt a forgórésznél, és azért nem ment. A gyújtáskapcsolót meg ki kell mérni. De ugyanígy az önindítónál is lehetne mérni, hogy kap-e áramot.

Link to comment
Megosztás:

Akkumulátor, akksisaru rendben van? Én öregebb autón szívtam már a saruval: néha nem indult. Kiderült, hogy a sarut nem lehetett eléggé meghúzni, és lelazult a kúpos érintkezőről. Nem sokra rá, pedig az önindítót is szét kellett szedni, mert néha nem indult. Kiderült, hogy tiszta retek volt a forgórésznél, és azért nem ment. A gyújtáskapcsolót meg ki kell mérni. De ugyanígy az önindítónál is lehetne mérni, hogy kap-e áramot.

Megnéztem az aksit is és az teljesen jó, megpróbáltam úgy is indítani az autót hogy közben egy másikról bikáztuk de úgy is villognak önindítózás közben a visszajelző lámpák, másik az volt hogy megpucoltam az aksisarukat, amúgy rendben voltak de gondoltam zárjuk ki azt is. Vezetékek egy részét már kimértük és jó minden eddig.

Most már csak a gyújtáskapcsoló és az önindító van hátra.

Egy kérdés minden kedves Vectra tulajdonostól, légy szíves nézzétek még hogy önindítózás közben nektek a visszajelző, kontrollampák a műszerfalon villognak-e vagy szép egyenletesen világítanak.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem az aksit is és az teljesen jó, megpróbáltam úgy is indítani az autót hogy közben egy másikról bikáztuk de úgy is villognak önindítózás közben a visszajelző lámpák, másik az volt hogy megpucoltam az aksisarukat, amúgy rendben voltak de gondoltam zárjuk ki azt is. Vezetékek egy részét már kimértük és jó minden eddig.

Most már csak a gyújtáskapcsoló és az önindító van hátra.

Egy kérdés minden kedves Vectra tulajdonostól, légy szíves nézzétek még hogy önindítózás közben nektek a visszajelző, kontrollampák a műszerfalon villognak-e vagy szép egyenletesen világítanak.

Köszönöm!

Na most inditózás közben megy el a villany mikor a kulcsot elfordítva tartod még és az önindító már forgott és közben áll meg vagy a kulcs elforditása után 1-2 mp után kezd el tekerni az öninditó?Mert olyannal már találkoztam hogy a kulcsot elforditom és 1-2 mp után kezd forogni az öninditó.Ez saját tapasztalat H Astránál és most a C Vectránál is tapasztaltam ezt a jelenséget.Szerviz szerint 1 értelműen CIM modul hiba,ami a kormányoszlopon van!Felprogramozni is lehet de ha nem segit akkor csere.60-70e huf ha jól emlékszem.Ezt érdemes még megnézni!

Link to comment
Megosztás:

Na most inditózás közben megy el a villany mikor a kulcsot elfordítva tartod még és az önindító már forgott és közben áll meg vagy a kulcs elforditása után 1-2 mp után kezd el tekerni az öninditó?Mert olyannal már találkoztam hogy a kulcsot elforditom és 1-2 mp után kezd forogni az öninditó.Ez saját tapasztalat H Astránál és most a C Vectránál is tapasztaltam ezt a jelenséget.Szerviz szerint 1 értelműen CIM modul hiba,ami a kormányoszlopon van!Felprogramozni is lehet de ha nem segit akkor csere.60-70e huf ha jól emlékszem.Ezt érdemes még megnézni!

Nem, ez úgy csinálja, hogy gyújtást adok, elfordítom a kulcsot egyet vagy egy felet teker és utána megy el az áram az egész autóban 1-2 másodpercre (elalszik minden, lámpák, műszerfal) és utána indul szépen az autó, ezt nem mindig csinálja, de ha ezt nem, akkor indul rendesen, de indítózás közben az összes kontrollampa villog a műszerfalon, mintha nem kapna jól áramot, vagy feszültségingadozás lenne a rendszerben.

Tegnap csinálta azt is hogy délután indítani akartam és azt vettem észre hogy minden le van nullázva, km számlálók, dátum, idő, mintha nem kapott volna áramot addig az autó. Aksi rendben van, megpróbáltam, hogy egy másik autóról bikázni és úgy indítani úgy is villogtak a kontrollampák, megpróbáltam máshonnét testet adni neki úgy is ezt csinálta, kábelek rendben vannak. Lehet hogy maga az aksi zárlatos és ezért van feszültségingadozás, de akkor a bikázás közben jónak kellett volna lennie, nem?

Link to comment
Megosztás:

Nem, ez úgy csinálja, hogy gyújtást adok, elfordítom a kulcsot egyet vagy egy felet teker és utána megy el az áram az egész autóban 1-2 másodpercre (elalszik minden, lámpák, műszerfal) és utána indul szépen az autó, ezt nem mindig csinálja, de ha ezt nem, akkor indul rendesen, de indítózás közben az összes kontrollampa villog a műszerfalon, mintha nem kapna jól áramot, vagy feszültségingadozás lenne a rendszerben.

Tegnap csinálta azt is hogy délután indítani akartam és azt vettem észre hogy minden le van nullázva, km számlálók, dátum, idő, mintha nem kapott volna áramot addig az autó. Aksi rendben van, megpróbáltam, hogy egy másik autóról bikázni és úgy indítani úgy is villogtak a kontrollampák, megpróbáltam máshonnét testet adni neki úgy is ezt csinálta, kábelek rendben vannak. Lehet hogy maga az aksi zárlatos és ezért van feszültségingadozás, de akkor a bikázás közben jónak kellett volna lennie, nem?

Ha a számláló és a dátum/idő is elmegy szerintem 1értelmű hogy megszűnik az áramellátás.Hívd ki az E-ON-t. :D Csak vicc volt.Nézd meg a karosszéria és a motort összekötő testkábelt!Általában a váltó bal oldalán szokott lenni és az aksi alatt lévő nyúlványnál összekötve.Ennyi ötletem van semmi több.Én F Astránál jártam így hogy nem akart inditani bár látszólag a kábelnek nem volt baja.

Link to comment
Megosztás:

Ismerősöm vekijénél volt hasonló, ugyan ez + néha lassabban tekert, ott önindító volt a ludas. Ráadásul miután megcsinálták, 1 hónap múlva be is halt neki, mert rosszul rakták össze. De aztán gariban újra megcsinálták (+ elnézést kértek!), azóta nincs gondja ilyen téren.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm az ötleteket, holnap meg is nézem ezeket és kicserélem az aksit, átteszem apám autójából neki is olyan van bent mint nekem és majd kiderül.

Ha nem akkor jövő héten megyek és kiméretem a dolgokat (már van is egy jó villamossági szakember aki megnézi, legalább is azt mondták hogy érti amit csinál), aztán majd meglátjuk hogy önindító vagy gyújtáskapcsoló vagy valami tényleg a műszeregységben van.

Link to comment
Megosztás:

Meglett a hiba oka, aki az aksira tippelt az gondolta jól. Sajnos én eddig csak úgy próbáltam meg hogy bikakábellel összekötöttem egy másik autóval és úgy sem volt jó, ma megpróbáltam és kicserélem az aksit és így tökéletes.

Valószínűleg valami zárlat lehet valamelyik cellában és ez okoz feszültségingadozást, úgy hogy már csak egy új aksit kell vennem a jövő héten.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.