Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok,

egy 2002/08-as 1,8-as Vectra C boldog tulajdonosa vagyok.

Lenne hozzátok két gyors kérdésem:

- A kormánykerék tekerésekor (ez főleg álló helyzetben alapjáraton látszik) a világítás kissé elhalványul. Gondolom a szervóval lehet összefüggésben. Ki lehet ezt valahogy küszöbölni?

- Gázadáskor az motor mintha kissé "késve" reagálna. A régi bowdenos dolgok nagy holtjátékához tudnám hasonlítani. Lehet ezügyben házilag valamit kezdeni az elektromos gázpedállal?

Üdv!

Szia!

Ha a világítás elhalványul, akkor érdmes lenne ellenőrizni szerintem az akksit, milyen az állapota, és teljesítménybe megfelelő méretű van-e bent.

Az elektromos gázpedál kicsit késik, ez mindegyikbe így van, nagyon kezdeni nem lehet vele szerintem. Házilag szerintem ezzel nem nagyon lehet mit tenni.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha a világítás elhalványul, akkor érdmes lenne ellenőrizni szerintem az akksit, milyen az állapota, és teljesítménybe megfelelő méretű van-e bent.

Az elektromos gázpedál kicsit késik, ez mindegyikbe így van, nagyon kezdeni nem lehet vele szerintem. Házilag szerintem ezzel nem nagyon lehet mit tenni.

Üdv!

Szia,

köszönöm válaszod.

60 Ah-s új akksi van benne, csere előtt is ugyanilyen volt. Ebből gondolom hogy nem itt lehet a baj.

Az hogy a gázpedál mindegyikben ilyen sajnos nem nyugtatott meg, inkább elkeserített.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

köszönöm válaszod.

60 Ah-s új akksi van benne, csere előtt is ugyanilyen volt. Ebből gondolom hogy nem itt lehet a baj.

Az hogy a gázpedál mindegyikben ilyen sajnos nem nyugtatott meg, inkább elkeserített.

Ha ez megvigasztal, a dieselbe talán még többet késik az intercooler, és a turbó-lyuk miatt. De kárpótol azért az 1mp-ért az, ahogy utána megindul :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

egy 2002/08-as 1,8-as Vectra C boldog tulajdonosa vagyok.

Lenne hozzátok két gyors kérdésem:

- A kormánykerék tekerésekor (ez főleg álló helyzetben alapjáraton látszik) a világítás kissé elhalványul. Gondolom a szervóval lehet összefüggésben. Ki lehet ezt valahogy küszöbölni?

- Gázadáskor az motor mintha kissé "késve" reagálna. A régi bowdenos dolgok nagy holtjátékához tudnám hasonlítani. Lehet ezügyben házilag valamit kezdeni az elektromos gázpedállal?

Üdv!

Hello,

1.): Elöször is, ALLO helyzetben nem tekergetyük a kormanyt :D, Kettö, elektromos szervomotor van benne eleg nagy aramfelvetellel egyertelmü hogy kicsit elfogy belöle a nafta, vegyuk a sajat peldam 75Ah aksi, 100km/h sebeseg es es elhalvanyul a vilagitas ha hangosan hallgatom a zenet( nem gyari hifi) :D, Ugyhogy amit bajnak nevezel normalis.

2.) Ez is normalis, nincs mit magyarazni. Igy kell elfogadni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Két olyan kérdésem lenne, hogy rá lehet-e programozni a kulcsra olyat, hogy amikor bezárom az ajtókat, csak egyszer kelljen megnyomni a zárógombot és a zárással együtt be is kapcsolja a riasztót? A másik, hogy mit lehet kezdeni az ablakkal olyankor, amikor lehúzás után elkezd "recsegő", "nyikorgó" hangot adni? A B-s Vecimnél is ugyanez volt, ha mondjuk lehúztam egy kicsit az ablakot, elkezdett recsegni!

huh.gif

Sziasztok!

Ez a kérdés engem is érdekelne... 2003-as Vekim van és amikor nagy melegben lehúzom az ablakokat mindig nyikorognak, majd félig lehúzott állapotban minden bukkanón áthaladva recsegnek, ropognak... Szerintetek mi lehet a baja?

Illetve az is érdekelne még, hogy be lehet-e úgy programozni az autót, hogy második zárás megnyomásra, mikor a riasztót élesíti fel is húzza az ablakokat, ha lent maradtak volna valamiért. Szerintem az elég gáz, és semmi értelme, hogy a távirányítón nyomni kell e gombot, ha fel vagy le akarjuk húzatni az ablakokat.

Ötlet?

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Aki benthagyja a kutyajat a kocsiban nyaron, nem biztos, hogy orulne ha az ablak magatol felhuzodna.

Igy mar van ertelme?

Hát persze... :D

Aki olyan felelőtlen, gondatlan és feledékeny, hogy egy kutyát vagy bármi más élőlényt bent hagy az autóban és nem gondol erre azt én megpróbálnám egyéni "javító-nevelő" módszereimmel megtanítani a gondos viselkedésre. :icon4:

Másrészt pedig pontosítsuk le amit előzőleg írtam...

Én nem azt szeretném, hogy akkor húzza fel az ablakokat az autó, amikor lezárom, hanem amikor második zárásgomb megnyomáskor aktiválom a riasztót is. Ebből kifolyólag az az elmebajos aki úgy riasztja le a Vekijét, hogy benne van valami élő izgő-mozgó lény az szerintem nem is jut pár méternél messzebbre az autójától. Ugye...? ;)

Szóval szerintem továbbra is gáz, hogy 2. zárásnyomásra nem húzza fel az ablakokat az autó. A kérdésem ezen részét tehát továbbra is fenntartom. Megoldható-e hogy automatikusan felhúzza az ablakokat a Veki?

Ablakemelő probléma persze még megvan...

Köszi mindenkinek előre is! :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Motor ill. váltó szoftverfrissítés után teszt üzemben az SW verziónak nem kellene frissülni 2005-ről valami újabbra? Az vmi másnak a verziószáma, vagy szunáék nem csináltak semmit 8k-ért?

Szia!

Szerintem nem, mert az a verzió szám csak a BC verzióját mutatja. Mármint a ha a rádió szerviz menüjére gondoltál.

Link to comment
Megosztás:

Hát persze... :D

Aki olyan felelőtlen, gondatlan és feledékeny, hogy egy kutyát vagy bármi más élőlényt bent hagy az autóban és nem gondol erre azt én megpróbálnám egyéni "javító-nevelő" módszereimmel megtanítani a gondos viselkedésre. :icon4:

Másrészt pedig pontosítsuk le amit előzőleg írtam...

Én nem azt szeretném, hogy akkor húzza fel az ablakokat az autó, amikor lezárom, hanem amikor második zárásgomb megnyomáskor aktiválom a riasztót is. Ebből kifolyólag az az elmebajos aki úgy riasztja le a Vekijét, hogy benne van valami élő izgő-mozgó lény az szerintem nem is jut pár méternél messzebbre az autójától. Ugye...? ;)

Szóval szerintem továbbra is gáz, hogy 2. zárásnyomásra nem húzza fel az ablakokat az autó. A kérdésem ezen részét tehát továbbra is fenntartom. Megoldható-e hogy automatikusan felhúzza az ablakokat a Veki?

Ablakemelő probléma persze még megvan...

Köszi mindenkinek előre is! :icon4:

Minden Vectraban van egy gomb gyárilag, hogy ne riasszon a belső mozgásra.

Gondolom akkor az Opel mérnökök is tök hülyék és állatkínzók, hogy gondoltak erre.

Arról meg kár vitát nyitni, hogy kinek mi a véleménye a járműben hagyott állatról,

szerintem semmi baja nem lesz ha nem viszed be magaddal mondjuk a benzinkút

kasszához amig fizetsz, vagy amig bemész a boltba vásárolni. Nem napokról van szó,

nem ott kell élnie.

Link to comment
Megosztás:

Minden Vectraban van egy gomb gyárilag, hogy ne riasszon a belső mozgásra.

Gondolom akkor az Opel mérnökök is tök hülyék és állatkínzók, hogy gondoltak erre.

Arról meg kár vitát nyitni, hogy kinek mi a véleménye a járműben hagyott állatról,

szerintem semmi baja nem lesz ha nem viszed be magaddal mondjuk a benzinkút

kasszához amig fizetsz, vagy amig bemész a boltba vásárolni. Nem napokról van szó,

nem ott kell élnie.

Flame OFF!

és köszi a kimerítő technikai válaszokat a kérdéseimre! :D

Valaki más esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hol van a Vectrában az a gomb,hogy belső mozgásra ne riasszon?

Ha fent körülnézel, és nincs a tükörnél meg a fejed mellett mozgásérzékelő, akkor sehol. Egyébként a középkonzolon az a hullámok elöl menekülő emberke. :D Akinek van, majd elmondja hogyan működik, nekem csak az Omegában volt ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Ha fent körülnézel, és nincs a tükörnél meg a fejed mellett mozgásérzékelő, akkor sehol. Egyébként a középkonzolon az a hullámok elöl menekülő emberke. :D Akinek van, majd elmondja hogyan működik, nekem csak az Omegában volt ilyen.

Kösz az infót,de közben rájöttem én is.

Link to comment
Megosztás:

Ha fent körülnézel, és nincs a tükörnél meg a fejed mellett mozgásérzékelő, akkor sehol. Egyébként a középkonzolon az a hullámok elöl menekülő emberke. :D Akinek van, majd elmondja hogyan működik, nekem csak az Omegában volt ilyen.

Nekem sincs a vectrámba ilyen gomb, de volt már nálam olyan, amibe volt, a rádiótól jobbra van egy - már említett -hullámos gomb. Az, hogy hogy néz ki, hol van, és hogy működik, bent van a leírásba akkor is, ha nem építették be az autóba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Találtam egy kis billenő kapcsolót az anyó ülés felőli oldalon a külső falon. (Kesztyű tartó alatt jobbra fent).

A könyv nem említ ilyen kapcsolót, és fogalmam sincs mi lehet az.

Valaki tudna segíteni?

Kép:

http://kephost.hu/kep/2011/06/kep_002_11.jpg

hat ez nem gyari kapcsolo.

feltetelezhetöen egy utolag beepitett inditasgatlo kapcsolo, kapcsold nullara probalj mneg inditani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma kivettem a kattogó belső levegő motoromat, hogy megnézzem, mit lehetne vele tenni. Nem nehéz annyira kivenni, kell egy 20-as torx, hogy kivegyük a kesztyűtartót tartó 5 csavart, majd egy kicsi racsnis kulcs, rá egy 15-ös torx bit, és szépen lassan ki kell tekergetni a két csavart, ami fogja magát a motort.

Nekem a fehér fogaskerékből tört ki egy darab az erőlködéstől. Most annyit tettem vele, hogy átfordítottam, hogy végálláskor ne pont ott álljon meg.

http://kephost.hu/kep/2011/07/kep_009.jpg

Így adtam neki még egy kis időt, mielőtt kidobom. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Agyalni kezdtem, mivel lehetne meghosszabbítani a kis belső levegőt kapcsoló szervomotorunk élettartamát. Az első ötletem végállás kapcsolók lettek volna, de méréseim után kiderült, az elektronika nem tolerálná, ezért ezt elvetettem.

Leírom, hátha valakit érdekel, miket mértem, számoltam, és mi jutott eszembe:

Mért adatok:

Működési idő összesen: 8 mp (eddig ad rá feszt az elektronika)

Átfordulási idő: 3 mp (A többi 5mp-et végállásba, szenvedve tölti)

Végállási áramfelvétel: 0,3 A

Működési áramfelvétel: 15 mA

Számított adatok:

Motor működési ellenállása: 800 Ohm Teljesítménye: 0,2 W

Motor végállási ellenállása: 40 Ohm Teljesítménye: 3,6 W

Van egy tippem arra, hogy ne nyírja el a fogaskereket:

Ha a motor elé sorba kötünk egy 200 Ohmos 5W-os huzal ellenállást (elvileg kisebb teljesítményű is jó, de nem árt :D ), akkor a következőképp nézne ki a dolog:

A motor működés közbeni teljesítménye 0,2W-ról 0,1 W-ra csökken, ami szerintem még mindig elegendő ahhoz, hogy a feladatát ellássa.

Ami fontosabb, végállásba se nőne meg 3,6 W-ra, mert megenné a feszt az előtét ellenállás (motor 2V-ot kapna), az áramot pedig lecsökkentené az áramkörben a fogaskeréktörő 0,3 Amperről egy barátságosabb 0,05 Amperra.

Ez persze csak elmélet, igazolni kell majd gyakorlatban is, majd ha lesz időm meg kedvem talán. :icon4:

http://kephost.hu/kep/2011/07/uzem_kozben.JPG

http://kephost.hu/kep/2011/07/vegallasban.JPG

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnék most venni egy CID kijelzőt, azt a fajtát ami a CD70 és DVD90 típusú fejegységekhez volt (GM 244 612 87 a száma)

Kérdésem az lenne, hogy egy 2005/5 havi Signumba ami még facelift előtti modell és jelenleg CD30MP3 fejegység van benne belehet szerelni? Összelehet tanítani a CD30MP3 modellel? Később majd szeretnék navit is hozzá, de egyelőre ez adódott!

Köszi előre is, ha van valakinek infója!

Link to comment
Megosztás:

belehet

Sziasztok!

Tudnék most venni egy CID kijelzőt, azt a fajtát ami a CD70 és DVD90 típusú fejegységekhez volt (GM 244 612 87 a száma)

Kérdésem az lenne, hogy egy 2005/5 havi Signumba ami még facelift előtti modell és jelenleg CD30MP3 fejegység van benne belehet szerelni? Összelehet tanítani a CD30MP3 modellel? Később majd szeretnék navit is hozzá, de egyelőre ez adódott!

Köszi előre is, ha van valakinek infója!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Agyalni kezdtem, mivel lehetne meghosszabbítani a kis belső levegőt kapcsoló szervomotorunk élettartamát. Az első ötletem végállás kapcsolók lettek volna, de méréseim után kiderült, az elektronika nem tolerálná, ezért ezt elvetettem.

Leírom, hátha valakit érdekel, miket mértem, számoltam, és mi jutott eszembe:

Mért adatok:

Működési idő összesen: 8 mp (eddig ad rá feszt az elektronika)

Átfordulási idő: 3 mp (A többi 5mp-et végállásba, szenvedve tölti)

Végállási áramfelvétel: 0,3 A

Működési áramfelvétel: 15 mA

Számított adatok:

Motor működési ellenállása: 800 Ohm Teljesítménye: 0,2 W

Motor végállási ellenállása: 40 Ohm Teljesítménye: 3,6 W

Van egy tippem arra, hogy ne nyírja el a fogaskereket:

Ha a motor elé sorba kötünk egy 200 Ohmos 5W-os huzal ellenállást (elvileg kisebb teljesítményű is jó, de nem árt :D ), akkor a következőképp nézne ki a dolog:

A motor működés közbeni teljesítménye 0,2W-ról 0,1 W-ra csökken, ami szerintem még mindig elegendő ahhoz, hogy a feladatát ellássa.

Ami fontosabb, végállásba se nőne meg 3,6 W-ra, mert megenné a feszt az előtét ellenállás (motor 2V-ot kapna), az áramot pedig lecsökkentené az áramkörben a fogaskeréktörő 0,3 Amperről egy barátságosabb 0,05 Amperra.

Ez persze csak elmélet, igazolni kell majd gyakorlatban is, majd ha lesz időm meg kedvem talán. :icon4:

http://kephost.hu/kep/2011/07/uzem_kozben.JPG

http://kephost.hu/kep/2011/07/vegallasban.JPG

Meg kerdezhetem milyen autod volt a Veci Elött?

Link to comment
Megosztás:

Csak azert mert ez Vectra C CAN BUS rendszerrel, erzekenyebb technika. nem biszkalnek bele ellenalasokkal meg hasonlokkal.

Igen, valóban rengeteg helyen CAN BUS rendszerrel kommunikálnak egymással az eszközök az autóban, de ez a kis szervó motor a két vezetékével hál istennek nincs felfűzve a CAN kommunikációs buszra. Attól biztos nem lesz baja, ha kicsit megnő az ellenállása a szervómotornak, mert ha igen, tönkre menne attól is, ha lehúzom a csatlakozóját. No de, majd kiderül, csináltam egy közdarabot apa-anya csatlakozóval bent a 220 Ohmos ellenállással, plusz kivezetésekkel áram meg fesz méréshez. Kipróbálni jó lesz, ha majd lesz hozzá időm, meg kedvem. :D Mindenképp megírom, hogy sikerült.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.