harmlevi Elküldve Március14, 2013 Megoszt Elküldve Március14, 2013 Nekem is ilyen van, tavaly előtt vettem, 195-s, tesco akció 12600.-/db. És nem túltároltak, friss gyártásúak voltak. Kicsit zajosabb a mintázata miatt, de egyébként tényleg jó gumi, kb 20 ezer van bennük, és semmi gondom. A fiam mitsuján fuldák vannak, azokra sincs panasz, pedig lengyel gyártásúak. Gugli a barátod, írd be hogy nyárigumi akció és lehet válogatni. Én a télen vettem két conti ts 850-t, 16500.-/darab, +1000 szállítás. Lehet jó árakat elkapni, csak kicsit keresgélni kell. Üdv! Frankie :D Én is pont abban az akcióban vettem, kicsi a világ:)! Csodálkoztam is a friss gyártáson az ár miatt, de nekem is beváltak! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Frankie64 Elküldve Március15, 2013 Megoszt Elküldve Március15, 2013 :D Én is pont abban az akcióban vettem, kicsi a világ:)! Csodálkoztam is a friss gyártáson az ár miatt, de nekem is beváltak! Akkor cseréltem az alufelnijeimet egy nógrádi sráccal, pesten egy tesco parkolóban találkoztunk. A nejemmel bementünk egy pár dolgot venni, és láss csodát, egy ezressel olcsóbb volt ugyan az a gumi mint egerszegen. De így is jó vétel volt. Az előzőn pirelli gumik voltak, p5000 drago, szintén esőmintás, 7 nyáron szolgáltak, de asrác akivel cseréltem, azt mondta, még legalább két szezont megy vele :D Szerintem a vezető márkák közt nagy különbségek nincsenek, normál használatra a második vonalból is nyugodtan lehet választani, bár a megtakarítás nem olyan nagy, de a kinai (linglong, nakang) gumikat kerülni kell. Az ADAC tesztek szerintem jó iránymutatást adnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nandiee Elküldve Március15, 2013 Megoszt Elküldve Március15, 2013 Akkor cseréltem az alufelnijeimet egy nógrádi sráccal, pesten egy tesco parkolóban találkoztunk. A nejemmel bementünk egy pár dolgot venni, és láss csodát, egy ezressel olcsóbb volt ugyan az a gumi mint egerszegen. De így is jó vétel volt. Az előzőn pirelli gumik voltak, p5000 drago, szintén esőmintás, 7 nyáron szolgáltak, de asrác akivel cseréltem, azt mondta, még legalább két szezont megy vele :D Szerintem a vezető márkák közt nagy különbségek nincsenek, normál használatra a második vonalból is nyugodtan lehet választani, bár a megtakarítás nem olyan nagy, de a kinai (linglong, nakang) gumikat kerülni kell. Az ADAC tesztek szerintem jó iránymutatást adnak. Nekem az egyik télim szállszakadásos lett január végén...Találtam egy srácot szentendrén, aki gumikkal foglalkozik, és végül 45-ért elhoztam egy garnitúra 17"-es Kleber Krisalp HP2-t, 2012.16 heti hibátlan gumit. Meg vagyok vele elégedve teljesen. Hóban a teszteken sem teljesít túl jól, ami igaz is, de esőben, latyakban jól tapad, és nem hangos. Most csere autóm van, matador gumik vannak rajta. Na ilyet ne vegyetek. Hangos, hóban nulla. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Március16, 2013 Megoszt Elküldve Március16, 2013 195 széles R15-ös és 225 széles R17-es gumikat mekkora nyomásra célszerű fújni és milyen arányban elöl/hátul? 1,2, vagy max 3 személy ül az autóban általában, minimális csomaggal. Az R15-öst most elöl 2,8-ra, hátul 2,6-ra fújtam. Ez így megfelelő? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Március16, 2013 Megoszt Elküldve Március16, 2013 De van. Két érték is meg van adva terheléstől függően. 3 bart írnak fölső értéknek. Alsónak meg talán 2,1. Csak éppen az nincs ott, hogy milyen gumihoz. Amúgy még így 2,8-nál is úgy látom, hogy kicsit belapul a gumi a súlytól, de ennél többet nem akartam bele fújni. Az is kérdés, hogy melyik mérőnek higgyek? Az autó saját érzékelője érzi ennyinek. A kompresszoromon lévő ezer éves mechanikus mérőóra 0,2-0,3-mal kevesebbnek. Gondoltam, hogy veszek egy digitális mérőt, amit itt nemrég linkeltek 3-4eFt-ért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
okynoa Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 Sziasztok! 205/55/R16 os gumik vannak most fent (teli). Vennék nyarit. Tehetek ra ballonosabbat? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
brzoli Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 Sziasztok! 205/55/R16 os gumik vannak most fent (teli). Vennék nyarit. Tehetek ra ballonosabbat? Köszi! Szia! Ha nem ragaszkodsz a 16-os mérethez, akkor a 195/65 R15 a váltóméret. Az valamivel ballonosabb. Ha viszont nagyobb kell, akkor programozni kell, hogy ne csaljon a sebességmérő. Üdv 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
okynoa Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 Szia! Ha nem ragaszkodsz a 16-os mérethez, akkor a 195/65 R15 a váltóméret. Az valamivel ballonosabb. Ha viszont nagyobb kell, akkor programozni kell, hogy ne csaljon a sebességmérő. Üdv Az a helyzet, hogy felnit nem akarok venni, csak gumit. Szóval a kérdésem átfogalmazva: A jelenlegi felnimre, amin most 205/55/R16 gumi van tudok -e ballonosabbat tenni? Láttam olyat, hogy 196/60/R16, de 30.000-től kezdődik. Az amúgy jó lenne a felnire? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 Az a helyzet, hogy felnit nem akarok venni, csak gumit. Szóval a kérdésem átfogalmazva: A jelenlegi felnimre, amin most 205/55/R16 gumi van tudok -e ballonosabbat tenni? Láttam olyat, hogy 196/60/R16, de 30.000-től kezdődik. Az amúgy jó lenne a felnire? A felnire jo, csak az nem biztos, hogy nem fog bizonyos helyzetekben hozzaerni a kerekjarathoz. Van egy lista a gyarilag jovahagyott meretekrol, massal elvileg a vizsgan sem megy at. Ezen kivul meg draga is, rosszul fog mutatni az ora, magasabb lesz tole az auto. Egy 15-os gumi felnivel egyutt is kijon 30ezerbol, ugyhogy en nem varialnek ezzel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 Az a helyzet, hogy felnit nem akarok venni, csak gumit. Szóval a kérdésem átfogalmazva: A jelenlegi felnimre, amin most 205/55/R16 gumi van tudok -e ballonosabbat tenni? Láttam olyat, hogy 196/60/R16, de 30.000-től kezdődik. Az amúgy jó lenne a felnire? Szerintem is maradj az eredetinél. Nekem ugyanez a méret van rajta, semmi bajom vele. Bár nekem a 15-ös fel sem fér a fék miatt. Egyébként jó a 195-ös is, a rendőrautókon az van, nem kell kínlódni, ha padkáról van szó, de az csak a 15-ös felnihez passzol. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robee Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Egy Continental ContiPremiumContact 5 típusú guminál találtam rajta feltüntetve, hogy Inside, ill. outside, de a forgásirány az nincs feltüntetve. Akkor ezek szerint csak ez jelöli hogy melyik oldala kerüljön belülre ill kívülre? (asszimetrikus abroncs) Link to comment Megosztás: More sharing options...
koco Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Igen, az asszimetrikusoknál így jelölik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Ezt én is megerősíthetem. Nekem Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 van és szintén ilyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robee Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 ok köszi az infót :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
baki Elküldve Április1, 2013 Megoszt Elküldve Április1, 2013 Szeretnék könnyűfém felnit felrakni a nyári gumikkal.Eddig csak lemez volt rajta.Jók lehetnek a csavarok, vagy mindenféleképpen kell venni másik csavart hozzá? Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nandiee Elküldve Április1, 2013 Megoszt Elküldve Április1, 2013 Szeretnék könnyűfém felnit felrakni a nyári gumikkal.Eddig csak lemez volt rajta.Jók lehetnek a csavarok, vagy mindenféleképpen kell venni másik csavart hozzá? Üdv. Ezt így nem lehet megmondani. Azt szokták mondani, hogy legalább 8 menet tartsa. Link to comment Megosztás: More sharing options...
baki Elküldve Április1, 2013 Megoszt Elküldve Április1, 2013 Ezt így nem lehet megmondani. Azt szokták mondani, hogy legalább 8 menet tartsa. Köszi szépen, akkor majd a gumis kitalálja, hogy jó-e.Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
koco Elküldve Április1, 2013 Megoszt Elküldve Április1, 2013 A gyári alukerékhez jó az acélfelni csavarja, más aluhoz pedig a forgalmazó tudja megmondani, hogy milyen kell. Ha másfajta csavar kell, akkor a pótkerék mellett 5 darab eredeti csavar is legyen mindig az autóban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Április3, 2013 Megoszt Elküldve Április3, 2013 Gyári műanyag dísztárcsát hogy kell levenni lemezfelniről? Van valami trükk? Vagy csak simán megfogom és húzom? Nem fog eltörni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rockford Elküldve Április3, 2013 Megoszt Elküldve Április3, 2013 Gyári műanyag dísztárcsát hogy kell levenni lemezfelniről? Van valami trükk? Vagy csak simán megfogom és húzom? Nem fog eltörni? Nem fog eltörni, csak határozottan rántsd le. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
koco Elküldve Április3, 2013 Megoszt Elküldve Április3, 2013 A szerszámkészletben van hozzá egy U alakban hajlított kis eszköz, azzal még a kezed sem lesz fémporos. Ha van kerékőr is, és az a nagyfejű fajta, akkor azt is ki kell csavarni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
okynoa Elküldve Április7, 2013 Megoszt Elküldve Április7, 2013 Sziasztok! Lecseréltem a gumikat. A nyári végül is Hankook K115-ös lett. A téli gumikról mutatnék két képet. Ezekkel vettem a kocsit. Meg tudjátok mondani, hogy mi okozhatta ezt fajta "kopást"? A gumik futófelületet két oldalt, a közepe felé fel van szaggatódva. Lehet, hogy inkább ki kellene dobnom mind a 4 téli gumimat? A képek: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maybal Elküldve Április7, 2013 Megoszt Elküldve Április7, 2013 Hali! Én nem gondolkodnék ennek a guminak a megtartásában. Elöregedtek. A 2. képen pont látszik egy "mélységmérő", ami szinte egyben van a futófelülettel, és ez azt jelenti, hogy elérte a 4mm-t. Amit a gyártó azért "tett" oda, mert ha azt eléri, akkor elméletileg elkopott a gumi. A redők nem megfelelően mozognak, ergo a hó nem jön ki a gumi vájataiból, lamelláiból. Tehát havas időben olyan lesz, mint egy nyári gumi. Szerintem. És szerintem sokat tekered a kormányt álló helyzetben, azért szakad szét a minta. Amivel spórolhatsz úgy, ha már picit gurul az autó, akkor tekered a kormányt. (Ez persze nem vonatkozik a szűk helyekre) Guminyomás megfelelő? Ha túl lapos, pont a két széle kopik jobban, ha túlfújod, akkor a közepe. Üdv, 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
okynoa Elküldve Április7, 2013 Megoszt Elküldve Április7, 2013 Hali! Én nem gondolkodnék ennek a guminak a megtartásában. Elöregedtek. A 2. képen pont látszik egy "mélységmérő", ami szinte egyben van a futófelülettel, és ez azt jelenti, hogy elérte a 4mm-t. Amit a gyártó azért "tett" oda, mert ha azt eléri, akkor elméletileg elkopott a gumi. A redők nem megfelelően mozognak, ergo a hó nem jön ki a gumi vájataiból, lamelláiból. Tehát havas időben olyan lesz, mint egy nyári gumi. Szerintem. És szerintem sokat tekered a kormányt álló helyzetben, azért szakad szét a minta. Amivel spórolhatsz úgy, ha már picit gurul az autó, akkor tekered a kormányt. (Ez persze nem vonatkozik a szűk helyekre) Guminyomás megfelelő? Ha túl lapos, pont a két széle kopik jobban, ha túlfújod, akkor a közepe. Üdv, Értem és köszönöm! Én is úgy gondoltam, hogy már elöregedtek, csak megerősítésre vártam. Sajnos már ilyenek voltak a gumik, mikor vettem a kocsit. Alkudtunk is emiatt. A telet még megkockáztattam. Keveset mentem télen, városban leginkább. Kezdek gyűjtögetni téli gumira. A "mélységmérőt" nem látom a 2. képen. Hol van az? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Április7, 2013 Megoszt Elküldve Április7, 2013 A "mélységmérőt" nem látom a 2. képen. Hol van az? Ez elso kepen latszik, balra, lent. Elvileg 1.6 mm magas. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts