Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


forumadmin

Recommended Posts

  • 1 month later...

megkérdeztem több gumist is, és mind azt mondta, hogy az 5x110 gyári méret helyett az 5x112 mozgókúpos csavarral sem jó, nem javasolják.

viszont állítólag az 5x109 meg jó.

hát elég tanácstalan lettem.

van itthon egy garnitúra 5x109, de nem tudom, hogy fel merjem e szereltetni.

http://alukerek.mediacenter10.hu/component/virtuemart/details/203/58/alufelni/5x110/16%5C

meg tudja mondani valaki a tutit? :icon14:

Módosítva : system
Link to comment
Megosztás:

én 3 évig jártam az 5x110 helyett 5x112 vel. jó az... ( a mai napig ezzel a felnivel megy az autó ( azóta eltelt még 3 év)

csak az agyátmérőre figyelj, ha nagyobb akkor esztergályossal kell csináltatni tehermentesitő gyürüt. ( én is így tettem)

egész pontosan ez volt:

33485_1499450959264_1023857449_31135682_384973_n.jpg

68880_1499450759259_1023857449_31135681_7142717_n.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ott kezdődött, hogy vettem ilyen felnit, mert tetszett, nem is volt túl drága:

http://alukerek.mediacenter10.hu/component/virtuemart/details/203/58/alufelni/5x110/16%5C

Bár itt is sokan segítettetek, ennek ellenére kicsit bizonytalan voltam, hogy jót vettem-e, mivel nem gyári méret.

Akitől vettem egyébként megesküdött, hogy jó lesz, az 5x112-ről pont ő beszélt le, pedig az drágább felni lett volna.

Gondoltam megkérdezem a gumist, akihez elég régóta járok (bár tuti nem ismer meg az évente kétszeri találkozás után), hogy az 5x109 felni mennyire felrakható, ha kell hozzá mozgókúpos csavar, akkor tud e szerezni, szerettem volna eloszlatni a kétségeimet, ha kell csavar akkor még bőven be tudnám szerezni tavaszig, meg ilyen ostoba gondolatok foglalkoztattak. Gondoltam még, hogy én vagyok az ügyfél, akit a pénzéért kiszolgálnak, ezt jeleztem is, hogy természetesen nem kívánom ingyen. Tegnap arra mentem, előadtam a dolgot, és az idősebb szaki mondta, hogy hozzak el egy felnit, rápróbáljuk (10 perc), és ennyi az egész, tisztán fogunk látni, mert az 5x109 (5x108-110) jelölés számukra is értelmezhetetlen.

Ma a arra mentem, mondta az öreg a fiatalabbnak, hogy nézze meg. Az benézett a csomiba, majd olyasmiket mondott, hogy ezt így nem tudni, és nem foglalkoznak ilyesmivel, nekik van egy katalógusuk, ha abból rendel valaki,az tuti jó, ez a cucc biztos valami kínai szar. Egyébként meg ide ne is hozzam, nem szerelik fel, nem vállalják a felelősséget, meg mi van ha valahol elhagyom, vigyem ahová akarom, és tavasszal felszereltetni se hozzam vissza, akkor sem fogják feltenni. Tegyem hozzá, hogy tegnap sem és ma sem volt náluk senki, holt szezon van, ücsörögtek, dumálgattak.

Így jártam....

Az tuti, hogy másik gumishoz fogok járni, ez nem kérdés.

Link to comment
Megosztás:

időközben az eladótól az alábbi tájékoztatást kaptam:

"A felnigyártóknál egyre inkább jellemző hogy duplafuratos felniket (pl:5x100 és 5x114,3 tehát összesen 10 lyukat funak a felnibe), vagy egymáshoz közelálló lyukosztásnál felező méretet fúrnak a felnibe. Az Ön által kiválasztott felni is ilyen 5X109-es, melyet a 108 és a 110 -es osztókörű autókra is lehet használni (109-es osztókörű autó nincs). Így feltehető Fordra, Renaultra, Opelra, Saabra, stb. A 109-es átmérő a 110 -től 1 mm-rel különbözik, de a középső agytól számítva sugár irányban ez csak 0,5 mm ami elhanyagolható. Az általunk forgalmazott felnik tömeggyártású termékek nagy része USA, Japán, Nyugateurópa országaiban kerül eladásra, hozzánk csak elenyésző része érkezik kb. 1-2 % . ISO, TUV, JWL, VIA minőségellenőrzött termékek. A JWL, és a VIA Japán mínősítést ad. Az USA-ban szinte semmi előírás nincs.

A mozgókupos csavar a legtökéletesebb megoldás az alufelni felfogatásához. A Renault és a Ford új modelljein gyárilag ilyennel szerelik az alufelniket. Ezzel a megoldással tökéletesen illeszkedik a kúp a felnihez, és semmilyen mechanikai feszültség nem keletkezik a kötőelemeknél. Egy kicsit drágább mint a normál csavar. A felnigyártók nem követelik meg a mozgókúpos csavar

használatát a 99 -es és a 109-es furatú felniknél sem, de mi általában mozgókúpossal szereljük az előbb említett előnyök miatt. Ilyen esetekben felár nélkül adjuk a mozgókúpos csavarokat. A gumiskollégákról csak annyit hogy a "kínai szar" már felülmúlt minőségben sok európai neves gyártót, illetve az egekbe magasztalt OZ vagy a japán sportfelni ADVAN is kínában készül hogy a

REPLIKÁKRÓL és a gyári Mercedes felnikről ne is beszéljünk. Másfelől a 10 évvel ezelőtt a németeknél készült gyári Mercedes felnikről már a harmadik évben hámlik a lakk akárcsak egyes Brock felniről.És ráadásul ezeknek a felniknek igencsak megkérik az árát. A fogyasztásra épülő termelés alapja hogy minden termék 5-6 évig legyen jó, aztán cseréljék le."

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Nagyon nem értek hozzá és eddig nem is foglalkoztam a gumi és felni témával, ezért egy kis segítségre lenne szükségem...

17" alufelni megvásárlásán gondolkozom, amin 215/45 R17 méretű gumi van! Másik gumit vegyek rá más méretben?

Jó ez a méret rá vagy inkább 16" kellene!

Nem fog mást mutatni az óra?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagyon nem értek hozzá és eddig nem is foglalkoztam a gumi és felni témával, ezért egy kis segítségre lenne szükségem...

17" alufelni megvásárlásán gondolkozom, amin 215/45 R17 méretű gumi van! Másik gumit vegyek rá más méretben?

Jó ez a méret rá vagy inkább 16" kellene!

Nem fog mást mutatni az óra?

Többet fog mutatni vele az óra, a helyes méret 225/45 R17 és szerintem a felni legalább legyen 7" széles!

Link to comment
Megosztás:

Többet fog mutatni vele az óra, a helyes méret 225/45 R17 és szerintem a felni legalább legyen 7" széles!

köszi az infokat! Akkora gumi elfér rendesen rajta?

7" szélesre gondoltam!

Nem nagy a 17" erre az autóra? :D

Nem tudom milyet kellene feltenni...vagyon hezitálok 16 17 között!

Link to comment
Megosztás:

köszi az infokat! Akkora gumi elfér rendesen rajta?

7" szélesre gondoltam!

Nem nagy a 17" erre az autóra? :D

Nem tudom milyet kellene feltenni...vagyon hezitálok 16 17 között!

Elírtam, az ajánlott 7,5" vagy 8" széles ettől függetlenül a 7" még lehet hogy elmegy... Az OPC-n 19-es kerék is lehetséges! Szerintem a 17 jól néz ki és talán van még valami komfortod vele!:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olyan problémám lenne hogy megpróbáltam lecserélni a kerekeket téliről nyárira hármat sikerült de a bal hátsó az nem akart lejönni sehogyse nem tudnátok valamit tanácsolni mit csináljak vele? Már próbáltam csavarlazító spryel rángattam, jobbra balra mentem vele a kertben kicsit kicsavarat csavarokkal és már a nagy hosszú 1 méter hosszú balta tompa élével is nekiestem de nem sikerült.

Remélem tudtok választ adni a problémámra!

Köszönöm

Davidson231

Link to comment
Megosztás:

Olyan problémám lenne hogy megpróbáltam lecserélni a kerekeket téliről nyárira hármat sikerült de a bal hátsó az nem akart lejönni sehogyse nem tudnátok valamit tanácsolni mit csináljak vele? Már próbáltam csavarlazító spryel rángattam, jobbra balra mentem vele a kertben kicsit kicsavarat csavarokkal és már a nagy hosszú 1 méter hosszú balta tompa élével is nekiestem de nem sikerült.

A kerek melle leulve, valtott labbal rugdosni, ahogy belefer (persze az emelorol ne essen le :) ). Masik modszer: teljesen kivett csavarokkal, eppen hogy gurulva, hirtelen fek. Es hogy legkozelebb ne kelljen ismetelni: be kell zsirozni a kozepso furatot felrakas elott...

Link to comment
Megosztás:

A kerek melle leulve, valtott labbal rugdosni, ahogy belefer (persze az emelorol ne essen le :) ). Masik modszer: teljesen kivett csavarokkal, eppen hogy gurulva, hirtelen fek. Es hogy legkozelebb ne kelljen ismetelni: be kell zsirozni a kozepso furatot felrakas elott...

Még jó hogy nem az autópálya szélén szakadó esőben...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olyan problémám lenne hogy megpróbáltam lecserélni a kerekeket téliről nyárira hármat sikerült de a bal hátsó az nem akart lejönni sehogyse nem tudnátok valamit tanácsolni mit csináljak vele? Már próbáltam csavarlazító spryel rángattam, jobbra balra mentem vele a kertben kicsit kicsavarat csavarokkal és már a nagy hosszú 1 méter hosszú balta tompa élével is nekiestem de nem sikerült.

Remélem tudtok választ adni a problémámra!

Köszönöm

Davidson231

Én fakalapáccsal vertem le, kézzel forgattam a kereket, közben meg erősen-határozottam ütögettem a belső peremet, körben... A fakalapács azért jó, mert nem sérti fel a bevonatot, nem deformálja a fémet, viszont elég erőt lehet vele kifejteni... Rugdosni én nem nagyon merem ezzel a gyári emelővel, persze lehet, hogy csak én vagyok félős, de egyik távoli rokonomnak már esett rá a kezére megemelt autó és 2 ujja bánta.... :unsure:

Link to comment
Megosztás:

úgy tűnik megoldódik a kérdés, a rossz idő miatt nem volt sürgős

ha sikerül, akkor hétfőn megyek egy gumishoz

Ott kezdődött, hogy vettem ilyen felnit, mert tetszett, nem is volt túl drága:

http://alukerek.medi...lni/5x110/16%5C

Bár itt is sokan segítettetek, ennek ellenére kicsit bizonytalan voltam, hogy jót vettem-e, mivel nem gyári méret.

Akitől vettem egyébként megesküdött, hogy jó lesz, az 5x112-ről pont ő beszélt le, pedig az drágább felni lett volna.

Gondoltam megkérdezem a gumist, akihez elég régóta járok (bár tuti nem ismer meg az évente kétszeri találkozás után), hogy az 5x109 felni mennyire felrakható, ha kell hozzá mozgókúpos csavar, akkor tud e szerezni, szerettem volna eloszlatni a kétségeimet, ha kell csavar akkor még bőven be tudnám szerezni tavaszig, meg ilyen ostoba gondolatok foglalkoztattak. Gondoltam még, hogy én vagyok az ügyfél, akit a pénzéért kiszolgálnak, ezt jeleztem is, hogy természetesen nem kívánom ingyen. Tegnap arra mentem, előadtam a dolgot, és az idősebb szaki mondta, hogy hozzak el egy felnit, rápróbáljuk (10 perc), és ennyi az egész, tisztán fogunk látni, mert az 5x109 (5x108-110) jelölés számukra is értelmezhetetlen.

Ma a arra mentem, mondta az öreg a fiatalabbnak, hogy nézze meg. Az benézett a csomiba, majd olyasmiket mondott, hogy ezt így nem tudni, és nem foglalkoznak ilyesmivel, nekik van egy katalógusuk, ha abból rendel valaki,az tuti jó, ez a cucc biztos valami kínai szar. Egyébként meg ide ne is hozzam, nem szerelik fel, nem vállalják a felelősséget, meg mi van ha valahol elhagyom, vigyem ahová akarom, és tavasszal felszereltetni se hozzam vissza, akkor sem fogják feltenni. Tegyem hozzá, hogy tegnap sem és ma sem volt náluk senki, holt szezon van, ücsörögtek, dumálgattak.

Így jártam....

Az tuti, hogy másik gumishoz fogok járni, ez nem kérdés.

Link to comment
Megosztás:

felnimatrica készítés ügyében kit érdemes keresni?

lehetőség szerint egyedi matricát szeretnék, de az egyik legnagyobb cég egy hete nem válaszolt a levelemre, talán mást kell majd keresnem, de a neten alig találtam ilyesmivel foglalkozó céget.

Szia!

Meg lehet tudni milyen matricát szeretnél?

Link to comment
Megosztás:

ide másoltam az e-mailt, amit a cégnek küldtem, így egyszerűbb.

a képet nem tudtam ide becsatolni.

Egyébként miért kérdezted?

56 mm átmérőjű, matt fekete alapon, matt szerű ezüst betűkkel „GTC” felirattal, olyan betűtípussal és formátumban, mint a csatolt 1. számú képen látható. Segítségképpen csatoltam még, a 2. és 3. számú képeket.

A színek közül a matt fekete eléggé adott szín, míg az általam matt ezüst színnek nevezett meghatározásához, csatoltam a felniről készült képet. A felni szélei felé haladó minta színét szeretném a felirathoz, melyre talán a „polírozott” a találó kifejezés. A kép kicsit csalóka lehet, a minta nem fehér.

Ha van rá lehetőség, akkor a matricát vastagabb anyagból szeretném, bár munkatársuk tájékoztatása szerint erre a műgyantás matrica lenne a megfelelő, de abból sajnos nincs önöknek matt fekete és a matt ezüst sem megoldható.

Szia!

Meg lehet tudni milyen matricát szeretnél?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.