Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Srácok, a 195/65 R15-os téligumit mennyire kell fújni?

2.0/2.0 (3 személyig)

2.5/2.5 (ECO)

2.1/2.5 (full terhelés)

A használati utasítás szerint ezek közül választhatok,

Elküldve
Srácok, a 195/65 R15-os téligumit mennyire kell fújni?

2.0/2.0 (3 személyig)

2.5/2.5 (ECO)

2.1/2.5 (full terhelés)

A használati utasítás szerint ezek közül választhatok,

Szerintem ilyen 2,1-2,2. de lehet tévedek igaz bele kell szamolni azt is hogy mikor fújod mert -10 fogban kisebb lesz a nyomas és ha melegszik az idő 3-4 fokban mar nagyobb.

  • 2 months later...
Elküldve

Sziasztok!

Lassan itt a jó idő, és a nyári gumijaim ( 205/55 R16 Bridgestone Turanza) még nincsenek felnin. Értelemszerűen

16"-os könnyűfém felnit szeretnék, lehetőleg gyárit. Ha használt, az se baj. Tudnátok esetleg segíteni? H Astrára

kellene, 4x100-as osztókörrel.

Elküldve
ez szerencsére ennyire ökölszabálynak nem mondható, jó lenne gyakorlati tapasztalatot hallani a konkrét típusról... a barum bravurisra több helyről hallottam hogy nem az igazi, ezért el is kerültem, viszont a barum polaris2-t ajánlották többfelé, és tényleg teljesen bevált - és az se a drága kategória, 12e/db...

Barum Bravuris-t használtam nyáriként. Az én hisztim, hogy a kötött forgásirányú esőmintás gumi jobb,mert vizes úton jobb. Szárazon szinte mindegy mivel mész. Nekem bejött, jó volt.

Októberi az autóm, nem nagyon van még tapasztalatom a gyári bridgestone-al. Ha nem tetszik Bravurist veszek megint.

H-s vagy V-s gumi:

A V osztálynak nyilván nagyobb a tartaléka. A gumis szerint egy nagy nyomatékú diesel autóra inkább V-t, mert nem csak a fékezés teszi tönkre, hanem a padlógázas indulás is. A V-s gumiknak erősebb kicsit az oldalfala, nehezebben lesz szálszakadásos az abroncs. Persze ez lehet vakítás is mint a nitrogénes gumifújás.

Elküldve

Hello!

Szeretném az Astra H -rol az acélfelnit alufelnire cserélni!

Mostani acélfelni 6.5x15 - 4x100 osztókörrel és ET 35

kinéztem egyfajta alufelnit ami szintén 6.5x15 - 4x100 de ET 37 !!!

Ez menyiben vagy mit befolyásol? esetleg milyen változás lessz ha az ET értéke nagyobb vagy egyeltalán lehet-e nagyobbat rá tenni??

thx :)

Elküldve
Hello!

Szeretném az Astra H -rol az acélfelnit alufelnire cserélni!

Mostani acélfelni 6.5x15 - 4x100 osztókörrel és ET 35

kinéztem egyfajta alufelnit ami szintén 6.5x15 - 4x100 de ET 37 !!!

Ez menyiben vagy mit befolyásol? esetleg milyen változás lessz ha az ET értéke nagyobb vagy egyeltalán lehet-e nagyobbat rá tenni??

thx :)

Hello!

Igazabol annyi lesz hogy a kerék beljebb lesz denekm nem csinált gondot de kell kiemelő pogácsa mert nem olyna szép ha kisebba szám akkor értelem szerüleg kijebb jön a kerék, egyiksem egészséges tulzott mértékben

de a ET35 mellé ET33 ET37 között szeritnem gon nélkül felmegy.

Elküldve

Hali!

Ahogy már irtam Astra H 2005 1.4 az acélfelni 6.5x15 4x100 56.5mm középfuratu, ET35, lenne 1 alufelni ami ugyan ijen csak ET37 és nem tom hogy mennyi a középfurata mert nem találtam rola infot sehol. Szerintetek ha minden passzol tehát 6.5x15 4x100 ET37 akkor a furat is egyezni fog??

És akkor az Astranál lehet akkor az ET 33 és 37 között, nem fog valamit érni a kerék fordulásnál??

thx

Elküldve
Hali!

Ahogy már irtam Astra H 2005 1.4 az acélfelni 6.5x15 4x100 56.5mm középfuratu, ET35, lenne 1 alufelni ami ugyan ijen csak ET37 és nem tom hogy mennyi a középfurata mert nem találtam rola infot sehol. Szerintetek ha minden passzol tehát 6.5x15 4x100 ET37 akkor a furat is egyezni fog??

És akkor az Astranál lehet akkor az ET 33 és 37 között, nem fog valamit érni a kerék fordulásnál??

thx

Ha most 35-ös ET-vel nincs gond,a 37-essel sem lesz.

Központosítót pedig lehet venni,mármint a közepébe müanyag közbetétet.

Elküldve
Barum Bravuris-t használtam nyáriként. Az én hisztim, hogy a kötött forgásirányú esőmintás gumi jobb,mert vizes úton jobb. Szárazon szinte mindegy mivel mész. Nekem bejött, jó volt.

Októberi az autóm, nem nagyon van még tapasztalatom a gyári bridgestone-al. Ha nem tetszik Bravurist veszek megint.

H-s vagy V-s gumi:

A V osztálynak nyilván nagyobb a tartaléka. A gumis szerint egy nagy nyomatékú diesel autóra inkább V-t, mert nem csak a fékezés teszi tönkre, hanem a padlógázas indulás is. A V-s gumiknak erősebb kicsit az oldalfala, nehezebben lesz szálszakadásos az abroncs. Persze ez lehet vakítás is mint a nitrogénes gumifújás.

nitrogénes gumifújás? az meg mire jó? amúgy a vastagabb oldalfalú gumi nehezebb és így nem annyira jó menetdinamikailag...nagyobb a centrifugális erő,stb... amúgy x sebességindexű és x sebességindexű erősített oldalfalú is van...akkor az miért nem nagyobb sebességindexű?

Elküldve
nitrogénes gumifújás? az meg mire jó? amúgy a vastagabb oldalfalú gumi nehezebb és így nem annyira jó menetdinamikailag...nagyobb a centrifugális erő,stb... amúgy x sebességindexű és x sebességindexű erősített oldalfalú is van...akkor az miért nem nagyobb sebességindexű?

mert

a.) széthullik

b.) nagyobb tempónál több a deformációs ciklus, jobban melegszik a gumi.

nitrogén a gumiba:

BELÜLRŐL (ha-ha) óvja a gumit. Ha naptól védett helyen (UV), szennyeződésmentes helyen, nem aszfalton, nem sózott úton, oxigénhiányos környezetben használod, úgy hogy a gumi csereciklusát nem a kopás, hanem az élettartam indikálja. Tehát különösen ajánlott inert gázokkal töltött steril bányákban, glicerines felületű utakon, ahol a futásteljesítmény indokolja a 6 évnél hosszabb használatot. :) Na, ott majd nem károsítja az a 10 l oxigén a gumit belülről.

Elküldve
nitrogén a gumiba:

BELÜLRŐL (ha-ha) óvja a gumit. Ha naptól védett helyen (UV), szennyeződésmentes helyen, nem aszfalton, nem sózott úton, oxigénhiányos környezetben használod, úgy hogy a gumi csereciklusát nem a kopás, hanem az élettartam indikálja. Tehát különösen ajánlott inert gázokkal töltött steril bányákban, glicerines felületű utakon, ahol a futásteljesítmény indokolja a 6 évnél hosszabb használatot. :D Na, ott majd nem károsítja az a 10 l oxigén a gumit belülről.

Mekkora baromság! :)

Elküldve
Mekkora baromság! :)

Az lehet, de emberek pénzt adnak érte :D Gondolom egy nitrogénes pumpálás után simán +20% teljestménynövekedés és +50% kanyarsebesség növekedés ... :D :D :P

Elküldve
Az lehet, de emberek pénzt adnak érte :D Gondolom egy nitrogénes pumpálás után simán +20% teljestménynövekedés és +50% kanyarsebesség növekedés ... :D :D :P

Aha!Én meg a májkül dzsekszon! :)

Elküldve
Aha!Én meg a májkül dzsekszon! :D

Ha meg nem hiszed, akkor körebpörgőfejberúg Chuck Norris. Úgy vigyázz....

Az ilyen embert beszélték rá annó az ólmozott benzinre (nehezebb, jobban ül tőle az autó :) )

Elküldve
Az ilyen embert beszélték rá annó az ólmozott benzinre (nehezebb, jobban ül tőle az autó :D )

Komoly?Na bazmá!Na megyek és feloldok pár ólom lapot gázolajban! :)

  • 3 weeks later...
Elküldve

Hy!

Most szeretnék venni új alufelniket és szeretném tudni hogy melyek a JO márkák ami mellet érdemes dönteni?

Hogy stabil jo legyen na meg persze szép is :D

Elküldve
A gumit nem azért fújják gázzal,hogy jobban menjen a kocsi,hanem nem hallani az utastérben annyira a gumi hangját az aszfalton.

Csendessebb lessz.

Ha ennek a fizikai-mechanikai magyarázatát is magadod, tiéd a paranemnormális nobel díj. Alapból hülyeség ugyanis :D

Elküldve

Hy!

Most szeretnék venni új alufelniket és szeretném tudni hogy melyek a JO márkák ami mellet érdemes dönteni?

Hogy stabil jo legyen na meg persze szép is :D

Elküldve
Ha ennek a fizikai-mechanikai magyarázatát is magadod, tiéd a paranemnormális nobel díj. Alapból hülyeség ugyanis :D

Azért töltik fel nitrogénnel a gumit /tudomásom szerint/ mivel a nitrogénnek kisebb mértékben változik a nyomása a hőmérséklet változás arányában. Szóval nyomástartóbb mint a levegő. Másik ok az oxidáció. Az oxigén az egyik legreagensebb elem. Lehet, hogy viccesen hangzik de ha ezzel van feltöltve a gumi akkor oxidálja a gumi felületét, míg a nitrogén nem lép reakcióba a gumival. Ezért a két ok miatt használnak a repülőgépgyártásban is nitrogént. Ott is rengeteg gumialkatrész található.

  • Like 1
Elküldve
Azért töltik fel nitrogénnel a gumit /tudomásom szerint/ mivel a nitrogénnek kisebb mértékben változik a nyomása a hőmérséklet változás arányában. Szóval nyomástartóbb mint a levegő. Másik ok az oxidáció. Az oxigén az egyik legreagensebb elem. Lehet, hogy viccesen hangzik de ha ezzel van feltöltve a gumi akkor oxidálja a gumi felületét, míg a nitrogén nem lép reakcióba a gumival. Ezért a két ok miatt használnak a repülőgépgyártásban is nitrogént. Ott is rengeteg gumialkatrész található.

Aha, és kívülről is elzárod a gumit az oxigéntől :D

Meg a napsütéstől.

Meg a kőolajszármazékoktól (pl aszfalt)

Meg a sótól télen.

Meg soha nem mész gödörbe.

Meg vizet sem kap.

És kutya sem pisili le soha.

Szép napot!

Elküldve

Hy!

Most szeretnék venni új alufelniket és szeretném tudni hogy melyek a JO márkák ami mellet érdemes dönteni?

Hogy stabil jo legyen na meg persze szép is :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.