panizzi Elküldve November25, 2007 Megoszt Elküldve November25, 2007 akkor most a 15"-os kerékkel gyárilag szerelt ótó lehet 4x100, valamint 5x110-es osztókörű? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dini Elküldve November25, 2007 Megoszt Elküldve November25, 2007 akkor most a 15"-os kerékkel gyárilag szerelt ótó lehet 4x100, valamint 5x110-es osztókörű? Igen lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
S.D.I. Elküldve December2, 2007 Megoszt Elküldve December2, 2007 Srácok, a 195/65 R15-os téligumit mennyire kell fújni? 2.0/2.0 (3 személyig) 2.5/2.5 (ECO) 2.1/2.5 (full terhelés) A használati utasítás szerint ezek közül választhatok, Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dini Elküldve December2, 2007 Megoszt Elküldve December2, 2007 Srácok, a 195/65 R15-os téligumit mennyire kell fújni? 2.0/2.0 (3 személyig) 2.5/2.5 (ECO) 2.1/2.5 (full terhelés) A használati utasítás szerint ezek közül választhatok, Szerintem ilyen 2,1-2,2. de lehet tévedek igaz bele kell szamolni azt is hogy mikor fújod mert -10 fogban kisebb lesz a nyomas és ha melegszik az idő 3-4 fokban mar nagyobb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Frank Elküldve Február10, 2008 Megoszt Elküldve Február10, 2008 Sziasztok! Lassan itt a jó idő, és a nyári gumijaim ( 205/55 R16 Bridgestone Turanza) még nincsenek felnin. Értelemszerűen 16"-os könnyűfém felnit szeretnék, lehetőleg gyárit. Ha használt, az se baj. Tudnátok esetleg segíteni? H Astrára kellene, 4x100-as osztókörrel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
attis Elküldve Február11, 2008 Megoszt Elküldve Február11, 2008 ez szerencsére ennyire ökölszabálynak nem mondható, jó lenne gyakorlati tapasztalatot hallani a konkrét típusról... a barum bravurisra több helyről hallottam hogy nem az igazi, ezért el is kerültem, viszont a barum polaris2-t ajánlották többfelé, és tényleg teljesen bevált - és az se a drága kategória, 12e/db... Barum Bravuris-t használtam nyáriként. Az én hisztim, hogy a kötött forgásirányú esőmintás gumi jobb,mert vizes úton jobb. Szárazon szinte mindegy mivel mész. Nekem bejött, jó volt. Októberi az autóm, nem nagyon van még tapasztalatom a gyári bridgestone-al. Ha nem tetszik Bravurist veszek megint. H-s vagy V-s gumi: A V osztálynak nyilván nagyobb a tartaléka. A gumis szerint egy nagy nyomatékú diesel autóra inkább V-t, mert nem csak a fékezés teszi tönkre, hanem a padlógázas indulás is. A V-s gumiknak erősebb kicsit az oldalfala, nehezebben lesz szálszakadásos az abroncs. Persze ez lehet vakítás is mint a nitrogénes gumifújás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robee Elküldve Február11, 2008 Megoszt Elküldve Február11, 2008 Hello! Szeretném az Astra H -rol az acélfelnit alufelnire cserélni! Mostani acélfelni 6.5x15 - 4x100 osztókörrel és ET 35 kinéztem egyfajta alufelnit ami szintén 6.5x15 - 4x100 de ET 37 !!! Ez menyiben vagy mit befolyásol? esetleg milyen változás lessz ha az ET értéke nagyobb vagy egyeltalán lehet-e nagyobbat rá tenni?? thx :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dini Elküldve Február11, 2008 Megoszt Elküldve Február11, 2008 Hello! Szeretném az Astra H -rol az acélfelnit alufelnire cserélni! Mostani acélfelni 6.5x15 - 4x100 osztókörrel és ET 35 kinéztem egyfajta alufelnit ami szintén 6.5x15 - 4x100 de ET 37 !!! Ez menyiben vagy mit befolyásol? esetleg milyen változás lessz ha az ET értéke nagyobb vagy egyeltalán lehet-e nagyobbat rá tenni?? thx :) Hello! Igazabol annyi lesz hogy a kerék beljebb lesz denekm nem csinált gondot de kell kiemelő pogácsa mert nem olyna szép ha kisebba szám akkor értelem szerüleg kijebb jön a kerék, egyiksem egészséges tulzott mértékben de a ET35 mellé ET33 ET37 között szeritnem gon nélkül felmegy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robee Elküldve Február14, 2008 Megoszt Elküldve Február14, 2008 Hali! Ahogy már irtam Astra H 2005 1.4 az acélfelni 6.5x15 4x100 56.5mm középfuratu, ET35, lenne 1 alufelni ami ugyan ijen csak ET37 és nem tom hogy mennyi a középfurata mert nem találtam rola infot sehol. Szerintetek ha minden passzol tehát 6.5x15 4x100 ET37 akkor a furat is egyezni fog?? És akkor az Astranál lehet akkor az ET 33 és 37 között, nem fog valamit érni a kerék fordulásnál?? thx Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február14, 2008 Megoszt Elküldve Február14, 2008 Hali! Ahogy már irtam Astra H 2005 1.4 az acélfelni 6.5x15 4x100 56.5mm középfuratu, ET35, lenne 1 alufelni ami ugyan ijen csak ET37 és nem tom hogy mennyi a középfurata mert nem találtam rola infot sehol. Szerintetek ha minden passzol tehát 6.5x15 4x100 ET37 akkor a furat is egyezni fog?? És akkor az Astranál lehet akkor az ET 33 és 37 között, nem fog valamit érni a kerék fordulásnál?? thx Ha most 35-ös ET-vel nincs gond,a 37-essel sem lesz. Központosítót pedig lehet venni,mármint a közepébe müanyag közbetétet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
akzo Elküldve Február17, 2008 Megoszt Elküldve Február17, 2008 Barum Bravuris-t használtam nyáriként. Az én hisztim, hogy a kötött forgásirányú esőmintás gumi jobb,mert vizes úton jobb. Szárazon szinte mindegy mivel mész. Nekem bejött, jó volt. Októberi az autóm, nem nagyon van még tapasztalatom a gyári bridgestone-al. Ha nem tetszik Bravurist veszek megint. H-s vagy V-s gumi: A V osztálynak nyilván nagyobb a tartaléka. A gumis szerint egy nagy nyomatékú diesel autóra inkább V-t, mert nem csak a fékezés teszi tönkre, hanem a padlógázas indulás is. A V-s gumiknak erősebb kicsit az oldalfala, nehezebben lesz szálszakadásos az abroncs. Persze ez lehet vakítás is mint a nitrogénes gumifújás. nitrogénes gumifújás? az meg mire jó? amúgy a vastagabb oldalfalú gumi nehezebb és így nem annyira jó menetdinamikailag...nagyobb a centrifugális erő,stb... amúgy x sebességindexű és x sebességindexű erősített oldalfalú is van...akkor az miért nem nagyobb sebességindexű? Link to comment Megosztás: More sharing options...
attis Elküldve Február17, 2008 Megoszt Elküldve Február17, 2008 nitrogénes gumifújás? az meg mire jó? amúgy a vastagabb oldalfalú gumi nehezebb és így nem annyira jó menetdinamikailag...nagyobb a centrifugális erő,stb... amúgy x sebességindexű és x sebességindexű erősített oldalfalú is van...akkor az miért nem nagyobb sebességindexű? mert a.) széthullik b.) nagyobb tempónál több a deformációs ciklus, jobban melegszik a gumi. nitrogén a gumiba: BELÜLRŐL (ha-ha) óvja a gumit. Ha naptól védett helyen (UV), szennyeződésmentes helyen, nem aszfalton, nem sózott úton, oxigénhiányos környezetben használod, úgy hogy a gumi csereciklusát nem a kopás, hanem az élettartam indikálja. Tehát különösen ajánlott inert gázokkal töltött steril bányákban, glicerines felületű utakon, ahol a futásteljesítmény indokolja a 6 évnél hosszabb használatot. :) Na, ott majd nem károsítja az a 10 l oxigén a gumit belülről. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február17, 2008 Megoszt Elküldve Február17, 2008 nitrogén a gumiba: BELÜLRŐL (ha-ha) óvja a gumit. Ha naptól védett helyen (UV), szennyeződésmentes helyen, nem aszfalton, nem sózott úton, oxigénhiányos környezetben használod, úgy hogy a gumi csereciklusát nem a kopás, hanem az élettartam indikálja. Tehát különösen ajánlott inert gázokkal töltött steril bányákban, glicerines felületű utakon, ahol a futásteljesítmény indokolja a 6 évnél hosszabb használatot. :D Na, ott majd nem károsítja az a 10 l oxigén a gumit belülről. Mekkora baromság! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
akzo Elküldve Február17, 2008 Megoszt Elküldve Február17, 2008 Mekkora baromság! :) jó kérdés,hogy miért nem használnak héliumot...annak még lenne is értelme gumiba fújni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
attis Elküldve Február18, 2008 Megoszt Elküldve Február18, 2008 Mekkora baromság! :) Az lehet, de emberek pénzt adnak érte :D Gondolom egy nitrogénes pumpálás után simán +20% teljestménynövekedés és +50% kanyarsebesség növekedés ... :D :D :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február18, 2008 Megoszt Elküldve Február18, 2008 Az lehet, de emberek pénzt adnak érte :D Gondolom egy nitrogénes pumpálás után simán +20% teljestménynövekedés és +50% kanyarsebesség növekedés ... :D :D :P Aha!Én meg a májkül dzsekszon! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
attis Elküldve Február20, 2008 Megoszt Elküldve Február20, 2008 Aha!Én meg a májkül dzsekszon! :D Ha meg nem hiszed, akkor körebpörgőfejberúg Chuck Norris. Úgy vigyázz.... Az ilyen embert beszélték rá annó az ólmozott benzinre (nehezebb, jobban ül tőle az autó :) ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február23, 2008 Megoszt Elküldve Február23, 2008 Az ilyen embert beszélték rá annó az ólmozott benzinre (nehezebb, jobban ül tőle az autó :D ) Komoly?Na bazmá!Na megyek és feloldok pár ólom lapot gázolajban! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
szasza27 Elküldve Március14, 2008 Megoszt Elküldve Március14, 2008 A gumit nem azért fújják gázzal,hogy jobban menjen a kocsi,hanem nem hallani az utastérben annyira a gumi hangját az aszfalton. Csendessebb lessz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robee Elküldve Március16, 2008 Megoszt Elküldve Március16, 2008 Hy! Most szeretnék venni új alufelniket és szeretném tudni hogy melyek a JO márkák ami mellet érdemes dönteni? Hogy stabil jo legyen na meg persze szép is :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
attis Elküldve Március16, 2008 Megoszt Elküldve Március16, 2008 A gumit nem azért fújják gázzal,hogy jobban menjen a kocsi,hanem nem hallani az utastérben annyira a gumi hangját az aszfalton. Csendessebb lessz. Ha ennek a fizikai-mechanikai magyarázatát is magadod, tiéd a paranemnormális nobel díj. Alapból hülyeség ugyanis :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robee Elküldve Március16, 2008 Megoszt Elküldve Március16, 2008 Hy! Most szeretnék venni új alufelniket és szeretném tudni hogy melyek a JO márkák ami mellet érdemes dönteni? Hogy stabil jo legyen na meg persze szép is :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Március17, 2008 Megoszt Elküldve Március17, 2008 Ha ennek a fizikai-mechanikai magyarázatát is magadod, tiéd a paranemnormális nobel díj. Alapból hülyeség ugyanis :D Azért töltik fel nitrogénnel a gumit /tudomásom szerint/ mivel a nitrogénnek kisebb mértékben változik a nyomása a hőmérséklet változás arányában. Szóval nyomástartóbb mint a levegő. Másik ok az oxidáció. Az oxigén az egyik legreagensebb elem. Lehet, hogy viccesen hangzik de ha ezzel van feltöltve a gumi akkor oxidálja a gumi felületét, míg a nitrogén nem lép reakcióba a gumival. Ezért a két ok miatt használnak a repülőgépgyártásban is nitrogént. Ott is rengeteg gumialkatrész található. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
attis Elküldve Március17, 2008 Megoszt Elküldve Március17, 2008 Azért töltik fel nitrogénnel a gumit /tudomásom szerint/ mivel a nitrogénnek kisebb mértékben változik a nyomása a hőmérséklet változás arányában. Szóval nyomástartóbb mint a levegő. Másik ok az oxidáció. Az oxigén az egyik legreagensebb elem. Lehet, hogy viccesen hangzik de ha ezzel van feltöltve a gumi akkor oxidálja a gumi felületét, míg a nitrogén nem lép reakcióba a gumival. Ezért a két ok miatt használnak a repülőgépgyártásban is nitrogént. Ott is rengeteg gumialkatrész található. Aha, és kívülről is elzárod a gumit az oxigéntől :D Meg a napsütéstől. Meg a kőolajszármazékoktól (pl aszfalt) Meg a sótól télen. Meg soha nem mész gödörbe. Meg vizet sem kap. És kutya sem pisili le soha. Szép napot! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robee Elküldve Március17, 2008 Megoszt Elküldve Március17, 2008 Hy! Most szeretnék venni új alufelniket és szeretném tudni hogy melyek a JO márkák ami mellet érdemes dönteni? Hogy stabil jo legyen na meg persze szép is :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts