Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Srácok, a 195/65 R15-os téligumit mennyire kell fújni?

2.0/2.0 (3 személyig)

2.5/2.5 (ECO)

2.1/2.5 (full terhelés)

A használati utasítás szerint ezek közül választhatok,

Szerintem ilyen 2,1-2,2. de lehet tévedek igaz bele kell szamolni azt is hogy mikor fújod mert -10 fogban kisebb lesz a nyomas és ha melegszik az idő 3-4 fokban mar nagyobb.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok!

Lassan itt a jó idő, és a nyári gumijaim ( 205/55 R16 Bridgestone Turanza) még nincsenek felnin. Értelemszerűen

16"-os könnyűfém felnit szeretnék, lehetőleg gyárit. Ha használt, az se baj. Tudnátok esetleg segíteni? H Astrára

kellene, 4x100-as osztókörrel.

Link to comment
Megosztás:

ez szerencsére ennyire ökölszabálynak nem mondható, jó lenne gyakorlati tapasztalatot hallani a konkrét típusról... a barum bravurisra több helyről hallottam hogy nem az igazi, ezért el is kerültem, viszont a barum polaris2-t ajánlották többfelé, és tényleg teljesen bevált - és az se a drága kategória, 12e/db...

Barum Bravuris-t használtam nyáriként. Az én hisztim, hogy a kötött forgásirányú esőmintás gumi jobb,mert vizes úton jobb. Szárazon szinte mindegy mivel mész. Nekem bejött, jó volt.

Októberi az autóm, nem nagyon van még tapasztalatom a gyári bridgestone-al. Ha nem tetszik Bravurist veszek megint.

H-s vagy V-s gumi:

A V osztálynak nyilván nagyobb a tartaléka. A gumis szerint egy nagy nyomatékú diesel autóra inkább V-t, mert nem csak a fékezés teszi tönkre, hanem a padlógázas indulás is. A V-s gumiknak erősebb kicsit az oldalfala, nehezebben lesz szálszakadásos az abroncs. Persze ez lehet vakítás is mint a nitrogénes gumifújás.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Szeretném az Astra H -rol az acélfelnit alufelnire cserélni!

Mostani acélfelni 6.5x15 - 4x100 osztókörrel és ET 35

kinéztem egyfajta alufelnit ami szintén 6.5x15 - 4x100 de ET 37 !!!

Ez menyiben vagy mit befolyásol? esetleg milyen változás lessz ha az ET értéke nagyobb vagy egyeltalán lehet-e nagyobbat rá tenni??

thx :)

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Szeretném az Astra H -rol az acélfelnit alufelnire cserélni!

Mostani acélfelni 6.5x15 - 4x100 osztókörrel és ET 35

kinéztem egyfajta alufelnit ami szintén 6.5x15 - 4x100 de ET 37 !!!

Ez menyiben vagy mit befolyásol? esetleg milyen változás lessz ha az ET értéke nagyobb vagy egyeltalán lehet-e nagyobbat rá tenni??

thx :)

Hello!

Igazabol annyi lesz hogy a kerék beljebb lesz denekm nem csinált gondot de kell kiemelő pogácsa mert nem olyna szép ha kisebba szám akkor értelem szerüleg kijebb jön a kerék, egyiksem egészséges tulzott mértékben

de a ET35 mellé ET33 ET37 között szeritnem gon nélkül felmegy.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ahogy már irtam Astra H 2005 1.4 az acélfelni 6.5x15 4x100 56.5mm középfuratu, ET35, lenne 1 alufelni ami ugyan ijen csak ET37 és nem tom hogy mennyi a középfurata mert nem találtam rola infot sehol. Szerintetek ha minden passzol tehát 6.5x15 4x100 ET37 akkor a furat is egyezni fog??

És akkor az Astranál lehet akkor az ET 33 és 37 között, nem fog valamit érni a kerék fordulásnál??

thx

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ahogy már irtam Astra H 2005 1.4 az acélfelni 6.5x15 4x100 56.5mm középfuratu, ET35, lenne 1 alufelni ami ugyan ijen csak ET37 és nem tom hogy mennyi a középfurata mert nem találtam rola infot sehol. Szerintetek ha minden passzol tehát 6.5x15 4x100 ET37 akkor a furat is egyezni fog??

És akkor az Astranál lehet akkor az ET 33 és 37 között, nem fog valamit érni a kerék fordulásnál??

thx

Ha most 35-ös ET-vel nincs gond,a 37-essel sem lesz.

Központosítót pedig lehet venni,mármint a közepébe müanyag közbetétet.

Link to comment
Megosztás:

Barum Bravuris-t használtam nyáriként. Az én hisztim, hogy a kötött forgásirányú esőmintás gumi jobb,mert vizes úton jobb. Szárazon szinte mindegy mivel mész. Nekem bejött, jó volt.

Októberi az autóm, nem nagyon van még tapasztalatom a gyári bridgestone-al. Ha nem tetszik Bravurist veszek megint.

H-s vagy V-s gumi:

A V osztálynak nyilván nagyobb a tartaléka. A gumis szerint egy nagy nyomatékú diesel autóra inkább V-t, mert nem csak a fékezés teszi tönkre, hanem a padlógázas indulás is. A V-s gumiknak erősebb kicsit az oldalfala, nehezebben lesz szálszakadásos az abroncs. Persze ez lehet vakítás is mint a nitrogénes gumifújás.

nitrogénes gumifújás? az meg mire jó? amúgy a vastagabb oldalfalú gumi nehezebb és így nem annyira jó menetdinamikailag...nagyobb a centrifugális erő,stb... amúgy x sebességindexű és x sebességindexű erősített oldalfalú is van...akkor az miért nem nagyobb sebességindexű?

Link to comment
Megosztás:

nitrogénes gumifújás? az meg mire jó? amúgy a vastagabb oldalfalú gumi nehezebb és így nem annyira jó menetdinamikailag...nagyobb a centrifugális erő,stb... amúgy x sebességindexű és x sebességindexű erősített oldalfalú is van...akkor az miért nem nagyobb sebességindexű?

mert

a.) széthullik

b.) nagyobb tempónál több a deformációs ciklus, jobban melegszik a gumi.

nitrogén a gumiba:

BELÜLRŐL (ha-ha) óvja a gumit. Ha naptól védett helyen (UV), szennyeződésmentes helyen, nem aszfalton, nem sózott úton, oxigénhiányos környezetben használod, úgy hogy a gumi csereciklusát nem a kopás, hanem az élettartam indikálja. Tehát különösen ajánlott inert gázokkal töltött steril bányákban, glicerines felületű utakon, ahol a futásteljesítmény indokolja a 6 évnél hosszabb használatot. :) Na, ott majd nem károsítja az a 10 l oxigén a gumit belülről.

Link to comment
Megosztás:

nitrogén a gumiba:

BELÜLRŐL (ha-ha) óvja a gumit. Ha naptól védett helyen (UV), szennyeződésmentes helyen, nem aszfalton, nem sózott úton, oxigénhiányos környezetben használod, úgy hogy a gumi csereciklusát nem a kopás, hanem az élettartam indikálja. Tehát különösen ajánlott inert gázokkal töltött steril bányákban, glicerines felületű utakon, ahol a futásteljesítmény indokolja a 6 évnél hosszabb használatot. :D Na, ott majd nem károsítja az a 10 l oxigén a gumit belülről.

Mekkora baromság! :)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
A gumit nem azért fújják gázzal,hogy jobban menjen a kocsi,hanem nem hallani az utastérben annyira a gumi hangját az aszfalton.

Csendessebb lessz.

Ha ennek a fizikai-mechanikai magyarázatát is magadod, tiéd a paranemnormális nobel díj. Alapból hülyeség ugyanis :D

Link to comment
Megosztás:

Ha ennek a fizikai-mechanikai magyarázatát is magadod, tiéd a paranemnormális nobel díj. Alapból hülyeség ugyanis :D

Azért töltik fel nitrogénnel a gumit /tudomásom szerint/ mivel a nitrogénnek kisebb mértékben változik a nyomása a hőmérséklet változás arányában. Szóval nyomástartóbb mint a levegő. Másik ok az oxidáció. Az oxigén az egyik legreagensebb elem. Lehet, hogy viccesen hangzik de ha ezzel van feltöltve a gumi akkor oxidálja a gumi felületét, míg a nitrogén nem lép reakcióba a gumival. Ezért a két ok miatt használnak a repülőgépgyártásban is nitrogént. Ott is rengeteg gumialkatrész található.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azért töltik fel nitrogénnel a gumit /tudomásom szerint/ mivel a nitrogénnek kisebb mértékben változik a nyomása a hőmérséklet változás arányában. Szóval nyomástartóbb mint a levegő. Másik ok az oxidáció. Az oxigén az egyik legreagensebb elem. Lehet, hogy viccesen hangzik de ha ezzel van feltöltve a gumi akkor oxidálja a gumi felületét, míg a nitrogén nem lép reakcióba a gumival. Ezért a két ok miatt használnak a repülőgépgyártásban is nitrogént. Ott is rengeteg gumialkatrész található.

Aha, és kívülről is elzárod a gumit az oxigéntől :D

Meg a napsütéstől.

Meg a kőolajszármazékoktól (pl aszfalt)

Meg a sótól télen.

Meg soha nem mész gödörbe.

Meg vizet sem kap.

És kutya sem pisili le soha.

Szép napot!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.