Cserenkov Elküldve Március31, 2016 Megoszt Elküldve Március31, 2016 On 2016. 03. 19. at 20:06, telo írta: In case valakit érdekel, felraktam ma a nyári papperokat és lemértem a téli/nyári kerekeimet súlyra: Téli: 205/55R16 Hankook Winterhawk gumi gyári alufelnin (asszem 7 széles tán, ilyen): 19.2 kg Nyári: 225/45R17 Michelin Primacy 3 szintén gyári alufelnin (ez talán 7.5 széles, ilyen): 19.8 kg Korábban ígértem, de csak ma jutott eszembe: lemértem a 15"-os kereket. Gyári GM lemezfelni + 195/65R15 Michelin Alpin A4 gumi + gyári dísztárcsa + nyomásszenzor = 15,9 kg. Majdnem 4 kilóval könnyebb mint az alu. Nem gondoltam volna, hogy ekkora a különbség... Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Április1, 2016 Megoszt Elküldve Április1, 2016 Fax Cs kollega, nem tudlak idézni normálisan, mindegy... Szóval ez már azért különbség... a 16-os aluhoz képest a 17 még nem annyira durva. Milyen széles a gyári lemezfelni azt nem tudod? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Április1, 2016 Megoszt Elküldve Április1, 2016 13 órája, telo írta: Milyen széles a gyári lemezfelni azt nem tudod? 6,5" Link to comment Megosztás: More sharing options...
jszabi Elküldve Április4, 2016 Megoszt Elküldve Április4, 2016 Sziasztok. Alufelnivel es gumikkal kapcsolatban lennenek kerdeseim. Ki milyen tisztitoszerrel mossa az alufelniket,ami nem marja,nem okoz benne kart? Illetve milyen szerrel szoktatok apolni a gumit,ami szinten nem karos a felnire? Mindig gyonyorkodom azoknak az autoknak a kerekeiben,amelyeken egy szep felnivel a gumi olyan fekete es fenyes,mintha most jott volna ki a szalonbol vagy soha nem erintkezne az uttal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Április5, 2016 Megoszt Elküldve Április5, 2016 19 órája, jszabi írta: Sziasztok. Alufelnivel es gumikkal kapcsolatban lennenek kerdeseim. Ki milyen tisztitoszerrel mossa az alufelniket,ami nem marja,nem okoz benne kart? Illetve milyen szerrel szoktatok apolni a gumit,ami szinten nem karos a felnire? Mindig gyonyorkodom azoknak az autoknak a kerekeiben,amelyeken egy szep felnivel a gumi olyan fekete es fenyes,mintha most jott volna ki a szalonbol vagy soha nem erintkezne az uttal. Kerékátszereléskor szoktam alaposabban, (pl a felnik belső felét is) lemosni a kerekeket. Tavaly egy drágább Sonax felnitisztítót vettem, idén egy olcsóbb áruházi fajtát (Dr. Marcus). Még ez az olcsóbb is teljesen rendben volt, átkefélve szépen lehozta a fékport meg a többi retket. A gumikat ilyennel szoktam lefújni: Ez szilikonmentes, nem lesz tőle nedves csillogó hatású a felület, hanem inkább matt fekete, mint az új gumi. Ezt szoktam év közben is alkalmazni autómosások után a gumi külső oldalfalára. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
jszabi Elküldve Április5, 2016 Megoszt Elküldve Április5, 2016 2 órája, Cserenkov írta: Kerékátszereléskor szoktam alaposabban, (pl a felnik belső felét is) lemosni a kerekeket. Tavaly egy drágább Sonax felnitisztítót vettem, idén egy olcsóbb áruházi fajtát (Dr. Marcus). Még ez az olcsóbb is teljesen rendben volt, átkefélve szépen lehozta a fékport meg a többi retket. A gumikat ilyennel szoktam lefújni: Ez szilikonmentes, nem lesz tőle nedves csillogó hatású a felület, hanem inkább matt fekete, mint az új gumi. Ezt szoktam év közben is alkalmazni autómosások után a gumi külső oldalfalára. Nagyon szépen köszönöm megtisztelő válaszodat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jszabi Elküldve Április6, 2016 Megoszt Elküldve Április6, 2016 Sziasztok, Még egy olyan kérdésem lenne az alufelnivel kapcsolatban,hogy van-e értelme a peremvédős guminak?Tudom,hogy padka,járdaszegély ellen elvileg jó,de egy kátyúval történő komolyabb találkozás esetén megvédi a felnit vagy akkor már igazán nem segít?Esetleg mondjuk egy fekvőrendőrön vagy hasonló kitüremkedésen történő erőteljesebb áthajtás esetén ad védelmet,egyáltalán normál gumival odaérhet a felni egy ilyen akadályhoz? Nagyon szépen köszönöm megtisztelő válaszaitokat laikus kérdésemre. Üdvözlettel:Szabi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Április7, 2016 Megoszt Elküldve Április7, 2016 Sziasztok! Ha valakinek szüksége lenne rá, keressen. http://www.jofogas.hu/heves/Ronal_16__alufelnik_205_55_nyarigumik_47290168.htm?first=1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Április7, 2016 Megoszt Elküldve Április7, 2016 10 órája, jszabi írta: Sziasztok, Még egy olyan kérdésem lenne az alufelnivel kapcsolatban,hogy van-e értelme a peremvédős guminak?Tudom,hogy padka,járdaszegély ellen elvileg jó,de egy kátyúval történő komolyabb találkozás esetén megvédi a felnit vagy akkor már igazán nem segít?Esetleg mondjuk egy fekvőrendőrön vagy hasonló kitüremkedésen történő erőteljesebb áthajtás esetén ad védelmet,egyáltalán normál gumival odaérhet a felni egy ilyen akadályhoz? Nagyon szépen köszönöm megtisztelő válaszaitokat laikus kérdésemre. Üdvözlettel:Szabi A márkásabb gumik nagy része 16-17-es méretben általában peremvédős. Vagy legalábbis nem drágábbak mint a simák. Akkor már érdemesebb védőset venni. Én inkább a szegélyektől féltem a felnimet. Különösen óvatosan parkolok szegély mellé és eddig 4 év alatt még a gumi sem találkozott közvetlenül a szegéllyel. A peremvédő ugyebár a gumi oldalán van, tehát kátyúval szemben szerintem nem nagyon véd. Én már rongyoltam át a 17-es felnikkel 40-50-nel sötétben észre nem vett újonnan telepített fekvőrendőrön, mert megszokásból vezettem. Hála istennek, se a gumiknak, se a fenliknek, se a futóműnek nem lett semmi baja. 54 perce, Astra555 írta: Sziasztok! Ha valakinek szüksége lenne rá, keressen. http://www.jofogas.hu/heves/Ronal_16__alufelnik_205_55_nyarigumik_47290168.htm?first=1 Hogy tetszik a 17-es szett? Mennyire vagy elégedett a rázással és a dübörgéssel? Milyen gumit használsz rajta? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Április8, 2016 Megoszt Elküldve Április8, 2016 On 2016. 04. 07. at 9:31, Cserenkov írta: Hogy tetszik a 17-es szett? Mennyire vagy elégedett a rázással és a dübörgéssel? Milyen gumit használsz rajta? Elöl Hankook Ventus Prime2 van, hátul Firestone Firehawk, mindkettő 225/45. Eddig nem vettem észre nagyobb változást, sem úttartásban, sem fogyasztásban. Hátul olyan hangja van 30-40 Km/h-ig, mint régi Ikarus buszoknak, amikor megy rajtuk az állófűtés a parkolóban. Utána viszont felveszi a tempót és szépen elhallgat. Az első ívekben már jól mutat, de hátul még ezzel a mérettel is nagy a távolság a kerék és a sárvédőív között. Hiába, kombi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Április9, 2016 Megoszt Elküldve Április9, 2016 10 órája, Astra555 írta: Elöl Hankook Ventus Prime2 van, hátul Firestone Firehawk, mindkettő 225/45. Eddig nem vettem észre nagyobb változást, sem úttartásban, sem fogyasztásban. Hátul olyan hangja van 30-40 Km/h-ig, mint régi Ikarus buszoknak, amikor megy rajtuk az állófűtés a parkolóban. Utána viszont felveszi a tempót és szépen elhallgat. Az első ívekben már jól mutat, de hátul még ezzel a mérettel is nagy a távolság a kerék és a sárvédőív között. Hiába, kombi. Üdv a 17-esek táborában! Kicsit nehezebb, kicsit drágább, de a miénk Nekem is 225/45 van és én sem vettem észre fogyasztás növekedést a 16-hoz képest. Nyomvályú picit jobban megvezeti, komfortra picit rázósabb, de sztem teljesen elviselhető. Messze nem annyira kemény mint mondjuk barátnőm ültetett G Astrája elöl 8 hátul 9 széles 18-akkal :). De még a 16-okkal guruló (205/50) volt G Astrámnál is komfortosabb. Nekem hátul nem vészesen nagyobb sztem a magasság mint elöl (lásd fentebb ebben a topikban a képet), még az új hátsó gátlóimmal sem . Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Április9, 2016 Megoszt Elküldve Április9, 2016 12 órája, Astra555 írta: Elöl Hankook Ventus Prime2 van, hátul Firestone Firehawk, mindkettő 225/45. Eddig nem vettem észre nagyobb változást, sem úttartásban, sem fogyasztásban. Hátul olyan hangja van 30-40 Km/h-ig, mint régi Ikarus buszoknak, amikor megy rajtuk az állófűtés a parkolóban. Utána viszont felveszi a tempót és szépen elhallgat. Az első ívekben már jól mutat, de hátul még ezzel a mérettel is nagy a távolság a kerék és a sárvédőív között. Hiába, kombi. Azaz! Az a hang nekem is megvan szintén ilyen 30km/h körül, utána elhallgat. Hát igen, a kombinak elég magasan van a "sejhaja". Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjotr Elküldve Április12, 2016 Megoszt Elküldve Április12, 2016 Vettem két új nyárigumit, ami nem forgásirányos, hanem az van jelölve, hogy melyik a külső fele. A gumis azt mondta, hogy mindegy melyik oldalra szerelem fel őket, viszont arra kell figyelni, hogy azután már csak azon az oldalon szabad használni őket a későbbiekben. Ez tényleg így van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Április12, 2016 Megoszt Elküldve Április12, 2016 37 minutes ago, pjotr said: Vettem két új nyárigumit, ami nem forgásirányos, hanem az van jelölve, hogy melyik a külső fele. A gumis azt mondta, hogy mindegy melyik oldalra szerelem fel őket, viszont arra kell figyelni, hogy azután már csak azon az oldalon szabad használni őket a későbbiekben. Ez tényleg így van? Miert ne lenne igy? A kulso oldal jelolese csak azt mutatja, hogy gondoljak a gumi allasat a kocsihoz kepest, de ezen tul mar szimmetrikus, azaz mindegy, merre forog. Viszont ha mar elkezdett adott iranyban forogni, es ennek megfeleloen deformalodni, akkor nem praktikus megforditani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Április12, 2016 Megoszt Elküldve Április12, 2016 Egy "C" és egy "E" üzemanyag-fogyasztási kategóriába tartozó guminál reális körülmények között mennyire észrevehető az autó fogyasztásában a különbség? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sztaricsnaja Elküldve Április12, 2016 Megoszt Elküldve Április12, 2016 (edited) 11 órája, pjotr írta: Vettem két új nyárigumit, ami nem forgásirányos, hanem az van jelölve, hogy melyik a külső fele. A gumis azt mondta, hogy mindegy melyik oldalra szerelem fel őket, viszont arra kell figyelni, hogy azután már csak azon az oldalon szabad használni őket a későbbiekben. Ez tényleg így van? Így van. Forgásirányt nem szabad váltani. Szálszakadást okozhat. Módosítva Április12, 2016 : Sztaricsnaja 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Április13, 2016 Megoszt Elküldve Április13, 2016 11 hours ago, Cserenkov said: Egy "C" és egy "E" üzemanyag-fogyasztási kategóriába tartozó guminál reális körülmények között mennyire észrevehető az autó fogyasztásában a különbség? Ha 5 liter helyett 4.9 lesz a fogyasztas, az 2% kulonbseg, amit eszre lehet venni, foleg, ha tobb tankolason keresztul mered, viszont "hazilag" eleg nehez hitelt erdemloen alatamasztani, hogy ez csak a gumik miatt van... Az A es G kategoria kozott aka'r 7.5% is lehet a kulonbseg, a D-t nem hasznaljak: http://www.blackcircles.com/general/tyre-labelling/tyre-label Azert ez a homalyos megfogalmazas, mert nem fogyasztast mernek, hanem gordulesi ellenallast, ami nyilvan hat a fogyasztasra, csak a pontos osszefuggest nehez megadni, mert egyeb reszletektol is fugg. 100 kilometeren 1 deci kulonbseg 30 Ft, azaz 50e kilometeren legalabb 15ezret hoz a 2%-kal kisebb fogyasztas. Mindenkeppen erdemes a tobbi szempontnak is megfelelo gumik kozul a kisebb gordulesi ellenallasut valasztani, akar dragabban is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Április13, 2016 Megoszt Elküldve Április13, 2016 1 óra, csaba66 írta: Ha 5 liter helyett 4.9 lesz a fogyasztas, az 2% kulonbseg, amit eszre lehet venni, foleg, ha tobb tankolason keresztul mered, viszont "hazilag" eleg nehez hitelt erdemloen alatamasztani, hogy ez csak a gumik miatt van... Az A es G kategoria kozott aka'r 7.5% is lehet a kulonbseg, a D-t nem hasznaljak: http://www.blackcircles.com/general/tyre-labelling/tyre-label Azert ez a homalyos megfogalmazas, mert nem fogyasztast mernek, hanem gordulesi ellenallast, ami nyilvan hat a fogyasztasra, csak a pontos osszefuggest nehez megadni, mert egyeb reszletektol is fugg. 100 kilometeren 1 deci kulonbseg 30 Ft, azaz 50e kilometeren legalabb 15ezret hoz a 2%-kal kisebb fogyasztas. Mindenkeppen erdemes a tobbi szempontnak is megfelelo gumik kozul a kisebb gordulesi ellenallasut valasztani, akar dragabban is. Tudom, hogy nincs D. Az E a C-hez képest egy kategóriával rosszabb. A-s van egyáltalán? Én még nem láttam. B-st láttam, de ott rendszerint az alacsony gördülési ellenállás rovására megy a tapadásnak. B-s gördülésű gumit, csak B-s tapadással láttam. Nyilván ez logikus is, mert a tapadás és a gördülési ellenállás között valamilyen jellegű fordított arányosság lehet. Jelenleg C-s gördülési ellenállású a gumim, de gondolkozom a cserén ha lement a gumisoknál ez a mostani nagy átszerelgetési roham. Ezért már nézegetem a kínálatot. Ami tetszene az csak E-sben van. Illetve van erősített oldalfallal (XL) egy kicsit drágábban ami C-s. Ezért kérdeztem, hogy mennyire érdemes azt venni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Április13, 2016 Megoszt Elküldve Április13, 2016 58 minutes ago, Cserenkov said: Tudom, hogy nincs D. Az E a C-hez képest egy kategóriával rosszabb. A-s van egyáltalán? Én még nem láttam. B-st láttam, de ott rendszerint az alacsony gördülési ellenállás rovására megy a tapadásnak. B-s gördülésű gumit, csak B-s tapadással láttam. Nyilván ez logikus is, mert a tapadás és a gördülési ellenállás között valamilyen jellegű fordított arányosság lehet. Jelenleg C-s gördülési ellenállású a gumim, de gondolkozom a cserén ha lement a gumisoknál ez a mostani nagy átszerelgetési roham. Ezért már nézegetem a kínálatot. Ami tetszene az csak E-sben van. Illetve van erősített oldalfallal (XL) egy kicsit drágábban ami C-s. Ezért kérdeztem, hogy mennyire érdemes azt venni. En sem lattam meg A-st, kell valami teret hagyni a fejlesztesnek Meg adtam egy szezont a jelenlegi gumiknak, aztan valoszinuleg Hankook K425 Kinergy lesz, ha addig nem talalok jobbat. Igen, a tapadasa is B-s, de valahogy csak kibirom majd... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Április13, 2016 Megoszt Elküldve Április13, 2016 10 órája, csaba66 írta: En sem lattam meg A-st, kell valami teret hagyni a fejlesztesnek Meg adtam egy szezont a jelenlegi gumiknak, aztan valoszinuleg Hankook K425 Kinergy lesz, ha addig nem talalok jobbat. Igen, a tapadasa is B-s, de valahogy csak kibirom majd... Es a K125? Egy árban van két minta. Ki érti ezt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Április13, 2016 Megoszt Elküldve Április13, 2016 11 órája, csaba66 írta: En sem lattam meg A-st, kell valami teret hagyni a fejlesztesnek Meg adtam egy szezont a jelenlegi gumiknak, aztan valoszinuleg Hankook K425 Kinergy lesz, ha addig nem talalok jobbat. Igen, a tapadasa is B-s, de valahogy csak kibirom majd... Ez a K425 úgy látom nem is létezik abban a méretben, ami nekem kell. A mostani gumim is C-A-s. A következő egyik jelölt a Continental SportContac5 225/45R17 91Y, ami szintén C-A-s. Olvastam róla véleményeket itthoni és külföldi fórumokon. Elég vegyes, nem mind kivétel nélkül pozitív. főleg a relatív gyors kopásra panaszkodnak. Bár teszteken szinten mindig benne van a top3-ban. A másik esélyes a mostani gumim utóda: Goodyear Eagle F1 Asymmetic 3 225/45 R17 91Y. Ennek jobban is tetszik a mintázata, az ára kb ugyan ott van mint a Contié. Ez egy új 2016-os gumi. Még nincs olyan sok vélemény, teszt róla, de ami van az mind dicséri. A típuselődjével is teljesen meg voltam elégedve. Csak már 3-4mm a profil és látszanak rajta az öregedés jelei. Pályán 130-cal esőben, felhőszakadásban már nem forszíroznám, inkább visszalassítok 110-120-ra. Egyetlen hátránya, hogy ez E-A-s. Bár létezik ebből erősített 94Y XL változat is, ami C-A-t kapott, de úgy már drágább, mint a Conti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Április13, 2016 Megoszt Elküldve Április13, 2016 (edited) .-.-.-.-.-. Módosítva Április13, 2016 : Cserenkov Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Április13, 2016 Megoszt Elküldve Április13, 2016 (edited) 11 órája, csaba66 írta: En sem lattam meg A-st, kell valami teret hagyni a fejlesztesnek Meg adtam egy szezont a jelenlegi gumiknak, aztan valoszinuleg Hankook K425 Kinergy lesz, ha addig nem talalok jobbat. Igen, a tapadasa is B-s, de valahogy csak kibirom majd... Ez a K425 úgy látom nem is létezik abban a méretben, ami nekem kell. A mostani gumim is C-A-s. A következő egyik jelölt a Continental SportContac5 225/45R17 91Y, ami szintén C-A-s. Olvastam róla véleményeket itthoni és külföldi fórumokon. Elég vegyes, nem mind kivétel nélkül pozitív. főleg a relatív gyors kopásra panaszkodnak. Bár teszteken szinten mindig benne van a top3-ban. A másik esélyes a mostani gumim utóda: Goodyear Eagle F1 Asymmetic 3 225/45 R17 91Y. Ennek jobban is tetszik a mintázata, az ára kb ugyan ott van mint a Contié. Ez egy új 2016-os gumi. Még nincs olyan sok vélemény, teszt róla, de ami van az mind dicséri. A típuselődjével is teljesen meg voltam elégedve. Csak már 3-4mm a profil és látszanak rajta az öregedés jelei. Pályán 130-cal esőben, felhőszakadásban már nem forszíroznám, inkább visszalassítok 110-120-ra. Egyetlen hátránya, hogy ez E-A-s. Bár létezik ebből erősített 94Y XL változat is, ami C-A-t kapott, de úgy már drágább, mint a Conti. Létezik A-A! Mondjuk a darab ára is "szép", vagy inkább csúnya: http://automax.hu/goodyear-efficientgrip-performance/225-55-R17 Módosítva Április13, 2016 : Cserenkov Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Április13, 2016 Megoszt Elküldve Április13, 2016 50 minutes ago, kisp113 said: Es a K125? Egy árban van két minta. Ki érti ezt? Miert kene kulonbseg legyen? Mas minta, mas keverek, de ez koltsegben nem okvetlenul jelent kulonbseget. Persze az ar nem okvetlenul a koltsegekkel aranyos, de itt meg hasznalati ertekben sem igazan lehet kulonbseget tenni, mert az egyik ebben jobb, a masik abban... Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Április14, 2016 Megoszt Elküldve Április14, 2016 10 hours ago, Cserenkov said: Ez a K425 úgy látom nem is létezik abban a méretben, ami nekem kell. A mostani gumim is C-A-s. A következő egyik jelölt a Continental SportContac5 225/45R17 91Y, ami szintén C-A-s. Olvastam róla véleményeket itthoni és külföldi fórumokon. Elég vegyes, nem mind kivétel nélkül pozitív. főleg a relatív gyors kopásra panaszkodnak. Bár teszteken szinten mindig benne van a top3-ban. A másik esélyes a mostani gumim utóda: Goodyear Eagle F1 Asymmetic 3 225/45 R17 91Y. Ennek jobban is tetszik a mintázata, az ára kb ugyan ott van mint a Contié. Ez egy új 2016-os gumi. Még nincs olyan sok vélemény, teszt róla, de ami van az mind dicséri. A típuselődjével is teljesen meg voltam elégedve. Csak már 3-4mm a profil és látszanak rajta az öregedés jelei. Pályán 130-cal esőben, felhőszakadásban már nem forszíroznám, inkább visszalassítok 110-120-ra. Egyetlen hátránya, hogy ez E-A-s. Bár létezik ebből erősített 94Y XL változat is, ami C-A-t kapott, de úgy már drágább, mint a Conti. Létezik A-A! Mondjuk a darab ára is "szép", vagy inkább csúnya: http://automax.hu/goodyear-efficientgrip-performance/225-55-R17 Ne azt a meretet nezd, neked 225/45 kell A rohej, hogy az mar csak C/A, es lenyegesen olcsobb is... Persze a gordulesi ellenallas fugghet a magassagtol, illetve az EfficientGrip Performance tobb alfajbol all, van sima, XL, FP es ki tudja meg mi... Ez mar kb. az a szintu nephulyites, mint az olajoknal, mert nem igaz, hogy egy utcai autohoz ennyi varians kell, plane, hogy nem minden elindulas elott valaszt az ember, hogy eppen melyik gumit rakja fel Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts