Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

35 perce, quad405 írta:

Feltételezve, hogy a 112 az sok, akkor dugulás vagy a vízpumpa. Azért az elég nagy pech lenne, hogy megint egy rossz termosztát legyen. Hibakódod akkor gondolom nincs most. Előtte mennyi volt a maximum hőmérséklet amúgy? 112-nél mi történik ha nem csinálsz semmit? Bekapcsol a hűtőventillátor, vagy miért nem megy feljebb? XER-nél 108-nál kapcsol be és 106-nál ki. Volt már róla szó itt, hogy különböző motoroknál mik ezek az értékek. Hosszabb úton, országúton milyen hőmérsékleten stabilizálódik?

Hibakód semmi.Amíg normális volt,addig 106 fölé sosem ment.Inkább 104-nél nyitott.Hibakód semmi nincs most.Bekapcsol a ventillátor és akkor visszamegy 109-re,de nemsokára ismét 112.Hosszabb úton a 110 jellemző most,eddig meg a 102 volt.

Link to comment
Megosztás:

16 perce, quad405 írta:

Ezek szerint a 112 fok teljesen normális még:

 

Igen,az lenne,ha nyár volna 30'C felett.De sajnos a hűtőben lévő érzékelő 24'C-t már és csak a felső mutat 112-őt.Itt a bibi,hogy a hűtőfolyadék nem jut el a hűtési fázisig,nem kering.

Link to comment
Megosztás:

3 perce, Hopelke írta:

Hibakód semmi.Amíg normális volt,addig 106 fölé sosem ment.Inkább 104-nél nyitott.Hibakód semmi nincs most.Bekapcsol a ventillátor és akkor visszamegy 109-re,de nemsokára ismét 112.Hosszabb úton a 110 jellemző most,eddig meg a 102 volt.

Mar csak az a kerdes, melyik a jo allapot :) Persze a ventilatornak normalis kulso homerseklet es terheles mellett nem nagyon kene menni, tehat valoszinuleg az elobbi.

1 perc, Hopelke írta:

Igen,az lenne,ha nyár volna 30'C felett.De sajnos a hűtőben lévő érzékelő 24'C-t már és csak a felső mutat 112-őt.Itt a bibi,hogy a hűtőfolyadék nem jut el a hűtési fázisig,nem kering.

Valamennyire azert kering, mert kulonben nem tudna a ventilator visszahuteni. De a hutofolyadek leengedeset nem tudod meguszni, ugyhogy tedd meg, mosd at a rendszert, es kozben nezd meg a vizpumpat is, aztan  majd kiderul, mi a gond.

Link to comment
Megosztás:

5 perce, csaba66 írta:

Mar csak az a kerdes, melyik a jo allapot :) Persze a ventilatornak normalis kulso homerseklet es terheles mellett nem nagyon kene menni, tehat valoszinuleg az elobbi.

Valamennyire azert kering, mert kulonben nem tudna a ventilator visszahuteni. De a hutofolyadek leengedeset nem tudod meguszni, ugyhogy tedd meg, mosd at a rendszert, es kozben nezd meg a vizpumpat is, aztan  majd kiderul, mi a gond.

Megmondom őszintén,hogy azért is gondolok a szivattyúra,mert nyár közepén,egy jó 150-es tempó alatt lelökte a fűtéscsövet a nyomás és kitermelt 3 liter hűtőfolyadékot,mire észrevettem.Azon variálok,hogy akkor nem volt hűtőfolyadék folyamatosan a rendszerben,rendesen felmelegedett,majd utána (igaz,csak finoman és lassan töltve) pótoltam csapvízzel,ami az autópálya mellett volt.Másnap reggel leengedtem a szükségmegoldást,majd javítva a problémát,fagyálló bele ismét.Itt kaphatott egy hősokkot a műanyag lapátkerék,amitől elforoghat a tengelyén.De ez csak elmélet a részemről.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, istvanvincze90 írta:

[1.7 ctdi, z17dth, generátor]

Sziasztok! 

Generátorommal olyan dolog történik, amire eddig minden autóvillamossági csak a fejét vakarta... Felújítottam a generátort, mert kezdett halni, és azóta ha indítom, akkor csak 11.5-11.8 volt a feszültség, így nyilván le is merülne a gép elég hamar... De amennyiben gázt adok és 3000 fordulatszámot eléri, egyből felugrik 13.5 körülre, és utána marad is. De ezt minden egyes indításnál el kell játszani, mindig kell egy hatalmas gázt adnom... Ez mitől van? Van aki már arra fogta, hogy motorvezérlő... De ahhoz senki nem nyúlt soha, miért lenne benne? Lehet a felújítás hibája ez a fordulatszámfüggés? Vagy ez független? (akkor ott a generátort tesztelték és jó volt javítás után) 

A másik kérdés: a felújítás után egy ideig simán hozta a 14.2 voltot, de manapság már 13.5, lámpával 13.3-13.5 voltot ha elérem, az már jó... félek egy, ködös estétől, amikor fűteni meg ködlmpát is kell használni, akkor tuti lemerül...  Egy felújítás ennyire rövid ideig tart?

 

Van valakinek bármi tapasztalata/hallott-e már hasonlókat?!

Köszi szépen!

István

Emlékeztem egy ilyesfajta megoldásra és kikerestem neked:

   "A probléma abból fakad, hogy egy eldugott, rossz csatlakozási pontnál a teljes megtermelt áram kb. 20%-a elvész. Így már mindjárt érthető, mi az a 3-4 évenkénti diódasor csere, hiszen 3-4 évig maxon járatva dolgozik a generátor, és az észrevétele szerint még kevés is, amit működik.

 
Az elszökő áram pontos helyét gondos mérésekkel meg lehet találni, de ettől a munkától megkíméllek benneteket, íme a megoldás:

A generátorra csatlakozik egy vastag piros vezeték, ami anyával van rögzítve, ezen kapja az autó a generátor által termelt áramot. Ezt a vezetéket kell lecsavarozni a generátorról és a préselt saruját vagy kicserélni+beforrasztani vagy beforrasztani. Kell hozzá egy kb. 500 W-os páka (igen, ötszáz), mert nagyon át kell melegíteni a vastag tápkábelt, hogy befolyjon mindenhova a forraszanyag. A generátort ugyan nem kell kiszedni, de azért el kell távolítani pár elemet a motorérből, hogy hozzá lehessen férni."

 Ezt kellene javítanod és minden oké lesz.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

8 órája, Hopelke írta:

Emlékeztem egy ilyesfajta megoldásra és kikerestem neked:

   "A probléma abból fakad, hogy egy eldugott, rossz csatlakozási pontnál a teljes megtermelt áram kb. 20%-a elvész. Így már mindjárt érthető, mi az a 3-4 évenkénti diódasor csere, hiszen 3-4 évig maxon járatva dolgozik a generátor, és az észrevétele szerint még kevés is, amit működik.

 
Az elszökő áram pontos helyét gondos mérésekkel meg lehet találni, de ettől a munkától megkíméllek benneteket, íme a megoldás:

A generátorra csatlakozik egy vastag piros vezeték, ami anyával van rögzítve, ezen kapja az autó a generátor által termelt áramot. Ezt a vezetéket kell lecsavarozni a generátorról és a préselt saruját vagy kicserélni+beforrasztani vagy beforrasztani. Kell hozzá egy kb. 500 W-os páka (igen, ötszáz), mert nagyon át kell melegíteni a vastag tápkábelt, hogy befolyjon mindenhova a forraszanyag. A generátort ugyan nem kell kiszedni, de azért el kell távolítani pár elemet a motorérből, hogy hozzá lehessen férni."

 Ezt kellene javítanod és minden oké lesz.

Ehhez azert tegyuk hozza, hogy aram nem vesz el, legfeljebb elfolyhatna, de itt meg azt sem teszi, hacsak nem erintkezik valami olyan vezeto is a csatlakozasi ponthoz, aminek nem kene.

Valoszinuleg a csatlakozonal nagy az atmeneti ellenallas, igy tul nagy a feszultsegeses, amivel egyutt kell jarjon egy abnormalis melegedes is, ami viszonylag konnyen ellenorizheto.

Erdemes szetszedni, megpucolni, aztan jol meghuzott csavarral visszatenni; forrasztani raer akkor, ha ez nem segit, vagy valami szemmel lathato gond van. De lehet a feszultsegszabalyzo is a hunyo...

Az a donto, hogy melegszik-e, bar nehez megmondani, mi szamit tulzonak. Ha a muanyagok is olvadnak, az mindenkeppen, egyebkent pedig mondjuk az, ha lenyegesen melegebb a kornyezetenel. Ha pl. 50A az aram, es 1 V esik, akkor az 50W, ami mar igencsak jol fut (kb ennyi egy fenyszoro izzo teljesitmenye!)...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, csaba66 írta:

Ehhez azert tegyuk hozza, hogy aram nem vesz el, legfeljebb elfolyhatna, de itt meg azt sem teszi, hacsak nem erintkezik valami olyan vezeto is a csatlakozasi ponthoz, aminek nem kene.

Valoszinuleg a csatlakozonal nagy az atmeneti ellenallas, igy tul nagy a feszultsegeses, amivel egyutt kell jarjon egy abnormalis melegedes is, ami viszonylag konnyen ellenorizheto.

Erdemes szetszedni, megpucolni, aztan jol meghuzott csavarral visszatenni; forrasztani raer akkor, ha ez nem segit, vagy valami szemmel lathato gond van. De lehet a feszultsegszabalyzo is a hunyo...

Az a donto, hogy melegszik-e, bar nehez megmondani, mi szamit tulzonak. Ha a muanyagok is olvadnak, az mindenkeppen, egyebkent pedig mondjuk az, ha lenyegesen melegebb a kornyezetenel. Ha pl. 50A az aram, es 1 V esik, akkor az 50W, ami mar igencsak jol fut (kb ennyi egy fenyszoro izzo teljesitmenye!)...

Hopelke, Csaba66, köszi mindkettőtöknek!

Tavaly elvileg ezeket is megnézték, mert testelés miatt volt, hogy nem indult, azért is zavaró a tudat, hogy ennyire hamar elmúlik egy ilyen javítás hatása...

A másik témáról hallottatok már? Hogy csak egy gázfröccs után kapcsol be a generátor? Vagy lehet, hogy valami rosszul összerakott fesz.szabályzó miatt van? (bár ha egyszer maga a generátor jó volt amikor tesztelték) 

Link to comment
Megosztás:

12 perce, istvanvincze90 írta:

A másik témáról hallottatok már? Hogy csak egy gázfröccs után kapcsol be a generátor? Vagy lehet, hogy valami rosszul összerakott fesz.szabályzó miatt van? (bár ha egyszer maga a generátor jó volt amikor tesztelték) 

Nem tudom, a feszultsegszabalyzot hogy lehetne rosszul osszerakni... Esetleg a szabadonfuto csuszik, es nem tekeri rendesen a generatort (ez csak otleteles, nem tudom, lehetseges-e ilyen hiba).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, csaba66 írta:

Nem tudom, a feszultsegszabalyzot hogy lehetne rosszul osszerakni... Esetleg a szabadonfuto csuszik, es nem tekeri rendesen a generatort (ez csak otleteles, nem tudom, lehetseges-e ilyen hiba).

Én sem tudom sajnos... Ez az "ECU rossz, azt kell megnézetni" választ még majdnem el is hittem, de ahhoz nem nyúltak hozzá, és generátorcsere után jelent meg a hiba, azért gndoltam.

Szabadonfutó nem rég lett megnézve pár dologgal együtt, mert volt egy kis csörgés és pont műszakira vittem, úgyhogy megnézték. De akkor ez továbbra is ismeretlen hiba és marad a reggelenti hatalmas gázfröccsözés

Link to comment
Megosztás:

1 óra, istvanvincze90 írta:

Én sem tudom sajnos... Ez az "ECU rossz, azt kell megnézetni" választ még majdnem el is hittem, de ahhoz nem nyúltak hozzá, és generátorcsere után jelent meg a hiba, azért gndoltam.

Szabadonfutó nem rég lett megnézve pár dologgal együtt, mert volt egy kis csörgés és pont műszakira vittem, úgyhogy megnézték. De akkor ez továbbra is ismeretlen hiba és marad a reggelenti hatalmas gázfröccsözés

Anno mar linkeltem egyszer, de ugy tunik, sosem eleg :)

https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/j__engine_and_engine_aggregates/engine_electrics/alternator/repair_instructions/test_battery/alternator/

Itt elmeselik, mi a teszteles hivatalos menete. Azt a bizonyos L csatlakozot erdemes megmerned, ha jaro motornal is alacsony marad rajta a feszultseg, es csak a felporgetes utan no meg, akkor az ECU a hibas. Ha nem, akkor marad az, hogy valamiert megsem forog eloszor rendesen a generator, hiaba nezegettek a szabadonfutot.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 10. 27. at 21:46, istvanvincze90 írta:

[1.7 ctdi, z17dth, generátor]

Sziasztok! 

Generátorommal olyan dolog történik, amire eddig minden autóvillamossági csak a fejét vakarta... Felújítottam a generátort, mert kezdett halni, és azóta ha indítom, akkor csak 11.5-11.8 volt a feszültség, így nyilván le is merülne a gép elég hamar... De amennyiben gázt adok és 3000 fordulatszámot eléri, egyből felugrik 13.5 körülre, és utána marad is. De ezt minden egyes indításnál el kell játszani, mindig kell egy hatalmas gázt adnom... Ez mitől van? Van aki már arra fogta, hogy motorvezérlő... De ahhoz senki nem nyúlt soha, miért lenne benne? Lehet a felújítás hibája ez a fordulatszámfüggés? Vagy ez független? (akkor ott a generátort tesztelték és jó volt javítás után) 

A másik kérdés: a felújítás után egy ideig simán hozta a 14.2 voltot, de manapság már 13.5, lámpával 13.3-13.5 voltot ha elérem, az már jó... félek egy, ködös estétől, amikor fűteni meg ködlmpát is kell használni, akkor tuti lemerül...  Egy felújítás ennyire rövid ideig tart?

 

Van valakinek bármi tapasztalata/hallott-e már hasonlókat?!

Köszi szépen!

István

Szia!

Idén volt hasonló problémám a generátorral (motorkód ugyan az). 13.5 V-nál nem volt magasabb töltőfeszültség menet közben, indítás után egy darabig csak 12V környéke.

A hibát a generátor hátuljára szerelt vákuum szivattyú okozta, a szimeringnél áttermelte az olajat a generátorba. Szimering csere és generátor felújítás lett a vége, azóta stabilan 14.1V a töltőfesz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 10. 27. at 22:38, csaba66 írta:

Mar csak az a kerdes, melyik a jo allapot :) Persze a ventilatornak normalis kulso homerseklet es terheles mellett nem nagyon kene menni, tehat valoszinuleg az elobbi.

Valamennyire azert kering, mert kulonben nem tudna a ventilator visszahuteni. De a hutofolyadek leengedeset nem tudod meguszni, ugyhogy tedd meg, mosd at a rendszert, es kozben nezd meg a vizpumpat is, aztan  majd kiderul, mi a gond.

Megtörtént a csere,érezhető javulás nem történt sajnos.Átnéztem minden csövet üzemmeleg állapotban és azt tapasztalom,hogy a hűtő felső 1/3-ad része meleg(Inkább forró),az alsó része pedig max langyos.Az élő adatok alapján,a felső szenzor 110-111'C,az alsó max 59'C,de ezt csak egyszer sikerült összehozni,inkább stabil 38'C.A ventillátor is kapcsolt,tehát az is teljesen jól működik.Úgy tűnt,légtelenedett is a rendszer,tehát ez se lehet gond.Gyanakodjak most már a hűtőre?A rendszer átmosását most nem tudtam kivitelezni, de lehet,hogy nem menekül az autó és meg kell csinálnom.

Módosítva : Hopelke
Link to comment
Megosztás:

23 perce, Hopelke írta:

Megtörtént a csere,érezhető javulás nem történt sajnos.Átnéztem minden csövet üzemmeleg állapotban és azt tapasztalom,hogy a hűtő felső 1/3-ad része meleg(Inkább forró),az alsó része pedig max langyos.Az élő adatok alapján,a felső szenzor 110-111'C,az alsó max 59'C,de ezt csak egyszer sikerült összehozni,inkább stabil 38'C.A ventillátor is kapcsolt,tehát az is teljesen jól működik.Úgy tűnt,légtelenedett is a rendszer,tehát ez se lehet gond.Gyanakodjak most már a hűtőre?A rendszer átmosását most nem tudtam kivitelezni, de lehet,hogy nem menekül az autó és meg kell csinálnom.

Mit csereltel? Vizpumpat? Termosztatot?

A hutonek ilyennek kell lennie, csak nem tudom mennyire, de ami kijon, az mindenkeppen hidegebb kell legyen, mint ami bemegy. 

Az is lehet, hogy a termosztat tul keson nyit, azert tul meleg a teteje. Vagy ha tul lassan tud csak keringeni, (pl. mert dugult a huto), akkor ami atmegy rajta, az tulhul.

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csaba66 írta:

Mit csereltel? Vizpumpat? Termosztatot?

A hutonek ilyennek kell lennie, csak nem tudom mennyire, de ami kijon, az mindenkeppen hidegebb kell legyen, mint ami bemegy. 

Az is lehet, hogy a termosztat tul keson nyit, azert tul meleg a teteje. Vagy ha tul lassan tud csak keringeni, (pl. mert dugult a huto), akkor ami atmegy rajta, az tulhul.

 

A vízpumpát cseréltem.A termosztátot 2 hete(azóta nem használtam a kocsit).Gyanakszom a dugulásra,szerintem is lassan kering.Csak azt nem tudom,hogy ki tudom-e maradéktalanul mosni majd az adalékot a rendszerből.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!  

2005 évj. Astra H 1.8 16v automatám szórakozik.. Hidegen az elsö 5-6km en hibátlanul vált, de utána elkezd csuszni, majd elmúlik minden fokozat, hátramenet sincs. Pár perc várakozás után újra megy de már kevesebb ideig. Hibakódot néztem P0730, később P0720.

Hol van helyileg a kocsiban a váltóvezérlő?

Link to comment
Megosztás:

Próbáltam keresni, de nem jártam sikerrel,m ezért megkérdezem: az első kerekeknél lévő sárfogókat hogyan lehet levenni? Oldalanként 3-3 "bolha tartja, de ahogy nézem, belül megnyomod egyszer használatos fajták. :( Feszegetni nem nagyon merem, nehogy valami más burkolatot is letépjek vele. Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 11. 18. at 17:52, Kishenceg írta:

Próbáltam keresni, de nem jártam sikerrel,m ezért megkérdezem: az első kerekeknél lévő sárfogókat hogyan lehet levenni? Oldalanként 3-3 "bolha tartja, de ahogy nézem, belül megnyomod egyszer használatos fajták. :( Feszegetni nem nagyon merem, nehogy valami más burkolatot is letépjek vele. Ötlet?

Gratulálok a "sárfogó" tervezőjének. A termék valóban rászolgál a nevére, oldalanként egy egész szemeteslapátnyi homokot szedtem ki belőle. Az alján található kb. 5*10mm nagyságú kifolyó semmit sem ér.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok

 

Most vettünk a gyereknek egy 1.6-s twinportos autót (németből jött picit extrásabb) és sajna könyvet és igy a kódot se kaptuk meg

kérdésem, valahogy kilehet deriteni a security codot hozzá 

op-commom van és kulcsot szerettünk volna tanitani rá és ugye kéri ezt a 4 számjegyü kódot, de nincs ezért kérdem, hogy csak hivatalos (szerviz)utja van, vagy valahogy házilag is kilehet deriteni ezt a kódot

válaszokat előre is köszönöm

Toni

Link to comment
Megosztás:

16 órája, rstwingo írta:

Sziasztok

 

Most vettünk a gyereknek egy 1.6-s twinportos autót (németből jött picit extrásabb) és sajna könyvet és igy a kódot se kaptuk meg

kérdésem, valahogy kilehet deriteni a security codot hozzá 

op-commom van és kulcsot szerettünk volna tanitani rá és ugye kéri ezt a 4 számjegyü kódot, de nincs ezért kérdem, hogy csak hivatalos (szerviz)utja van, vagy valahogy házilag is kilehet deriteni ezt a kódot

válaszokat előre is köszönöm

Toni

Üdv!

Márkaszervízben megmondják 12.000 Ft-ért az összes kódot ami a kocsidhoz van. Forgalmi kell hozzá, meg hogy igazold, te vagy a tulaj.

Máshogy nem tudod kideríteni.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.