csaba66 Elküldve Augusztus10, 2018 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2018 6 órája, quad405 írta: Egy klímás nekem egyszer azt mondta, hogy nem igazán lehet megállapítani, hogy a megfelelő mennyiségű gáz van-e a rendszerben, csak ha leszívod és megméred. (vagy ismered a típust és tudod, hogy adott körülmények közt mennyire kell hűtenie) Valami furát is mondott, hogy ha kevesebb a gáz, akkor nagyobb a nyomás a rendszerben. Vagy nem ezt mondta, vagy zoldsegeket beszelt A klimas reszben valahol mar leirtam, es van hozza abra is, de a lenyeg ez: Ha egy adott terfogatba akarunk minel tobb gazt bevinni, akkor ehhez novelni kell a nyomast, de ez nem fog minden hataron tul menni. Egy bizonyos erteknel a gaz elkezd cseppfolyosodni, es mar nem a nyomas fog noni, hanem a folyekony resz aranya. Az a nyomas, ahol ez tortenik, a gaz fajtajatol es a homerseklettol fugg. Klimara leforditva: ha az adott homerseklethez tartozo nyomasnal kisebbet merunk, akkor biztos, hogy szinte minden gaz elszokott. Ha a nyomas jo, akkor az azt jelenti, hogy legalabb egy csepp folyadek van, de a mennyisegrol valoban nem ad semmi informaciot, tehat pl. azt nem lehet igy ellenorizni, hogy az eloirt mennyiseg van-e betoltve. Ennek ellenere, ha tudjuk, hogy a jo mennyiseg kerult a rendszerbe, es a nyomas erteke is jo, akkor jo esellyel nem szokik a gaz, mivel ha olyan luk lenne, ami csak egy bizonyos nyomas folott ereszt, akkor is csak ido kerdese, hogy szinte az osszes gaz elszokjon, nem igazan tud csak egy kis resze elmenni. A homersekletfugges persze trukkosse teszi a dolgot, mert egy ilyen nyomasfuggo luknal lehet, hogy telen zart, nyaron pedig ereszt. De klimashoz ugyis a legnagyobb melegben szoktak jarni Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Augusztus10, 2018 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2018 6 minutes ago, csaba66 said: Vagy nem ezt mondta, vagy zoldsegeket beszelt Vagy én beszélek zöldségeket. Amúgy ezt mondta. El is csodálkoztam de nem firtattam. Mondjuk nem a klímások Einstenje volt. 8 minutes ago, csaba66 said: A klimas reszben valahol mar leirtam, es van hozza abra is, de a lenyeg ez: Ha egy adott terfogatba akarunk minel tobb gazt bevinni, akkor ehhez novelni kell a nyomast, de ez nem fog minden hataron tul menni. Egy bizonyos erteknel a gaz elkezd cseppfolyosodni, es mar nem a nyomas fog noni, hanem a folyekony resz aranya. Az a nyomas, ahol ez tortenik, a gaz fajtajatol es a homerseklettol fugg. Klimara leforditva: ha az adott homerseklethez tartozo nyomasnal kisebbet merunk, akkor biztos, hogy szinte minden gaz elszokott. Ha a nyomas jo, akkor az azt jelenti, hogy legalabb egy csepp folyadek van, de a mennyisegrol valoban nem ad semmi informaciot, tehat pl. azt nem lehet igy ellenorizni, hogy az eloirt mennyiseg van-e betoltve. Ennek ellenere, ha tudjuk, hogy a jo mennyiseg kerult a rendszerbe, es a nyomas erteke is jo, akkor jo esellyel nem szokik a gaz, mivel ha olyan luk lenne, ami csak egy bizonyos nyomas folott ereszt, akkor is csak ido kerdese, hogy szinte az osszes gaz elszokjon, nem igazan tud csak egy kis resze elmenni. A homersekletfugges persze trukkosse teszi a dolgot, mert egy ilyen nyomasfuggo luknal lehet, hogy telen zart, nyaron pedig ereszt. De klimashoz ugyis a legnagyobb melegben szoktak jarni Akkor ezek szerint, egy valamire való klímás meg tudja mondani egy klímáról amit évekkel ezelőtt töltöttek fel (még a gyárban ezért feltételezem, hogy az előírt mennyiséggel), és látszólag hűt rendesen, hogy az előírt mennyiségű gáz van-e még benne vagy nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Augusztus10, 2018 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2018 1 órával ezelőtt, quad405 írta: Akkor ezek szerint, egy valamire való klímás meg tudja mondani egy klímáról amit évekkel ezelőtt töltöttek fel (még a gyárban ezért feltételezem, hogy az előírt mennyiséggel), és látszólag hűt rendesen, hogy az előírt mennyiségű gáz van-e még benne vagy nem? Azzal a feltevessel, hogy ha lukas, akkor rendes luk van rajta... Peldak rendetlen lukakra: olyan luk, amin 10 ev alatt szokik el a gaz, de az olyan is, amin 10 nap alatt, ha a keletkezese utan ot nappal mer nyomast Amit en lattam, ott elso a nyomasmeres. Ha tul alacsony, akkor vilagos, hogy nincs gaz, ha rendben van, akkor jon az egyebek atnezeses, forog-e a kompresszor, stb. Ha ott is minden jonak tunik, akkor merul csak fel, hogy a jo nyomas ellenere is keves a gaz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
talaberferenc Elküldve Augusztus11, 2018 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2018 Sziasztok!6 Egy kérdés lenne H astra 2006 1.9cdti z19dt Féktárcsa méretei elől hátul mekkora? w0l0ahl4872056414 Segitséget köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Augusztus27, 2018 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2018 On 2018. 08. 08. at 18:56, markiadam27 írta: Sziasztok. A következő problémára keresek választ. Z16xer motorú H astrában ha bekapcsolom a klímát akkor szakaszosan bekapcsol a hűtőventilátor (kb. 10 mp enként 4-5 mp re bekapcsol). Ha kikapcsolom akkor nem kapcsol be csak ha eléri az adott hőfokot. Az autóban 1db ventilátor van (gondolom több fokozattal). Előre is köszönöm a válaszokat. Hűtöventillátor elötétellenállás a ludas.Csak a gyors fokozat megy ilyenkor és a klíma befújt levegő hömérséklete sem elég hideg emiatt. Mert ugye alapból ha klimát kapcsolsz indul a venti 1.fokozatban és megy folyamatosan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
8x57js Elküldve Augusztus27, 2018 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2018 Szisztok talan itt a Hban is tud valaki okosat mondani. segitseget szeretnek kerni. Y17dt astra g. Miert lehet az hogy 1500as fordulaton tartva rangat vagyis ilyen hullamzon fel le mozog a fordulatszam mero. Alapjaraton is kicsit gullamzoan jar. Alapjaraton regota csinalta de ezt most vettem eszre. Ha nagyobb gaztvadok elmulik. Illetve 1600felett mar nem csinalja. Es akkor sem ha motorfekkel jon vissza. Csak ha nem akarom h tovabb lassuljon es kitartom a gazt. Koszonom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Márkó015 Elküldve Szeptember23, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2018 Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni hogy mi lehet a hiba nekem is ugyan ilyen hangot ad ki ugyan így csattog köszönöm a segítséget Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Szeptember24, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2018 10 hours ago, Márkó015 said: Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni hogy mi lehet a hiba nekem is ugyan ilyen hangot ad ki ugyan így csattog köszönöm a segítséget Szerintem a "Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések" topikban is tedd fel a kérdésed. A videóban szerintem XER motor van nem XEP. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rotel Elküldve Szeptember24, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2018 2 órája, quad405 írta: Szerintem a "Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések" topikban is tedd fel a kérdésed. A videóban szerintem XER motor van nem XEP. Ez nem XER motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjotr Elküldve Szeptember24, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2018 8 órája, quad405 írta: Szerintem a "Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések" topikban is tedd fel a kérdésed. A videóban szerintem XER motor van nem XEP. Ez XEP. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjotr Elküldve Október2, 2018 Megoszt Elküldve Október2, 2018 Egy kicsit offtopic, de hátha tud valaki segíteni... Egy angol ismerős Magyrországon akarja szervizeltetni az Audi A4-ét. A kinti műszaki vizsgán az alábbi 2 futómű alkatrésszel kapcsolatos hibát tárták fel: Suspension arm ball joint - Nearside Front Upper (forward arm). Suspension arm pin or bush - Nearside front lower (rear arm inner bush). Pontosan mi a magyar fordítása ezeknek az alkatrészeknek? Csakhogy a magyar szervízben már egyértelműen hivatkozni tudjon a jelzett alkatrészekre... Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Október2, 2018 Megoszt Elküldve Október2, 2018 48 perce, pjotr írta: Egy kicsit offtopic, de hátha tud valaki segíteni... Egy angol ismerős Magyrországon akarja szervizeltetni az Audi A4-ét. A kinti műszaki vizsgán az alábbi 2 futómű alkatrésszel kapcsolatos hibát tárták fel: Suspension arm ball joint - Nearside Front Upper (forward arm). Suspension arm pin or bush - Nearside front lower (rear arm inner bush). Pontosan mi a magyar fordítása ezeknek az alkatrészeknek? Csakhogy a magyar szervízben már egyértelműen hivatkozni tudjon a jelzett alkatrészekre... A nearside a jardahoz kozeli oldal, azaz angol auton a bal, tehat lengokar gombfej, bal elso felso (elulso kar) lengokar szilent, bal elso also (hatso kar belso szilent) Az mas kerdes, hogy jo cifra ez a futomu, igy en ebbol nem tudom megmondani, pontosan melyekrol van szo ezek kozul: https://www.ebay.co.uk/itm/FOR-Audi-A4-B6-B7-2001-2007-Front-suspension-arm-kit-16mm-BRAND-NEW-/171567316460 De egy szerelonek azt is lania kell, mik betegek... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjotr Elküldve Október2, 2018 Megoszt Elküldve Október2, 2018 30 perce, csaba66 írta: A nearside a jardahoz kozeli oldal, azaz angol auton a bal, tehat lengokar gombfej, bal elso felso (elulso kar) lengokar szilent, bal elso also (hatso kar belso szilent) Az mas kerdes, hogy jo cifra ez a futomu, igy en ebbol nem tudom megmondani, pontosan melyekrol van szo ezek kozul: https://www.ebay.co.uk/itm/FOR-Audi-A4-B6-B7-2001-2007-Front-suspension-arm-kit-16mm-BRAND-NEW-/171567316460 De egy szerelonek azt is lania kell, mik betegek... Köszi, ez nagy segítség volt! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kishenceg Elküldve Október22, 2018 Megoszt Elküldve Október22, 2018 Nyár végefelé egyszer már eljátszotta az autó, azóta nem jelentkezett dolog, de ma megint előadta: tankoláskor egészen gyorsan "lekattant", többször is, míg sikerült teletankolni. Általában mindig ugyanott tankolok, nem szokott semmi gond lenni. A mai és a múltkori eset is "idegen" kútnál történt. Mit érdemes megnézni/ellenőrizni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Október23, 2018 Megoszt Elküldve Október23, 2018 7 órája, Kishenceg írta: Nyár végefelé egyszer már eljátszotta az autó, azóta nem jelentkezett dolog, de ma megint előadta: tankoláskor egészen gyorsan "lekattant", többször is, míg sikerült teletankolni. Általában mindig ugyanott tankolok, nem szokott semmi gond lenni. A mai és a múltkori eset is "idegen" kútnál történt. Mit érdemes megnézni/ellenőrizni? A kutat Ez nem a kocsi hibaja, elfordulnak ilyen beteg toltopisztolyok... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Matisz Elküldve Október25, 2018 Megoszt Elküldve Október25, 2018 Sziasztok. Ma vettem észre hogy egyik helyzetjelzőm se világít igy vettem két LEDes izzót,kicseréltem de akár hogy teszem bele nem világít. Megmértem a foglalatot multiméterrel és a fényszórókapcsoló állásától függetlenül mindig 0 Volt volt a mérés eredménye. teszteltem a LEDeket is. Működnek. Mi lehet a gond? Biztosíték? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Október25, 2018 Megoszt Elküldve Október25, 2018 9 perce, Matisz írta: Sziasztok. Ma vettem észre hogy egyik helyzetjelzőm se világít igy vettem két LEDes izzót,kicseréltem de akár hogy teszem bele nem világít. Megmértem a foglalatot multiméterrel és a fényszórókapcsoló állásától függetlenül mindig 0 Volt volt a mérés eredménye. teszteltem a LEDeket is. Működnek. Mi lehet a gond? Biztosíték? Multimeterrel hiaba mered, mert ha ugy erzi, hogy nincs ott izzo, nem ad ra tapot. Ez igaz lehet a LEDekre is, ha nem "CAN buszosak". Tehat eloszor hagyomanyos izzokkal probald, aztan ha ugy jo, kiderul, mi lesz a LEDekkel. Biztositek latszolag nincs: https://fusesdiagram.com/opel-vauxhall/fuse-box-diagram-astra-h.html, de nem is kell amugy, mert ellenorzi es nyilvan korlatozza is az aramot a vezerlo elektronika. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Matisz Elküldve Október25, 2018 Megoszt Elküldve Október25, 2018 Köszönöm a választ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hopelke Elküldve Október26, 2018 Megoszt Elküldve Október26, 2018 Sziasztok. Adott egy Z16XEP,amiben elfáradt a termosztát elektronikai része,amit jelzett is folyamatosan a "kulccsal átszúrt autó" ikonnal.Szívtam vele sokat,mert össze-vissza próbálkoztam mindennel,mivel nem akartam elhinni,hogy a 6 hónapos termosztát besz*rt.De,mint kiderült,ez volt a hiba oka.Ez eddig rendben is van.A csere megtörtént,beleraktam egy Wahler-t.A próbaúton viszont,felkúszott a hőfok 111-112 környékére és csak utána ment le nagy nehezen 107-ig.Ebben az az ijesztő,hogy 105-nél nyit a termosztát..csinálta ezt már a nyáron 1-2 alkalommal az előző termosztáttal,de betudtam a melegnek és a hibának.Most viszont már fennáll a probléma folyamatosan,mert csak akkor megy le a hőfok,ha rátolom a fűtést.Kicseréltem a tartály kupakját is,de semmi változás.A hengerfejnek "elméletben" nincs baja,mert az olaj és a víz tiszta,a szintek állandóak és nincs vízgőz a kipufogóból. Teljesen tanácstalan vagyok.Annyit találtam még egy fórumon,hogy elképzelhető a vízpumpa elfáradása is,ez produkálhat ilyen jelenséget.Szerintetek?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Október26, 2018 Megoszt Elküldve Október26, 2018 (edited) On 2018. 10. 25. at 19:20, Matisz írta: Sziasztok. Ma vettem észre hogy egyik helyzetjelzőm se világít igy vettem két LEDes izzót,kicseréltem de akár hogy teszem bele nem világít. Megmértem a foglalatot multiméterrel és a fényszórókapcsoló állásától függetlenül mindig 0 Volt volt a mérés eredménye. teszteltem a LEDeket is. Működnek. Mi lehet a gond? Biztosíték? On 2018. 10. 25. at 19:39, csaba66 írta: Multimeterrel hiaba mered, mert ha ugy erzi, hogy nincs ott izzo, nem ad ra tapot. Ez igaz lehet a LEDekre is, ha nem "CAN buszosak". Tehat eloszor hagyomanyos izzokkal probald, aztan ha ugy jo, kiderul, mi lesz a LEDekkel. Biztositek latszolag nincs: https://fusesdiagram.com/opel-vauxhall/fuse-box-diagram-astra-h.html, de nem is kell amugy, mert ellenorzi es nyilvan korlatozza is az aramot a vezerlo elektronika. Miutan a check control egyszerre kezdett el hibat jelezni a bal hatso helyzetjelzore es feklampara, ma nekialltam rendbetenni; talan nem erdektelenek a tapasztalataim. A latszat ellenere nem kozos oka volt hibaknak, a feklampa foglalata, es maga az izzo is rozsdas volt, egy kis csiszolgatas megoldotta. A helyzetjelzo siman kiegett, de mivel bekapcsolt allapotban csereltem, nem akart jo izzoval sem mukodni. Szerencsere egybol leesett, hogy az elektronika "szorakozik", tehat ha egyszer hibasnak lat egy izzot, akkor csak kikapcsolas utan fogja ujra tesztelni, addig csere eseten sem ad neki tapot. Szoval ket ujabb lehetoseg, hogy mi lehet a hiba, ha mar biztositek nincs Ui.: Most jovok ra, hogy hulyeseget irkaltam, a fek es a helyzetjelzo ugyanaz az izzo, igy nem csoda, ha egyszerre hibasodnak meg. A rozsdas a kodzarfeny volt, a kozos fek es helyzetjelzo pedig azert egy szalas, mert a fenyerot is elektronikusan szabalyozza. Ujabb "atveres" a klasszikus megoldasokhoz szokottaknak Módosítva Október27, 2018 : csaba66 Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Október27, 2018 Megoszt Elküldve Október27, 2018 (edited) On 10/26/2018 at 3:42 PM, Hopelke said: Adott egy Z16XEP,amiben elfáradt a termosztát elektronikai része,amit jelzett is folyamatosan a "kulccsal átszúrt autó" ikonnal.Szívtam vele sokat,mert össze-vissza próbálkoztam mindennel,mivel nem akartam elhinni,hogy a 6 hónapos termosztát besz*rt.De,mint kiderült,ez volt a hiba oka.Ez eddig rendben is van.A csere megtörtént,beleraktam egy Wahler-t.A próbaúton viszont,felkúszott a hőfok 111-112 környékére és csak utána ment le nagy nehezen 107-ig.Ebben az az ijesztő,hogy 105-nél nyit a termosztát..csinálta ezt már a nyáron 1-2 alkalommal az előző termosztáttal,de betudtam a melegnek és a hibának.Most viszont már fennáll a probléma folyamatosan,mert csak akkor megy le a hőfok,ha rátolom a fűtést.Kicseréltem a tartály kupakját is,de semmi változás.A hengerfejnek "elméletben" nincs baja,mert az olaj és a víz tiszta,a szintek állandóak és nincs vízgőz a kipufogóból. Teljesen tanácstalan vagyok.Annyit találtam még egy fórumon,hogy elképzelhető a vízpumpa elfáradása is,ez produkálhat ilyen jelenséget.Szerintetek?? Mit értesz azalatt, hogy elfáradt a termosztát elektronikai része? A villáskulcs menet közben is égett? Mi volt a hibakód? Ha mással nem, de legalább pedál-teszttel ki kellene olvasni ilyenkor. Most van hibakód, villáskulcs? Gyújtás ráadása után pár mp-cel (de még önindítózás előtt) elalszik a villáskulcs? Nem dokumentálta az Opel de ha nem alszik el ez valami néha fennálló, tárolt hibát jelez. Nekem A16XER motorom van de ugyan az benne a termosztát ha jól látom. 1-2 éve kiveséztük itt a témát. Nem tudtam, hogy vezérelt a termosztát és hogy hogyan működik. Csaba66-nak hála kaptam egy linket ahol le van írva ezeknek a működe. Most hirtelen nem találom. Ha emlékeim nem csalnak, az a lényeg, hogy az "elektronika" egy kis "főtőbetét". Ha a motorvezérlő nyitásra akarja bírni a termosztátot akkor egyszerűen feszültséget küld a fútőbetétre, ettől helyileg felmelegszik a termosztát és kinyit. Ennyi a nagy titok. Hirtelen gázadáskor pl. preventív jellegel kinyitja, hogy megakadályozza a motor túlmelegedését. Persze ezt a feszültséget akár szabályozni is lehet, ezzel a nyitás mértékét is szabályozva, de ebbe most ne menjünk bele. Milyen körülmények közt megy fel 112 fokra? Egyenletes terhelés mellett vagy hirtelen gázadáskor? Ha egyenletes terhelés mellett akkor elképzelhető, hogy nem kering kellő sebességgel a hűtőfolyadék. Ez lehet vízpumpa miatt is akár de dugulás miatt is. Véletlenül nem volt olyan termosztát hibád miszerint nyitott állapotban megszorult? A szimptómák azok, hogy nem képes felmenni a hőfok az üzemi hőmérsékletre csak álló helyzetben, pl. dugóban araszolva, de aztán a menetszél gyorsan visszahűti. Ilyenkor ugyanis nem megszorul, hanem egy kis gumitömítés kezd szétmállani és leválni, a mögötte lévő lyukakon meg lassan áramlik át a folyadék zárt állapotban is. Ezen a linken tisztán látszik a 2. képen. https://www.drive2.com/l/7746829/ Namost ezek a kis leválló gumidarabok dugulást is okozhatnak. Szóval én mielőtt nekiesnék a vízpumpának előtte alaposan átmosnám és átöblíteném a hútőrendszert és lecserélném a folyadékot frissre. Valamilyen hűtőrendszer mosó adalékot is bevetnék. Pl. nekem a Wynn's Radiator Flush jól bevált. Meg fogsz lepődni mennyi koszt ki tud oldani a tisztának hitt rendszerből. Viszont ha hirtelen nagy terheléskor megy fel a hőfok akkor az a gyanúm, hogy vezérelt módban nem nyit ki, vagy nem nyit ki eléggé a termosztát. Ez inkább valami kontakthibára utal. Az is furcsa, hogy fél éven belül már a 2.-at cseréled. AZ elsőt mi miatt cserélted? Megvannak esetleg a lecserélt termosztátok? Meg tudod mérni az ellenállást a 2 kontaktuson? Én 15,5 Ohmot mérek. Első körben ezt próbálnám megmérni kíváncsi lennék az eredményre. Aztán a termosztát csatlakozóját pucolnám meg valami kontaktisztítóval. De lehet ez a vezeték is átmegy a hirhedt UEC-n ami sok kontakthiba forrása. Lehet ott a gond. Módosítva Október27, 2018 : quad405 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hopelke Elküldve Október27, 2018 Megoszt Elküldve Október27, 2018 2 órája, quad405 írta: Mit értesz azalatt, hogy elfáradt a termosztát elektronikai része? A villáskulcs menet közben is égett? Mi volt a hibakód? Ha mással nem, de legalább pedál-teszttel ki kellene olvasni ilyenkor. Most van hibakód, villáskulcs? Gyújtás ráadása után pár mp-cel (de még önindítózás előtt) elalszik a villáskulcs? Nem dokumentálta az Opel de ha nem alszik el ez valami néha fennálló, tárolt hibát jelez. Nekem A16XER motorom van de ugyan az benne a termosztát ha jól látom. 1-2 éve kiveséztük itt a témát. Nem tudtam, hogy vezérelt a termosztát és hogy hogyan működik. Csaba66-nak hála kaptam egy linket ahol le van írva ezeknek a működe. Most hirtelen nem találom. Ha emlékeim nem csalnak, az a lényeg, hogy az "elektronika" egy kis "főtőbetét". Ha a motorvezérlő nyitásra akarja bírni a termosztátot akkor egyszerűen feszültséget küld a fútőbetétre, ettől helyileg felmelegszik a termosztát és kinyit. Ennyi a nagy titok. Hirtelen gázadáskor pl. preventív jellegel kinyitja, hogy megakadályozza a motor túlmelegedését. Persze ezt a feszültséget akár szabályozni is lehet, ezzel a nyitás mértékét is szabályozva, de ebbe most ne menjünk bele. Milyen körülmények közt megy fel 112 fokra? Egyenletes terhelés mellett vagy hirtelen gázadáskor? Ha egyenletes terhelés mellett akkor elképzelhető, hogy nem kering kellő sebességgel a hűtőfolyadék. Ez lehet vízpumpa miatt is akár de dugulás miatt is. Véletlenül nem volt olyan termosztát hibád miszerint nyitott állapotban megszorult? A szimptómák azok, hogy nem képes felmenni a hőfok az üzemi hőmérsékletre csak álló helyzetben, pl. dugóban araszolva, de aztán a menetszél gyorsan visszahűti. Ilyenkor ugyanis nem megszorul, hanem egy kis gumitömítés kezd szétmállani és leválni, a mögötte lévő lyukakon meg lassan áramlik át a folyadék zárt állapotban is. Ezen a linken tisztán látszik a 2. képen. https://www.drive2.com/l/7746829/ Namost ezek a kis leválló gumidarabok dugulást is okozhatnak. Szóval én mielőtt nekiesnék a vízpumpának előtte alaposan átmosnám és átöblíteném a hútőrendszert és lecserélném a folyadékot frissre. Valamilyen hűtőrendszer mosó adalékot is bevetnék. Pl. nekem a Wynn's Radiator Flush jól bevált. Meg fogsz lepődni mennyi koszt ki tud oldani a tisztának hitt rendszerből. Viszont ha hirtelen nagy terheléskor megy fel a hőfok akkor az a gyanúm, hogy vezérelt módban nem nyit ki, vagy nem nyit ki eléggé a termosztát. Ez inkább valami kontakthibára utal. Az is furcsa, hogy fél éven belül már a 2.-at cseréled. AZ elsőt mi miatt cserélted? Megvannak esetleg a lecserélt termosztátok? Meg tudod mérni az ellenállást a 2 kontaktuson? Én 15,5 Ohmot mérek. Első körben ezt próbálnám megmérni kíváncsi lennék az eredményre. Aztán a termosztát csatlakozóját pucolnám meg valami kontaktisztítóval. De lehet ez a vezeték is átmegy a hirhedt UEC-n ami sok kontakthiba forrása. Lehet ott a gond. Csak annyi volt,a "fáradás",hogy "alacsony feszültség" volt a hibakód(talán P1115,de nem biztos). Nem volt vele különösebb baj,mert a kulcsos autó világított,de simán lehetett vele haladni.Az új termosztátot beraktam,a hibajelzés azonnal megszűnt, még törölni kellett a tárolóból,de ennyi.A 112 fok sajnos alapjáraton is és alacsony terhelésen is jelentkezik(nincs nagy terhelés,nem bántom az autót).Max annyi,hogy ha haladok,akkor valamennyire hűti a menetszél.Ezért is gondoltam a vízpumpára,mert ugye,műanyag a lapátkereke és azért az nem örök..egyébként,az előző termosztát márkája ismeretlen,egy utángyártott valami volt.Most néztem az élő adatokat és a felső érzékelő 112-őn volt,a hűtőnél 24-en.A termosztát utáni gumicső is melegedett,de csak lassan.Ezek mellett van egy "CAN-busz,nincs kapcsolat" hibám,de szerintem ez nem befolyásolja ezt a folyamatot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
istvanvincze90 Elküldve Október27, 2018 Megoszt Elküldve Október27, 2018 [1.7 ctdi, z17dth, generátor] Sziasztok! Generátorommal olyan dolog történik, amire eddig minden autóvillamossági csak a fejét vakarta... Felújítottam a generátort, mert kezdett halni, és azóta ha indítom, akkor csak 11.5-11.8 volt a feszültség, így nyilván le is merülne a gép elég hamar... De amennyiben gázt adok és 3000 fordulatszámot eléri, egyből felugrik 13.5 körülre, és utána marad is. De ezt minden egyes indításnál el kell játszani, mindig kell egy hatalmas gázt adnom... Ez mitől van? Van aki már arra fogta, hogy motorvezérlő... De ahhoz senki nem nyúlt soha, miért lenne benne? Lehet a felújítás hibája ez a fordulatszámfüggés? Vagy ez független? (akkor ott a generátort tesztelték és jó volt javítás után) A másik kérdés: a felújítás után egy ideig simán hozta a 14.2 voltot, de manapság már 13.5, lámpával 13.3-13.5 voltot ha elérem, az már jó... félek egy, ködös estétől, amikor fűteni meg ködlmpát is kell használni, akkor tuti lemerül... Egy felújítás ennyire rövid ideig tart? Van valakinek bármi tapasztalata/hallott-e már hasonlókat?! Köszi szépen! István Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Október27, 2018 Megoszt Elküldve Október27, 2018 1 hour ago, Hopelke said: Csak annyi volt,a "fáradás",hogy "alacsony feszültség" volt a hibakód(talán P1115,de nem biztos). Nem volt vele különösebb baj,mert a kulcsos autó világított,de simán lehetett vele haladni.Az új termosztátot beraktam,a hibajelzés azonnal megszűnt, még törölni kellett a tárolóból,de ennyi.A 112 fok sajnos alapjáraton is és alacsony terhelésen is jelentkezik(nincs nagy terhelés,nem bántom az autót).Max annyi,hogy ha haladok,akkor valamennyire hűti a menetszél.Ezért is gondoltam a vízpumpára,mert ugye,műanyag a lapátkereke és azért az nem örök..egyébként,az előző termosztát márkája ismeretlen,egy utángyártott valami volt.Most néztem az élő adatokat és a felső érzékelő 112-őn volt,a hűtőnél 24-en.A termosztát utáni gumicső is melegedett,de csak lassan.Ezek mellett van egy "CAN-busz,nincs kapcsolat" hibám,de szerintem ez nem befolyásolja ezt a folyamatot. Feltételezve, hogy a 112 az sok, akkor dugulás vagy a vízpumpa. Azért az elég nagy pech lenne, hogy megint egy rossz termosztát legyen. Hibakódod akkor gondolom nincs most. Előtte mennyi volt a maximum hőmérséklet amúgy? 112-nél mi történik ha nem csinálsz semmit? Bekapcsol a hűtőventillátor, vagy miért nem megy feljebb? XER-nél 108-nál kapcsol be és 106-nál ki. Volt már róla szó itt, hogy különböző motoroknál mik ezek az értékek. Hosszabb úton, országúton milyen hőmérsékleten stabilizálódik? Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Október27, 2018 Megoszt Elküldve Október27, 2018 Ezek szerint a 112 fok teljesen normális még: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts