grep Elküldve Július17, 2013 Megoszt Elküldve Július17, 2013 Majd meglátom,de 110e Ft-ot tudnék másra is költeni,nem a kocsira.Köszönöm mindenkinek a segítő szándékú hozzászólását! Üdv.:Pali Ezzel én is így voltam, de a sok olajfogyasztás oda fog vezetni, hogy le fog kokszosodni a dugatyúkra, meg a szelepekre. Mondjuk neked kell eldöntened, hogy megcsináltatod-e. Lehet soha nem lesz bajod belőle (bár nem valószínű). Akkor meg a javítási költség ettől több lesz, ráadásul ne tudd meg milyen az, amikor kigyullad a motorhiba lámpa, a vezérlő vészüzemre kapcsol és a 3000-es fordulatod leesik 1500-ra egy pillanat alatt. Én főúton mentem, mikor ez megtörtért, senki nem volt az úton, de nem volt kellemes. Ha ez egy autópályás előzés közben történik, amikor valaki féktávolságon belül jön mögöttem, akkor ki tudja mi történhetett volna. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Július17, 2013 Megoszt Elküldve Július17, 2013 ráadásul ne tudd meg milyen az, amikor kigyullad a motorhiba lámpa, a vezérlő vészüzemre kapcsol és a 3000-es fordulatod leesik 1500-ra egy pillanat alatt. Én főúton mentem, mikor ez megtörtért, senki nem volt az úton, de nem volt kellemes. Ha ez egy autópályás előzés közben történik, amikor valaki féktávolságon belül jön mögöttem, akkor ki tudja mi történhetett volna. A vezerlo csak kevesebb uzemanyagot tud adni, de attol meg forog tovabb a motor, es otosben vagy hatosban semmi nagyon hirtelen, vagy rendkivuli nem lesz, hanem szep lassan esik le a fordulatszam. Igy a mogotted menovel nincs gond, inkabb normal elozesnel lehet kinos, ha nem tudod idoben befejezni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Július17, 2013 Megoszt Elküldve Július17, 2013 Ez a 110 ezer ezért a munkáért szerintem se vészes. Nekem nemrég kb. 25-30 ezret számláztak fel a T. utcában elektromos javítás címszóval. A munka annyi volt, hogy a motortéri biztosítéktábla alatt egy forrasztást kellett eszközölni. Majd a biztosítéktábla ment vissza. Anyagfelhasználás gyakorlatilag nulla. A munkaidő nem tudom pontosan mennyi, mert még nem csináltam ilyet, de gyanítom egy-másfél óránál nem több. Úgyhogy ahhoz képest szerintem nem sok. Az csak hab volt a tortán, hogy pár héttel ez után tűnt fel, hogy nem megy a klíma. Kiderült hogy a biztosítéktábla visszaszerelésénél alácsíptek egy kábelt, ami emiatt zárlatos lett. Emiatt nem kapott jelet a klímakompresszor kuplungja. Ezt már egy másik helyen derítették ki. Mondták is hogy nagy mázli, hogy nem ért össze mással a kábel, mert simán kiéghetett volna az egész elektronika. 1000 Ft-ért megforrasztották az elcsípett vezetéket és visszarakták rendesen a dobozt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grep Elküldve Július17, 2013 Megoszt Elküldve Július17, 2013 A vezerlo csak kevesebb uzemanyagot tud adni, de attol meg forog tovabb a motor, es otosben vagy hatosban semmi nagyon hirtelen, vagy rendkivuli nem lesz, hanem szep lassan esik le a fordulatszam. Igy a mogotted menovel nincs gond, inkabb normal elozesnel lehet kinos, ha nem tudod idoben befejezni. A vezérlő max. kb 1800-ig engedi forogni a motort, azaz e felett azonnal elveszi a összes üzemanyagot, tehát nem csak kevesebbet ad. E feletti fordulatszámnál már nem is világít, hanem gyorsan villog a motorhiba jelző. 130-nál (de még 90-nél is) egy enyhe emelkedőn is gyorsan csökken a sebességed, ha elveszed a gázt. Ha vki mögötted jön féktávolságon belül, akkor nagy az esély rá, hogy neked megy. Arról nem is beszélve, hogy az egész tök váratlanul ér, tehát fel sem vagy rá készülve. Majd ha átéltél egy ilyet és megtapasztaltad, akkor erről vitatkozhatunk. De addig erről kár vitatkozni olyanról, amit csak elképzelni tudsz, így távol áll a valóságtól. Link to comment Megosztás: More sharing options...
none Elküldve Július17, 2013 Megoszt Elküldve Július17, 2013 Sziasztok, Olyan kerdesem lenne, hogy Astra VXR Turbon az elokatalizatorosnal milyen meretu V-Band bilincs van? A gyari eleg draga, es szeretnek valami utangyartottat szerezni ami olcsobb, de nem tudom milyen meret kellene. Koszonom Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Július17, 2013 Megoszt Elküldve Július17, 2013 A vezérlő max. kb 1800-ig engedi forogni a motort, azaz e felett azonnal elveszi a összes üzemanyagot, tehát nem csak kevesebbet ad. E feletti fordulatszámnál már nem is világít, hanem gyorsan villog a motorhiba jelző. 130-nál (de még 90-nél is) egy enyhe emelkedőn is gyorsan csökken a sebességed, ha elveszed a gázt. Ha vki mögötted jön féktávolságon belül, akkor nagy az esély rá, hogy neked megy. Arról nem is beszélve, hogy az egész tök váratlanul ér, tehát fel sem vagy rá készülve. Majd ha átéltél egy ilyet és megtapasztaltad, akkor erről vitatkozhatunk. De addig erről kár vitatkozni olyanról, amit csak elképzelni tudsz, így távol áll a valóságtól. Eszem agaban sincs vitatkozni, bar mar valtott alattam is veszuzemre a vezerlo, igaz, nem autopalyan, de eppen egy nem is enyhe emelkedon felfele. Hirtelen jon, nem kellemes, stb. - sokmindent el lehet mondani rola, de jozanabbul atgondolva a mogotted jovo szemszogebol egyaltalan nem rendkivuli tortenet. Egyebkent a fektavolsag es a kovetesi tavolsag ket kulon dolog... A kovetesi tavolsag a reakcioido alatt megtett ut; ezt tartva elvileg meg veszfekezes eseten sincs baj. Ha valaki kozelebb megy, de az elotte levo csak elveszi a gazt, akkor fekezessel elkerulheto az utkozes, tehat ilyenkor sem torvenyszeru, hogy gond lesz, persze nyilvan attol fuggoen, mennyire van kovetesi tavolsagon belul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pali982 Elküldve Július17, 2013 Megoszt Elküldve Július17, 2013 Ezzel én is így voltam, de a sok olajfogyasztás oda fog vezetni, hogy le fog kokszosodni a dugatyúkra, meg a szelepekre. Mondjuk neked kell eldöntened, hogy megcsináltatod-e. Lehet soha nem lesz bajod belőle (bár nem valószínű). Akkor meg a javítási költség ettől több lesz, ráadásul ne tudd meg milyen az, amikor kigyullad a motorhiba lámpa, a vezérlő vészüzemre kapcsol és a 3000-es fordulatod leesik 1500-ra egy pillanat alatt. Én főúton mentem, mikor ez megtörtért, senki nem volt az úton, de nem volt kellemes. Ha ez egy autópályás előzés közben történik, amikor valaki féktávolságon belül jön mögöttem, akkor ki tudja mi történhetett volna. Hálás vagyok az ilyen hozzászólásokért,mert az ismereteimet bővíti ha más oldalról közelítjük meg a dolgot. De pont a "vezeték becsípődés" féle bajoktól tartok.Lehet engem pesszimistának (meg hasonlóknak) nevezni,de eddig sok autószerelő(tényleg legalább 6-8) közül eddig csak egynek a munkájából adódóan nem lett később problémája az előző kocsiaimnak, úgyhogy rettegek a nagyobb beavatkozásoktól,ez az igazság. Cseréltek már nekem úgy első két gólyalábat,h az utángyártott porvédőt összefaragta az azt tartó gumihengerrel(fönt van,nem tom hogy hívják) és csak később (pár hónapra rá) vettem észre hogy az egész összeült és látszik a polírozott teleszkópszár.Visszahúztam,nemsoká újra lejött,de már klumogott az egész,folyt az olaj belőle.Ez durván hangzik,a teló Delphi volt,egy év alatt szétment,és még a szerelő kérdezte mikor egyszer valahova elvittem egy szakaszon,hogy nem kopog nagyon a telód?-De, te cserélted barkács módon,már leszarom...(azt nem is írtam,hogy a gólyaláb felső két anyája nem volt rendesen lehúzva,otthon kellett nekem megcsinálni Másik a fűzött motorra úgy rakta fel a hengerfejet, hogy a munka végén a vezérmű fogaskerék csavarját nem húzta le->első próbaindításnál nagy zaj,csörgés->a vezérműszíj lemezháza nem engedte a csavart kiesni,a vez.fogaskerék alól mejdnem kifordult az ék.. ..túlélte,megoldódott elvittem máshova,hogy melegen állítsák be a szelephézagot.Tél volt.Bő 1 órát várattak,mire beállhattam a kocsival a műhelybe.Mondom majdnem kihűlt a motor,nem menjek vele egy kört?Áh, nem kell! Megbeszéltek a meló közben minden fontosat,a kocsi annyira érdekelte őket munka közben mintha épp csak kézmosás közben a mosdó fölött beszélgetnének.Eredmény:jobban kelepelt mint előtte hidegen ölben beállítva(mikor feújították).Mondom hangos,nem nagy a hézag?Áh,ez ilyen!Hidegen kellett volna meghallgatni!Visszavittem, nagy hőbörgés, ők 20 éve vannak a szakmában ne oktassam ki őket.Átálították,de mérgből megint szarul.Otthon megcsináltam végül magam. Más, műszaki vizsgára felkészítés előtt a főszer mondja ,hogy a dobfékben a pofa cserénél észre vette hogy egyik henger engedi az olajat,cseréljük ki párban,jó lesz.Ok.Legyen.Elment a kocsi műszakira, átment,jött a szar idő,zebrán lelép a mama előttem a beláthatatlan kanyar után.Szépen megállnék,kidobja a kocsi a vizes úton a farát.Kiderült,az egyik fékhengert nem lehet kilégteleníteni,mert a csavar menetes furata gyári hibás,nincs belefúrva a munkahengerbe, olaj se jöhet belőle.Hogy légtelenítette ki a szerelő? Másik f*sz kivágta az 1-es golf kipufogógáz visszavezető csövét szó nélkül,lelemezelte alul a szívócsonkot és behegesztette a kipufogó csövön a csonk maradványát.Kérdem ez mire volt jó?Jobban fog menni,nem kell az rá.Láttatok már ilyen szívócsonkot?A belső két henger furata kisebb,mellé el kell férjen a visszavezetett kipufogógáz luka,tehát a két belső gyertyám mindig hófehérre (szét)égett, a két széslő kormos volt a dús keveréktől...az csak sok szopás után derült ki, hogy a jóember produkciója miatt történt. Másik szerelő jó szerelt,de a mocskos ruhájával huppant be a plüss kárpitos tiszta kocsimba, előtte másik alkalommal "megleptem" őket,mert olajat vittem nekik a szervóhoz, erre látom hogy a villáskulcsok egy olajos karton doboznyi csavarral a lépcsős hátú kocsim csomagtartóján gyülekeznek.?Mi a f*sz ez? Már 3-4 éve nem hordom a kocsimat(kocsiainkat- szüleimnek is van) szerelőhöz,csak ha az túlmutatna rajtam. De Omegán én csináltam vezműszíj cserét és sok más egyebet, bár az 8 szelepes,1 vezmű tengelyes volt feszítő nélkül,csak a vízpumpával kellett előfeszíteni. Csináltam már én is sok szerelést,mert egyszerűen nem bízok már a szerelőkben. Sorolhatnám,csap engem a sors a szarokkal rendesen. Lehet mondani,hogy ezek kóklerek voltak.Igen,azok,de a szervizben sem bízok,mert nagyon laza emberekből túl sok van. Nem hiszem hogy ezt megbontatom.De meglátom.. Mindenkinek szép napot. Pali Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Július17, 2013 Megoszt Elküldve Július17, 2013 Szépen megállnék,kidobja a kocsi a vizes úton a farát.Kiderült,az egyik fékhengert nem lehet kilégteleníteni,mert a csavar menetes furata gyári hibás,nincs belefúrva a munkahengerbe, olaj se jöhet belőle.Hogy légtelenítette ki a szerelő?Nekem egy állandó szerelőm volt. Amikor elküldte az egyik nagyvállalkozó, és alapított saját maga egy céget, az előző helyről az állandó ügyfelek mind átmentek hozzá.:-) Fékkel kapcsolatos javítás szerelés után sohasem engedett el az autóval addig, amíg nem hozta az előírt eredményt a fékpadon. Ezzel saját magát is védte, de inkább a lelkiismerete volt a mérvadó a szerelések során. Tavaly sajnos meghalt, így most a vezérléscserét egy másik műhelyben kellett megcsináltatnom. Többek között Opelek garancia utáni szervizelésével foglalkoznak, ráadásul a tulaj már 60 fölött jár, ő maga is szerelő volt, sőt most is beszáll néha. Most rám erőltette a számlát, mondván, ha bármi gond adódna az új vezérléssel kapcsolatban tudjam, bizonyítani. Na nem pont neki, mert, ha az ő hibájukból történne valami, örülne neki, ha szó nélkül megjavíthatná az autót. :-)Szóval úgy tűnik, nekem sikerült kifogni egy normálisat. Bár előtte én is féltem, mi les, ha elcseszik, de eddig minden rendben. :-) Az pedig érthető, hogy az ember nem adja oda az autóját mindenféle ismeretlen sufni műhelyes kontárnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grep Elküldve Július17, 2013 Megoszt Elküldve Július17, 2013 Eszem agaban sincs vitatkozni, bar mar valtott alattam is veszuzemre a vezerlo, igaz, nem autopalyan, de eppen egy nem is enyhe emelkedon felfele. Hirtelen jon, nem kellemes, stb. - sokmindent el lehet mondani rola, de jozanabbul atgondolva a mogotted jovo szemszogebol egyaltalan nem rendkivuli tortenet. Egyebkent a fektavolsag es a kovetesi tavolsag ket kulon dolog... A kovetesi tavolsag a reakcioido alatt megtett ut; ezt tartva elvileg meg veszfekezes eseten sincs baj. Ha valaki kozelebb megy, de az elotte levo csak elveszi a gazt, akkor fekezessel elkerulheto az utkozes, tehat ilyenkor sem torvenyszeru, hogy gond lesz, persze nyilvan attol fuggoen, mennyire van kovetesi tavolsagon belul. Tisztába vagyok vele, hogy a féktávolság és a követési távolság nem ugyanaz. Hát nálam elég gyakori, hogy autópályán előzők 130-140-el a lehető legrövidebb idő alatt (nem húzom sokáig), de rendszeresen előfordul, hogy befut mögém vki (rendszerint vmi nagy autóval), aki kb. 10m távolságot tart (vagy még ennyit sem). Ezek szerint szerint ez csak nálam van így? Link to comment Megosztás: More sharing options...
grep Elküldve Július17, 2013 Megoszt Elküldve Július17, 2013 Hálás vagyok az ilyen hozzászólásokért,mert az ismereteimet bővíti ha más oldalról közelítjük meg a dolgot. De pont a "vezeték becsípődés" féle bajoktól tartok.Lehet engem pesszimistának (meg hasonlóknak) nevezni,de eddig sok autószerelő(tényleg legalább 6-8) közül eddig csak egynek a munkájából adódóan nem lett később problémája az előző kocsiaimnak, úgyhogy rettegek a nagyobb beavatkozásoktól,ez az igazság. ....... Mindenkinek szép napot. Pali Hát az kétségtelen, hogy egy jó szerelőt találni nem könnyű. Nekem sem sikerült. Sajnos nekem is csak rossz tapasztalataim vannak a szerelőkkel, így amit lehet megcsinálok mindent magam. És mivel a sajátomat csinálom, nem túlzok, ha azt mondom, hogy sokkal leliismeretesebben, alaposabban megcsinálom, mint bármelyik szerelő. Ha egy csavart nyomatékra kell húzni, stb. 2x is megnézem, stb. A szerelők rendszerint "összecsapnak" mindent (bármennyire is lelkiismeretesek), mert nekik az idő pénz, azt fizettetik meg. Egységi idő alatt minél több munkát végez el, annál több pénzt szed be. Ha meg valamivel sokat vackol (mert pl. alaposabb), akkor az ügyfelek meg otthagyják, mert drága. Nehéz ügy, így vmilyen szinten őket is megértem... Nekem megvan az autó szerelési útmutatója elektronikusan (ugyanaz, amit a márkaszervízes szerelők használnak), tehát azt, hogy hogyan kell szétszedni-összerakni, megvan. Ha olyan dolog van, utána olvasok a neten, nagyon sok hasznos tanács van akár itt is. Ami néha kérdés, az a szerszám, de van egy pár szerelő ismerős, akitől néha kérni kell, de én is vettem komplett kulcskészletet, nyomatékkulcsot, stb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Július17, 2013 Megoszt Elküldve Július17, 2013 Tisztába vagyok vele, hogy a féktávolság és a követési távolság nem ugyanaz. Hát nálam elég gyakori, hogy autópályán előzők 130-140-el a lehető legrövidebb idő alatt (nem húzom sokáig), de rendszeresen előfordul, hogy befut mögém vki (rendszerint vmi nagy autóval), aki kb. 10m távolságot tart (vagy még ennyit sem). Ezek szerint szerint ez csak nálam van így? Ahhoz kepest, hogy tisztaban vagy vele, ketszer is sikerult rosszul hasznalnod :) Mindenkivel megesik, hogy toljak, hasonlo helyzetben en is megprobalok minel kevesebb tempot veszteni. Nyilvan nem mericskel az ember, hanem a meg biztonsagosnak erzett tavolsagig kozelit; en ilyenkor pl. tempomat mellett a fek folott tartom a labam. A 10 meter persze veszfekezes eseten elvileg keves (a 130 az 36m/s), de a "vmi nagy autok" jo soforrel a jobb gumik es fekek miatt igy sem okvetlenul mennek neki az elol fekezonek. Ha pedig az elol halado csak motorfekkel lassul, akkor a hatso fekezessel korrigalni tudja, ha a kovetesi tavolsagon belul volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve Július17, 2013 Megoszt Elküldve Július17, 2013 Hát látom, hogy itt mindenki más is jó szerelőt keres. Azért, ha valaki tud zugló környékén egy jó dízeles szakit azt továbbra is szívesen venném. Nem óradíjas műhelyt keresek, annak fizetnék tisztességesen, aki akkor kér pénzt, ha meg is csinálja a gépet... Szerk.: A sárgalámpa mindenképp cudar érzés. Mikor felvillan a 3 sávos olasz autópálya közepén a belső sávban, 2 gyerekkel, kombi kocsival fullra pakolva, a külső sávban összefüggő kamionfolyam, elmegy a kocsiból az erő, nincs hova lehúzódni, "csak" angolul, németül tudok, az olaszok csak olaszul, minden lepereg előttem, na akkor most mi lesz, mögöttem látom a visszapillantóból 220-szal a németet BMW-vel, na ez szar érzés mindenképp.... Aztán nyugi jön: legalább nem piros lámpa, csak sárga, lehúzódom a kamionok közé, várok, szép nyugisan folytatom az utat, aztán később a 120 is megy, de a tempomat nem kapcsol be, e miatt a hülye hiba miatt... Most Rovinjban vagyok, remélem, hazajutok, de kell egy jó dízel szerelő... Link to comment Megosztás: More sharing options...
lamb Elküldve Július17, 2013 Megoszt Elküldve Július17, 2013 Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Kb. 2 hónapja vettem egy 2008-as 1.7cdti astrát (110lovas) és nemrég elkezdett az alapjáratom ingadozni. Csak meleg motornál csinálja és gyakorlatilag a lefulladás határáig esik a fordulat majd felugrik kb. 1000-re. A pillanatnyi fogyasztás is ennek függvényében ugrál 0,2-1,2 l/óra között. Ha esetleg mégsem ugrálna a fordulat és kb. 800-as foldulatot tartja a pillanatnyi fogyasztás 0.1l-t mutat és förtelmesen kerepelő hangja van a motornak. Menet közben minden Ok vele, rendesen megy és nem füstöl. Az autóban 198000 km van. Válaszaitokat és ötleteiteket előre is köszönöm! Az EGR és a folytószelepet kell kitisztítani. Nekem segített. A szívócső tetejét is le lehet venni, (nyilván a könnyebb tisztítás érdekében) ott sem árt egy alapos koromtalanítás! Link to comment Megosztás: More sharing options...
beny158 Elküldve Július18, 2013 Megoszt Elküldve Július18, 2013 Sziasztok! Szét szeretném szedni a jobb oldali külső visszapillantó tükrömet, mert lassú sebességnél, rossz úton a rezonancia miatt elkezd rázkódni valószínűleg a műanyag burkolat, nem pedig az üveg. Az a kérdésem, hogy ami műanyag fedél fedi, csak le kell pattintani, vagy h jön le úgy h ne törjem el, és vissza lehessen tenni sértetlenül? 2007-es évjárat, ha számít valamit Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rockford Elküldve Július18, 2013 Megoszt Elküldve Július18, 2013 Sziasztok! Szét szeretném szedni a jobb oldali külső visszapillantó tükrömet, mert lassú sebességnél, rossz úton a rezonancia miatt elkezd rázkódni valószínűleg a műanyag burkolat, nem pedig az üveg. Az a kérdésem, hogy ami műanyag fedél fedi, csak le kell pattintani, vagy h jön le úgy h ne törjem el, és vissza lehessen tenni sértetlenül? 2007-es évjárat, ha számít valamit Köszönöm! Azért mozgasd meg óvatosan az üveget, nekem egyszer szintén a jobb oldali vált el, csak az üveget kellett újra odaragasztani! Link to comment Megosztás: More sharing options...
grep Elküldve Július18, 2013 Megoszt Elküldve Július18, 2013 Ahhoz kepest, hogy tisztaban vagy vele, ketszer is sikerult rosszul hasznalnod :) Mindenkivel megesik, hogy toljak, hasonlo helyzetben en is megprobalok minel kevesebb tempot veszteni. Nyilvan nem mericskel az ember, hanem a meg biztonsagosnak erzett tavolsagig kozelit; en ilyenkor pl. tempomat mellett a fek folott tartom a labam. A 10 meter persze veszfekezes eseten elvileg keves (a 130 az 36m/s), de a "vmi nagy autok" jo soforrel a jobb gumik es fekek miatt igy sem okvetlenul mennek neki az elol fekezonek. Ha pedig az elol halado csak motorfekkel lassul, akkor a hatso fekezessel korrigalni tudja, ha a kovetesi tavolsagon belul volt. Jogos. Visszaolvastam és tényleg rosszul írtam. Azért a lényeg talán lejött... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
grep Elküldve Július18, 2013 Megoszt Elküldve Július18, 2013 Azért mozgasd meg óvatosan az üveget, nekem egyszer szintén a jobb oldali vált el, csak az üveget kellett újra odaragasztani! Nekem is leesett egyszer a bal oldali. Pontosabban éppen papírzsebkendővel tisztogattam, mikor a zsebkendő mellett a tükör is a kezembe maradt. Még jó, hogy nem esett le. Ha ragasztjátok, akkor jó hővezetésű ragasztóval tegyétek vissza, különben nem fogja a fűtőszál megfelelően átadni a hőt a tükörnek és sokkal lassabban szárítja le a vízet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Július18, 2013 Megoszt Elküldve Július18, 2013 Nekem is leesett egyszer a bal oldali. Pontosabban éppen papírzsebkendővel tisztogattam, mikor a zsebkendő mellett a tükör is a kezembe maradt. Még jó, hogy nem esett le. Ha ragasztjátok, akkor jó hővezetésű ragasztóval tegyétek vissza, különben nem fogja a fűtőszál megfelelően átadni a hőt a tükörnek és sokkal lassabban szárítja le a vízet. Milyen az a ragasztó, ami jó hővezető és meg is fogja? Egyébként pár hónapja nekem is az volt hogy remegett a tükör. Mondom mi a fene... Aztán akkor láttam, hogy a tükörlap mozog, mert félig elengedte a ragasztás. Csak nekem a bal oldali. Még jó hogy menet közben nem esett ki. Nekem másik fórumon (és talán itt is) F.BS-t javasoltak. Igaz hogy a szilikon szigetel, de vékony rétegben van a tükör alatt és nem a teljes felületen. Ragasztás után ki is próbáltam, tökéletesen melegszik, ha bekapcsolom a tükörfűtést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grep Elküldve Július18, 2013 Megoszt Elküldve Július18, 2013 Milyen az a ragasztó, ami jó hővezető és meg is fogja? Egyébként pár hónapja nekem is az volt hogy remegett a tükör. Mondom mi a fene... Aztán akkor láttam, hogy a tükörlap mozog, mert félig elengedte a ragasztás. Csak nekem a bal oldali. Még jó hogy menet közben nem esett ki. Nekem másik fórumon (és talán itt is) F.BS-t javasoltak. Igaz hogy a szilikon szigetel, de vékony rétegben van a tükör alatt és nem a teljes felületen. Ragasztás után ki is próbáltam, tökéletesen melegszik, ha bekapcsolom a tükörfűtést. Először én is FBS-sel ragasztottam vissza. Így viszont sokkal lasabban száradt le az így ragasztott tükörröl a víz, mint a másikról, amihez nem nyúltam. Lehet kapni hővezető ragasztót, keress rá. Csak rohadt drága. Viszont ezért én egy kicsit "csaltam". :) Csináltam részreszeléket (rézcsavart, rézlapot kell reszelni és összegyűjteni a reszeléket; az alapanyag legyen tiszta!), majd összekevertem 2 komponensű epoxy gyanat ragasztóval, olyannal, ami 120fokig hőálló (fontos, hogy hőálló legyen legyalább 100 fokig, mert nagyon felmelegszik a fűtőszál). A rézreszeléket és a ragasztót kb. 1-1 arányban kevertem össze, majd ezzel ragasztottam vissza a tükröt. Jobb lett, mint az eredeti, mert megmértem a tükör felületének a hőmérsékletét kb. 10 perc bekapcsolás után és olyan 6-8 fokkal melegebb, mint a gyári. Ezért gondolkodtam, hogy a másikat is megcsinálom. Én az egész tükör hátlapjának felületét nagyon vékonyan bekentem és összefogtam a fűtőszálas műanyaggal. Nekem volt otthon epoxy ragasztóm más okból kifolyólag, meg réz lemez is, így gyakorlatilag ingyen lett jó hővezetős ragasztóm. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rockford Elküldve Július18, 2013 Megoszt Elküldve Július18, 2013 Először én is FBS-sel ragasztottam vissza. Így viszont sokkal lasabban száradt le az így ragasztott tükörröl a víz, mint a másikról, amihez nem nyúltam. Lehet kapni hővezető ragasztót, keress rá. Csak rohadt drága. Viszont ezért én egy kicsit "csaltam". :) Csináltam részreszeléket (rézcsavart, rézlapot kell reszelni és összegyűjteni a reszeléket; az alapanyag legyen tiszta!), majd összekevertem 2 komponensű epoxy gyanat ragasztóval, olyannal, ami 120fokig hőálló (fontos, hogy hőálló legyen legyalább 100 fokig, mert nagyon felmelegszik a fűtőszál). A rézreszeléket és a ragasztót kb. 1-1 arányban kevertem össze, majd ezzel ragasztottam vissza a tükröt. Jobb lett, mint az eredeti, mert megmértem a tükör felületének a hőmérsékletét kb. 10 perc bekapcsolás után és olyan 6-8 fokkal melegebb, mint a gyári. Ezért gondolkodtam, hogy a másikat is megcsinálom. Én az egész tükör hátlapjának felületét nagyon vékonyan bekentem és összefogtam a fűtőszálas műanyaggal. Nekem volt otthon epoxy ragasztóm más okból kifolyólag, meg réz lemez is, így gyakorlatilag ingyen lett jó hővezetős ragasztóm. :D Alu nem volt otthon? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
grep Elküldve Július18, 2013 Megoszt Elküldve Július18, 2013 Alu nem volt otthon? :D De volt, de az miért lett volna jó? A vörösréz sokkal jobb hővezető. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Július18, 2013 Megoszt Elküldve Július18, 2013 De volt, de az miért lett volna jó?A vörösréz sokkal jobb hővezető.Ennyit tökölni. :-) Én kétoldalú ragasztóval nyomtam vissza, még 2012 januárjában, azóta semmi gond vele, és a vizet, meg a párát is lenyomja, ugyanúgy mint a másik oldali. ;-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
grep Elküldve Július18, 2013 Megoszt Elküldve Július18, 2013 Ennyit tökölni. :-) Én kétoldalú ragasztóval nyomtam vissza, még 2012 januárjában, azóta semmi gond vele, és a vizet, meg a párát is lenyomja, ugyanúgy mint a másik oldali. ;-) Nagyon ügyes vagy... Link to comment Megosztás: More sharing options...
beny158 Elküldve Július20, 2013 Megoszt Elküldve Július20, 2013 De nekem nem az üveg rezonál benne, ha megfogom a külső műanyagot mozgás közben akkor elmúlik, nekem azt kéne lepattintani, de csak csavarhúzóval alányúlok és ki pattintom? Link to comment Megosztás: More sharing options...
huggybear Elküldve Július21, 2013 Megoszt Elküldve Július21, 2013 Sziasztok! Kérlek titeket segítsetek nekem, mert szépen lassan idegbajt fogok kapni. Egyszerűen nem tudom visszatenni a hátsó ülés alsó egybe részét. Csináltam pár fotót, az egyiken rajzoltam egy 1-es és 2-es alternatívát. A kérdéesem az, hogy az ülés hátsó kampójának az egyes vagy a kettes helyen kell lenni? Tulajdonképpen akármelyik helyre raktam, az elejét nem tudom beakasztani. Valaki tud tanácsot adni ebben? Nagyon fontos lenne, mert így hátul nem lehet utazni. Köszönöm nektek előre is! G. http://kepfeltoltes.hu/view/130721/_l_skamp__www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/130721/2013-07-21_11.15.17_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/130721/2013-07-21_11.15.26_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts