Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nálam 84-86 fokon van a víz hőmérséklete, normál körülmények között (városi haladás/araszolgatás, tartós 90-es, 130-as tempó). Persze változó, hogy mennyi idő alatt éri el, de nulla fok alatt, a fűtést is használva majd' 15 km kell neki a 84 fokig. Szerintem nálad is illene 80 fok felett lennie (tudom ez nem illem kérdése :icon1: ) Z19DT, kézi váltó.

Elküldve
  On 2013. 11. 20. at 9:36, koco írta:

Nálam 84-86 fokon van a víz hőmérséklete, normál körülmények között (városi haladás/araszolgatás, tartós 90-es, 130-as tempó). Persze változó, hogy mennyi idő alatt éri el, de nulla fok alatt, a fűtést is használva majd' 15 km kell neki a 84 fokig. Szerintem nálad is illene 80 fok felett lennie (tudom ez nem illem kérdése :icon1: ) Z19DT, kézi váltó.

Amikor kicsit hajtottam, akkor nálam is emelkedett, csak nem tudtam tartósan nagy tempót produkálni, mert sok a kanyar. Nekem hamar bemelegszik, nem fűtött garázsból kiállva, ajtók, kapu becsukás után szoktam indulni, de így is kb. 4 km után már 50 fok körül jár. Ha jön a hideg, úgyis kiderül, hogy van e gondja, az értéken kívül semmit sem veszek észre. Vagy fel kellene forrnia, vagy pedig nem menne 50-60 fok fölé.

Egy kis érdekesség, hogy a céges Transitok álló helyzetben pl. 60 fok környékére mennek, míg menetközben kezdenek felmelegedni. 6-ból 6 ilyen, télen egy álom vele a meló. :D

Termosztát hibát nem tud jelezni a rendszer?

Elküldve
  On 2013. 11. 20. at 13:00, Astra555 írta:

Termosztát hibát nem tud jelezni a rendszer?

Tudhatna, ha nagyon akarnak, de nem tudok arrol, hogy meg lenne csinalva. Miert nem nezed meg, hogy a huto hideg-e leallas utan?

Elküldve
  On 2013. 11. 20. at 13:33, csaba66 írta:

Tudhatna, ha nagyon akarnak, de nem tudok arrol, hogy meg lenne csinalva. Miert nem nezed meg, hogy a huto hideg-e leallas utan?

Péntek este jutok a közelébe, majd akkor megnézem tüzetesebben. Köszi.

Elküldve

Sziasztok! Egy elég furcsa problémában szeretnék tanácsot kérni. Párom nem reg óta vezet, ami jol megy neki szerencsére, de többször elofordul, hogy nem tudja ráadni gyújtást. Ezt követően beall gyújtás kapcsoló es nem lehet elfordítani a kulcsot. Be kell zárni a kocsit, majd utana kinyitni es lehet elindítani az autot. Amikor en indulok nem volt meg ilyen problémám. Mi a gond, mit csinál párom rosszul?

Köszi

Elküldve

Sziasztok.

Meg kell kuplungoznom a gépet, mert valamelyik szimmering elszállt a kuplungharangnál. Esetleg vki cserélt a váltó /nyelestengely/ szimmeringet már? Vagy tudna cikkszámot mondani hozzá? A váltó szétszedése nélkül lehet cserélni? A motor felőli szimmeringet találtam, de a váltó felől semmi adat.

2007-es XEP 1.6-os kombi. Előre is köszönöm a segítséget. Üdv.

Elküldve
  On 2013. 11. 24. at 7:03, baki írta:

Sziasztok.

Meg kell kuplungoznom a gépet, mert valamelyik szimmering elszállt a kuplungharangnál. Esetleg vki cserélt a váltó /nyelestengely/ szimmeringet már? Vagy tudna cikkszámot mondani hozzá? A váltó szétszedése nélkül lehet cserélni? A motor felőli szimmeringet találtam, de a váltó felől semmi adat.

2007-es XEP 1.6-os kombi. Előre is köszönöm a segítséget. Üdv.

Nem a fékolajad folyik? Nyelestengely szimmering ha jól emlékszem ebben a típusban nincsen,csak egy gumigyürü a kinyomócsapágy háza alatt!

Elküldve
  On 2013. 11. 24. at 7:53, Hozo62 írta:

Nem a fékolajad folyik? Nyelestengely szimmering ha jól emlékszem ebben a típusban nincsen,csak egy gumigyürü a kinyomócsapágy háza alatt!

Nem a kuplungházból csöpög, a tartályból nem fogy. Lehet hogy motorolaj, csak úgy nem akarom szétszedni, hogy nincs ott minden cucc amit cserélni kell.

Elküldve
  On 2013. 11. 24. at 8:31, baki írta:

Nem a kuplungházból csöpög, a tartályból nem fogy. Lehet hogy motorolaj, csak úgy nem akarom szétszedni, hogy nincs ott minden cucc amit cserélni kell.

Akkor inkább főtengely szimmering lesz szerintem. Mennyi km van benne?

Elküldve
  On 2013. 11. 23. at 20:05, White07 írta:

Sziasztok! Egy elég furcsa problémában szeretnék tanácsot kérni. Párom nem reg óta vezet, ami jol megy neki szerencsére, de többször elofordul, hogy nem tudja ráadni gyújtást. Ezt követően beall gyújtás kapcsoló es nem lehet elfordítani a kulcsot. Be kell zárni a kocsit, majd utana kinyitni es lehet elindítani az autot. Amikor en indulok nem volt meg ilyen problémám. Mi a gond, mit csinál párom rosszul?

Ugyanazt a kulcsot hasznaljatok, vagy kulcsfuggo?

Mit jelent, hogy nem tudja raadni? Elsore elfordul a kulcs, csak nem tortenik semmi? A "beall" nyilvan a kormanyzar, annak a kioldasat meg kell mutatni neki.

Ha mas megoldas nincs, akkor autocsere, parcsere, esetleg mindketto :)

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Teljesen új vagyok itt a fórumon. Májusban vettem egy 2008/6-os Astra H-t 1.7 cdti cosmo-t.(z17dtr motorkódú) Eddig minden rendben volt vele, de az utóbbi időben előjött egy-két hiba.

Sikerült is kiolvasnom a hibakódot:

029952

242f56

242f66

Esetleg tudja valaki, hogy mit jelent? Mi lehet a probléma?

Köszönettel!

Elküldve
  On 2013. 11. 24. at 10:48, csaba66 írta:

Ugyanazt a kulcsot hasznaljatok, vagy kulcsfuggo?

Mit jelent, hogy nem tudja raadni? Elsore elfordul a kulcs, csak nem tortenik semmi? A "beall" nyilvan a kormanyzar, annak a kioldasat meg kell mutatni neki.

Ha mas megoldas nincs, akkor autocsere, parcsere, esetleg mindketto :)

Elküldve
  On 2013. 11. 24. at 20:33, Gab93 írta:

Szia!

1. Alacsony turbónyomás

2., 3. Eltömődött a részecskeszűrő.

Köszönöm a válaszod!

Szerintetek ezzel mit kellene kezdeni? Nyilván autószerelőnek megmutatni... :)

De mennyire lehet nagy a baj?

Elküldve
  On 2013. 11. 25. at 8:53, mooribazsi írta:

Köszönöm a válaszod!

Szerintetek ezzel mit kellene kezdeni? Nyilván autószerelőnek megmutatni... :)

De mennyire lehet nagy a baj?

Az turbóproblémát valószínűleg szakemberre kellene bízni. A turbó halála sokszor az olaj körül keresendő, ugyanis az hűti. Ha nagyobb igénybevételek után nem várod meg, hogy visszahűljön, akkor ez egy idő után kifekteti a forgórészt. De a rossz minőségű, vagy többször későn cserélt olaj is tud ilyet, lerakódik a kosz, eltömődik a rendszer, a turbó meg alig, vagy nem kap olajat, így szintén beég, erre azért figyelj oda, bár lehet ettől más gondja is, csak ez egy kényes szerkezet, meg kell adni neki, amit kér.

A részecskeszűrő mikor regenerált utoljára, szoktál erre figyelni? Ha eltömődött, akkor talán ki lehet tisztíttatni (ki kell venni hozzá), aztán egy ideig még talán jó, vagy csere, de ott százezrekről is lehet szó, vagy végleg ki kell iktatni.

Utóbbi talán motorfüggő is, van ahol szoftveresen is meg kell oldani a dolgot, nem csak kivágni a rendszerből. Hátránya nem igazán van, én már nélküle vettem, műszaki vizsgán tökéletes értéket produkált nélküle is. Nekem tavasztól őszig a melegben dobja be mint hibát (kód+ikon), de menetteljesítmény, fogyasztás tekintetében nincs változás. Előnye, hogy nem fogja zabálni a gázolajat, mivel nem regenerál az autó, és kisebb a fojtás, így talán még picivel jobban is megy, de ez nem számottevő...

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok! Most már másodszor fordult elő, hogy menet közben kigyullad az olaj szint jelző lámpa. Szintet ellőnriztem mindkét alkalommal, de a pálca szerint jónak tűnik. Egy-két óra állás után elindulva már nem világít, de nem tudom most meddig lesz rendben. Valakinek ötelete? A másik, hogy pár napja kétszer is csinálta, hogy leállás után újra elindok és a műszerfal felől ütemes csipogó hang hallatszik pár másodpercig. Hasonlít az irányjelző ütemére, de annál halkabb és kimondottan "csipogó" .Valamilyen szellőzés/fűtés dolog lehet, de jó lenne tudni mi okozza. Vagy a fenti két probléma összefügg és valamilyen elektromos gond lehet? Mindkét gond a múlt héten kezdődött, a kicsit hűvösebb esősebb reggeleken!

Elküldve
  On 2013. 11. 24. at 20:44, White07 írta:

:)

Egy kulcsot használunk. Nem fordul el mar akkor.

Akkor az a kormanyzar lesz... Amikor nem akar elfordulni a kulcs, mozgassa egy picit a kormanyt ide-oda, es kozben probalja elforditani.

Elküldve
  On 2013. 11. 25. at 9:19, ailles írta:

Sziasztok! Most már másodszor fordult elő, hogy menet közben kigyullad az olaj szint jelző lámpa. Szintet ellőnriztem mindkét alkalommal, de a pálca szerint jónak tűnik. Egy-két óra állás után elindulva már nem világít, de nem tudom most meddig lesz rendben. Valakinek ötelete? A másik, hogy pár napja kétszer is csinálta, hogy leállás után újra elindok és a műszerfal felől ütemes csipogó hang hallatszik pár másodpercig. Hasonlít az irányjelző ütemére, de annál halkabb és kimondottan "csipogó" .Valamilyen szellőzés/fűtés dolog lehet, de jó lenne tudni mi okozza. Vagy a fenti két probléma összefügg és valamilyen elektromos gond lehet? Mindkét gond a múlt héten kezdődött, a kicsit hűvösebb esősebb reggeleken!

Szia!

Milyen olaj van benne?

Elküldve
  On 2013. 11. 25. at 13:49, Maybal írta:

Szia!

Milyen olaj van benne?

Szia!

A szervizkönyv szerint Opel szervizben betöltött 5w30. Én 2 hónapja vettem az autót, ennyit tudok róla.

Elküldve
  On 2013. 11. 25. at 9:10, Astra555 írta:

Az turbóproblémát valószínűleg szakemberre kellene bízni. A turbó halála sokszor az olaj körül keresendő, ugyanis az hűti. Ha nagyobb igénybevételek után nem várod meg, hogy visszahűljön, akkor ez egy idő után kifekteti a forgórészt. De a rossz minőségű, vagy többször későn cserélt olaj is tud ilyet, lerakódik a kosz, eltömődik a rendszer, a turbó meg alig, vagy nem kap olajat, így szintén beég, erre azért figyelj oda, bár lehet ettől más gondja is, csak ez egy kényes szerkezet, meg kell adni neki, amit kér.

A részecskeszűrő mikor regenerált utoljára, szoktál erre figyelni? Ha eltömődött, akkor talán ki lehet tisztíttatni (ki kell venni hozzá), aztán egy ideig még talán jó, vagy csere, de ott százezrekről is lehet szó, vagy végleg ki kell iktatni.

Utóbbi talán motorfüggő is, van ahol szoftveresen is meg kell oldani a dolgot, nem csak kivágni a rendszerből. Hátránya nem igazán van, én már nélküle vettem, műszaki vizsgán tökéletes értéket produkált nélküle is. Nekem tavasztól őszig a melegben dobja be mint hibát (kód+ikon), de menetteljesítmény, fogyasztás tekintetében nincs változás. Előnye, hogy nem fogja zabálni a gázolajat, mivel nem regenerál az autó, és kisebb a fojtás, így talán még picivel jobban is megy, de ez nem számottevő...

Az olaj kb. 7.500 km-rel ezelőtt volt cserélve, amióta nálam van, már nem emlékszem, hogy milyen olaj volt, de jó fajta az biztos. Ráférne már a csere?

Az autót, amúgy csak hétvégente használom, vidékre utazáshoz és vissza, de akkor sem hajtom agyon... Ez csak nem olyan nagy igénybevétel...

A részecskeszűrőt mennyi időnként/km-ként kéne regenerálni? És mennyibe fáj egy ilyen regeneráció?

A kiiktatáson még nem gondolkodom, az a végső megoldás lenne...

Elküldve
  On 2013. 11. 25. at 18:27, mooribazsi írta:

Az olaj kb. 7.500 km-rel ezelőtt volt cserélve, amióta nálam van, már nem emlékszem, hogy milyen olaj volt, de jó fajta az biztos. Ráférne már a csere?

Az autót, amúgy csak hétvégente használom, vidékre utazáshoz és vissza, de akkor sem hajtom agyon... Ez csak nem olyan nagy igénybevétel...

A részecskeszűrőt mennyi időnként/km-ként kéne regenerálni? És mennyibe fáj egy ilyen regeneráció?

A kiiktatáson még nem gondolkodom, az a végső megoldás lenne...

Mivel használtan vetted, ezért nem tudhatod, hogy hogyan közlekedtek vele, mennyire szervizelték, ezért lehet, hogy az előző tulaj volt vele kissé hanyag. Igazából, ha nem 100%-ig biztos embertől veszed az autót (rokon, barát, kolléga), akkor vétel után illik megejteni egy olajcserét, de a szűrőkre sem ártana ránézni (levegőszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő). Meg aztán a szíjakat, vezérlést is érdemes cserélni, nehogy meglepetést okozzon. Ha Te cseréltél olajat, akkor az a 7.500 km még bőven belefér. Viszont figyelj oda, hogy csak a gyár által jóváhagyott olajat tegyél bele. Ez dexos2 jelölést jelent. Ha nincs ilyen a dobozon, akkor ne tedd bele. Egyébként az olajos topicot, ha végigolvasod, akkor ott látni fogod, hogy melyik márkából konkrétan melyik olaj mehet a motorba.

A részecskeszűrőt automatikusan regenerálja a rendszer, méri a szűrő tömítettségét és az alapján kalkulálja be. Van aki azt mondja nem mindig jelzi, abból lehet észrevenni, hogy kissé emelkedik a fogyasztás, ugyanis üzemanyag segítségével égeti ki a szűrőt, de láttam olyat is, hogy a km számláló helyén írja ki. Ilyenkor a teendő, hogy bizonyos fordulat felett kell tartani az autót, addig, amíg nem végez. Ehhez olvasd el az Astra H-ról szóló kézikönyvet. Le tudod tölteni az opel.hu oldalról (vagy akár máshonnan is, mert gugli a barátod). Ha viszont már jelzi, hogy eltömítődött akkor nem biztos, hogy magától megfogja csinálni. Viszont számítógépre kötve álló helyzetben is megoldható a dolog. Ennek minél hamarabb járj utána, mert lehet, hogy kukába dobhatod, ha nagyon eltömítődik, újból pedig az univerzális is 100 ezer felett van, a gyárit meg nem is mondom inkább. :D

Elküldve

üdv segítséget kérek.

tempomat kapcsolót tettem az astra h-ba. Mivel benne van a program csak aktiválni kell. Működik is jól. Ott rontottam el hogy később tudtam meg hogy kell CIM modul megbontása nélkül kart cserélni. A kipörgés gátló hibát jelez nem is működik. Hibakódot törölni nem tudunk. Ami befolyással lehet rá : kormányszög elfordulás nincs kalibrálva. Ezt a hibakódot sem tudjuk törölni. Elképzelhető hogy valamit elfordítva raktam össze a CIM modulban? kapcsoló tökéletesen működik minden funkciójában.

Milyen megoldást tudna valaki javasolni. Köszönöm.

Elküldve
  On 2013. 11. 26. at 15:09, q.zsolt írta:

üdv segítséget kérek.

tempomat kapcsolót tettem az astra h-ba. Mivel benne van a program csak aktiválni kell. Működik is jól. Ott rontottam el hogy később tudtam meg hogy kell CIM modul megbontása nélkül kart cserélni. A kipörgés gátló hibát jelez nem is működik. Hibakódot törölni nem tudunk. Ami befolyással lehet rá : kormányszög elfordulás nincs kalibrálva. Ezt a hibakódot sem tudjuk törölni. Elképzelhető hogy valamit elfordítva raktam össze a CIM modulban? kapcsoló tökéletesen működik minden funkciójában.

Milyen megoldást tudna valaki javasolni. Köszönöm.

Rosszul raktad össze a CIM modult. Nem lesz egyszerű megcsinálni. A hibákat addig nem tudod törölni, míg a szögelfordulás nem lesz kalibrált állásban.

A komfort index sem megy ilyenkor.

Ha jól emlékszem a CIM-en és a kormányon is van egy egy jelölés, amiknek egybe kell esniük (erről vagy a CIM-en, vagy a kormány belsejében van egy cimke. A CIM-ben lévő középső tárcsát meg addig kell forgatni, míg a középre állított kormány mellett a szögelfordulás 0-nem lesz. Ezután lehet kalibrálni.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.