Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok, idén vettem észre nyáron, hogy minél melegebb van, annál erősebben lehet érezni benzinszagot az autóban. Ferdehátú kivitelem van, behajolva a csomagtartóba a tank felől belülről lehet a legjobban érezni. Ez most megszűnt, hogy nincs 30-40fok. Mitől lehet, hogyan lehet javítani ? ( Szervizben azt mondták, hogy a benzingőzt a melegben elengedi a tank, valami szelepféle kütyü, de miért az utastér felé ? ) Köszi.

Nálam ugyszintén, szintén ferdehatú kivitel és csak a nyári kánikulában lehet érezni.

Elküldve

Astra555,

fogyasztási adataim:

városban leginkább 3-as, néha 4-es: 5,5 liter/100 km

Autópálya:

- magyar: 5,5liter/100km

- osztrák: 4,8 - 5,2 liter/100km

- német: 140ig 6,2liter/100km ; 180ig 7liter/100km

környező hegyek meglátogatása, szinte végig 3-asban: 12 liter/100 km (de nagyon élveztem :wub: )

A városi elég baráti, gondolom nekem az automata váltó miatt több egy literrel, de ezen kívül ugyanezt produkálja. Hegymenetben még nem voltam, így arról nincs infóm. Viszont rájöttem, hogy okosan tervezték meg a japók ezt a váltót, mert motorféknél 50-es tempó alatt szépen ledobja alapjáratra a fordulatot, így sokkal tovább tud gurulni az autó.

Kíváncsi leszek majd a téli fogyasztásra is, nekem vegyesben 8-8,5 szokott lenni a leghidegebb időkben. Mondjuk én várok vele egy kicsit, ha hidegen indítom.

Ja, 200 km/h-nál a pillanatnyi volt 12 liter egy-két perces idő alatt. De ezt a szomszédom mesélte, 6 hónapja. :-) Ennél többet viszont nem megy, nem is kell.

Elküldve

Feltételezem én, hogy a másik fele a motorháztetőn van. Ergo, ha lecsukod, akkor X távolságon belül vannak, ami azt jelenti le van csukva.

Komputer írja, ha nincs rendesen lecsukva.

Elküldve

Feltételezem én, hogy a másik fele a motorháztetőn van. Ergo, ha lecsukod, akkor X távolságon belül vannak, ami azt jelenti le van csukva.

Komputer írja, ha nincs rendesen lecsukva.

Rosszul feltételezed. A motorháztetőn nincs semmi.

A kapcsoló a jobb oldali kerékjáraton a toronycsapágy mellett van.

Elküldve

Létezik, de nem minden felszereltséghez. A tiédhez pl nincs, ezért nincs bekötve.

Érdekes dolog ez a felszereltség. Cosmo az enyém, és egy csomó minden nincs benne. (pl. ablakmosó folyadékszint jelző, ez a motorháztető jelző, esp, cserébe van ülésfűtés...)

Pedig úgy tudtam, hogy a cosmo a legnagyobb felszereltség. Ahhoz mondjuk járna egy ESP szerintem alapból pl.

Elküldve

Érdekes dolog ez a felszereltség. Cosmo az enyém, és egy csomó minden nincs benne. (pl. ablakmosó folyadékszint jelző, ez a motorháztető jelző, esp, cserébe van ülésfűtés...)

Pedig úgy tudtam, hogy a cosmo a legnagyobb felszereltség. Ahhoz mondjuk járna egy ESP szerintem alapból pl.

A motorháznyitás érzékelő a gyári risztóhoz jár.

Az ablakmosó folyadékszint érzélő a fedélzeti számítógéphez jár.

Ezek mind extrák. Ha használtan vetted a gépet, akkor az első tulaj ezeket nem kérte bele. Ha te vagy az első tulaj, akkor te nem kérted. :D

Amúgy nekem Enjoy felszereltségű a gép (2005-ös, közben a felszereltségek is változtak), de az esőérzékelőn kívül már ugyanolyan a felszereltségi szintje, mint a Cosmo-nak, mert időközben beleraktam azokat, amik ahhoz jártak (meg annál többet, olcsóbban). :) Esőérzékelőt is lehet már kapni 4eFt-ért bontottat, ennyiért megérné, csak egy kábelt kéne behúzni az UEC modulba.

De ezt tök feleslegnek tartom, mert ha már nem látok, akkor kézzel megbököm a kart és letörlöm a "képernyőt". :D

Elküldve

Azért ne felejtsük el, hogy van Német-Osztrák piac, Magyartól keletre, külön Orosz piac, külön Svájc, külön Anglia és külön a maradék nyugat EU és ezenkívül Sonderausstattung kb minden országban más.

Az enyém pl Edition, de mivel szalon autó volt, van benne minden kb.

Elküldve

A motorháznyitás érzékelő a gyári risztóhoz jár.

Az ablakmosó folyadékszint érzélő a fedélzeti számítógéphez jár.

Ezek mind extrák. Ha használtan vetted a gépet, akkor az első tulaj ezeket nem kérte bele. Ha te vagy az első tulaj, akkor te nem kérted. :D

Amúgy nekem Enjoy felszereltségű a gép (2005-ös, közben a felszereltségek is változtak), de az esőérzékelőn kívül már ugyanolyan a felszereltségi szintje, mint a Cosmo-nak, mert időközben beleraktam azokat, amik ahhoz jártak (meg annál többet, olcsóbban). :) Esőérzékelőt is lehet már kapni 4eFt-ért bontottat, ennyiért megérné, csak egy kábelt kéne behúzni az UEC modulba.

De ezt tök feleslegnek tartom, mert ha már nem látok, akkor kézzel megbököm a kart és letörlöm a "képernyőt". :D

Fedélzeti számítógép van benne, mégsincs folyadékszint mérő! :P

Elküldve

Azért ne felejtsük el, hogy van Német-Osztrák piac, Magyartól keletre, külön Orosz piac, külön Svájc, külön Anglia és külön a maradék nyugat EU és ezenkívül Sonderausstattung kb minden országban más.

Az enyém pl Edition, de mivel szalon autó volt, van benne minden kb.

Ez igaz. Akitől vettem a CID kijelzőt, svédországből hoz be autókat.

Azt mondta, hogy ott az autók 80%-ban ilyen színes kijelző van DVD90-es fejegységgel.

Elküldve

Fedélzeti számítógép van benne, mégsincs folyadékszint mérő! :P

Szia. Ettől még lehet hogy tudná, csak engedélyezni kell, meg 2 érzékelőt belerakni. Nagyjából...;)

Elküldve

Szia. Ettől még lehet hogy tudná, csak engedélyezni kell, meg 2 érzékelőt belerakni. Nagyjából... ;)

Itt a fórumon találtam Check Control feltétele:

A GID/CID szoftverétől függ, hogy tudja-e a check controll-t. A teszt mód első lapján, második sorban GDXX, CDXX vagy ehhez hasonló van, akkor tudja, ha 8.0.X, akkor nem (X valamilyen érték).

Nekem például sikerült felprogramozni, jelez is az izzókra, de mikor be akartam kötni a két érzékelőket

az UEC-be, akkor konstatáltam, hogy a jelölt helyekre már van kötve más vezeték.

Szóval, mielőtt valaki nekiáll, ellenőrizze, hogy be is tudja-e kötni az érzékelőket.

Ha valaki tud segíteni nekem a bekötésben, ne habozzon, jelentkezzen! :icon13:

Elküldve

Amúgy nekem Enjoy felszereltségű a gép (2005-ös, közben a felszereltségek is változtak), de az esőérzékelőn kívül már ugyanolyan a felszereltségi szintje, mint a Cosmo-nak, mert időközben beleraktam azokat, amik ahhoz jártak (meg annál többet, olcsóbban). :)

Nekem meg gyárilag rakták bele olcsóbban. Ugyanis az előző tulaj rendelt bele mindent és fizette is ki. :D

Használtan pedig nem volt lényegesen drágább az autó, mint egy hasonló korú, állapotú Essentia.

Esőérzékelőnél szerintem jól jön hogy nem kell bökdösni a kart. Főleg mikor például egy kamiont előzök esőben, ami veri rám a vizet. Ekkor automatikusan gyorsabb törlésre vált.

Fedélzeti számítógép van benne, mégsincs folyadékszint mérő! :P

Nem lehet hogy utólag programozták fel?

Elküldve

Szerintem is ez a megoldás kulcsa. :)

Ez mit is jelent? Hogy bírom ellenőrizni?

Egyébként a tempomatot már én köttettem be utólag, amikor megvettem az autót (használtan).

Elküldve

Itt a fórumon találtam Check Control feltétele:

A GID/CID szoftverétől függ, hogy tudja-e a check controll-t. A teszt mód első lapján, második sorban GDXX, CDXX vagy ehhez hasonló van, akkor tudja, ha 8.0.X, akkor nem (X valamilyen érték).

Nekem például sikerült felprogramozni, jelez is az izzókra, de mikor be akartam kötni a két érzékelőket

az UEC-be, akkor konstatáltam, hogy a jelölt helyekre már van kötve más vezeték.

Szóval, mielőtt valaki nekiáll, ellenőrizze, hogy be is tudja-e kötni az érzékelőket.

Ha valaki tud segíteni nekem a bekötésben, ne habozzon, jelentkezzen! :icon13:

Ezek szerint én ne is gondolkozzak rajta? :S

IMG_20130831_192731_www.kepfeltoltes.hu_

Elküldve

Sziasztok!

Egy régebbi témát szeretnék feleleveníteni: 2011 környékén szó volt a H Astrák tornycsapágy (műanyag kupak alatti) rozsdásodásáról. Volt aki típushibára gyankodva még az Opel Hungary-nak is írt... Nagyon sok ember panaszolta, hogy neki is rozsdál, és persze nekem is. Van erre valami gyógymód, vagy ne foglalkozzak vele? Egyesek olajozták, mások zsírral töltötték teli...

Köszi a választ előre is!

Erről van szó:

http://www.kephost.com/view3.php?filename=7suibwqitddiqlsb7h5n.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=77vnkkr9mqht8oz8na8r.jpg

Elküldve

Sziasztok!

Egy régebbi témát szeretnék feleleveníteni: 2011 környékén szó volt a H Astrák tornycsapágy (műanyag kupak alatti) rozsdásodásáról. Volt aki típushibára gyankodva még az Opel Hungary-nak is írt... Nagyon sok ember panaszolta, hogy neki is rozsdál, és persze nekem is. Van erre valami gyógymód, vagy ne foglalkozzak vele? Egyesek olajozták, mások zsírral töltötték teli...

Köszi a választ előre is!

Erről van szó:

http://www.kephost.com/view3.php?filename=7suibwqitddiqlsb7h5n.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=77vnkkr9mqht8oz8na8r.jpg

Nekem is rozsdásodik, viszont érdekes módon csak a vezető oldalon, de messze nem ennyire.

Én kitisztítottam és bezsíroztam.

Kérdés, hogy mit akarsz kezdeni hosszú távon az autóval? Ha meg akarod tartani, akkor szerintem érdemes vele foglalkozni, mert ha neked ennyire rozsdásodik, akkor egyszer a lengéscsillapító be fog figyelni a motrotérbe (mondjuk ez majd évek múlva lesz).

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Egy régebbi témát szeretnék feleleveníteni: 2011 környékén szó volt a H Astrák tornycsapágy (műanyag kupak alatti) rozsdásodásáról. Volt aki típushibára gyankodva még az Opel Hungary-nak is írt... Nagyon sok ember panaszolta, hogy neki is rozsdál, és persze nekem is. Van erre valami gyógymód, vagy ne foglalkozzak vele? Egyesek olajozták, mások zsírral töltötték teli...

Köszi a választ előre is!

Erről van szó:

http://www.kephost.com/view3.php?filename=7suibwqitddiqlsb7h5n.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=77vnkkr9mqht8oz8na8r.jpg

Szia!

Ha akarod fújd be zsírral, valamilyen szinten gátolja a korróziót... Igazából egy kezeletlen csupasz fémfelületnél ez teljesen normális jelenség...

Valószínűleg előbb kell a lengéscsillapítót (útminőségtől használattól függetlenül) cserélned mint hogy ez bármilyen problémát is okozzon (több évtized), kis felületi rozsda, nem érdemes egy fújásnyi zsírnál többet foglalkozni vele és idegeskedni rajta...

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok,

OPEL Astra H Caravan, 1.6 115LE

Mentünk vele és felgyulladt a motorellenőrző lámpa...

A gépkönyv szerint: "motorvezérlő elektronika hiba vagy váltóelektronika hiba. Az elektromos rendszer szükségprogramra kapcsol, amikor megnőhet az üzemanyagfogyasztás és romlik a gépkocsi vezethetősége." és még azt is írja: "az ellenőrző lámap azt mutatja, hogy víz gyűlt össze az üzemanyagszűrőben".

Leállítom, újraindítom pár pillanatig elalszik , aztán megint ég a lámpa.Viszont az autó ugyanúgy megy, mint eddig.

Találkozott már valaki ilyen problémával? Mi a javaslat? Mennyire sürgős a megoldás?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv.:

Gábor

Elküldve

Hibakód?

Fék+gáz benyomva és gyújtás. (persze üresben a sebváltó)

Ezzel megnézheted, mi a hibakód. ECN és a hibakód... ;)

Azt még nem néztem meg, majd ma este.

Egyébként ha nem égne a lámpa, azt mondanám, hogy minden OK. Reggel indultam vele...ugyanúgy húz az autó, stabil, egy pöccre indul, mint eddig.

Köszönöm a tippet. Mivel eddig nem volt rá szükségem, megkérdezném (habár lehet hogy hülyeség): a hibakódot a kilométerkijelzőnél mutatja és nem a középső konzolon? Ez azért lehet érdekes, mert Essentia Plusz...azaz a legbutább középső konzolja van.

Elküldve

Azt még nem néztem meg, majd ma este.

Egyébként ha nem égne a lámpa, azt mondanám, hogy minden OK. Reggel indultam vele...ugyanúgy húz az autó, stabil, egy pöccre indul, mint eddig.

Köszönöm a tippet. Mivel eddig nem volt rá szükségem, megkérdezném (habár lehet hogy hülyeség): a hibakódot a kilométerkijelzőnél mutatja és nem a középső konzolon? Ez azért lehet érdekes, mert Essentia Plusz...azaz a legbutább középső konzolja van.

A kilométer helyén írja, igen.

Azért lenne jó megnézni a kódot, mert ez így egy általános hibajelenség. Konkrétan sok minden lehet.

Amikor újraindítod, azért javul meg átmenetileg, mert törlődik a hiba. Aztán amikor az egyik szenzor hibás jelent küld a motorvezérlőnek, onnantól megint felvillan a hibajelző ikon.

Elküldve

Sziasztok,

OPEL Astra H Caravan, 1.6 115LE

Mentünk vele és felgyulladt a motorellenőrző lámpa...

A gépkönyv szerint: "motorvezérlő elektronika hiba vagy váltóelektronika hiba. Az elektromos rendszer szükségprogramra kapcsol, amikor megnőhet az üzemanyagfogyasztás és romlik a gépkocsi vezethetősége." és még azt is írja: "az ellenőrző lámap azt mutatja, hogy víz gyűlt össze az üzemanyagszűrőben".

Leállítom, újraindítom pár pillanatig elalszik , aztán megint ég a lámpa.Viszont az autó ugyanúgy megy, mint eddig.

Találkozott már valaki ilyen problémával? Mi a javaslat? Mennyire sürgős a megoldás?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv.:

Gábor

Ha kérdezel, egy helyen tedd, úgyis olvassuk a többit is. :-)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.