Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Kivancsisagbol lefujok egy regi nyakot klimatisztitoval, lehet, hogy nem is mar...

No egesz ejjel "marta" ez a szornyen agressziv szer a nya'kot, de az ra se rant; meg nedves ugyan, de marodasnak semmi nyoma nincs.

Egyebkent egy kis jozan gondolkodas sosem art: az aktiv anyag valamilyen gombaolo szer, a gaz, hab, folyadek csak hordozo. Ha az aktiv komponens agressziv, akkor teljesen mindegy, mi viszi be, illetve a gaz a leheto legrosszabb, mert az mindenhova eljuttatja.

Tehat aki nem akar szetmart uleseket, muszerfalat, CIM modult es legzsakokat, az ne hasznaljon gazt! :)

"A tisztítószer erősen maró hatású, nem barátságos anyag, órák alatt szétmarja az elektronika panelján lévő nyomtatott áramkört és a kisebb alkatrészeket."

A szerzot be kene zarni egy szobaba nehany flakon klimatisztitoval es egy par kisebb elektronikai

alkatresszel. Ehen is halna, ha nem johetne ki addig, amig legalabb egyet szet nem marat kozuluk :)

Elküldve

No egesz ejjel "marta" ez a szornyen agressziv szer a nya'kot, de az ra se rant; meg nedves ugyan, de marodasnak semmi nyoma nincs.

Egyebkent egy kis jozan gondolkodas sosem art: az aktiv anyag valamilyen gombaolo szer, a gaz, hab, folyadek csak hordozo. Ha az aktiv komponens agressziv, akkor teljesen mindegy, mi viszi be, illetve a gaz a leheto legrosszabb, mert az mindenhova eljuttatja.

Tehat aki nem akar szetmart uleseket, muszerfalat, CIM modult es legzsakokat, az ne hasznaljon gazt! :)

"A tisztítószer erősen maró hatású, nem barátságos anyag, órák alatt szétmarja az elektronika panelján lévő nyomtatott áramkört és a kisebb alkatrészeket."

A szerzot be kene zarni egy szobaba nehany flakon klimatisztitoval es egy par kisebb elektronikai

alkatresszel. Ehen is halna, ha nem johetne ki addig, amig legalabb egyet szet nem marat kozuluk :)

Hogy mennyire mar a hab, nem tudom, de nekem napokig kellett szellőztetni az autót, mert mindig basztatta a nyálkahártyámat, ellenben a gázzal.

Ami pedig problémát okoz, hogy befolyik a rádióba és ott képes rövidzárlatot okozni. Egy rádió javítás sem olcsó mulatság. Én jártam már így, csak nekem kiszáradt és utána gond nélkül működött, de fél napig főtt a fejem miatta.

Aztán kiütött 2 relét is a Vectrában, először fogalmam sem volt miért történt, a 7 év alatt egy relé sem adta meg magát. Aztán rájöttem, hogy a biztosítéktábla pont a bal oldali szellőzőnyílás alatt van.... :-)

Elküldve

Hogy mennyire mar a hab, nem tudom, de nekem napokig kellett szellőztetni az autót, mert mindig basztatta a nyálkahártyámat, ellenben a gázzal.

Ami pedig problémát okoz, hogy befolyik a rádióba és ott képes rövidzárlatot okozni. Egy rádió javítás sem olcsó mulatság. Én jártam már így, csak nekem kiszáradt és utána gond nélkül működött, de fél napig főtt a fejem miatta.

Aztán kiütött 2 relét is a Vectrában, először fogalmam sem volt miért történt, a 7 év alatt egy relé sem adta meg magát. Aztán rájöttem, hogy a biztosítéktábla pont a bal oldali szellőzőnyílás alatt van.... :-)

Hat igen, ha nem is mar (bar erre sem eleg a kiserleti cafolat, hiszen "nem tudod"), valami mas baj azert csak van vele :)

De legalabb valami linket adjatok mar egy ilyen gazos tisztitora, mert en legfeljebb spray-nek titulaltakat talaltam, de azok gyanithatoan habok.

Az elektronikakba valo becsurgast el kell kerulni, ez nyilvanvalo, es nem is megoldhatatlan, viszont a relek "kiuteset" nem fognam ra.

Elküldve

Végül ezzel fújtam be nagyon jó cucc, http://autofelszereles.dunaauto.hu/termek/auto-apolas/termekek/11-4/

Pollenszűrő ki, jól befújtam a radiátort, vártam 5 percet, visszatettem a pollenszűrő burkolatát, max hűtésen és 4 es fokozaton nyomattam, közbe minden irányba állítgattam a ventilátor áramlást. A felesleg a kocsi alatt volt. Nem értem miért kéne a szellőzőrácsokba fújni, mikor minden Baktérium, gomba, vírus, a párologtatón

telepszik meg.

Utána jártam ez a leghatékonyabb tisztítása a klímának.

Elküldve

Végül ezzel fújtam be nagyon jó cucc, http://autofelszereles.dunaauto.hu/termek/auto-apolas/termekek/11-4/

Pollenszűrő ki, jól befújtam a radiátort, vártam 5 percet, visszatettem a pollenszűrő burkolatát, max hűtésen és 4 es fokozaton nyomattam, közbe minden irányba állítgattam a ventilátor áramlást. A felesleg a kocsi alatt volt. Nem értem miért kéne a szellőzőrácsokba fújni, mikor minden Baktérium, gomba, vírus, a párologtatón

telepszik meg.

Utána jártam ez a leghatékonyabb tisztítása a klímának.

Én is ilyen habosat használtam, a gázostól kicsit parázok, hogy nehogy valami maradékát belélegezve (ok, ki kell szellőztetni) a tüdőben is dolgozzon.

A habot az elpárra fújtam, ami meg átalakult vízzé, az kicsöpögött az autó alá.

Elküldve

Végül ezzel fújtam be nagyon jó cucc, http://autofelszereles.dunaauto.hu/termek/auto-apolas/termekek/11-4/

Pollenszűrő ki, jól befújtam a radiátort, vártam 5 percet, visszatettem a pollenszűrő burkolatát, max hűtésen és 4 es fokozaton nyomattam, közbe minden irányba állítgattam a ventilátor áramlást. A felesleg a kocsi alatt volt. Nem értem miért kéne a szellőzőrácsokba fújni, mikor minden Baktérium, gomba, vírus, a párologtatón

telepszik meg.

Utána jártam ez a leghatékonyabb tisztítása a klímának.

Ilyen "szondát" is vettél hozzá, vagy megoldottad anélkül?

Elküldve

Ilyen "szondát" is vettél hozzá, vagy megoldottad anélkül?

Igen rendeltem hozzá azt is, azzal lehetett jól megcsinálni, azon gondolok hogy lehet kiszedem ismét pollenszűrőt és egy ilyet felrobbantok! hogy 100%os legyen.

itt látszik 1:25 nél hova kell elérjen a cucc.

Elküldve

Végül ezzel fújtam be nagyon jó cucc, http://autofelszereles.dunaauto.hu/termek/auto-apolas/termekek/11-4/

Pollenszűrő ki, jól befújtam a radiátort, vártam 5 percet, visszatettem a pollenszűrő burkolatát, max hűtésen és 4 es fokozaton nyomattam, közbe minden irányba állítgattam a ventilátor áramlást. A felesleg a kocsi alatt volt. Nem értem miért kéne a szellőzőrácsokba fújni, mikor minden Baktérium, gomba, vírus, a párologtatón

telepszik meg.

Utána jártam ez a leghatékonyabb tisztítása a klímának.

Szia!

Miután ráfújtad a cuccot a radiátorra és bekapcsoltad a klímát, kb mennyi ideig nyomattad?

Elküldve

Szia!

Miután ráfújtad a cuccot a radiátorra és bekapcsoltad a klímát, kb mennyi ideig nyomattad?

10 percig, utána vissza lepattintottam a pollenszűrő burkolatát és ahogy fújta a levegőt közbe is fújtam! :)

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Van egy 2005-ös 1.4-es H Astrám. (Z14XEP).

A mai napon egy olyan hibát produkált az autó, hogy gyújtásnál vibrál a műszerfal majd világít, utána indításnál kattog és semmi.

Akksit megnéztem, desztvízzel feltöltöttem, mert a lamellák egy része nem volt folyadékban.

Ezután indult. Majd hazaértem és leállítás után, ugyanez a hiba...nem indul.

Az akksi sarukat levettem, drótkefével megpucoltam...ezután indult. Majd leállítottam, 2x beindult, majd harmadszorra ugyanúgy kattog és nem indul.

Mi lehet a baj? Lehet hogy az aksi gyenge, töltenem kéne rajta?

Pls help nagyon SOS!!!!

Üdv Krisz

Elküldve

Az elektronikakba valo becsurgast el kell kerulni, ez nyilvanvalo, es nem is megoldhatatlan, viszont a relek "kiuteset" nem fognam ra.

Én igen, mert tisztítás után történt, mert a relék a szellőzőnyílás alatt voltak,és autóvillamosságis megmondta,hogy folyadék miatti zárlattól térdeltek le.

Elküldve

Én igen, mert tisztítás után történt, mert a relék a szellőzőnyílás alatt voltak,és autóvillamosságis megmondta,hogy folyadék miatti zárlattól térdeltek le.

Erdekes tortenet, mert szaradas utan fel kene allniuk a "terdelesbol". Tartos karosodas legfeljebb akkor lehet, ha a tekercs huzaljarol leoldja a szigetelest a folyadek.

Elküldve

Akksit megnéztem, desztvízzel feltöltöttem, mert a lamellák egy része nem volt folyadékban.

Mi lehet a baj? Lehet hogy az aksi gyenge, töltenem kéne rajta?

Lehet probalkozni, de ha nem segit, akkor bele kell torodni az akku halalaba. Viszont az uj akku elott ellenorizni kell a toltorendszert, mert annak a hibaja is okozhatta a kiszaradast.

Elküldve

Lehet probalkozni, de ha nem segit, akkor bele kell torodni az akku halalaba. Viszont az uj akku elott ellenorizni kell a toltorendszert, mert annak a hibaja is okozhatta a kiszaradast.

De akkor remélhetőleg az aksi csere megoldja a problémát? Bízom benne, hogy nem önindító vagy generátor baj van...

Elküldve

De akkor remélhetőleg az aksi csere megoldja a problémát? Bízom benne, hogy nem önindító vagy generátor baj van...

Generator lehet, pont azert kell ellenorizni, hogy az uj akkut nehogy kinyirja.

Elküldve

De akkor remélhetőleg az aksi csere megoldja a problémát? Bízom benne, hogy nem önindító vagy generátor baj van...

Szia!

Szerintem Akksi lesz, de teszt módban járó motornál meg tudod nézni, hogy mennyit tölt a generátor, amit így tudsz előhozni!

Ha 14.4V körül tölt akkor jó, ha nem (több, mondjuk 14.7V vagy még több tartósan), akkor túltölt a generátor és felújításra szorul (15-25ezer forint)...

Egy új, normális akksit 15-20ezer körül tudsz venni, 50ah-60ah-s elég 420A vagy több indítóárammal!

Pl.:

http://www.akkumax.hu/monbat-premium-50ah-akkumulator

http://www.akkumax.hu/exide-premium-12v-47ah-jobb-akkumulator

http://www.akkumax.hu/exide-excell-12v-54ah-jobb-akkumulator

http://www.akkumax.hu/banner-power-bull-12v-55ah-akkumulator

http://www.csergoe.hu/akkumulator-es-fagyallo-akcio ->innen a GM 50ah-s elég

Ezek közül bátran választhatsz, mindegyik be fog férni:)!

  • Like 1
Elküldve

Szia!

Szerintem Akksi lesz, de teszt módban járó motornál meg tudod nézni, hogy mennyit tölt a generátor, amit így tudsz előhozni!

Ha 14.4V körül tölt akkor jó, ha nem (több, mondjuk 14.7V vagy még több tartósan), akkor túltölt a generátor és felújításra szorul (15-25ezer forint)...

Egy új, normális akksit 15-20ezer körül tudsz venni, 50ah-60ah-s elég 420A vagy több indítóárammal!

Pl.:

http://www.akkumax.hu/monbat-premium-50ah-akkumulator

http://www.akkumax.hu/exide-premium-12v-47ah-jobb-akkumulator

http://www.akkumax.hu/exide-excell-12v-54ah-jobb-akkumulator

http://www.akkumax.hu/banner-power-bull-12v-55ah-akkumulator

http://www.csergoe.hu/akkumulator-es-fagyallo-akcio ->innen a GM 50ah-s elég

Ezek közül bátran választhatsz, mindegyik be fog férni:)!

Nagyon köszönöm az infókat, de mivel nincs fedélzeti komputerem, így muszáj rádugnom laptopra.

Köszönöm mindenkinek a segítséget. Most az aksi töltőn, remélem megoldja a problémám egy rövid időre amig veszek új aksit vagy megnézem a generátort.

üdv!

Elküldve

Szia!

Ez BC nélkül is megy, akármilyen gyári fejegységgel (kazettástól- navisig), akármilyen kijelzővel!

Settings gombot a búgásig nyomod utána a BC gombot vagy a kijelző alatti pontos közepűt, attól függően, hogy milyen kijelződ van (a kétsoros egyébként sem tud BC-t)!:) Pl. a vízhőfokot is megtudod itt nézni bármikor (T: vagy Coolant: feliratnál írja), a legtöbben erre használják!:)

Elküldve

Erdekes tortenet, mert szaradas utan fel kene allniuk a "terdelesbol". Tartos karosodas legfeljebb akkor lehet, ha a tekercs huzaljarol leoldja a szigetelest a folyadek.

Igazából az lepett meg, amikor nem működött valamilyen funkció az autón (már nem tudom pontosan melyik volt). Megnéztem a biztosítéktáblát, meg a reléket és úgy derült ki. Először én is azt gondoltam, hogy csak simán elfáradt. De a második után bementem a szakihoz, kezébe nyomtam a relét és egyből azt kérdezte, hogy beázott e? Mondtam neki, hogy nem, de aztán rájöttem, hogy valószínűleg a folyadék szivároghatott le oda.

Mindenesetre a habot én kihagyom, szerencse, hogy a cd lejátszót nem nyírta ki, csak kiszáradt és működött tovább.

Elküldve

Sziasztok!

Van egy 2005-ös 1.4-es H Astrám. (Z14XEP).

A mai napon egy olyan hibát produkált az autó, hogy gyújtásnál vibrál a műszerfal majd világít, utána indításnál kattog és semmi.

Akksit megnéztem, desztvízzel feltöltöttem, mert a lamellák egy része nem volt folyadékban.

Ezután indult. Majd hazaértem és leállítás után, ugyanez a hiba...nem indul.

Az akksi sarukat levettem, drótkefével megpucoltam...ezután indult. Majd leállítottam, 2x beindult, majd harmadszorra ugyanúgy kattog és nem indul.

Mi lehet a baj? Lehet hogy az aksi gyenge, töltenem kéne rajta?

Pls help nagyon SOS!!!!

Üdv Krisz

Szerintem is akksi.

Én is hasonlóan jártam tél előtt.

Fél liter deszt. víz ment bele a jelzésig. :-)

Aztán akksi töltőn hagytam egy este, azóta végignyomta a telet. Minden nap munkába járunk a kocsival.

Szóval, még lehet jó lesz az az akksi.

Nálam rendben volt a generátor.

Elküldve

Sziasztok!

Megoldódott a probléma! Akkumulátor baj volt! Zárlatos lett.

Be is mérettem a generátort, minden rendben vele!

Köszönöm mindenkinek a gyors segítséget!

Üdv.

Krisztián

Elküldve

Sziasztok!

2007-es Astrám műszerfalán több helyen is elvált a műbőr (ha egyáltalán műbőr) borítás,

és így eléggé randa lett.

Van valakinek ezzel kapcsolatos tapasztalata. ill. ötlete a megoldásra?

Köszi.

Elküldve

Sziasztok!

2007-es Astrám műszerfalán több helyen is elvált a műbőr (ha egyáltalán műbőr) borítás,

és így eléggé randa lett.

Van valakinek ezzel kapcsolatos tapasztalata. ill. ötlete a megoldásra?

Köszi.

Van róla fotód?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.