Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Üdv mindenkinek. Az lenne a kérdésem, esetleg ötlete van-e vkinek, hogy milyen módon tudnám eltüntetni a müszerfal plexiről a karcokat. Van bevált dolog, vagy vmilyen polírozási lehetőség?Csak úgy mindenféle polírral nem akarok neki állni. Köszi.

Fényszórót is lehet políroztatni, gondolom, ha kiszereled, akkor ugyan ott ezt is megcsinálják.

Link to comment
Megosztás:

Igen, akkor mindig nyikorog/kattog, ha váltom a befújás helyét :) A klímánál nem igazán hallottam a különbséget, de azt szinte biztosan meg kell nézetni. (a kocsi sokat állt mielőtt megvettük)

A klímaszerelős ajánlattal szívesen élnék, csak Debrecen eléggé messze van és nem szoktam arra járni. :( Ha Csongrád megyében lenne tuti bejelentkeznék :)

Köszi szépen a segítséget! Így picit megnyugodtam most, hogy csak ennyi a kattogás oka :)

2 éve nekem is ez volt a problémám, a ventilátor feletti állító lapka csatlakozása az állító motorhoz eltörik. Van is rá egy javító készlet:

http://opelcentrum.hu/aruhaz/futorendszer/belso-keringetest-szabalyzo-lap-ag-ah

Magam cseréltem, kb. 1,5 óra, ez az orosz nyelvű útmutató alapján: http://astra-h.ru/zaslonka.html

Sok sikert! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Problémám a következő lenne, nem világít a kesztyűtartóban a lámpám. (kipróbáltam, más foglalatban tökéletes)

Kerestem már neten, hogy melyik lehet a biztosítéka, de nem találtam, tudtok segíteni vagy van más ötlet, hogy miért nem világít?

Illetve 2007-es évjáratú autóra mennyi az esély, hogy felprogramozható a fedélzeti számítógépe? (fő cél az átlag fogyasztás kiírása lenne)

Szedd ki a kesztyűtartót, mert ott szokott gond lenni az izzó érintkezésével. Kiszerelt állapotban meg tudod nézni, hogy hol a bibi! Csak 4 csavar tartja!

Nálam is ez volt a probléma!

Sok sikert! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Szedd ki a kesztyűtartót, mert ott szokott gond lenni az izzó érintkezésével. Kiszerelt állapotban meg tudod nézni, hogy hol a bibi! Csak 4 csavar tartja!

Nálam is ez volt a probléma!

Sok sikert! :icon1:

Szedtem már ki, csak nem találtam semmit, de újra megpróbálom, köszi!

Lefuttattam a kocsin a test mod-ot! (hasonlóképpen mint a videóban:

)

Érdekelne, hogy ez a rendszer mire programozható fel, és kíváncsiságból megkérdezném, hogy a paraméterek mit jelentenek. ( Sorba írom ahogy kiadja)

HW:D1.50

2006.12.26.

SW:417A/0

2004.6.24.

DD:3.0/6.0

Code:001/01

LS: 7F000000

MS: 4200

Dimm:none

0.0 100 100

Lcd 15 "fok"

U30: 12V

RDS-t:

Pi.ehu:

Sens: 16.5

V: 0 T: 17

Link to comment
Megosztás:

Szedtem már ki, csak nem találtam semmit, de újra megpróbálom, köszi!

Lefuttattam a kocsin a test mod-ot! (hasonlóképpen mint a videóban:

)

Érdekelne, hogy ez a rendszer mire programozható fel, és kíváncsiságból megkérdezném, hogy a paraméterek mit jelentenek. ( Sorba írom ahogy kiadja)

HW:D1.50

2006.12.26.

SW:417A/0

2004.6.24.

DD:3.0/6.0

Code:001/01

LS: 7F000000

MS: 4200

Dimm:none

0.0 100 100

Lcd 15 "fok"

U30: 12V

RDS-t:

Pi.ehu:

Sens: 16.5

V: 0 T: 17

Ne az elektromos csatlakozást nézd, hanem a mechanikát, amikor nyitod a kesztyűtartót!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

ma délután útközben kiírta a fedélzeti, hogy ellenőrizzem a hűtőfolyadékot. Csont üres volt a kiegyenlítőtartály és a kocsi alján csöpögött a víz. Miútán lehűlt, feltöltöttem és 1 órára rá ránéztem és nem csökkent a szint, viszont amint beindítottam újból kiírta, h ellenőrizzem. kicsit járattam és utána láttam, h megint csöpög. Kiegyenlítőtartálynál nem látszódik semmi hiba, minden cső a helyén van. Ötletek, h mi lehet a hiba oka? Vízpumpa vagy csak elfáradt vmi cső? 2008-as 1.7 CDTI kombi Z17DTH a motorkód.

Link to comment
Megosztás:

ma délután útközben kiírta a fedélzeti, hogy ellenőrizzem a hűtőfolyadékot. Csont üres volt a kiegyenlítőtartály és a kocsi alján csöpögött a víz. Miútán lehűlt, feltöltöttem és 1 órára rá ránéztem és nem csökkent a szint, viszont amint beindítottam újból kiírta, h ellenőrizzem. kicsit járattam és utána láttam, h megint csöpög. Kiegyenlítőtartálynál nem látszódik semmi hiba, minden cső a helyén van. Ötletek, h mi lehet a hiba oka? Vízpumpa vagy csak elfáradt vmi cső? 2008-as 1.7 CDTI kombi Z17DTH a motorkód.

Ennyibol nem lehet semmit mondani, meg kell nezni, pontosan honnan jon a csopoges.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

A kormány hátulján van két darab furat. Ott kell benyulni tudomásom szerint torx kulccsal, és azt a két csavart kell kitekerni, úgy jön ki a lufi! G.

A légzsákot nem csavar tartja, a csavarok a kormány jobb és bal oldalán lévő kapcsolókat/műanyag díszeket rögzíti. A Kormány hátulján(azon a részen ahol a műanyag kormányoszlop burkolat takar, tehát csak elforgatás után látható) van még két furat, melybe csavarhúzót dugva egy rugót eltolva pattan ki a légzsák, egyik majd másik oldala. Ja és előtte ajánlott az akkusarut lekötni, és várni pár percet.

így nem fog a duda szólni szerelés közben, de a legfontosabb kisebb az esély, hogy felfújd a lufit.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A légzsákot nem csavar tartja, a csavarok a kormány jobb és bal oldalán lévő kapcsolókat/műanyag díszeket rögzíti. A Kormány hátulján(azon a részen ahol a műanyag kormányoszlop burkolat takar, tehát csak elforgatás után látható) van még két furat, melybe csavarhúzót dugva egy rugót eltolva pattan ki a légzsák, egyik majd másik oldala. Ja és előtte ajánlott az akkusarut lekötni, és várni pár percet.

így nem fog a duda szólni szerelés közben, de a legfontosabb kisebb az esély, hogy felfújd a lufit.

Köszi szépen!

Azt hittem hogy azok is csavarral járnak, és én nagyban csavarom de nem történt semmi. Melyik csavarhúzó előnyösebb a lapos vagy csillag, és a rúgót merre kel tekerni v forgatni h az kipattanjon?

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Kollégák!

az autó zárásakor furcsa nyekergő hangra lettem figyelmes.

A hang forrása az üzemanyag tank zárókupakja irányából jött.

közületek találkozott már valaki hasonló problémával?

Z16XEP

Záráskor, ami ott nyekereghet, az talán az ottani zárszerkezet. Ugyanis lezár az ajtó ott is.

Link to comment
Megosztás:

Igen, ha azt eltekered egy kicsit, elkezd csurogni, ami a szuro aljaban van. De nem egyszeru olyan valamit alatenni, amivel nem lesz minden csupa gazolaj :) Talan az lenne a legjobb, ha valami csovet sikerulne rahuzni, es egy talba logatni a kocsi alatt.

De ha ugyis cserelni akarod, akkor kar vacakolni vele... Hogy all a szuro az eloirt csereperiodushoz kepest?

Helló,

Na, vettem egy új üzemanyag szűrőt + tisztító folyadékot is.

http://i692.photobucket.com/albums/vv282/chrisgair/Changing%20Fuel%20Filter/DSCF7499.jpg

(nem az én képem)

Itt látható, hogy (egy leírás szerint) csavarhúzóval próbálja meglazítani a felső, műanyag elemet. Na, az nekem meg se mozdult és nem nagyon merem püfölni a csavarhúzót, hogy lazuljon meg... bármi ötlet esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Na, vettem egy új üzemanyag szűrőt + tisztító folyadékot is.

http://i692.photobucket.com/albums/vv282/chrisgair/Changing%20Fuel%20Filter/DSCF7499.jpg

(nem az én képem)

Itt látható, hogy (egy leírás szerint) csavarhúzóval próbálja meglazítani a felső, műanyag elemet. Na, az nekem meg se mozdult és nem nagyon merem püfölni a csavarhúzót, hogy lazuljon meg... bármi ötlet esetleg?

Ez a szurohaz mas, mint ami a Z17DTH-ban van...

Megneztem a nagykonyvet, egy celszerszam kell a kinyitasahoz :)

De azert nem kell aggodni, a leiras szerint ki kell venni a hazat, satuba fogni, es ugy hasznalni a celszerszamot, tehat szorosan rajta van. Szoval vedd ki, aztan ovatosan satuba (ahhoz is van amugy kulon befogo darab), es utana biztos nyilik csavarhuzoval is, ha masok igy csinaljak.

Egyebkent ennel a modellnel a vizteleniteshez is azt irja, hogy ki kell venni a szurohazat.

Link to comment
Megosztás:

Ez a szurohaz mas, mint ami a Z17DTH-ban van...

Megneztem a nagykonyvet, egy celszerszam kell a kinyitasahoz :)

De azert nem kell aggodni, a leiras szerint ki kell venni a hazat, satuba fogni, es ugy hasznalni a celszerszamot, tehat szorosan rajta van. Szoval vedd ki, aztan ovatosan satuba (ahhoz is van amugy kulon befogo darab), es utana biztos nyilik csavarhuzoval is, ha masok igy csinaljak.

Egyebkent ennel a modellnel a vizteleniteshez is azt irja, hogy ki kell venni a szurohazat.

Aham, köszi, akkor ezt majd egy szerelőre hagyom. Viszont lenne még 1 kérdésem. Azt olvastam, hogy a turbónak valami szenzora (boost pressure sensor) is koszos lehet, ami ugyanilyen hibát okozhat, ezért azt szépen kiszedtem, elég vastagon állt rajta a korom, letisztogattam, visszatettem, de sajna nincs változás. A hibakód is maradt. Ezt resetelni kéne, vagy elvileg magától el kéne tünnie? Ha resetelni kell, akkor azt hogy lehet?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Aham, köszi, akkor ezt majd egy szerelőre hagyom. Viszont lenne még 1 kérdésem. Azt olvastam, hogy a turbónak valami szenzora (boost pressure sensor) is koszos lehet, ami ugyanilyen hibát okozhat, ezért azt szépen kiszedtem, elég vastagon állt rajta a korom, letisztogattam, visszatettem, de sajna nincs változás. A hibakód is maradt. Ezt resetelni kéne, vagy elvileg magától el kéne tünnie? Ha resetelni kell, akkor azt hogy lehet?

Köszi

Ha nem áll fenn a hiba, akkor nem dob hibakódot. A tárolóból pedig 15 indítás után törli a már javított hibákat. A szenzorhoz nem tanácsos hozzá érni, elég könnyen beszarik. Féktisztító, kompresszor kombóval ajánlott tisztítani.
Link to comment
Megosztás:

Ha nem áll fenn a hiba, akkor nem dob hibakódot. A tárolóból pedig 15 indítás után törli a már javított hibákat. A szenzorhoz nem tanácsos hozzá érni, elég könnyen beszarik. Féktisztító, kompresszor kombóval ajánlott tisztítani.

Értem. De ha már nem áll fenn a hiba mondjuk, és még nem volt 15 indítás, hogy törlődjön a hibakód, akkor attól mennie kéne már rendesen (a motor ikon folyamatosan világít)? Vagy a hibakód egyben letiltja az adott részt?

Amúgy azt olvastam, hogy wd-40nel és egy fogkefével tisztítgassam. Fogkefe helyett csak egy sima benzinkutas papírtörlőt használtam + wd40-et és szépen lejött minden és a nagy feketeség helyett már kilátszik maga a szenzor is. Hát, remélem nem ment tönkre, vagy ha igen, akkor csak annyi a hiba..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ezzel a módszerrel cserélhető az H-ban a pollenszűrő :

http://www.opel-magazin.hu/images/stories/szereld/belter/astra_g_zafira_a_astra_h_pollencsere.pdf

A klíma tisztító habot hova kell fújni, ha jól olvastam kiveszem a pollenszűrőt és ott lesz a párologtató és arra kell fújni igaz? Lesz még ott más is a párologtatón kívül, mert nem tudom, hogy hogy nézz ki és nem akarom elrontani egy 400 km-es út előtt. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ezzel a módszerrel cserélhető az H-ban a pollenszűrő :

http://www.opel-magazin.hu/images/stories/szereld/belter/astra_g_zafira_a_astra_h_pollencsere.pdf

A klíma tisztító habot hova kell fújni, ha jól olvastam kiveszem a pollenszűrőt és ott lesz a párologtató és arra kell fújni igaz? Lesz még ott más is a párologtatón kívül, mert nem tudom, hogy hogy nézz ki és nem akarom elrontani egy 400 km-es út előtt. :)

Én azzal szívtam, hogy a 3 csavar kiszedés után próbáltam kihúzni az ábra szerint, közben pedig alul és felül van még egy-egy kis fülecske, amit ki kell akasztani és akkor jön ki az ablak a feltüntetett irányba.

Kiszeded a szűrőt és kézzel kitapogathatod az elpárt, oda fújd be a habot, miközben fel le mozgatod az adagolófejét. Csak a fűtőellenállás lesz ott (szürke fém egység), arra ne fújjál. Ennyi.

A szűrő visszarakása kicsit nehézkes....csak egy helyre tud menni vissza, de oda kicsit nehézkesen. Más helyre csak gyűrődni fog, figyelj erre oda.

Link to comment
Megosztás:

Értem. De ha már nem áll fenn a hiba mondjuk, és még nem volt 15 indítás, hogy törlődjön a hibakód, akkor attól mennie kéne már rendesen (a motor ikon folyamatosan világít)? Vagy a hibakód egyben letiltja az adott részt?

Amúgy azt olvastam, hogy wd-40nel és egy fogkefével tisztítgassam. Fogkefe helyett csak egy sima benzinkutas papírtörlőt használtam + wd40-et és szépen lejött minden és a nagy feketeség helyett már kilátszik maga a szenzor is. Hát, remélem nem ment tönkre, vagy ha igen, akkor csak annyi a hiba..

Mi a hibakód? Nagyon sok minden miatt éghet a check engine. Ha már nincs hiba, és csak a tárolóban van, akkor mennie kéne rendesen. Szóval a hiba továbbra is fenn áll.

Szerencse, hogy nem használtál fogkefét, az szerintem kinyírta volna. Ha a papírtörlővel óvatosan tisztítottad, akkor nem hiszem, hogy az lenne a probléma, bár hibakód nélkül, így látlatlanban...Lehetetlen bármit is mondani. Olvastasd ki a hibakódot, vagy esetleg ki olvashatod Te is.

Fék+gáz, add rá a gyújtást, és várj egy pár másodpercet. Ekkor ki kell hogy írja a hibakódot/kat a műszerfalon.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.