Jómagam Elküldve Április19, 2013 Megoszt Elküldve Április19, 2013 Azt mondják, hogy 1-2 hetente egyszer legalább be kell indítani a klímát, hogy mozogjon benne a gáz. Megkeni a tömítéseket, jót tesz a rendszernek. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maybal Elküldve Április19, 2013 Megoszt Elküldve Április19, 2013 Mitől lehet hogy semmit nem hűt a klíma? Hali! Sajna télen is be kellene kapcsolni a tömítettség fenntartása miatt. :unsure: Több helyen is olvastam, hogy a rendszer is "öregszik", azaz évente kb 8-10-15%-ot is veszíthet a gáznyomás. Egy kis tanulmány: http://autotechnika.hu/klima-elektronika-vilagitastechnika-komfortelektronika-navigacio/4266,a-klimaberendezesek-javitasa.html?print Üdv, 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Április19, 2013 Megoszt Elküldve Április19, 2013 Mitől lehet hogy semmit nem hűt a klíma? Ma kint 25 fok volt, az autóban legalább 35. Az ablakot nem lehetett lehúzni, mert autópályán mentem, majd meg sültem! A klíma be volt kapcsolva, minimumra tekerve, de semmit nem hűtött. Érdekes módon a fogyasztásom 230 km-en egy decivel nem nőtt. Sőt, jobb lett mint az eddigi átlagom. Alapjáraton se nőtt a fogyasztás. Meleg motornál 0,3-0,5 liter/óra. Akitől vettem az autót, esküdözött hogy szeptemberben kitakaríttatta és feltöltette a klímát. (Igaz, számlát nem láttam.) Azóta nem használtam, mert nem volt olyan meleg. Létezik az, hogy pár hónap állásban tönkremegy egy felújított klíma?Ha bekapcsoltad, de nem nőtt a fogyasztás, akkor szerintem a kompresszorral lehet gond. A gázt nagyon egyszerűen le lehet ellenőrizni egy nyomáspróbával klímásnál.A kompresszort meg úgy, hogy álló helyzetben bekapcsolod. Ekkor kicsit nőni fog a fordulatszám, meg nyitott motorháztetőnél hallani is lehet, hogy behúzza a kuplungot és elindul a kompresszor.És a lényeg, ahogy jómagam is említette, a téli időben sem árt néhányszor bekapcsolni, hogy menjen a rendszer, hiszen vannak olyan tömítések, melyek kiszáradnak és ott idővel engedni fogja a gázt.Ha nincs benne gáz, akkor ahogy említették, először próbagáz néhány napra szivárgáskeresővel. Utána kiderül, mi a gond.Egyébként az a klímafelújítás mit takar pontosan? Nekem a Vectrában 12 éves volt a kompresszor, de tökéletesen működött ennyi idő után is. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Április20, 2013 Megoszt Elküldve Április20, 2013 Köszönöm mindenkinek! Tudom, hogy télen is be kell rövid időre kapcsolni. Írja is a kezelési útmutató, hogy havonta egyszer néhány percre kapcsoljuk be. De utána írja, hogy automata klímánál a rendszer ezt automatikusan elvégzi. Így én manuálisan nem nagyon kapcsolgattam. Ha bekapcsolom a kompresszort, az ég világon nem történik nálam semmi. Se a fordulatszám nem változik, se hang nincs, se a fogyasztás nem változik egy decivel sem. A klímafelújítást még az előző tulaj csináltatta, közvetlenül előtte, hogy megvettem az autót. Lehet hogy nem pont a felújítás szót használta. Csak szóban hangzott el. Nem tudom szó szerint idézni, de valami olyasmit mondott, hogy a klímával nem kell külön foglalkoznom, mert most csináltatta a helyi márkaszervizben. Mindent megcsináltatott rajta amit kell és nagyon jól hűt. Én akkor ősszel a már hűvösebb időben nem gondoltam hogy le kéne tesztelni. Az is lehet hogy közben történt vele valami. Csak most ért a kellemetlen meglepetés, hogy egy fokot nem hűt. Jövő héten tudom csak elvinni szervizbe az autót. Remélem addig nem főlök szét benne. Mert az sem egy kellemes megoldás hogy 130-nál lehúzom az ablakokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Április20, 2013 Megoszt Elküldve Április20, 2013 Köszönöm mindenkinek! Tudom, hogy télen is be kell rövid időre kapcsolni. Írja is a kezelési útmutató, hogy havonta egyszer néhány percre kapcsoljuk be. De utána írja, hogy automata klímánál a rendszer ezt automatikusan elvégzi. Így én manuálisan nem nagyon kapcsolgattam. Ha bekapcsolom a kompresszort, az ég világon nem történik nálam semmi. Se a fordulatszám nem változik, se hang nincs, se a fogyasztás nem változik egy decivel sem. A klímafelújítást még az előző tulaj csináltatta, közvetlenül előtte, hogy megvettem az autót. Lehet hogy nem pont a felújítás szót használta. Csak szóban hangzott el. Nem tudom szó szerint idézni, de valami olyasmit mondott, hogy a klímával nem kell külön foglalkoznom, mert most csináltatta a helyi márkaszervizben. Mindent megcsináltatott rajta amit kell és nagyon jól hűt. Én akkor ősszel a már hűvösebb időben nem gondoltam hogy le kéne tesztelni. Az is lehet hogy közben történt vele valami. Csak most ért a kellemetlen meglepetés, hogy egy fokot nem hűt. Jövő héten tudom csak elvinni szervizbe az autót. Remélem addig nem főlök szét benne. Mert az sem egy kellemes megoldás hogy 130-nál lehúzom az ablakokat. Ha ajánlhatok szervizt, nekem ők csinálták meg tavaly, az eredménnyel, a gyorsasággal és az árral is elégedett voltam, gondolom az elmúlt év alatt nem változott a hozzáállásuk:)! http://www.cool-mobil.hu/ 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Április20, 2013 Megoszt Elküldve Április20, 2013 Ha bekapcsolom a kompresszort, az ég világon nem történik nálam semmi. Se a fordulatszám nem változik, se hang nincs, se a fogyasztás nem változik egy decivel sem. Van egy nyomasmero szenzor (ki is lehet olvasni Tech2-vel, vagy Opcommal), tehat a rendszer tudja, van-e benne eleg gaz. Ha nincs, akkor gondolom, el sem inditja a kompresszort, tehat ez nem okvetlenul azt jelenti, hogy vele van a baj. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Április20, 2013 Megoszt Elküldve Április20, 2013 Van egy nyomasmero szenzor (ki is lehet olvasni Tech2-vel, vagy Opcommal), tehat a rendszer tudja, van-e benne eleg gaz. Ha nincs, akkor gondolom, el sem inditja a kompresszort, tehat ez nem okvetlenul azt jelenti, hogy vele van a baj. Értem, köszi. Ez megmagyarázza mért nem megy a kompresszor. Közben meghallgattam mégegyszer a hangját. Pár centire volt a fülem a kompresszortól és a kuplungjától. Közben ki-be kapcsolgatták, de semmi hang vagy változás. Van egy kéteres csatlakozó is a kompresszoron. Bekapcsolt állapotban járó motor mellett kihúztam és visszadugtam. Szintén semmi változást nem vettem észre közben. Amúgy ha érzékeli is hogy kevés a gáz, arra nem kéne valami hibakódot adnia egy teljes Tech2-s hibakód-kiolvasáskor? Csak mert abból az utóbbi hónapokban végrehajtottunk vagy húszat ilyen-olyan okokból, de a klímára soha nem jelzett.Ha ajánlhatok szervizt, nekem ők csinálták meg tavaly, az eredménnyel, a gyorsasággal és az árral is elégedett voltam, gondolom az elmúlt év alatt nem változott a hozzáállásuk:)! http://www.cool-mobil.hu/Neked is köszi. Ez nekem még majdnem útba is esne. De első körben inkább a szokásos helyre vinném, hol szoktam szervizeltetni (márkaszerviz). Alkatrészt nem szabad tőlük venni, mert irdatlan drága, de a munkadíj nem több mint máshol. Meg én már annyit jártam oda az utóbbi időben, hogy sok minden apróságot már fel sem számolnak.Na meg elvileg itt csináltatták tavaly. Hátha van nekik erről valami feljegyzésük, hogy mit csináltak rajta pontosan...Jövő héten más okból úgy is vinném az autót. Majd szólok hogy egy-két óra pulszt szánjanak rám a klíma miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maybal Elküldve Április20, 2013 Megoszt Elküldve Április20, 2013 Amúgy ha érzékeli is hogy kevés a gáz, arra nem kéne valami hibakódot adnia egy teljes Tech2-s hibakód-kiolvasáskor? Szia! Sajna nem. Én mikor vettem az autót, ugyanez a jelenség fogadott. Természetesen a vásárlás előtt megcsináltattam az eladóval, és csak fel kellett tölteni gázzal. Utána semmi gondja nem volt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Április20, 2013 Megoszt Elküldve Április20, 2013 Amúgy ha érzékeli is hogy kevés a gáz, arra nem kéne valami hibakódot adnia egy teljes Tech2-s hibakód-kiolvasáskor? Csak mert abból az utóbbi hónapokban végrehajtottunk vagy húszat ilyen-olyan okokból, de a klímára soha nem jelzett. Logikus lenne, ha adna, de ugy tunik, ezt kifelejtettek, mert nalam sem ad... Egyebkent nem talaltam sehol adatot arra, mi a jo ertek, de felirtam, amit lattam: 615, 518 es 480 KPa volt 3, 2 es 1 eve. Mostanra eljutott odaig, hogy nem hut, es 112 KPa :) Meg az merult fel bennem, hogy az automata klima telen csak akkor kapcsolgatja be magat, ha nem ECO modban van. Ez csak feltetelezes, jobb hijan, mivel ilyen allasban sikerult nalam elmennnie a nyomasnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Április20, 2013 Megoszt Elküldve Április20, 2013 Értem, köszi. Ez megmagyarázza mért nem megy a kompresszor. Közben meghallgattam mégegyszer a hangját. Pár centire volt a fülem a kompresszortól és a kuplungjától. Közben ki-be kapcsolgatták, de semmi hang vagy változás. Van egy kéteres csatlakozó is a kompresszoron. Bekapcsolt állapotban járó motor mellett kihúztam és visszadugtam. Szintén semmi változást nem vettem észre közben. Amúgy ha érzékeli is hogy kevés a gáz, arra nem kéne valami hibakódot adnia egy teljes Tech2-s hibakód-kiolvasáskor? Csak mert abból az utóbbi hónapokban végrehajtottunk vagy húszat ilyen-olyan okokból, de a klímára soha nem jelzett.Neked is köszi. Ez nekem még majdnem útba is esne. De első körben inkább a szokásos helyre vinném, hol szoktam szervizeltetni (márkaszerviz). Alkatrészt nem szabad tőlük venni, mert irdatlan drága, de a munkadíj nem több mint máshol. Meg én már annyit jártam oda az utóbbi időben, hogy sok minden apróságot már fel sem számolnak.Na meg elvileg itt csináltatták tavaly. Hátha van nekik erről valami feljegyzésük, hogy mit csináltak rajta pontosan...Jövő héten más okból úgy is vinném az autót. Majd szólok hogy egy-két óra pulszt szánjanak rám a klíma miatt.A lényeg. Én a Vectránál megjártam klíma ügyben az összes bugyrot odalenn. :-) Saját hibából törött az eleje. Ezzel nem volt gond, csak helyre kellett vágni a klímát (a hűtője nem sérült). Sajnos az egri mobilklímás (autóval megy ki), nem igazán volt a helyzet magaslatán. Vetetett velem kompresszort is, akkor sem volt jó. Utána már a műszerfalat akarta belül szétbontani. Na ekkor sok 10 ezer Ft felesleges kidobása után felmentem Budapestre. Ott bevittem egy ismerős által ajánlott klímáshoz. 5 perc múlva közölték velem, hogy az egyik klímacsövön lévő gombát ki kell cserélni, mert ott ereszt. 7 ezer Ft. volt kedvezménnyel. Feltöltötték és tökéletes lett, úgy adtam el. :-)Egyébként a kompresszorban van egy mágneskapcsoló, az is meg szokta adni magát, az még nem olyan vészes dolog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vans Elküldve Április21, 2013 Megoszt Elküldve Április21, 2013 Lehet nem pontosan témába vág, de én is most cseréltem klímahűtőt. Nekem a gyári 6 év után megadta magát, eltört az alja és kihullottak belőle a "lemezkék". Mikor bekapcsoltam már nem volt benne semmi, ezért egy nagyot durrant. :) Pedig törésmentes az autó, újkora óra nálam van és csak én vezetem, tehát gondolom elfáradt a hűtő. Tapasztaltatok már ilyet, hogy szétesik magától? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nandiee Elküldve Április21, 2013 Megoszt Elküldve Április21, 2013 Nekem is most van szervízben a klíma miatt. Nekem mindkét csapágy beszart a kompresszorban és a hátsó meg szét is verte az egészet.Kuka Link to comment Megosztás: More sharing options...
gjakab Elküldve Április22, 2013 Megoszt Elküldve Április22, 2013 T gjakab! Bizony. Elkopott a fékbetéted. Tisztelt Mantec, szerencsére nem kopott el. Voltam szerelőnél, megnézte, teljesen rendben van a fékbetét és féktárcsa is. Amit mondott, mint lehetséges okokat: - egy kicsit mindig helyezkedik a fékbetét, itt mikrométerről beszélünk, - valami kis anyagdarab kifordul a fékbetétből és az addig cincog, amíg elkopik, - egy kicsit kivállasodik a féktárcsa, ezért néha összeér a betéttel, - valami kavics belemegy, ami egy kicsit befelé nyomja a betétet. Saját tapasztalatom: elmúlt a cincogás. Sokat megyek olyan helyen, ahol kavicsot szórnak az útra télen, kb. 1 hónapja felszedték és már nem cincog. Szerintem telement porral, kaviccsal és emiatt néha összeért a fékbetét a féktárcsával. És köszönöm a tanácsot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Április22, 2013 Megoszt Elküldve Április22, 2013 Sziasztok!Klímát megnézik jövő héten a szervizben. Most egy újabb kérdéssel fordulok hozzátok. A kormánykapcsolót szerelte már ki valaki? A körülötte lévő burkolat hogy van rögzítve? Csak le kell pattintani? Nem mertem feszegetni.Az van ugyanis hogy a bal oldali görgő időnként nem működik. Talán valami kontakthiba lehet, mert hol jó, hol nem. Gondoltam kiveszem kitakarítani, megnézni mit lehet vele kezdeni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gjakab Elküldve Április22, 2013 Megoszt Elküldve Április22, 2013 Tisztelt Forumozok, Opel Astra H Caravan autóm van és klímatisztítással kapcsolatban van egy kérdésem: eddig mindig kitísztattam a klímát, de most gondoltam magam is meg tudom csinálni. MOTIP klímatisztítót vettem, amit a hűtőrácsra kellene spriccelni. Odáig eljutottam, hogy ki kell venni a kesztyűtartót, alatta van a pollenszűrő, azt is ki kell szedni. Jól gondolom, hogy akkor oda kellene befújni az anyagot? Hol van a ventilátor, ami beszívja a levegőt, a pollenszűrő előtt vagy után (szerintem a pollenszűrő után kellene lennie, hogy a ventilátor nem menjen tele minden szeméttel)? Két lehetőség van: - ha a ventilátor a pollenszűrő előtt van, azaz keresztülnyomja levegőt a szűrőn, akkor egészen a levegőbemenetnél kell benyomnom a habot. - ha a ventilátor a pollenszűrő után van, azaz keresztülszívja levegőt a szűrőn, akkor a pollenszűrő helyére kellene nyomni a habot. Előre is köszönöm a tanácsot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rockford Elküldve Április22, 2013 Megoszt Elküldve Április22, 2013 Tisztelt Forumozok, Opel Astra H Caravan autóm van és klímatisztítással kapcsolatban van egy kérdésem: eddig mindig kitísztattam a klímát, de most gondoltam magam is meg tudom csinálni. MOTIP klímatisztítót vettem, amit a hűtőrácsra kellene spriccelni. Odáig eljutottam, hogy ki kell venni a kesztyűtartót, alatta van a pollenszűrő, azt is ki kell szedni. Jól gondolom, hogy akkor oda kellene befújni az anyagot? Hol van a ventilátor, ami beszívja a levegőt, a pollenszűrő előtt vagy után (szerintem a pollenszűrő után kellene lennie, hogy a ventilátor nem menjen tele minden szeméttel)? Két lehetőség van: - ha a ventilátor a pollenszűrő előtt van, azaz keresztülnyomja levegőt a szűrőn, akkor egészen a levegőbemenetnél kell benyomnom a habot. - ha a ventilátor a pollenszűrő után van, azaz keresztülszívja levegőt a szűrőn, akkor a pollenszűrő helyére kellene nyomni a habot. Előre is köszönöm a tanácsot. Én tegnap csináltam meg a klíma tisztítást....kesztyűtartó ki, pollenszűrű ki és ha benyúlsz a helyére, kitudod tapogatni az elpárologtatót. Ide fújtam be a tisztító habot. Ha kiszeded a kesztyűtartót, akkor fogod látni a ventit is....a szűrő és az elpár előtt van. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
huggybear Elküldve Április22, 2013 Megoszt Elküldve Április22, 2013 Sziasztok! Nekem mikor tisztították tavaly a klímát, akkor alulról nyomtak be valamelyik csatlakozáson ilyen flakkonos tisztítót! Azt meg tudom otthon csinálni? Tudja valaki melyik csatiba kell benyomni? Köszi szépen! G. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rockford Elküldve Április22, 2013 Megoszt Elküldve Április22, 2013 Sziasztok! Nekem mikor tisztították tavaly a klímát, akkor alulról nyomtak be valamelyik csatlakozáson ilyen flakkonos tisztítót! Azt meg tudom otthon csinálni? Tudja valaki melyik csatiba kell benyomni? Köszi szépen! G. A kondenzvíz kivezető csövén tolhatták fel a habot kifújó műanyag csövecskét. Ez ugyan az, mintha a pollenszűrőt kivennéd és ott fújod közvetlenül az elpárra. Ha alulról tolod fel is ki kell venned a pollenszűrőt, ill. úgyis cseréled gondolom!? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Április22, 2013 Megoszt Elküldve Április22, 2013 Sziasztok! Nekem mikor tisztították tavaly a klímát, akkor alulról nyomtak be valamelyik csatlakozáson ilyen flakkonos tisztítót! Azt meg tudom otthon csinálni? Tudja valaki melyik csatiba kell benyomni? Köszi szépen! G.Ha a habra gondolsz, szerintem azt felejtsd el. A habból folyadék lesz és szép kis mókát tud csinálni az elektromos alkatrészekkel. Tapasztalatból mondom. A Vectrán egy ideig nem működött a cd lejátszó, 2011-ben meg cseréltem pár relét. :-) Azóta olyat használok, amit be kell tenni az utastérbe, és szépen kifújja a cuccot működő klíma mellett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rockford Elküldve Április22, 2013 Megoszt Elküldve Április22, 2013 Ha a habra gondolsz, szerintem azt felejtsd el. A habból folyadék lesz és szép kis mókát tud csinálni az elektromos alkatrészekkel. Tapasztalatból mondom. A Vectrán egy ideig nem működött a cd lejátszó, 2011-ben meg cseréltem pár relét. :-) Azóta olyat használok, amit be kell tenni az utastérbe, és szépen kifújja a cuccot működő klíma mellett. Én használtam már mindkettőt. A tedd be az utastérbe az aktivált spray-t, járasd a klímát belső keringtetéssel....ez nekem nem volt hatásos. A habot meg csak oda kell befújni az elpárologtatóra....az elpárologtató egység a szellőző rendszerben van, onnan tényleg folyadékként változik a kondenz-víz kivezető csövén alul. A szellőző rendszerben éppen nincs sok relé, pláne nem CD-játszó!? :) Egyedüli elektromos dolgot a fűtő ellenállást láttam, de nyilván arra nem fújtam a habból. Link to comment Megosztás: More sharing options...
beny158 Elküldve Április22, 2013 Megoszt Elküldve Április22, 2013 Sziasztok! Problémám a következő lenne, nem világít a kesztyűtartóban a lámpám. (kipróbáltam, más foglalatban tökéletes) Kerestem már neten, hogy melyik lehet a biztosítéka, de nem találtam, tudtok segíteni vagy van más ötlet, hogy miért nem világít? Illetve 2007-es évjáratú autóra mennyi az esély, hogy felprogramozható a fedélzeti számítógépe? (fő cél az átlag fogyasztás kiírása lenne) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Április22, 2013 Megoszt Elküldve Április22, 2013 Én használtam már mindkettőt. A tedd be az utastérbe az aktivált spray-t, járasd a klímát belső keringtetéssel....ez nekem nem volt hatásos.A habot meg csak oda kell befújni az elpárologtatóra....az elpárologtató egység a szellőző rendszerben van, onnan tényleg folyadékként változik a kondenz-víz kivezető csövén alul. A szellőző rendszerben éppen nincs sok relé, pláne nem CD-játszó!? :)Egyedüli elektromos dolgot a fűtő ellenállást láttam, de nyilván arra nem fújtam a habból. [/quoteHogyhogy nem volt hatásos? Megszámoltad utána a bacikat? :-)"A szellőző rendszerben éppen nincs sok relé, pláne nem CD-játszó!? :)"Aham, és a szellőzőrácsok járatai? Egyébként B Vectráról írtam, az más mint a H Astra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vans Elküldve Április22, 2013 Megoszt Elküldve Április22, 2013 Sziasztok! Klímát megnézik jövő héten a szervizben. Most egy újabb kérdéssel fordulok hozzátok. A kormánykapcsolót szerelte már ki valaki? A körülötte lévő burkolat hogy van rögzítve? Csak le kell pattintani? Nem mertem feszegetni. Az van ugyanis hogy a bal oldali görgő időnként nem működik. Talán valami kontakthiba lehet, mert hol jó, hol nem. Gondoltam kiveszem kitakarítani, megnézni mit lehet vele kezdeni. Szia! Hátulról fogja 1-1 csavar darabonként. Azt hiszem, hogy Torx 20-as, de nem biztos. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Április22, 2013 Megoszt Elküldve Április22, 2013 Szia! Hátulról fogja 1-1 csavar darabonként.Azt hiszem, hogy Torx 20-as, de nem biztos.Uhh, köszi! Mögé persze nem néztem be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
baki Elküldve Április23, 2013 Megoszt Elküldve Április23, 2013 Üdv mindenkinek. Az lenne a kérdésem, esetleg ötlete van-e vkinek, hogy milyen módon tudnám eltüntetni a müszerfal plexiről a karcokat. Van bevált dolog, vagy vmilyen polírozási lehetőség?Csak úgy mindenféle polírral nem akarok neki állni. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts