Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok! a Dudám megadta magát, írtam régebben, most elvittem az autószerelőhöz, és végül kiderült hogy a duda beragadt teli volt sárral és azt mondta ennek annyi, volt neki otthon valami duda, nem került semmibe a javítás, se a duda, jó is! szól is! de inkább nem riogatom vele a népet! mert azt hiszik robogóval jövök! :D Azt szeretném kérdezni hogy a gyári H duda mennyibe kerül? vagy jó hozzá a G is? vagy valami jó utángyártott is jó lenne.

Kb ennyi a gyári: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41540000-biztonsagirendszer-alkatreszei/41540361-kurt/323681-kurt-opel-egyszolamu

Vagy bontó...

Most nézem G Astrához valami többszólamú való. Ezt korábban mintha itt is melítette volna valaki. Az milyen? Lejátszik egy dallamot ha nyomom a dudát? Vagy milyen?

Elküldve

Szia!

Lehet segít, lehet nem! A haveromnak a rönyó dci motor csinálta ugyan ezt. Már majdnem idegbajt kapott a jól képzett szerelővel együtt, mikor mondta az egyik ismerőse, hogy van egy mikro szűrő a nagynyomású rendszerben valahol, és az van eltelítődve. Azt kellett kitisztítani, és azóta működik a az autó. Valaki biztos ismeri itt a rendszer teljes felépítését, vagy van rajza róla.

Üdv!

Frankie

Sziasztok.

Köszönöm a sok hasznos tippet. nemtudom leírtam-e de annyit sikerült most kideríteni hogy indításkor nem ad jelet a porlasztóknak.

szerintem a nagyomású érzékelő szarakodik. Én is autószerelő vagyok találkoztam ilyen problémával fiat ducatonál. és pont ez volt a probléma. az érzékelő végén van egy mikroszűrő azt tisztítattam ki egy barátommal akinek van ultrahangos tisztítója. Sajnos ma megint azt tapasztaltam hogy az autó menet közben letilt és leáll. vagy valami kontakt hiba van bár azt kétlem vagy a nagynyomású érzékelő szarakodik. egy barátomnak van egy bontott motorja amin rajta van az érzékelő, holnap kiszedem az enyémből, elviszem kitisztítani meg berakom a barátomét próbára.

Az a gond hogy van opelos márkaszervizes és márkafüggetlen szerelő barátom és senki nem találkozott még ilyen hibával...

Remélem már sikerül megoldani mert kezdem hitem veszteni a jó kis Opelba ami sosem kop el :)

Elküldve

P0256: Befecskendezés-állítás B funkció-rendellenesség

P0275: Befecskendezett tüzelıanyag-mennyiség 5. henger változó

A 275-ös hiba érdekes kissé! :unsure:

Opcom -mal lehet élőadatot rögzíteni. Önindítózás közben kellene menteni, hátha elkapod a hibát:

- akumlátor feszültsége

- főtengely fordulat

- vezérműtengely fordulat

- kívánt common rail nyomás

- valós common rail nyomás

- légtömeg mérő

- befecskendezett mennyiség

kb. ennyi.

1* sikerült elcsípni így, 1 vezérműtengely jeladó hibát :icon1:

Szia a vezérműtengely jeladót és a főtengely jeladót cseréltük mert mi is arra tippeltünk sokadik körben, most nagynyomású jeladót próbálom kiszűrni.

Elküldve

Kb ennyi a gyári: https://cromax.hu/40...opel-egyszolamu

Vagy bontó...

Most nézem G Astrához valami többszólamú való. Ezt korábban mintha itt is melítette volna valaki. Az milyen? Lejátszik egy dallamot ha nyomom a dudát? Vagy milyen?

A H Astrához is többszólamú jár (már a B Vectrámban is olyan volt). Legalábbis onnan tudom, hogy amikor megvettem, nekem is olyan hangja volt, mintha valami robogó dudája lenne benne.

Aztán olajcserekor, amikor visszamentem, alánéztünk, és cseréltük, na onnantól már szép a hangja. Két kürt van benne, ha az egyiknek off, akkor elég hülye hangja lesz. :icon1:

Elküldve

A H Astrához is többszólamú jár (már a B Vectrámban is olyan volt). Legalábbis onnan tudom, hogy amikor megvettem, nekem is olyan hangja volt, mintha valami robogó dudája lenne benne.

Aztán olajcserekor, amikor visszamentem, alánéztünk, és cseréltük, na onnantól már szép a hangja. Két kürt van benne, ha az egyiknek off, akkor elég hülye hangja lesz. :icon1:

De mitől többszólamú? Csak attól, hogy két kürt van benne? Mert ha nyomom a dudát én nem hallok benne két szólamot. Egy frekvencián szól, legalábbis fülre.

Elküldve

De mitől többszólamú? Csak attól, hogy két kürt van benne? Mert ha nyomom a dudát én nem hallok benne két szólamot. Egy frekvencián szól, legalábbis fülre.

A J Astra konfigurátort néztem. Alapból egyszólamú jár az autóhoz, de 5 ezerért kétszólamút lehet kérni. Lehet, hogy van amelyikünknek nem kértek bele kétszólamút megrendeléskor, ezért csak az alap van benne.

Elküldve

Sziasztok!

Nemrég volt kettős tömegű lendkerék és kuplung szett cserém, kinyomó csapággyal együtt.

Most, ha kinyomom a kuplungot akkor nem, de ha felengedem, akkor halk súroló hangot hallok.

Mi lehet az?

Köszöntem!

Elküldve

Hello!

Off autómon a nyelestengely-csapágynak van ilyen hangja.

Kell miatta aggódnom?

Most volt szétszedve a kocsi.

Levéve a bölcső, váltó, stb.

Nem kellett volna látniuk, ha baja van a nyelestengely-csapágynak?

Elküldve

... Hány km van benne, ha megkérdezhetem? Priviben is jöhet.

166000km van benne.

Érdekes, hogy mielőtt kicserélték volna a kettős tömegűt, a kuplungot és a kinyomócsapágyat nem volt ez a jelenség.

Sőt azt is mondták, hogy kevés olaj volt a váltóban.

Most, hogy újak az alkatrészek, fel van töltve a váltó olajjal, most zajos.

Majd visszaviszem, mondjanak rá valamit.

Elküldve

Sziasztok!

Minden nehézség nélkül sikerült kiszerelnek a kilincseket, de sajnos nem tudom visszatenni őket...

Mire kell figyelni a visszarakásnál? zár,stb.

Nem akar visszamenni a helyére, feszíteni meg nem szeretném!

Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy problémám h astrámal. A következő 1.6 16v twinport 2005-ös benzin. A szívó sorban a levegő terelő lamellák csattognak , kopognak ....stb. Nincs bontott ebbe a típusba, motor kód Z16XEP. Csak új van horror árba. A kérdésem az lenne , mi van akkor ha ezek a kis műanyag lamellákat eltávolítom a szívósorból. A computer szerint az ezeket szabályzó kis motor sem úgy működik ahogy kéne , de nem befolyásolja a motor járását, teljesítményét, fogyasztását. Azt mondják ez típushiba! Kérem segítsetek mer nagyon csattog, és szeretném gyorsan, és jól megoldani. Előre is köszönöm. Tel : 0620 482 9111

Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy problémám h astrámal. A következő 1.6 16v twinport 2005-ös benzin. A szívó sorban a levegő terelő lamellák csattognak , kopognak ....stb. Nincs bontott ebbe a típusba, motor kód Z16XEP. Csak új van horror árba. A kérdésem az lenne , mi van akkor ha ezek a kis műanyag lamellákat eltávolítom a szívósorból. A computer szerint az ezeket szabályzó kis motor sem úgy működik ahogy kéne , de nem befolyásolja a motor járását, teljesítményét, fogyasztását. Azt mondják ez típushiba! Kérem segítsetek mer nagyon csattog, és szeretném gyorsan, és jól megoldani. Előre is köszönöm. Tel : 0620 482 9111

Kiszedheted, sőt az egy egész jó megoldás. Bár én úgy gondolom, hogy teljesítmény vesztéseség biztos van, ha nem tud rendesen nyitni-zárni.

Amúgy javítható, ha megvan minden darabja.

Elküldve

Kiszedheted, sőt az egy egész jó megoldás. Bár én úgy gondolom, hogy teljesítmény vesztéseség biztos van, ha nem tud rendesen nyitni-zárni.

Amúgy javítható, ha megvan minden darabja.

Azt mondták nem lehet javítani mer nincs hozzá javitó készlet. Vagy tudsz esetleg valamit?

Elküldve

Azt mondták nem lehet javítani mer nincs hozzá javitó készlet. Vagy tudsz esetleg valamit?

Az enyémhez sem volt sajnos, így maradt a találékonyság. Kivettük a szívósort, szét szedtük, ki ganéztuk, meg terveztük az alkatrészeket, majd esztergályossal legyártattuk.

Elküldve

Sziasztok!

Tegnap visszatettem a kilincseket a helyükre.

Minden rendben is volt az első zárásig, mikor nyitottam az ajtót, akkor beragadt a zár a jobb első ajtón.

Azóta nem tudom kinyitni az ajtót!

Hogyan kezdjek neki a kinyitásnak? A kárpitot nem tudom levenni és a kilincset sem!

Mi ilyenkor a teendő?

Elküldve

Sziasztok

Problémám van a hátsó ajtókkal mivel mikor nyitni próbálom eléggé nehézkes a kilincs hátrahúzása és ki sem nyit csak 5-ikre 6-ikra tudom úgy kinyitni hogy szó szoros értelemben kivágom az ajtót hogy kinyíljon.

Mit tudnék vele csinálni vagy ha olajozni kell azt hol kéne megolajozni?

Elküldve

Sziasztok, találtam egy gyári omega B pótkereket, ET 33-asat. Nekem ilyen a téli gumis felnim: ET35-ös számú 61/2Jx15H2. Az a kérdésem, hogy az ET 35 helyett jó-e nekem ez az ET33-as... Sima gyári 2008-as Caravanom van, úgy látom, semmi ültetés meg ilyenek, hátul tárcsafék van. Meg egyáltán, Mi a "tűrése" az ET értéknek az én esetemben (mekkora ET számok jó rá?). Utánaolvastam az ET jelentésének, de a tűréshatár persze nem derült ki. köszi a választ.

Elküldve

Sziasztok, találtam egy gyári omega B pótkereket, ET 33-asat. Nekem ilyen a téli gumis felnim: ET35-ös számú 61/2Jx15H2. Az a kérdésem, hogy az ET 35 helyett jó-e nekem ez az ET33-as... Sima gyári 2008-as Caravanom van, úgy látom, semmi ültetés meg ilyenek, hátul tárcsafék van. Meg egyáltán, Mi a "tűrése" az ET értéknek az én esetemben (mekkora ET számok jó rá?). Utánaolvastam az ET jelentésének, de a tűréshatár persze nem derült ki. köszi a választ.

Biztos megfelelő rá,Én G Astrán ET 49 helyett 37-el járok nyáron nincs gond vele,a téli lemezfelnim ET40-es,de persze gyári gumiméretekkel mindez

A Te esetetben az ET 33 azt jelenti,hogy 2mm-el esik kiljebb a felni kűlső széle a az eredetihez képest ha a felni szélessége változatlan marad,tehát 6 1/2J(a nyomtáv így 4mm-el nő),nyugodtan felrakhatod

Amúgy vannak ET kalkulátorok,ott megtudod nézni a változásokat az eredetihez képest :icon1:

Elküldve

oké, köszönöm a választ.

Szia!

Azért egy tengelyen egyforma az ET mérete, mert különben megváltozik a futómű geometria és okozhat furcsa viselkedést, főleg a kormányzott tengelyen.

Üdv!

Frankie

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.