Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Adnál egy linket ehhez a kezelésihez?

Nekem van 3 kezelésim is, de a 257. oldalon egyikben sem az van.

Az egyik csak 229 oldalas.

Köszi!

www.opel.hu/content/dam/Opel/Europe/hungary/nscwebsite/hu/04_Owners/02_Manuals/00_Owners/Opel_Astra-H_2584-11_H_model_9.0.pdf

Remélem, tudtam segíteni.

Üdv, Zoli

Link to comment
Megosztás:

Halihó !

Eső után néha előfordul, hogy a vezető oldali gumikédernél áll a víz.

Másik észrevétel, hogy a hátsó lámpa kissé bepárásodik.

Segítséget kérnék, hogy mi a teendő.

Köszönöm.

A lámpádat vedd le, töröld szárazra ahol éred, szereld szét amennyire lehet.

A szigetelést is mosd meg és szárítsd ki jól (a portól, kosztól megkeményedik).

A lámpatestet is szárítsd pár órán keresztül, míg el nem tűnik a pára.

Én így tetted (kombival) és azóta nem párás a hátsó lámpám.

A másikra nincs ötletem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! az égszíj eléggé zajos nyikorog, ha fújok rá wd 40 et akkor semmi hangja, 1 2 napig.. de utána megint nyekereg, mivel fújjam be? hogy ne legyen hangja??

Esetleg ékszíj, de az Astra-ban már az is hosszbordás szíj. Lehet, hogy a szíjfeszítőt (is) hallod, szerintem inkább cseréld ezeket, sem mint fújkálod. (ilyet még amúgy nem is hallottam, "multifunkciós nedvességkiszorító, korróziógátló, csavarlazító, tisztító, kenőanyag" ezzel befújni a szíjat!???) :blink:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Leírom az esetemet.

Az elmúlt időszakban azt vettem észre, hogy a kocsi mintha kicsit jobban remegne, mint eddig.

Egyre több helyről is jött zörgő hang az utastérből. Elvittem ezért egy szervizbe, ahol az elmondattak

alapján azt mondták lehet kéttömegű lendkerék lesz, de ezt bontás/feltárás nélkül nem lehet biztosra

megmondani.

Mondták, hogy egy feltárás munkaórában számolandó, kb. 5-6 óra.

Belementem.

Reggel 8kor adtam le a kocsit, délután hívtak, hogy rossz híreik vannak.

A kéttömegű beigazolódott, eléggé kotyogós már, de ott van még a kuplung kompletten,

meg a kinyomócsapágy, szimeringek, olaj a váltóba, csavarok, tömítések, apróságok, amik

szintén cserére szorulnak.

Láttam a saját szememmel, hogy igaz, amit mondanak.

Összesen 350.000.- forint lesz a javítás, munkadíjjal együtt.

Fél év garanciát vállalnak a javításra és az alkatrészekre.

Mit gondoltok? Korrekt ár?

Nem értek a kocsikhoz, de azt javaslom, hogy ha valaki azt veszi észre, hogy el kezdett remegni

a kasztni álló helyzetben is, nézesse meg a motortartó bakokat először, majd ha azok jók, akkor

szánja rá azt a 10-20000 forintot egy feltárásra.

Szép estét!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Leírom az esetemet.

Az elmúlt időszakban azt vettem észre, hogy a kocsi mintha kicsit jobban remegne, mint eddig.

Egyre több helyről is jött zörgő hang az utastérből. Elvittem ezért egy szervizbe, ahol az elmondattak

alapján azt mondták lehet kéttömegű lendkerék lesz, de ezt bontás/feltárás nélkül nem lehet biztosra

megmondani.

Mondták, hogy egy feltárás munkaórában számolandó, kb. 5-6 óra.

Belementem.

Reggel 8kor adtam le a kocsit, délután hívtak, hogy rossz híreik vannak.

A kéttömegű beigazolódott, eléggé kotyogós már, de ott van még a kuplung kompletten,

meg a kinyomócsapágy, szimeringek, olaj a váltóba, csavarok, tömítések, apróságok, amik

szintén cserére szorulnak.

Láttam a saját szememmel, hogy igaz, amit mondanak.

Összesen 350.000.- forint lesz a javítás, munkadíjjal együtt.

Fél év garanciát vállalnak a javításra és az alkatrészekre.

Mit gondoltok? Korrekt ár?

Nem értek a kocsikhoz, de azt javaslom, hogy ha valaki azt veszi észre, hogy el kezdett remegni

a kasztni álló helyzetben is, nézesse meg a motortartó bakokat először, majd ha azok jók, akkor

szánja rá azt a 10-20000 forintot egy feltárásra.

Szép estét!

Szerintem nézz szét az alkatrész piacon, mert sokkal olcsóbban megúszod a javítást, ha te viszed az alkatrészt!

Link to comment
Megosztás:

...szerintem is.

Általában nekem az a tapasztalatom, hogy amelyik szervizben olcsó az alkatrész, ott drága a munkadíj és fordítva.

Ha csak azt nézzük, hogy 5-6 óra munkáért 10-20e Ft-ot kértek, az szerintem nagyon jó ár. Alkatrészt meg keress máshol, kérj árajánlatot több alkatrész-forgalmazótól!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Leírom az esetemet.

Az elmúlt időszakban azt vettem észre, hogy a kocsi mintha kicsit jobban remegne, mint eddig.

Egyre több helyről is jött zörgő hang az utastérből. Elvittem ezért egy szervizbe, ahol az elmondattak

alapján azt mondták lehet kéttömegű lendkerék lesz, de ezt bontás/feltárás nélkül nem lehet biztosra

megmondani.

Mondták, hogy egy feltárás munkaórában számolandó, kb. 5-6 óra.

Belementem.

Reggel 8kor adtam le a kocsit, délután hívtak, hogy rossz híreik vannak.

A kéttömegű beigazolódott, eléggé kotyogós már, de ott van még a kuplung kompletten,

meg a kinyomócsapágy, szimeringek, olaj a váltóba, csavarok, tömítések, apróságok, amik

szintén cserére szorulnak.

Láttam a saját szememmel, hogy igaz, amit mondanak.

Összesen 350.000.- forint lesz a javítás, munkadíjjal együtt.

Fél év garanciát vállalnak a javításra és az alkatrészekre.

Mit gondoltok? Korrekt ár?

Nem értek a kocsikhoz, de azt javaslom, hogy ha valaki azt veszi észre, hogy el kezdett remegni

a kasztni álló helyzetben is, nézesse meg a motortartó bakokat először, majd ha azok jók, akkor

szánja rá azt a 10-20000 forintot egy feltárásra.

Szép estét!

Szia!

Elsőként kérd ki, hogy milyen márkájú alkatrészeket szerelnének be. Mert lehet, hogy spórolni akarnak, és olcsóbb, esetleg gyengébb minőségűt szerelnek be, ez meg nem egy olyan alkatrész, amit csak úgy ki lehet kapni, ha megadja magát

Az esetedben csak a lendkerék kb. 120 ezer Ft, a többiről nem is szólva. Szerintem próbáld Te magad összeszedni az alkatrészeket, lehet jobban jársz. Sőt, lehet, hogy itt is tud segíteni valaki, hogy kapj egy kis kedvezményt. Azért 250-300 ezerért nem mindenki vásárol alkatrészt, ha csak pár %-ot spórolsz, már beljebb vagy a munkadíjjal.

Ha megvannak az alkatrészek, akkor pedig érdemes olyan műhelyt keresni, amit többen is ajánlanak, vagy már évek óta ezzel foglalkoznak.

Szerintem a fél év garancia kicsit karcsú, hiszen ez a "rendszer" azért eredetileg több évet is kibír, de ha fél év alatt nem jön ki a szerelési hiba, akkor talán utána sem.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Elsőként kérd ki, hogy milyen márkájú alkatrészeket szerelnének be. Mert lehet, hogy spórolni akarnak, és olcsóbb, esetleg gyengébb minőségűt szerelnek be, ez meg nem egy olyan alkatrész, amit csak úgy ki lehet kapni, ha megadja magát

Az esetedben csak a lendkerék kb. 120 ezer Ft, a többiről nem is szólva. Szerintem próbáld Te magad összeszedni az alkatrészeket, lehet jobban jársz. Sőt, lehet, hogy itt is tud segíteni valaki, hogy kapj egy kis kedvezményt. Azért 250-300 ezerért nem mindenki vásárol alkatrészt, ha csak pár %-ot spórolsz, már beljebb vagy a munkadíjjal.

Ha megvannak az alkatrészek, akkor pedig érdemes olyan műhelyt keresni, amit többen is ajánlanak, vagy már évek óta ezzel foglalkoznak.

Szerintem a fél év garancia kicsit karcsú, hiszen ez a "rendszer" azért eredetileg több évet is kibír, de ha fél év alatt nem jön ki a szerelési hiba, akkor talán utána sem.

Te úgy gondolod, hogy 350ezer az egy alacsony ár és gyenge minőségű alkatrészeket tartalmaz? Nekem tavaly nyáron lett cserélve a lendkerék, a kuplungszett és a kinyomócsapágy is. A lendkerék és a kinyomócsapágy is gyári volt (LUK, ez volt a legolcsóbb), a kuplungszett SACHS, összensen 150ezer Ft, igaz full kedvezménnyel. Ha ennek a dupláját veszed és még ötvenezer munkadíjat, az akkor is rengeteg pénz!

Link to comment
Megosztás:

Te úgy gondolod, hogy 350ezer az egy alacsony ár és gyenge minőségű alkatrészeket tartalmaz? Nekem tavaly nyáron lett cserélve a lendkerék, a kuplungszett és a kinyomócsapágy is. A lendkerék és a kinyomócsapágy is gyári volt (LUK, ez volt a legolcsóbb), a kuplungszett SACHS, összensen 150ezer Ft, igaz full kedvezménnyel. Ha ennek a dupláját veszed és még ötvenezer munkadíjat, az akkor is rengeteg pénz!

Lehet olajat cserélni 50 ezerért is, meg 10 ezerért is, kérdés, mennyire akarják hülyére venni az ügyfelet. Ezért mondtam, hogy nézzen utána, hiszen a mai világ sajnos sokszor lehúzásról szól. Kedvezménye meg nincs mindenkinek, meg nem is tudhatja, hogy honnan szerezheti be legolcsóbban az alkatrészeket.

A munkadíjról meg annyit, hogy vannak műhelyek, ahol nem szeretnek adót csalni, tehát az alkalmazottat bejelentik, és számlát adnak mindenről. Arról nem beszélve, hogy nem kevés pénzbe kerül egy műhely fenntartása, a szerszámok beszerzése. És egy korrekt helyen sajnos bele is lehet futni akár 10 ezer Ft/órás munkadíjba. Ha azt nézzük, hogy nekem egy szakszervizben 20 ezres munkadíj ajánlatot adtak egy vezérléscserére, ami 2 órás munka, akkor nem sok. De, ha ezeket kétled, akkor nézz utána, hogy pl. a totalcaron rendszeresen "publikáló" Novoth Tibor milyen árakkal dolgozik. Nem egyszerű ám ez. Az pedig, hogy valaki 4-5 óra alatt összedobja azt, amit más kissé lassabban, odafigyelve 2-3 órával tovább csinál, szintén műhely kérdése.

Amiket pedig felsorolsz, az 1.7 cdti esetében:- lendkerék: 120 eFt.

-kuplungszett: 65-70 eFt

-kinyomócsapágy: 40-60 eFt.

Tehát valóban szép kedvezményt kaptál az árakból, ez nem vitás. Egyébként gondolom, hogy az árajánlatnál ők is a földi halandóknak szánt árakat mondták, közben meg megrendelik kedvezményesen. Ezért kell utánajárni, hogy meg lehessen találni az ár/érték arányban a legjobbat.

Link to comment
Megosztás:

Lehet olajat cserélni 50 ezerért is, meg 10 ezerért is, kérdés, mennyire akarják hülyére venni az ügyfelet......

Én a közelmúltban estem át egy vezérlés, majd egy hosszbordás szíj cserén.

Mindkét alkalommal a Szabó Suzuki szervizben csináltattam az autót, mert korábbról jó tapasztalataim voltak velük és mint kiderült (4-5 Opel szervizben is megkérdeztem az említett feladatok munkadíját) 50-70%-kal olcsóbbak is, mint "opelék". És ők is odafigyeléssel, tapasztalt kollégákkal és garanciával dolgoznak. Persze az alkatrészeket magam vásároltam össze, mert az náluk is drága lett volna.

Nagyon korrektek, rugalmasak és "mint egy akváriumban", rájuk látsz, hogyan, milyen ütemben dolgoznak, hogy áll az autód, stb.

Csak ugyanakkor szomorú, hogy az Opel szervizek még a "4+" programjukkal sem tudnak versenyképes árakat produkálni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha több órát áll az autó, akkor a beindítással nincs semmi baj. Beindul rendesen.

De... Ha megyek vele, majd leállítom és úgy 5-10 perc múlva újra beindítom, nehezen akar beindulni. Ezt egyre gyakrabban csinálja.

Mi lehet a baja? Kezd az agyamra menni :confused:

Segítség!!!

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha több órát áll az autó, akkor a beindítással nincs semmi baj. Beindul rendesen.

De... Ha megyek vele, majd leállítom és úgy 5-10 perc múlva újra beindítom, nehezen akar beindulni. Ezt egyre gyakrabban csinálja.

Mi lehet a baja? Kezd az agyamra menni :confused:

Segítség!!!

Köszi.

van már sárga lámpád??

én főtengely jeladóra gondolák... de ezt így látatlan és fórumon keresztül szinte lehetetlen megmondani...

gépre kellene rakni és átnézni az adatokat ;)

Link to comment
Megosztás:

van már sárga lámpád??

én főtengely jeladóra gondolák... de ezt így látatlan és fórumon keresztül szinte lehetetlen megmondani...

gépre kellene rakni és átnézni az adatokat ;)

Szia!

Sárga lámpa nem világít. Kéne? Ugye nem!

De... ma egy ilyen nehezen indulás után pár kilóméter múlva felvillant egy pillanatra 2 piros (felül és alul) a fordulatszám mérőn és egy a sebesség mérőn. Asszem a motoros sárga lehetett. De olyan rövid időre, hogy észbe se kaptam, hogy meg tudjam jegyezni melyek volta azok.

Bakker

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Sárga lámpa nem világít. Kéne? Ugye nem!

De... ma egy ilyen nehezen indulás után pár kilóméter múlva felvillant egy pillanatra 2 piros (felül és alul) a fordulatszám mérőn és egy a sebesség mérőn. Asszem a motoros sárga lehetett. De olyan rövid időre, hogy észbe se kaptam, hogy meg tudjam jegyezni melyek volta azok.

Bakker

rakasd gépre vagy villogtasd ki , úgy többet megtudunk ha van valami hibakód

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Sárga lámpa nem világít. Kéne? Ugye nem!

De... ma egy ilyen nehezen indulás után pár kilóméter múlva felvillant egy pillanatra 2 piros (felül és alul) a fordulatszám mérőn és egy a sebesség mérőn. Asszem a motoros sárga lehetett. De olyan rövid időre, hogy észbe se kaptam, hogy meg tudjam jegyezni melyek volta azok.

Bakker

Milyen motor? Mennyit futott?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.