Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

A generátorom csapágyas lett. Eszméletlen hangja van. Így ma arra jutottam, hogy ki cserélem a csapágyakat, de megakadtam. Valami iszonyat spéci szerzám kell, hogy a görgőt leszedjem a tengelyről. Így hétvégére autó nélkül maradtam. Már nem volt kedvem összerakni, majd hétfőn megint szét, utána meg újra össze...Bár, annyira nem vészes kiszedni, mint az alfamból volt:D.

Akkor annak volt olyan hangja? Nem egy jól karbantartott dízelt fogtál ki, az biztos. :o

Nekem az A Vectrán kellett egyszer cserélni. Arra emlékszem, hogy kb. 2 óra alatt megoldotta a szerelő ismerősöm. A rajta lévő csapágyakat megtörte satuban, úgy könnyen lejöttek, az újakat meg egyszerű volt feltenni.

Link to comment
Megosztás:

Amikor ezt csinálja, akkor kellene házilag hibakódot olvasni. Fék+gázpedál lenyom, majd gyújtás ráad. Ezt követően a km számlálóban kiír egy 6 jegyű számot, ha van hiba.

DPF (részecskeszűrő) van benne? Regenerált már? Többletfogyasztás olyankor szokott előfordulni, amíg a folyamat végbe nem megy. Esetleg lambdaszonda hiba, több ötletem jelenleg nincs.

Az alábbi hibakódok jöttek elő: Felül azt írja ECN, alatta pedig ezek a számok 148104, 148204, 245258.

Tudja valaki ezek mit jelentenek?

Honnan tudom, hogy regenerált-e már a DPF?

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök Mindenkit!

A két első ülést szeretném kiszerelni az autóból, mert a felrakott üléshuzatot nem tudom megfelelően rögzíteni, (már egy éve). Mindíg összegyűrődik.

Aki már csinált ilyet, (ülés kiszerelést) kérem, hogy írja meg nekem, mert nem szeretnék semmi bajt csinálni magamnak.

Különösen arra lennék kíváncsi, hogy az akkusarut le kell-e kötni, vagy az ülés légzsákokkal, csatlakozóikkal kell-e valamit csinálni?

Az ülést ki tudom csavarozni.

Köszönettel:benkoa

Helló.

Én túl vagyok rajta.

Az akkusarut kösd le, várj 15-20 percet.

Közben csavarozd ki az üléseket rögzítő tőcsavarokat a sín hátsó részénél)

Húzd ki az ülést hátrafelé a sínből, majd billentsd az ülést hátrafelé, és oldd ki az ülés alatti széles csatlakozót. (övfeszítő, oldallégzsák, plusz ha van ülésfűtés és súlyérzékelő vezetéke megy bele).

Ehhez először el kell tolni a csatlakozó szélén lévő piros nyelvet, utána könnyen szétjön a két elem.

Az üléshuzat rögzítése után ugyanezt végezd el fordítva.

Legvégül kösd vissza az akkut.

Ha jó a csatlakozás, nem lesz semmilyen hibajel.

Jó munkát!

Link to comment
Megosztás:

Akkor annak volt olyan hangja? Nem egy jól karbantartott dízelt fogtál ki, az biztos. :o

Nekem az A Vectrán kellett egyszer cserélni. Arra emlékszem, hogy kb. 2 óra alatt megoldotta a szerelő ismerősöm. A rajta lévő csapágyakat megtörte satuban, úgy könnyen lejöttek, az újakat meg egyszerű volt feltenni.

Igen, a generátor lett csapágyas. Csak azt nem értem miért...Múltkor véletlen elállítottuk a vezérlést, így végül lebontottuk a hosszbordást is, és azóta hallottam a csapágy hangot.

Szétkaptam, levettem a hosszbordást, az első dolog amit meghallgattam a generátor volt, és eszméletlenül hallani benne a csapágyakat, szóval tutira ez lett sz*r, csak tudnám mitől, ha eddig meg jó volt.

Remélem reggel valaki elvállalja, hogy kicseréli a csapágyakat, mert kéne az autó:).

Link to comment
Megosztás:

Az alábbi hibakódok jöttek elő: Felül azt írja ECN, alatta pedig ezek a számok 148104, 148204, 245258.

Tudja valaki ezek mit jelentenek?

Honnan tudom, hogy regenerált-e már a DPF?

A 245258 az P2452. Annyit jelent, hogy a (DPF) részecskeszűrő nem tudta lefuttatni a regenerálást. Nekem is szokott ilyet írni, főként jó időben, bár nekem már nincs benne részecskeszűrő, egy szatyorban pihen, ezért van. :-)

A másik két kód meg valamiféle hűtési rendellenességet jelent.

P1481

Fan Relay 1 Circuit High C-34

Fan Relay 1 Signal Low / Open Circuit C-34

P1482 Fan Relay 2 Circuit High C-34. Ellenőrizd, hogy a hűtőventillátorok működnek e. Ha igen, nagy baj nincs.

A regenerálás kezdetekor a pillanatnyi fogyasztás jelentősen megemelkedik. Amikor véget ér, akkor pedig lecsökken. Ez azért van, mert ilyenkor gázolaj kerül a szűrőbe, ami kiégeti a benne felgyülemlett kormot. Nos ilyenkor meghatározott fordulaton kell tartani a motort (tudomásom szerint 3 ezer körül, de ezt majd más megmondja). Amint látod, ehhez azért folyamatosan közlekedni kell az autóval, hiszen egy lámpa miatti megállás esetén le is áll az egész folyamat. Elméletileg a km számláló helyén is megjelenik az ECN alatta pedig df felirat (bár lehet, hogy ez csak az újabb dízeleknél van így).

Ha nincs hosszabb út betervezve, akkor ezt szervizben is meg tudják oldani (bár szerintem felesleges pénzkidobás), csak akkor az autó helyben áll, a motor meg pörög amíg le nem fut a folyamat.

Remélem tudtam segíteni, ha meg valamit nem jól írtam nyugodtan javítsatok ki, hiszen úgy tanul a gyerek, ha kérdez... :-)

Link to comment
Megosztás:

A 245258 az P2452. Annyit jelent, hogy a (DPF) részecskeszűrő nem tudta lefuttatni a regenerálást. Nekem is szokott ilyet írni, főként jó időben, bár nekem már nincs benne részecskeszűrő, egy szatyorban pihen, ezért van. :-)

A másik két kód meg valamiféle hűtési rendellenességet jelent.

P1481

Fan Relay 1 Circuit High C-34

Fan Relay 1 Signal Low / Open Circuit C-34

P1482 Fan Relay 2 Circuit High C-34. Ellenőrizd, hogy a hűtőventillátorok működnek e. Ha igen, nagy baj nincs.

A regenerálás kezdetekor a pillanatnyi fogyasztás jelentősen megemelkedik. Amikor véget ér, akkor pedig lecsökken. Ez azért van, mert ilyenkor gázolaj kerül a szűrőbe, ami kiégeti a benne felgyülemlett kormot. Nos ilyenkor meghatározott fordulaton kell tartani a motort (tudomásom szerint 3 ezer körül, de ezt majd más megmondja). Amint látod, ehhez azért folyamatosan közlekedni kell az autóval, hiszen egy lámpa miatti megállás esetén le is áll az egész folyamat. Elméletileg a km számláló helyén is megjelenik az ECN alatta pedig df felirat (bár lehet, hogy ez csak az újabb dízeleknél van így).

Ha nincs hosszabb út betervezve, akkor ezt szervizben is meg tudják oldani (bár szerintem felesleges pénzkidobás), csak akkor az autó helyben áll, a motor meg pörög amíg le nem fut a folyamat.

Remélem tudtam segíteni, ha meg valamit nem jól írtam nyugodtan javítsatok ki, hiszen úgy tanul a gyerek, ha kérdez... :-)

Köszönöm a gyors választ! A venti szerintem jó lesz, mert amikor megnő a fogyasztás azaz elkezd regenerálni (nálam nem mutatja a km óra helyén, hogy ECN DF) hallom, hogy beindul vagy magasabb fokozatra kapcsol.

Tudja valaki, hogy dpf regeneráláskor kell-e valamilyen fordulatot tartani? Ha igen akkor mennyit? Jó a 3000?

A részecskeszűrő hiánya miatt nem ír ki hibát? Az egyik szerelő azt mondta, hogy ebből nem lehet kiszedni mert, akkor hibát jelez.

Más, az EGR-t le lehet "levakolni". Ha levakolom kapok hibajelzést?

Link to comment
Megosztás:

A normál regenerálást sehol sem jelzi az autó, csak a magas fogyasztásból lehet észrevenni. Akkor fut le a legjobban, ha 2000 körüli fordulaton mész vele, de városban, 1000-1500-as fordulat környékén is megcsinálja, nem kell emiatt pörgetni a motort. Fontosabb, hogy ha teheted, akkor amíg kész nincs, addig ne állítsd le a motort. Már korábban írtam itt a fórumon, hogy lehet kapni olyan eszközt, ami a központi kijelzőre (csak GID vagy CID) kiírja a DPF pillanatnyi állapotát.

Ha menet közben villog az izzítás ikon, akkor viszont menni kell vele, mert sok volt a megszakított regenerálás, és túltelítődött a szűrő. A villogás befejeztével végzett a tisztítással az autó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztom,

20km-re lakom a munkahelyemtol. Mult heten jovok haza delutan es azt veszem eszre, hogy nem fut rendesen az auto, illetve egyszer fut egyszer pedil langyos levegot fuj. Atallitottam test mode-ba es eszrevettem hogy a motorhomerseklet 85 es 102fok kozott mozog. Mi lehet ez? Hazaerve ellenoriztem a kiegyelnlito tartalyt, teljesen ures volt. Feltoltottem a megfelelo szintig. Masnap mentem vele dolgozni, es estere megint kiurult. A vizpumpam megadta magat. Ennyi ido alatt nem karosodhatott a motor? Azt nem ertem, hogy ha elfolyik a a vized azt a muszerfalon nem jelzi semmi?

udv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztom,

20km-re lakom a munkahelyemtol. Mult heten jovok haza delutan es azt veszem eszre, hogy nem fut rendesen az auto, illetve egyszer fut egyszer pedil langyos levegot fuj. Atallitottam test mode-ba es eszrevettem hogy a motorhomerseklet 85 es 102fok kozott mozog. Mi lehet ez? Hazaerve ellenoriztem a kiegyelnlito tartalyt, teljesen ures volt. Feltoltottem a megfelelo szintig. Masnap mentem vele dolgozni, es estere megint kiurult. A vizpumpam megadta magat. Ennyi ido alatt nem karosodhatott a motor? Azt nem ertem, hogy ha elfolyik a a vized azt a muszerfalon nem jelzi semmi?

udv

Szia!

Motortípus?:) A korai évjáratoknál Z14xep-nél van egy kis műanyag csonk ami eltörhet, és ott a vízpumpa kinyomja a vizet... Kb. 4000ft a FÉM alkatrész hozzá...

Link to comment
Megosztás:

Tegnap elkezdett ciripelni, olykor visítani az utastér levegőjét keringtető ventilátorom, a fordulatszámmal arányos módon. Nagyon idegesítő hangja van. Valakinek volt már ilyen?

Lehet hogy csak a tengelyét kéne megkenni, mert fújni fúj rendesen. Mennyire bonyolult hozzáférni?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Motortípus? :) A korai évjáratoknál Z14xep-nél van egy kis műanyag csonk ami eltörhet, és ott a vízpumpa kinyomja a vizet... Kb. 4000ft a FÉM alkatrész hozzá...

Szia,

vettem egy teljesen uj GRAF vizpumpat. Ezen mar rez muanyag csonk van a muanyag helyett. A tengelynel folyt ki a vizem, mert szet volt esve.

Z14XEP a motorom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném megkérdezni tőletek, hogy valaki tudja-e, hogy a H Astra cabrio bőr kormánya átszerelhető-e, egy 2004-es kombi kormányának helyére. Érdekelne még, hogy szerintetek egy ilyen használt kormánynak mennyi lehet a reális ára. Lenne lehetőségem venni egyet, de ezeket előtte szeretném tudni. Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Astra F? 2008? 70kw? Z17DTH? mi??? Itt nagyon kavarsz valamit! Világít a kulcsos autó? Csak hidegen, és ahogy melegszik, akkor elalszik? Áram megy a gyertyákhoz izzításkor? Relé, biztosítékok rendben?

Igen állandóan világít a "kulcsos autó".Áram megy a gyertyákhoz.

Link to comment
Megosztás:

Helló.

Én túl vagyok rajta.

Az akkusarut kösd le, várj 15-20 percet.

Közben csavarozd ki az üléseket rögzítő tőcsavarokat a sín hátsó részénél)

Húzd ki az ülést hátrafelé a sínből, majd billentsd az ülést hátrafelé, és oldd ki az ülés alatti széles csatlakozót. (övfeszítő, oldallégzsák, plusz ha van ülésfűtés és súlyérzékelő vezetéke megy bele).

Ehhez először el kell tolni a csatlakozó szélén lévő piros nyelvet, utána könnyen szétjön a két elem.

Az üléshuzat rögzítése után ugyanezt végezd el fordítva.

Legvégül kösd vissza az akkut.

Ha jó a csatlakozás, nem lesz semmilyen hibajel.

Jó munkát!

Szia!

Köszönöm a segítséget. Még csak annyi érdekelne, hogy az akkumulátor visszakötése után kell-e valamit "programozgatni", vagy autómatikusan visszaáll a rendszer?

benkoa

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm a segítséget. Még csak annyi érdekelne, hogy az akkumulátor visszakötése után kell-e valamit "programozgatni", vagy autómatikusan visszaáll a rendszer?

benkoa

Elektromos ablakoknál nem fognak működni az automatikus felhúzás, ezt ugy tudod megoldani hogy lehúzod folytonos nyomva tartással az ablakokat egészen addig míg 1 kattanást hallasz és még nyomva tartod kb 3 mp-ig, majd fel ugyan úgy kattanásig és nyomva tartod. Ezek után már nem kellesz folyamatosan nyomva tartanod, ha nem sikerülne elsőre próbáld újra!

Meg még esetleg nem fognak megmaradni a rádióállomások, azt kellesz ujra menteni!

Link to comment
Megosztás:

Elektromos ablakoknál nem fognak működni az automatikus felhúzás, ezt ugy tudod megoldani hogy lehúzod folytonos nyomva tartással az ablakokat egészen addig míg 1 kattanást hallasz és még nyomva tartod kb 3 mp-ig, majd fel ugyan úgy kattanásig és nyomva tartod. Ezek után már nem kellesz folyamatosan nyomva tartanod, ha nem sikerülne elsőre próbáld újra!

Meg még esetleg nem fognak megmaradni a rádióállomások, azt kellesz ujra menteni!

A rádió nem felejti el az előre beállított adókat!

Link to comment
Megosztás:

Elektromos ablakoknál nem fognak működni az automatikus felhúzás, ezt ugy tudod megoldani hogy lehúzod folytonos nyomva tartással az ablakokat egészen addig míg 1 kattanást hallasz és még nyomva tartod kb 3 mp-ig, majd fel ugyan úgy kattanásig és nyomva tartod. Ezek után már nem kellesz folyamatosan nyomva tartanod, ha nem sikerülne elsőre próbáld újra!

Meg még esetleg nem fognak megmaradni a rádióállomások, azt kellesz ujra menteni!

Szia!

Nekem nincs REC az autómban, ezért az autómatikus ablakfelhúzás, nem sok vizet zavar (sajnos).

"gabb" szerint a rádió hangolása sem megy el, akkor igazából semmitől sem kell tartanom.

Köszönettel:benkoa

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem nincs REC az autómban, ezért az autómatikus ablakfelhúzás, nem sok vizet zavar (sajnos).

"gabb" szerint a rádió hangolása sem megy el, akkor igazából semmitől sem kell tartanom.

Köszönettel:benkoa

Szia!

Nem tudom ezekben van-e még pirotechnikai övfeszítő? Ha van azt rögzíteni kell mielőtt az ülést kiveszed, mert elsülhet véletlenül is. Biztos reagál rá valaki, én még nem néztem be a burkolatok alá az enyémnél. A régiben volt, bontás előtt kivettem az első üléseket és odaadtam egy haveromnak, neki sikerült eldurrantani.

Az automata ablakfelhúzást nem a záráskori felhúzásra értették, hanem a vezérlő gombok tanítására!

Üdv!

Frankie

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem tudom ezekben van-e még pirotechnikai övfeszítő? Ha van azt rögzíteni kell mielőtt az ülést kiveszed, mert elsülhet véletlenül is. Biztos reagál rá valaki, én még nem néztem be a burkolatok alá az enyémnél. A régiben volt, bontás előtt kivettem az első üléseket és odaadtam egy haveromnak, neki sikerült eldurrantani.

Az automata ablakfelhúzást nem a záráskori felhúzásra értették, hanem a vezérlő gombok tanítására!

Üdv!

Frankie

Az övfeszítő az övcsattal együtt egy (talán) T50-es torx csavarral van hozzárögzítve az üléshez, értelemszerűen a belső oldalon, ezért csak akkor lehet hozzáférni, ha az ülés meg van billentve / ki van emelve.

Gyárilag menetragasztót is raktak a csavarmenetre, így a kihajtásához megfelelő nyomaték (jó nagy erőkar) szükséges.

Nekem szerencsére nem sült el egyik övfeszítő sem, pedig tettem őket ide-oda...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem nincs REC az autómban, ezért az autómatikus ablakfelhúzás, nem sok vizet zavar (sajnos).

"gabb" szerint a rádió hangolása sem megy el, akkor igazából semmitől sem kell tartanom.

Köszönettel:benkoa

Nekem sincs REC-modulom, de az automatikus ablakfelhúzás működik. Szerintem te az ajtók központi záras zárása utáni felhúzással kevered.

Link to comment
Megosztás:

Az övfeszítő az övcsattal együtt egy (talán) T50-es torx csavarral van hozzárögzítve az üléshez, értelemszerűen a belső oldalon, ezért csak akkor lehet hozzáférni, ha az ülés meg van billentve / ki van emelve.

Gyárilag menetragasztót is raktak a csavarmenetre, így a kihajtásához megfelelő nyomaték (jó nagy erőkar) szükséges.

Nekem szerencsére nem sült el egyik övfeszítő sem, pedig tettem őket ide-oda...

Szia!

Valószínűleg velem van a baj, de mostmár aztán semmit nem értek.

A múltkori válaszod:

"Az akkusarut kösd le, várj 15-20 percet.

Közben csavarozd ki az üléseket rögzítő tőcsavarokat a sín hátsó részénél)

Húzd ki az ülést hátrafelé a sínből, majd billentsd az ülést hátrafelé, és oldd ki az ülés alatti széles csatlakozót. (övfeszítő, oldallégzsák, plusz ha van ülésfűtés és súlyérzékelő vezetéke megy bele).

Ehhez először el kell tolni a csatlakozó szélén lévő piros nyelvet, utána könnyen szétjön a két elem."

Ezek után azt feltételeztem, hogy a leírtak szerint kiszerelem az ülést és elvihetem az autóból, mondjuk felrakom egy asztalra, majd megcsinálom az üléshuzat rögzítését, és visszaszerelem, közben meg nem kell azzal foglalkoznom, hogy valami baj történhet.

Mi van az övfeszítővel? Elsülhet? Ki kell csavarozni valamit vagy nem?

Még egy apróság.

Az autómata ablakfelhúzással sem vagyok tisztában. Ha jól értelmeztem "Robee" hozzászólását, akkor ez mindössze, annyit jelent, hogy az ablakvezérlés nem fog normálisan működni az akkusaru levétele és visszatétele után, mindaddig, amíg végig nem csinálom a "Robee" által leírtakat?

(Lehúzás-kattanás-várakozás 3mp-felhúzás-kattanás-várakozás 3 mp). Ennyi az egész? Ez az autómata ablakfelhúzás?

Köszönettel:

benkoa

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.