Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Nekiláttam, hogy kicseréljem az axiálcsuklót a vasban. Akadt viszont egy kis gondom! A mellékelt két képen látszik a kérdéses rész:

http://kephost.hu/share-0800_4EDB5583.html

http://kephost.hu/share-2F0F_4EDB5583.html

A bekarikátzott anyának látszó tárgy a gömbfej végét alkotja, vagy külön áll tőle? A gömbfejet hol tekerjem, hogy le tudjam szedni? Köszi szépen! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekiláttam, hogy kicseréljem az axiálcsuklót a vasban. Akadt viszont egy kis gondom! A mellékelt két képen látszik a kérdéses rész:

http://kephost.hu/share-0800_4EDB5583.html

http://kephost.hu/share-2F0F_4EDB5583.html

A bekarikátzott anyának látszó tárgy a gömbfej végét alkotja, vagy külön áll tőle? A gömbfejet hol tekerjem, hogy le tudjam szedni? Köszi szépen! G.

Az nem a gömbfej része, hanem egy kontraanya. Jobbos menet van az axiálon, lelazítod és le tudod tekerni a kormánygömbfejt. Még ha össze is méred a régit az újjal, akkor is a csere után egy futóműállítás!

Link to comment
Megosztás:

Illik vigyázni vele...

Nekem elvileg ott "párolgott ki" az olajam (váltó szaki szerint). 5-6 év alatt 8-9 deci maradt a váltóban, és mivel sokat használom az autót túlmelegedett, és szétcsapta a diffimű fogaskerekeit. Költséges volt a komplett váltócsere egy 6 éves autónál :lol: .

Elvileg úgy tájékoztattak, hogy a váltó olaj örök élet + 1 nap.

Hülye voltam: gondolhattam volna, hogy ilyen még a mesében sem létezik...

Senki nem ellenőrizte, se szerviz, se szakszerviz.

nekem is ilyet mondott a szerelő, de ilyen sok olajat kinyom a váltó magából?
Link to comment
Megosztás:

Illik vigyázni vele...

Nekem elvileg ott "párolgott ki" az olajam (váltó szaki szerint). 5-6 év alatt 8-9 deci maradt a váltóban, és mivel sokat használom az autót túlmelegedett, és szétcsapta a diffimű fogaskerekeit. Költséges volt a komplett váltócsere egy 6 éves autónál :lol: .

Elvileg úgy tájékoztattak, hogy a váltó olaj örök élet + 1 nap.

Hülye voltam: gondolhattam volna, hogy ilyen még a mesében sem létezik...

Senki nem ellenőrizte, se szerviz, se szakszerviz.

hogy lehet ellenőrizni a szintet?

Link to comment
Megosztás:

Az nem a gömbfej része, hanem egy kontraanya. Jobbos menet van az axiálon, lelazítod és le tudod tekerni a kormánygömbfejt. Még ha össze is méred a régit az újjal, akkor is a csere után egy futóműállítás!

Ha jól értem, akkor először a kormányműnél lazítsam le az axiált? Mert amíg nem szedtem le a gömbfejet és a gumiharangot, addig nem tudom a leszedőt rácsúsztatni. Bocs, hogy béna vok! Köszi a türelmet. G.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól értem, akkor először a kormányműnél lazítsam le az axiált? Mert amíg nem szedtem le a gömbfejet és a gumiharangot, addig nem tudom a leszedőt rácsúsztatni. Bocs, hogy béna vok! Köszi a türelmet. G.

Lelazítod a kontraanyát, kipattintod a szélső gömbfejet a csonkállványból, letekered a szélső gömbfejet az axiálról, letekered a kontraanyát, leveszed a két bilincset a gumiharangról, lehúzod az axiálról a gumiharangot, kicsavarod a kormányműből az axiált.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg úgy tájékoztattak, hogy a váltó olaj örök élet + 1 nap.

Hülye voltam: gondolhattam volna, hogy ilyen még a mesében sem létezik...

Senki nem ellenőrizte, se szerviz, se szakszerviz.

Az orok elet azt jelenti, hogy cserelni nem kell, de utantoltani igen, ha fogy.

Link to comment
Megosztás:

Lelazítod a kontraanyát, kipattintod a szélső gömbfejet a csonkállványból, letekered a szélső gömbfejet az axiálról, letekered a kontraanyát, leveszed a két bilincset a gumiharangról, lehúzod az axiálról a gumiharangot, kicsavarod a kormányműből az axiált.

Köszönöm a kimerítő és alapos választ :lol:

Még egy dolog. Ha jobb menetes, akkor jobbra lazítok? Visszatételnél pedig ugyan ez a sorrend csak fordítva? Köszi még1x. G.

Link to comment
Megosztás:

igen az funkciója , de nemtom neked mennyi olajat nyomot ki....

nekem is olyan :lol: ,azért nem árt ránézni a szintre nehogy baj legyen.. ha nem jó a szint CSAK ilyet a manuál váltód van...

igen manuál, de még csak 2,5 éves az autó.

viszont végig olajos volt körben minden, lefelé egészen a váltó aljáig.

köszönöm a válaszokat, rá fogok nézni. Meg tudjátok mondani, hol a betöltő kulcsnyílása?

a.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a kimerítő és alapos választ :lol:

Még egy dolog. Ha jobb menetes, akkor jobbra lazítok? Visszatételnél pedig ugyan ez a sorrend csak fordítva? Köszi még1x. G.

Nem akarlak megbántani, de ha ilyen alapvető dolgok nem mennek, hogy merre lazul a csavar, akkor miért nem viszed el szervizbe, mert mégis csak futóművet készülsz javítani, ami nemárt ha elsőre jó lesz mert ha nem, akkor baj van. Egyébként ha párhuzamosan állsz az axiállal és közelebb van hozzád a szélső gömbfej, akkor ha jobbra tekered, akkor lazul a kontraanya.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

4 éves Astránál nekem is az a problémám, hogy folyik a váltóolajam.

A legutolsó motorolaj cserénél letakarítottam, de a mostani motorolajcserénél is csupa olaj volt a váltó alja.

Jövő hétre van időpontom szerelőhöz. Igaz, hogy azt írja a könyv, hogy egész élettartamra elegendő, de ami kifolyt azt csak pótolni kell?

A váltóolajat magam vinném, a kérdésem, hogy mennyi kell belőle? 2 liter elegendő?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

4 éves Astránál nekem is az a problémám, hogy folyik a váltóolajam.

A legutolsó motorolaj cserénél letakarítottam, de a mostani motorolajcserénél is csupa olaj volt a váltó alja.

Jövő hétre van időpontom szerelőhöz. Igaz, hogy azt írja a könyv, hogy egész élettartamra elegendő, de ami kifolyt azt csak pótolni kell?

A váltóolajat magam vinném, a kérdésem, hogy mennyi kell belőle? 2 liter elegendő?

neked is a szellőzőjénél nyomja?

én is visszaviszem a szervízbe. mert 60-es szervíznél meg kellett volna nézniük a szintet.

üdv

a.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

4 éves Astránál nekem is az a problémám, hogy folyik a váltóolajam.

A legutolsó motorolaj cserénél letakarítottam, de a mostani motorolajcserénél is csupa olaj volt a váltó alja.

Jövő hétre van időpontom szerelőhöz. Igaz, hogy azt írja a könyv, hogy egész élettartamra elegendő, de ami kifolyt azt csak pótolni kell?

A váltóolajat magam vinném, a kérdésem, hogy mennyi kell belőle? 2 liter elegendő?

Nekem anno két éve szervíznél kétévesen 41000km-nél!!! mondták hogy olajszivárgás van.cseréljek szimeringet.de hogy melyiket mondták már passz.váltó le ....jó az úgy.nem cseppen csak olajos picit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tegnap hazafelé Kerepesen tankoltam M*L kúton tele sima 95-öst. Beülök az autóba, kiírja, hogy Range: 655 km. Mire hazaértem (kb. 55-60 km) felment egészen 725 km-re a megtehető távolság. Olyan 10 percre volt leállítva az autó, amíg kipakoltam, majd ismét útnak kellett indulnom. Itt jön az érdekesség... Amikor beindítottam az autót, már csak 615 km-t mutatott a range.

Kérdés: hová tűnt a 110 km??!!

Más: 27000 km-nél cseréltem legutóbb olajat az autóban, akkor GM 5w30-at raktam bele. Most van 38000 km az autóban. 15000-nél elég cserélni? (Golfban mindig úgy cseréltem) Jah, és nem tudom, hogy az olaj hibája-e, de a csere után kettőször is jelzett az olajnyomás lámpa. Akkor utánatöltöttem, azóta semmi?!

Üdv,

N

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tegnap hazafelé Kerepesen tankoltam M*L kúton tele sima 95-öst. Beülök az autóba, kiírja, hogy Range: 655 km. Mire hazaértem (kb. 55-60 km) felment egészen 725 km-re a megtehető távolság. Olyan 10 percre volt leállítva az autó, amíg kipakoltam, majd ismét útnak kellett indulnom. Itt jön az érdekesség... Amikor beindítottam az autót, már csak 615 km-t mutatott a range.

Kérdés: hová tűnt a 110 km??!!

Más: 27000 km-nél cseréltem legutóbb olajat az autóban, akkor GM 5w30-at raktam bele. Most van 38000 km az autóban. 15000-nél elég cserélni? (Golfban mindig úgy cseréltem) Jah, és nem tudom, hogy az olaj hibája-e, de a csere után kettőször is jelzett az olajnyomás lámpa. Akkor utánatöltöttem, azóta semmi?!

Üdv,

N

Szia!

Nem tűnik el 110 km, csak a tankolás után az addigi átlagoddal számolt, ahogy mentél vele ahhoz képest ( 50-60 km-en ahogy fogyasztott éppen ) úgy számolta hogy ha így mész tovább akkor 725 km-t mehetsz még. Hazaértél leállítottad és reggel újraindítottad, így az egész futásteljesítményed ( a régi... ) alapján számolta át, így 615 km-t írt ki. Logikus nem??, Hiszen az első kíírás után 655 km és - 55-60 km megtétele után már csak 615 km...... szerintem teljesen korrekt szám.

Az olajra írnak sok mindent van ahol 30 000-et is. szerintem 15 nél ha cseréled akkor nem lősz mellé. egy időközi csak szűrőcserét azért javaslok, mert így tisztább olajat kapsz viszont az olajat még nem kéne félúton lecserélni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem anno két éve szervíznél kétévesen 41000km-nél!!! mondták hogy olajszivárgás van.cseréljek szimeringet.de hogy melyiket mondták már passz.váltó le ....jó az úgy.nem cseppen csak olajos picit.

Azért egy előnye van ha látod hogy folyik....... az hogy VAN BENNE... :-) az a szar ha nem folyik, mert akkor nem tudod hogy jók-e a tömítések, vagy már kifolyt az összes és azért nincs folyás... :-) Csak vicc! nem bírtam ki..... :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

GID kijlelzőm van - ha jól tudom...3 soros - és egy ideje a hosszútávú átlagfogyasztásra 0,0-át ír ki.

Valakinek van ötlete?

Kábelszakadás / beadta a kijelző az unalmast / esetleg nem kap jelet ahonnan kellene?

A többi dolgot szépen írja (pill.fogyasztás, egyebek...)

Nem nagy dolog, és jó, hogy nem fogyaszt a verda semmit, de kicsit (nagyon) bosszantanak az ilyen és hasonló apróságok...

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.