Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hmmm...

Már csak az a kérdés, hogy ez egy eltárolt hiba, vagy a probléma jelenleg is fennáll???

Ahogy mondtam: A Check engine lámpa nem ég/villog üzemben.

Nos?

Elküldve

Sziasztok,

Olvasgattam az astra-h.ru-t, és láttam, hogy vannak különböző érzékelők az autóban (biztonsági öv, fagyálló, ablakmosó folyadék). Hát nekem csontra kiürült az ablakmosó, de semmi figyelmeztetést nem írt ki a computer. Ja és a biztonsági övre sem figyelmeztet, ha anélkül indulok el. Pedig gabb megírta, hogy milyen felszereltség van az autómban, és ott szerepel a biztonsági öv érzékelő.

Mindez csak Tech2-vel való programozás kérdése lenne?

Köszi,

N

Elküldve
  Guzsati írta:
Hali! Csak hogy tanuljatok.......(NE BÍZ A KERESKEDŐBE!!!!)

GM kampány információ szerint a motorkódom: Z17DTJ (forgalmiban Z17DTR!!!)

2010 márciusában, Németországban, gariban cseréltek egy vízcsövet, akkor 124.000km volt benne!!!! (2010.júniusában vettem 60.000-rel!!!) Tehát, rendesen ÁTBA##tak !! Érdemes a kereskedőt ezért felnyomni???

Most eredeti szoftver lett rá tolva DTJ, .......meglátjuk....

az az igazság, hogy ezt csak úgy tudom megkérdezni:

mitvártál? szerelemből adták oda neked az autót félárért? azért a német se hülye. menj fel a mobile.de-re, és nézd meg, hogy mennyiért árulják a 60.000 km ert futott diesel astrákat, kint. drágábban majdnem mint amennyiért te vetted.

és még akkor a regadó, a szállitás, a forgalomba helyezés sehol sincs. és még hol a kereskedő sokszázezres haszna....

Elküldve
  Motley70 írta:
okés hétfőn megprobálom az olajnyomás érést, addig is köszönöm a segitséget

az alsó olajgombát kicserélték? vagy cak a felsőt ledugózták?

Elküldve
  torpenewl írta:
Sziasztok,

Olvasgattam az astra-h.ru-t, és láttam, hogy vannak különböző érzékelők az autóban (biztonsági öv, fagyálló, ablakmosó folyadék). Hát nekem csontra kiürült az ablakmosó, de semmi figyelmeztetést nem írt ki a computer. Ja és a biztonsági övre sem figyelmeztet, ha anélkül indulok el. Pedig gabb megírta, hogy milyen felszereltség van az autómban, és ott szerepel a biztonsági öv érzékelő.

Mindez csak Tech2-vel való programozás kérdése lenne?

Köszi,

N

A hutofolyadek es ablakmoso tartalyokon tobbnyire nincs rajta a szinterzekelo - hiaba tudna jelezni a check-control, de nincs mit. Meg a Cosmoban sem alapfelszereles.

Elküldve
  uhuhu írta:
az az igazság, hogy ezt csak úgy tudom megkérdezni:

mitvártál? szerelemből adták oda neked az autót félárért? azért a német se hülye. menj fel a mobile.de-re, és nézd meg, hogy mennyiért árulják a 60.000 km ert futott diesel astrákat, kint. drágábban majdnem mint amennyiért te vetted.

és még akkor a regadó, a szállitás, a forgalomba helyezés sehol sincs. és még hol a kereskedő sokszázezres haszna....

Ez mind igaz, de nem menti a csalast, tehat a birosag nem fogja elfogadni indoklaskent...

Elküldve
  uhuhu írta:
ez sose jutel a biroságig...

Miert, szerinted minden kereskedo egybol visszafizet valamennyit, ha felszolitjak? Mint korabban irtam, ismerek egy konkret esetet, ami birosagon vegzodott (bar nem Opel, hanem Citroen volt az atveres eszkoze).

Elküldve

én viszont egyetse hallottam még...

próba, aztán majd meglátjuk ....

és visszafizetést is csak 20 ból 1 nél ment... a többinél elhajtották az embert....

Elküldve

Szerintem sem fog menni a visszavásárlás, vagy kártalanítás, mert a kereskedő tagadásban marad és nem fizet, az pedig nem bizonyítható, hogy ki és mikor követte el a csalást.

Nyilván nemzetközi jogsegély keretén belül lehetséges lenne leszűkíteni a kört, de ilyen értéknél ez abszolút felejtős.

Persze, mindenki tudja, hogy ki követte el a csalást és miért, de egy dolog ezt vélelmezni, és egy másik azt bizonyítani - kártérítési- illetve büntető eljárásban pedig ez utóbbi nélkülözhetetlen. Vagyis ha jószántából nem fizet vmilyen összegű értékcsökkenést (kizártnak tartom!), vagy esetleg ha nem veszi vissza a kereskedő (erre talán van egy kis esély, de persze ez attól függ, hogy mennyi idő telt el az eladástól), akkor veszett fejsze nyele....

Bele kell törődni, és le kell vonni a tanúságot: olyan, hogy "keveset futott dízel, hibátlan kasztnival, jó áron, kereskedőtől" - Nem létező fogalom! :)

Elküldve
  uhuhu írta:
én viszont egyetse hallottam még...

próba, aztán majd meglátjuk ....

és visszafizetést is csak 20 ból 1 nél ment... a többinél elhajtották az embert....

Vilagos, a kerdes csak az, hogy az elhajtott ember beletorodik-e ebbe. Ugy tunik, a tobbseg sajnos igen, de nem mindenki.

Elküldve
  csaba66 írta:
Vilagos, a kerdes csak az, hogy az elhajtott ember beletorodik-e ebbe. Ugy tunik, a tobbseg sajnos igen, de nem mindenki.

Tök' mindegy, hogy beletörődik-e az ember, avagy sem, picit feljebb leírtam miért...

Elküldve
  -=HZR=- írta:
Szerintem sem fog menni a visszavásárlás, vagy kártalanítás, mert a kereskedő tagadásban marad és nem fizet, az pedig nem bizonyítható, hogy ki és mikor követte el a csalást.

Nyilván nemzetközi jogsegély keretén belül lehetséges lenne leszűkíteni a kört, de ilyen értéknél ez abszolút felejtős.

Persze, mindenki tudja, hogy ki követte el a csalást és miért, de egy dolog ezt vélelmezni, és egy másik azt bizonyítani - kártérítési- illetve büntető eljárásban pedig ez utóbbi nélkülözhetetlen. Vagyis ha jószántából nem fizet vmilyen összegű értékcsökkenést (kizártnak tartom!), vagy esetleg ha nem veszi vissza a kereskedő (erre talán van egy kis esély, de persze ez attól függ, hogy mennyi idő telt el az eladástól), akkor veszett fejsze nyele....

Bele kell törődni, és le kell vonni a tanúságot: olyan, hogy "keveset futott dízel, hibátlan kasztnival, jó áron, kereskedőtől" - Nem létező fogalom! :)

Nem vagyok jogasz, de a "nem bizonyithato" nem okvetlenul erdekes, mert a kereskedo (elvileg :D ) szakember, igy eszre kell vegyen olyasmit is, ami egy laikustol nem elvarhato.

Nem veletlenul kerdeztem, hogy Opel kereskedorol volt-e szo, ugyanis ott hozzafernek olyan adatokhoz, amelyekkel bizonyos dolgok nagyon egyszeruen ellenorizhetok.

Egyebkent az is hozzatartozik az emlitett esethez, hogy miutan a kollegam megnyerte a pert, es a kereskedo fizetett (millios tetelrol volt szo), egy ido mulva a garazsabol elloptak a kocsit. Hulye volt o is, mert nyitva volt, benne a kulcs, es persze az is atfut az ember agyan, hogy a pervesztes lopatta el bosszubol.

Szoval nem egyszeru ugyek ezek, nyilvan a legjobb meg sem venni ilyen kocsikat, de azert az atvert felnek sem kell okvetlenul barmibe beletorodnie.

Elküldve
  -=HZR=- írta:
Tök' mindegy, hogy beletörődik-e az ember, avagy sem, picit feljebb leírtam miért...

Kozben en is irtam ezt azt... Egy eset nyilvan nem sok, de arra eleg, hogy ne lehessen terjeszteni azt, hogy teljesen remenytelen a helyzet.

Persze az is vilagos, hogy egyeseknek erdeke azon hit fenntartasa, hogy a kereskedok minden kockazat nelkul folytathatjak a trukkozeseiket...

Elküldve
  csaba66 írta:
Nem vagyok jogasz, de a "nem bizonyithato" nem okvetlenul erdekes, mert a kereskedo (elvileg :) ) szakember, igy eszre kell vegyen olyasmit is, ami egy laikustol nem elvarhato.

Nem veletlenul kerdeztem, hogy Opel kereskedorol volt-e szo, ugyanis ott hozzafernek olyan adatokhoz, amelyekkel bizonyos dolgok nagyon egyszeruen ellenorizhetok.

Egyebkent az is hozzatartozik az emlitett esethez, hogy miutan a kollegam megnyerte a pert, es a kereskedo fizetett (millios tetelrol volt szo), egy ido mulva a garazsabol elloptak a kocsit. Hulye volt o is, mert nyitva volt, benne a kulcs, es persze az is atfut az ember agyan, hogy a pervesztes lopatta el bosszubol.

Szoval nem egyszeru ugyek ezek, nyilvan a legjobb meg sem venni ilyen kocsikat, de azert az atvert felnek sem kell okvetlenul barmibe beletorodnie.

Régebben még köteles volt az eladó fél tájékoztatni a vevőt az autó állapotáról, általános műszaki problémáiról, hibáiról, jelenleg ez már nincs hatályban. A NKH oldaláról letölthető adás-vételiben sem szerepel, mindössze csak az számít, hogy saját tulajdonban, illetve per- és tehermentes legyen!

Szakember-e az eladó vagy sem, természetes személy-e avagy sem - nincs jelentősége. Tudtommal az Opelnél nincs lehetőség az adatok alapján lehívni az autóra vonatkozó teljes információt még belföldi viszonylatban sem, nem még nemzetköziben. Szóval nem vethető fel a felelőssége. Az óra-visszatekerést meg lehetetlen rábizonyítani!

Elküldve
  csaba66 írta:
Kozben en is irtam ezt azt... Egy eset nyilvan nem sok, de arra eleg, hogy ne lehessen terjeszteni azt, hogy teljesen remenytelen a helyzet.

Persze az is vilagos, hogy egyeseknek erdeke azon hit fenntartasa, hogy a kereskedok minden kockazat nelkul folytathatjak a trukkozeseiket...

Félreértés ne essék: maximálisan egyetértek veled, ez felháborító dolog! Azonban azt látnod kell: Magyarország egy következmények nélküli ország! Itt mindent meg lehet csinálni büntetlenül, mert a jogrend egy csődtömeg, a bürokrácia eltúlzott, így teljesen alkalmatlanná teszi a jogérvényesítést!

És bocs az OFF-ért!

Elküldve
  -=HZR=- írta:
Félreértés ne essék: maximálisan egyetértek veled, ez felháborító dolog! Azonban azt látnod kell: Magyarország egy következmények nélküli ország! Itt mindent meg lehet csinálni büntetlenül, mert a jogrend egy csődtömeg, a bürokrácia eltúlzott, így teljesen alkalmatlanná teszi a jogérvényesítést!

És bocs az OFF-ért!

Pont az ilyen szovegek erositik azt az emberekben, hogy bele kell torodni, nincs mit tenni.

Leirom ujra es utoljara: mivel ismerek egy konkret ellenpeldat, raadasul elsokezbol, nem lehet azt allitani, hogy lehetetlen a dolog, bar ketsegtelenul nem is egyszeru. Szereny velemenyem szerint pedig nem (csak) a torvenyekkel van baj, hanem igen vastagon az emberi gatlastalansaggal, a masik fel korlatlanul hulyenek nezesevel is.

Eleg elnezni a Vaterara, miket kinalnak milyen arakon az ocska felniktol es gumiktol kezdve a lukas bojlerekig...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.