Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
tényleg, Can-Bus rendszeres gépekkel is működik a te cuccod?

Amelyik can buszos kijelzővel lett szerelve, azon nem.

De pl létezik olyan c corsa, amelyik can buszos ugyan, de régi

kijelzőt kapott (gondolom rádió miatt).

Elküldve
És azt hogy a fogyasztást is mutassa, azt is belelehet majd utólag tenni /tehát átprogramozva/ ??

Mert nekem csak a szimpla display van ez --> 2005050509452248IM7.jpg átprogramozva ez a display is tudná mutatni a fogyasztást???

erre ezt írja a fáma

BC (Board Computer)

Fedélzeti számítógép. Ez az egyik olyan extra, amit utólag éri meg berakatni, mert úgy jóval olcsóbb. Új autóba rendelhető kb. 70e. Ft-ért, ekkor érzékelőket is kapsz hozzá, melyek folyadékszinteket, és a keréknyomást is jelzik. Ha azonban nem akarsz rá ennyit költeni, utólag felprogramozható a teljes BC (ingyen-től kb. 10e Ft-ig, szervízben, TECH2-vel), KIVÉVE, ha 2 soros kijelződ van. Az utólagos, felprogramozott BC-vel viszont nem kapsz érzékelőket, tehát a folyadékszint és keréknyomás kijelzést nem kapod meg, de minden mást igen:

- pillanatnyi fogyasztás

- átlagfogyasztás

- megtett km

- elfogyasztott üzemanyag

- még megtehető km

- stopperóra

Elküldve
erre ezt írja a fáma

BC (Board Computer)

Fedélzeti számítógép. Ez az egyik olyan extra, amit utólag éri meg berakatni, mert úgy jóval olcsóbb. Új autóba rendelhető kb. 70e. Ft-ért, ekkor érzékelőket is kapsz hozzá, melyek folyadékszinteket, és a keréknyomást is jelzik. Ha azonban nem akarsz rá ennyit költeni, utólag felprogramozható a teljes BC (ingyen-től kb. 10e Ft-ig, szervízben, TECH2-vel), KIVÉVE, ha 2 soros kijelződ van. Az utólagos, felprogramozott BC-vel viszont nem kapsz érzékelőket, tehát a folyadékszint és keréknyomás kijelzést nem kapod meg, de minden mást igen:

- pillanatnyi fogyasztás

- átlagfogyasztás

- megtett km

- elfogyasztott üzemanyag

- még megtehető km

- stopperóra

Keréknyomás csak a GIDben van BID ben nincs

Elküldve
Keréknyomás csak a GIDben van BID ben nincs

pedig ahhoz nem is kell semmi extra érzékelő, minden adott... egészen egyszerűen figyeli az ABS visszajelzőt, és ha valamelyik kerék sebessége konstans eltér a többitől, akkor az picit laposabb/keményebb...

Elküldve
pedig ahhoz nem is kell semmi extra érzékelő, minden adott... egészen egyszerűen figyeli az ABS visszajelzőt, és ha valamelyik kerék sebessége konstans eltér a többitől, akkor az picit laposabb/keményebb...

Hat sajnos opeléknál nem igy müködik ha jol tudom és ha minden igaz utolag be se lehet szereni mert az senzorokat meg csak csak meg lehet venni ebayon 100 euro körül de állítolag hiányzik egy kabelködeg meg valami cucc az elektronikabaol. ami mar macerássá és költségesé teszi a dolgot!

De ezt csak mondtak meg nem olyantól hallotam aki megprobálta megcsinálni.

Elküldve
Hat sajnos opeléknál nem igy müködik ha jol tudom és ha minden igaz utolag be se lehet szereni mert az senzorokat meg csak csak meg lehet venni ebayon 100 euro körül de állítolag hiányzik egy kabelködeg meg valami cucc az elektronikabaol. ami mar macerássá és költségesé teszi a dolgot!

De ezt csak mondtak meg nem olyantól hallotam aki megprobálta megcsinálni.

sztem bármi szenzorozás csak túlbonyolítása lenne a dolognak... nyomásérzékelőt tenni minden felnibe, kiegyensúlyozni, elemet rakni bele vagy valamilyen induktív elven tápot adni neki, kiolvasgatni... közben meg ott van a kerék fordulatszáma, ami egyértelmű információval szolgál ha eltérés van kerék és kerék között...

Elküldve
sztem bármi szenzorozás csak túlbonyolítása lenne a dolognak... nyomásérzékelőt tenni minden felnibe, kiegyensúlyozni, elemet rakni bele vagy valamilyen induktív elven tápot adni neki, kiolvasgatni... közben meg ott van a kerék fordulatszáma, ami egyértelmű információval szolgál ha eltérés van kerék és kerék között...

és ha egy nyújtott kanyarban haladsz, akkor is eltér a forgási sebesség, és ha akkor kapsz defektet, akkor mihez nézze? Vagy egy hegyi szerpentinen? amikor állandóan kanyarok vannak, és mindig változik a kerekek forgási sebessége.

Elküldve
sztem bármi szenzorozás csak túlbonyolítása lenne a dolognak... nyomásérzékelőt tenni minden felnibe, kiegyensúlyozni, elemet rakni bele vagy valamilyen induktív elven tápot adni neki, kiolvasgatni... közben meg ott van a kerék fordulatszáma, ami egyértelmű információval szolgál ha eltérés van kerék és kerék között...

Sajnos most pont nincs ebayon sensor de a nyakamba a rozsdás bököt ha nem sensorosan van megoldva. azt mar nem tudom hogy az a senzor mit néz meg pontosan hol van! egy ilyen kis kocka egy kiálló pöcccsel.

Vectra és signumét találtma a Hastraje szerintem ugyan ugy néz ki.

9d59_1.JPG

Elküldve
és ha egy nyújtott kanyarban haladsz, akkor is eltér a forgási sebesség, és ha akkor kapsz defektet, akkor mihez nézze? Vagy egy hegyi szerpentinen? amikor állandóan kanyarok vannak, és mindig változik a kerekek forgási sebessége.

ha defektet kapsz akárhol, akkor nem a visszajelzés fog érdekelni, hanem az hogy ne ess le az útról, sztem észreveszed visszajelző nélkül is... :lol: ennek az a dolga, hogy a "szépen lassan eresztget a kerék" helyzetet jelezze...

Elküldve
Sajnos most pont nincs ebayon sensor de a nyakamba a rozsdás bököt ha nem sensorosan van megoldva. azt mar nem tudom hogy az a senzor mit néz meg pontosan hol van! egy ilyen kis kocka egy kiálló pöcccsel.

Vectra és signumét találtma a Hastraje szerintem ugyan ugy néz ki.

http://i8.ebayimg.com/07/i/000/bd/38/9d59_1.JPG

Képpel nem idézünk! Javítva. MS :lol:

hát ha tényleg így működik, akkor izé, meg bigyó, meg hogyishíjják... :lol: ezt berakod a kerékbe, és akkor hallgatod a pályán hogy kopp kopp kopp, és tudod mennyit forog? :lol: azt tudom hogy vw-nél az abs adja vissza a jelet... lehet az szabadalmaztatott? opelék meg külön raknak valami bizbaszt a fordulatszám mérésre?

Elküldve
ha defektet kapsz akárhol, akkor nem a visszajelzés fog érdekelni, hanem az hogy ne ess le az útról, sztem észreveszed visszajelző nélkül is... :lol: ennek az a dolga, hogy a "szépen lassan eresztget a kerék" helyzetet jelezze...

lassú defekttől még nem esel le az útról, a durrdefektet meg egyből észreveszed. szerintem.

Renaultokban is ilyen bigyóval oldják meg a guminyomás figyelését. Ehhez van egy vevő is, ami veszi a jeleket. Asszem

Elküldve

Én anyit tudok hogy ezeket a kütyüket be kell rakni és ugy tudok kalibralni őket hogy a bal első kereket 2,7 re fujod a bal hatsot 2.8 ra a job hatost 2.9 re a jobb elsőt 3.0 és akkor nyomkodsz valamit és beáll a cucc! ugyhogy tutti biztos nem az ABS jeladot figyeli

Elküldve
Keréknyomás csak a GIDben van BID ben nincs

Nekem elvileg gyári kompjúter van benne és nem mutatja a keréknyomást,mivel nem grafikus kijelzős...de ez azt jelenti,hogy az érzékelők sincsenek benne?

Elküldve
Nekem elvileg gyári kompjúter van benne és nem mutatja a keréknyomást,mivel nem grafikus kijelzős...de ez azt jelenti,hogy az érzékelők sincsenek benne?

természetesen nincs benne! :lol: azaz sajnos nincs benne :lol:

Elküldve
Sziasztok!Astra gtc eljéhez keresnék alkatrészt nem tud nekem valaki segiteni?

1 helyre elég beirnod a ha valamit kersel ugyis elolvasuk mindet.

Elküldve

BC kormányvezérlős problémák... amikor tempomatot szereltettem,erre is rákérdeztem... (amúgy magam hoztam a bajuszkapcsolót és a kuplungkapcsolót is...fazon azt mondta,5ezertől max. 10 ezerig lesz a cucc...ehhez képest 13ezer felett volt a beszerelés..igaz,be kellett húznia a kábelt a kuplungkapcsolóhoz,de akkor is...:S) kérdezte,h akkor van-e,ha ég a lámpa...és valóban... kipróbáltam, csak akkor szarakodik a kormányvezérlő,ha ég a lámpa...ez szerintem arra utal,hogy szoftverhiba... (amúgy hiába kértem,h frissítse,azt mondta,á,az drága lenne...és nem tudni,hogy a kábel,a szoftver vagy a CIM modul a hibás...) szerintetek? hol mennyiért frissítenek ilyen szoftvert?

Elküldve
BC kormányvezérlős problémák... amikor tempomatot szereltettem,erre is rákérdeztem... (amúgy magam hoztam a bajuszkapcsolót és a kuplungkapcsolót is...fazon azt mondta,5ezertől max. 10 ezerig lesz a cucc...ehhez képest 13ezer felett volt a beszerelés..igaz,be kellett húznia a kábelt a kuplungkapcsolóhoz,de akkor is...:S) kérdezte,h akkor van-e,ha ég a lámpa...és valóban... kipróbáltam, csak akkor szarakodik a kormányvezérlő,ha ég a lámpa...ez szerintem arra utal,hogy szoftverhiba... (amúgy hiába kértem,h frissítse,azt mondta,á,az drága lenne...és nem tudni,hogy a kábel,a szoftver vagy a CIM modul a hibás...) szerintetek? hol mennyiért frissítenek ilyen szoftvert?

garis az auto?

Elküldve
Már rég nem, garanciában állítólag frissítenék a szoftvert,ha az lenne...

Hát nem tudom hogy mi pénzt kérhetnek el érte. Valami ismerős szervizbe kell elvinni és ott biztos megcsinaljak mert szerintem mex 10-15 perc az egéssz.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.