Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Azért azt elég valószínűnek tartom, hogy sem a kuplung tárcsa, sem pedig a fejegység MP3 kompatibilitása nem befolyásolja a tempomat beszerelhetőségét igazán jelentős mértékben. :rolleyes: Igazából még nem elektromos gázpedállal rendelkező autóba is szerelhető ilyen berendezés.

Inkabb adok igazat olyannak, aki mar csinalt ilyet, mint a kereskedonek, aki markas cuccbol is a dragabbat beszereltetne (meg ha az adott illeto a lehetosegeihez kepest korrekt ajanlatot is mondott, de azerter o megiscsak kereskedo, es nem szerelo) Amugy a fo poen nekem, hogy a garit semmikepp ne zavarja a szereles, vagy szakszerviz legyen a szerelo, vagy pecsetelo, barmilyen melysegu is a szereles. EN is ugy tudom, hogy majd minden kocsiba megoldhato a tempomat, a kerdes csak, hogy milyen kuzdelem aran :-)

Link to comment
Megosztás:

Inkabb adok igazat olyannak, aki mar csinalt ilyet, mint a kereskedonek, aki markas cuccbol is a dragabbat beszereltetne (meg ha az adott illeto a lehetosegeihez kepest korrekt ajanlatot is mondott, de azerter o megiscsak kereskedo, es nem szerelo) Amugy a fo poen nekem, hogy a garit semmikepp ne zavarja a szereles, vagy szakszerviz legyen a szerelo, vagy pecsetelo, barmilyen melysegu is a szereles. EN is ugy tudom, hogy majd minden kocsiba megoldhato a tempomat, a kerdes csak, hogy milyen kuzdelem aran :-)

ÉN kecskeméti szervizes kolégával beszéltem! Azt mondta ha diesel a jargany akkor csak bajuszkapcsolot kell cserélni meg softwert frissíteni! ha benzines akkor pedig lutri hogy van e kapcsolo a kuplungnál de természetesen azt meg lehet nézni szétbontás nélkül is és ha nincs akkor garnaciát meg kellen várni ha van akkor ugyan az a helyzet mint a dieselnél!

ÜDV

u.i: semmi összefüggés nincs fejegység és a tempomat között és isten igazabol a kuplung tárcsát se tudom a ugy elképzelni hogy nem jó ha az auto megy akkor megy és ugye a tempomat semmi mast nem csinal csak a sebességet fixxálja és az elektroos gázpedát vezérli a kuplungot ő nem emelgeti ( persze automata valtonál ez megint mas ott kuplungol is ha kell de szerintem az is elektronika amit a TECH2 vel programozni kell)

Ugyhogy az a fontos hogy van e kapcsolo a kuplungnál!!! Max ha kecson jársz egyszer akkor elgurulunk a szervizes kolegához rápillant :rolleyes: ő legalabb azt mondaja amit lát és nem a lehuzás jár a fejében!

Link to comment
Megosztás:

Ugyhogy az a fontos hogy van e kapcsolo a kuplungnál!!! Max ha kecson jársz egyszer akkor elgurulunk a szervizes kolegához rápillant :rolleyes: ő legalabb azt mondaja amit lát és nem a lehuzás jár a fejében!

Mig ez ki nem derul (szerda), addig koszonomszepen.

Mostani nyugom, hogy megneztem az auto manualjat, es jol emlekeztem, a radiorol nincs szinte semmi leiras. A gyari (enjoy) cd-s radio. Megvannak a beallitasai, de nincs hozza leiras, es van benne jopar magikus szo, amit nem nagyon tudok ertemezni. Pl. SDVC (ez a sebesseg fuggo hangero, de hogy mi takar, csak sejtem) Ehez a radiohoz, ha nem adtak, talalhatok valahol leirast? Mint pl az

"Ext. in Vol." , "TA Volume" meg hasonlok.

Link to comment
Megosztás:

Mig ez ki nem derul (szerda), addig koszonomszepen.

Mostani nyugom, hogy megneztem az auto manualjat, es jol emlekeztem, a radiorol nincs szinte semmi leiras. A gyari (enjoy) cd-s radio. Megvannak a beallitasai, de nincs hozza leiras, es van benne jopar magikus szo, amit nem nagyon tudok ertemezni. Pl. SDVC (ez a sebesseg fuggo hangero, de hogy mi takar, csak sejtem) Ehez a radiohoz, ha nem adtak, talalhatok valahol leirast? Mint pl az

"Ext. in Vol." , "TA Volume" meg hasonlok.

Sebesség függő hangerő csupán annyi hogy mondjuk varosba elinditod a rádiót és ha kimész autopályára ő hangosít majd a rádión hogy kb ugyan annyira haljad mint a város lévéna nagyobb menetzaj.

Sajnso neten nem találtam kezelési utmutatót és az enyém sincs meg! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sajnso neten nem találtam kezelési utmutatót és az enyém sincs meg! :rolleyes:

A rádióhoz _mindig_ külön kezelési útmutatót adnak. CD30/MP3-hoz van nálam 1 példány...

Ha gondoljátok, CopyGeneral-ban másoltatok belőle pár példányt, és leküldöm...

(viszont szegénység van, így UV rullzzz...)

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Helyesbítenék pár helyen:

1. Koszi, ugy konzultaltam a szervizessel, hog yez nem normalis, es mostmar te is megerositettel ebben. Akkor szimplan viszem szervizbe, mert nem ez nem rendeltetesszeru mukodes (garanciaban javitando)

2. akkor ehez kell a BC, de nem tunik letszuksegletnek, ha a BC ugyis csak informaciokat adogat. ergo inkabb csak kenyelmi dolognak tunik, ami egyelore nelkulozheto.

3. Settingben nem lep sehova, akkor majd jol megtudom a szervizestol, ez normalis -e, mert olyan menu, amiben egy menupont van ,es az sem mozdul, nem tunik logikusnak nekem.

Tempomat erdekel, de jo lenne, ha nem zavarna a gyari garanciat, mert meg van a kocsin.

1.) - Ez így normális, pont a Settings/Ign.Logic menüpontban tudod átállítani. Csak kifogtál egy olyan szervizest, akinek épp rossz napja volt :rolleyes:

2.) - 2 soros kijelzőnél nincs BC, így ez felejtős

3.) - rádiót be kell kapcsolni, utána lesz Fader, Balance, meg valami alap Bass/Treble állítási lehetőség.

egyéb: az Enjoy/2 soros kijelző a lehető "leglájtosabb" felszerelés, ehhez mérten kell számítani az utólagos extrák beépítésének lehetőségeit is. Pl. itt a tempomathoz szükséges kábelezés hiányzik, így nem úszod meg 2 kütyü beépítésével, és egy programozással.

egyéb2: a szerelő vsz. nem a tárcsára gondolt. A tempomatos kocsikban van egy kapcsoló, ami a kupl.pedál állását érzékeli - tehát kinyomott kuplungnál kikapcsol...

Asszem ennyi <_<

Link to comment
Megosztás:

A rádióhoz _mindig_ külön kezelési útmutatót adnak. CD30/MP3-hoz van nálam 1 példány...

Ha gondoljátok, CopyGeneral-ban másoltatok belőle pár példányt, és leküldöm...

(viszont szegénység van, így UV rullzzz...)

Ha kulon leiras van hozza, akkor inkabb majd beugrok egy markakereskedesbe, es gyorsan 7 megapixeles lenyomatot kepezek a radio leirasarol. Amugy hosszu a leirasa? Masik lehetoseg, hogy elugrom valamelyik Opel hetenkenti talalkozora.

Koszi, akkor ez lesz a legjobb megoldas. Csak azt tudnam, miert nem rak ki az Opel leirast a netre az ilyen emberek szamara, mint en?

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Helyesbítenék pár helyen:

1.) - Ez így normális, pont a Settings/Ign.Logic menüpontban tudod átállítani. Csak kifogtál egy olyan szervizest, akinek épp rossz napja volt :rolleyes:

2.) - 2 soros kijelzőnél nincs BC, így ez felejtős

3.) - rádiót be kell kapcsolni, utána lesz Fader, Balance, meg valami alap Bass/Treble állítási lehetőség.

egyéb: az Enjoy/2 soros kijelző a lehető "leglájtosabb" felszerelés, ehhez mérten kell számítani az utólagos extrák beépítésének lehetőségeit is. Pl. itt a tempomathoz szükséges kábelezés hiányzik, így nem úszod meg 2 kütyü beépítésével, és egy programozással.

egyéb2: a szerelő vsz. nem a tárcsára gondolt. A tempomatos kocsikban van egy kapcsoló, ami a kupl.pedál állását érzékeli - tehát kinyomott kuplungnál kikapcsol...

Asszem ennyi <_<

Jogos a dolog sajnos igen ezon a kapcsolon mulik a dolog ha van akkor nincs probléma ha nincs akkor igen!

Az az szervizes azt mondta : ha van akkor berakjuk gyorsan ha nem akkor is ,csak szívunk!

Link to comment
Megosztás:

Koszi, akkor ez lesz a legjobb megoldas. Csak azt tudnam, miert nem rak ki az Opel leirast a netre az ilyen emberek szamara, mint en?

Mert használati cikkeket gyártanak, nem tartós fogyasztási cikkeket. Ennek pedig az a lényege, hogy márkakereskedésben megveszed újan, 3év alatt amortizálod, és kidobod :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Mert használati cikkeket gyártanak, nem tartós fogyasztási cikkeket. Ennek pedig az a lényege, hogy márkakereskedésben megveszed újan, 3év alatt amortizálod, és kidobod :rolleyes:

Nem teljesen jo a logika, mert en ugyan meg nem veszem, mivel tokeletes a jelenlegi is. Talan novelte volna a vevo elegedettsegemet, ha az amugy is elektronikusan meglevo papirt (pdf?) elerhetove tettek volna, mint ahogy a legtobb nagy ceg ezt meg is teszi mostanaban, csak azert, mert nekik ez semmibe nem kerul. Meg hogy vedjek a fakat. (kevesebb papirt kell nyomtatni)

Amugy lassan lassan rajottem a legtobb dologra, amit eddig nem tudtam wikipedia, google es hasonlo baratok segitsegevel. Ilyenekre jottem ra, mint: PTY, SDVC, Balance es Fader kozott a kulonbseg, miert nehez neha elforditani az inditokulcsot (kormanyzar miatt:), hazakiserofeny hogy mukodik, miert "erzeketlen" a kozponti zar taviranyitoja neha. A gyari CD30-ban amugy van TA? ( http://en.wikipedia.org/wiki/Radio_Data_Sy..._implementation ) vagy ezt tamogatjak a magyar radio adok? Allitolag nem nagyon. Szerintem a PTY is csak kulfoldon megy, de majd probalgatom menet kozben.

Van valami unofficial opel (astra) wiki, leiras, osszegyujteve az ilyen okossagokkal valahol? Akar angolul akar magyarul?

Link to comment
Megosztás:

Wiki-re nem is gondoltam volna...

Amúgy német oldalakon szoktak lenni érdekességek, esetleg orosz oldalakon, de itt már problémásabb az "értelmezés" (a rovásírás kimaradt az életemből :rolleyes:)

Amúgy a UsersManual a rédióhoz kb. 30 oldal, ha jól emléxem...

A használati cikkes dolog meg csak egy rossz poén volt, viszont sajnos manapság tényleg mindenki kezd ebbe az irányba mozdulni. <_<

Link to comment
Megosztás:

Az Opel Feltehetőleg azért nem ad ki kezelési könyvet, mert próbál öszönözni, hogy ne egy tóból kiszedett autót vegyél egy rosszarcú neppertől, hanem újat, jót , megbízhatót, illetve feltételezi, hogy ha jó gazdától veszed az autót, akkor az megvan neki.

Csakugye magyarországon mindenki Tóból kiszedett, vagy 2 darabbol álló autót szokott venni, valami rosszarcutól, akitől épp ellopták a motyót, és igy mily meglepő de már 1 éves korában nincs meg a kezelélsi könyve és a szervizkönyve, viszont garantálja a 9.000 futott kilómétert és a sérülésmentességet... :rolleyes:

És akkor az adalék, hogy jóóól beszélek:

az 1991-es Corsámnak megvan az eredeti kezelési könyve, és a 2000 ig vezetett szervizkönyve <_<

a 2000 évjáraú Astrának is megvan az eredeti kezelési könyve és a szervizkönyve. ;)

na ennyi. remélem most nem tapostam bele senki lelkivilágába....

Link to comment
Megosztás:

Az Opel Feltehetőleg azért nem ad ki kezelési könyvet, mert próbál öszönözni, hogy ne egy tóból kiszedett autót vegyél egy cigányképü neppertől, hanem újat, jót , megbízhatót, illetve feltételezi, hogy ha jó gazdától veszed az autót, akkor az megvan neki.

A gond akkor van, mikor nem tudom, mi kell hogy jarjon az autohoz. Egy kezelesi leiras, szervizkonyv volt az alap, amit tudtam hogy kell. Hogy radiohoz kulon doksi kell, nem is gondoltam, es itt is csak kesobb emlitettek. (tehat nem trivialis) de legalabb mostmar tudom.

Masok ajanlottak, hogy ne kereskedotol vegyek autot, mert dragabb. Csakhogy a magamfajta khm... :rolleyes: nem autoszerelot konnyu lova tenni. Ezret is mentem olyan helyre, ahol teszemazt adnak annyira a hirukre, hogy ne feltetlen akarjanak becsapni, es ha valami gubanc van, azt hazon belul is tudjak orvosolni.

Komolyan van ember, aki rosszarcutol vesz autot, mert annyira 'ocso?

Link to comment
Megosztás:

Hajjaj! Én már láttam olyat, hogy teljesen totálkáros volt az autó, úgy került lakatoshoz, aki három autóból rakott össze egyet, aztán elvitték fényezni, visszapakoltak bele mindent, és eladták, mint törésmentes autót. Mondjuk, a lakatos rendkívül ügyeskezű szakember. A munkáját jellemzi, hogy aki megvette az autót, két év múlva elvitte egy szalonba, hogy beszámítassa, és ott is törésmentesnek ítélték. Pedig ha látták volna, amikor a lézeres húzató meggyfánál lett egyengetve az eleje annyira, hogy legalább a motort ki lehessen belőle szedni.

(ez ilyen idézőjeles sztori a tényleg megvesznek-e olyan autót? kérdésre)

Link to comment
Megosztás:

A gond akkor van, mikor nem tudom, mi kell hogy jarjon az autohoz. Egy kezelesi leiras, szervizkonyv volt az alap, amit tudtam hogy kell. Hogy radiohoz kulon doksi kell, nem is gondoltam, es itt is csak kesobb emlitettek. (tehat nem trivialis) de legalabb mostmar tudom.

Masok ajanlottak, hogy ne kereskedotol vegyek autot, mert dragabb. Csakhogy a magamfajta khm... :rolleyes: nem autoszerelot konnyu lova tenni. Ezret is mentem olyan helyre, ahol teszemazt adnak annyira a hirukre, hogy ne feltetlen akarjanak becsapni, es ha valami gubanc van, azt hazon belul is tudjak orvosolni.

Komolyan van ember, aki rosszarcutol vesz autot, mert annyira 'ocso?

Hát hogy rosz arcutol veszel az nem biztos! De nagyon ovatosan vasaroltam én is autot igaz igy is van valami vaj a fule mögött az autonak de vissza követhetetlen az egéssz!

Az biztos hogy ha van szerviz könyv hanincs a km ora állásában egy percig se szabad bizni mert sajnso undurito ami itthon van!

Igaz szerintem a vevők generálják azt hogy pl egy diesel autonál 100.000km az már sok! Amikor én vettem 10-11 honaos autokat nézegettem max 1 éveset 50 autoból 45 db volt külföldi az össez 20-25ezer km-el aztán hála istenek találtam egy magyart igaz ez is érdekes mert lehet hogy külföldi de magyarországon lett uzembe helyezve majd ha ráérek kinyomozom de 52.000km volt a 11 honapos autoban és nyugodtabb szivvel vettem meg mint barmely 20-25 km est külföldröl! Jo perse ez diesel! egy benzinesbe ritkan van 1 év alatt 50ezer km!

De undoríto ami itthon van! Mi most a Volvonkat fogjuk eladni de az is röhejes hogy a piacon a 6-7 éves diesel volvokon virit a J-s K-s rendszám meg 120-130.000km

hozzáteszem nekem oktoberbe lesz 2 éves az astrám és most van benn 90.000km viszonyitás képpen!

OFFnak vége FOLYT mashol!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

balkéz felöl van egy kis ablak ha jol tudom talán 3-4 csavar fogja azt kell meg leszedni ott van mögötte! :)

thx, meg is van, csak azt hittem hogy vmi kipattintós fiók... hát jó nagy g*cik, vajh mi lehet a gyakorlati haszna annak, hogy 5.5-es méretű hatlapfejű csavarokkal van felfogatva? naná, hogy a tecsós készletben csak 5 meg 6-os van... de nem hagyom magam lehúzni, szerzek hozzávalót B)

Link to comment
Megosztás:

thx, meg is van, csak azt hittem hogy vmi kipattintós fiók... hát jó nagy g*cik, vajh mi lehet a gyakorlati haszna annak, hogy 5.5-es méretű hatlapfejű csavarokkal van felfogatva? naná, hogy a tecsós készletben csak 5 meg 6-os van... de nem hagyom magam lehúzni, szerzek hozzávalót B)

Pontosan,amit írtál!Azért olyan,hogy bárki ne tudja otthon cserélni!Vidd szervízbe és fizess! :) Röhej!

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
Hello!

probléma a következő ugya kormanyrol vezérelhető BC gombaja ami benyomható meg föl le tekerhető nekem néha néha gondol olyat hogy a nyomast érzékeli de a föl le mozgatást nem! szervizbe azt mondták cseréltek mar ki ilyen gombot de az nem segített!

Masik hasonlo probléma eddig 5ezer km alatt kétszer jelentkezett a tempomatt kapcsoloját hiába nyomkodtam nem memorizálta a sebeséget! aztán nyomogattam kb 2-3 percen keresztül és egyszer csak jo lett után 2 hetig semmi majd megnit nem memorizált megint nyomkodtam jo ideig és utána jo lett azota tökéletes!

Valakinek hasonlo élménye volt?

Köszi

Igen, nekem is volt egyszer ugyanilyen kormány BC probléma...nekem úgy oldódott meg,hogy leállítottam a kocsit...azóta sem csinálta... röhögtem is magamban,biztos windóz fut a gépen:P

Link to comment
Megosztás:

Az olcsó tempomat megoldás engem is érdekelne...nekem Cosmo felszereltségű a járgány, van rajta BC, AC, 8 légzsák... persze ez nem tudom,mennyire befolyásolja a tempomathoz szükséges vezeték jelenlétét/nem létét...

Mennyibe fájna nagyságrendileg tempomatot tetetni a kocsiba,ha megvan, ami kell...úgy értem,mennyiért programozzák át a kocsit + a bajuszkapcsoló szerelése mennyi? Nagyságrendileg érdekelne, nem kell pontos ár:)

Tényleg, ebbe a típusba tehető első toronymerevítő? Csak azért,mert elég alacsonynak tűnik ránézésre a motorháztető + a bakok sem úgy állnak,ahogy régebbi típusoknál,amiben láttam toronymerevítőt...

Link to comment
Megosztás:

Az olcsó tempomat megoldás engem is érdekelne...nekem Cosmo felszereltségű a járgány, van rajta BC, AC, 8 légzsák... persze ez nem tudom,mennyire befolyásolja a tempomathoz szükséges vezeték jelenlétét/nem létét...

Mennyibe fájna nagyságrendileg tempomatot tetetni a kocsiba,ha megvan, ami kell...úgy értem,mennyiért programozzák át a kocsit + a bajuszkapcsoló szerelése mennyi? Nagyságrendileg érdekelne, nem kell pontos ár:)

Tényleg, ebbe a típusba tehető első toronymerevítő? Csak azért,mert elég alacsonynak tűnik ránézésre a motorháztető + a bakok sem úgy állnak,ahogy régebbi típusoknál,amiben láttam toronymerevítőt...

Toronymerevítőt még nem láttam!de szerintem 100% hogy van vagy lesz hamarosan :)

Ismerősőm nemrég 22500ft ért tetette bele a tempomatot ha jol tudom ebben benne volt a bajusz kapcsolo! Ha ismerős szerelőnél csináltatod akkor ennek akár feléért is megoldható! A motor a kérdés ha diesel akkor nincs gond mert tuti van kapcsolo a kuplungnál! Ha benzin akkor meg meg kell nézetni hogy van e mert ez jelent meg egy kis szívást ha nincs ott a kapcsolo de nem megoldhatatlan probléma B)

Link to comment
Megosztás:

Igen, nekem is volt egyszer ugyanilyen kormány BC probléma...nekem úgy oldódott meg,hogy leállítottam a kocsit...azóta sem csinálta... röhögtem is magamban,biztos windóz fut a gépen:P

nos, elkiabáltam, ma megint ezt művelte..sőt, a hangerőszabályzót is csak lefelé lehetett szabályozni a kormányról... gyújtás le,vissza...minden ugyanolyan... aztán később álló motornál próbálgattam,akkor gond nélkül ment...

lehet,hogy a can-bus-szal van összefüggésben... mindenesetre ez eddig a második alkalom volt... eddig mind2 alkalommal az átlagfogyasztáson volt az állás (amúgy mindig az inst cons-on van)

a hangerőszabályzó egyébként előbb megjavult,mint a BC gombok...hogy miért? passz...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.