Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok! Segitséget szeretnék kérni! Májusba vettem egy 1.7 cdti h astra kombit z17dtr. Volt fűtésem egész télig aztán egyszer csak eltűnt. Már 4 szerelő látta de senki sem tudja miért nem fúj meleget. Ki lett cserélve eddig kétszer a termosztát kétszer a vízpumpa egyszer a fűtőradiátor. Hengerfejesség is kizárva most lett ujra összerakva mert már nem tudtunk mire gondolni! Csövek leellnőrizve nincs dugulás! Ventillator jol működik mind a 7 fokozatot veszi!Terelőlemez működik! Kezelőpanel lehet attól még hogy érzékeli a tekergetést? Mert a legmelegebb fokozaton hideget fúj a leghidegebben pedig jeges levegőt. Esetleg tud valaki segíteni hol van a hiba mert már nincs ötletem! Köszönöm előre is megtisztelő ötleteiteket!

üdv: Bálint

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...
On 2011. 01. 22. at 20:43, -=HZR=- írta:

Ahha, értem.

Nem, többször is ellenőriztem, ezt írja ki: 01462 (kb. 1 mp-ig), majd 01463 (4-5 mp-ig), végül 00000.

Opeles (márkaszervizes) ismerős szerint lehet "technikai jellegű adattárolás", nem feltétlenül hibaüzenet.

A szerviz részleg ma nem üzemelt, hétfőn rádugják gépre és minden kiderül!

Köszönöm mindenkinek a segítséget! Igazán jófejek vagytok!

Beszámolok majd, h mi volt! :)

Szia!

Most nekem ugyanez a problémám ha esetleg még emlékszel rá írd már le hogy mi volt a hiba.

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

A következőben érdekelne a véleményetek / segítségetek. Egyik napról a másikra azt vettem észre, hogy nincs fűtés. Gondoltam a termosztáttal lesz vmi gond. Mentem kb városban még 70 km-t de semmi. Másnap melóba be majd haza (30 km). Ismét nincs fűtés. Motorháztető fel, a motor langyos. De eltűnt fél liter olaj s a hűtőfolyadék 90%a. 

A terv az, h utántöltöm s irány a szerviz. Hibakód nullás a kijelzőn. Nem füstölt s a kocsi alatt is száraz minden. Ha nem nézek be a motortérbe semmiről nem tudok.. 

Mire lehet számítani? (1.4 benzin) 143000 km

Köszi a választ előre is. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

A következőben érdekelne a véleményetek / segítségetek. Egyik napról a másikra azt vettem észre, hogy nincs fűtés. Gondoltam a termosztáttal lesz vmi gond. Mentem kb városban még 70 km-t de semmi. Másnap melóba be majd haza (30 km). Ismét nincs fűtés. Motorháztető fel, a motor langyos. De eltűnt fél liter olaj s a hűtőfolyadék 90%a. 

A terv az, h utántöltöm s irány a szerviz. Hibakód nullás a kijelzőn. Nem füstölt s a kocsi alatt is száraz minden. Ha nem nézek be a motortérbe semmiről nem tudok.. 

Mire lehet számítani? (1.4 benzin) 143000 km

Köszi a választ előre is. 

 

Link to comment
Megosztás:

2 perce, Peter80 írta:

A következőben érdekelne a véleményetek / segítségetek. Egyik napról a másikra azt vettem észre, hogy nincs fűtés. Gondoltam a termosztáttal lesz vmi gond. Mentem kb városban még 70 km-t de semmi. Másnap melóba be majd haza (30 km). Ismét nincs fűtés. Motorháztető fel, a motor langyos. De eltűnt fél liter olaj s a hűtőfolyadék 90%a. 

Ha nincs hutofolyadek, akkor futes sincs, az tiszta sor. Persze ha a 90% csak a kiegyenlito tartalyra ertendo, attol nalam (Z17DTH) meg lenne futes; az 1.4-esben esetleg lehet mas az elrendezes, bar nem tul valoszinu.

Viszont ha hirtelen olaj is fogyott, akkor sajnos van esely arra, hogy megfozted a hengerfejtomitest, bar akkor kellett volna legyen piros lampa es nem langyos, hanem forro motor.

Szoval legalabbis furcsa a dolog...

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, csaba66 írta:

Ha nincs hutofolyadek, akkor futes sincs, az tiszta sor. Persze ha a 90% csak a kiegyenlito tartalyra ertendo, attol nalam (Z17DTH) meg lenne futes; az 1.4-esben esetleg lehet mas az elrendezes, bar nem tul valoszinu.

Viszont ha hirtelen olaj is fogyott, akkor sajnos van esely arra, hogy megfozted a hengerfejtomitest, bar akkor kellett volna legyen piros lampa es nem langyos, hanem forro motor.

Szoval legalabbis furcsa a dolog...

 

Olajszint furcsa. Most h hideg a motor, kb két egység hiányzik a nívópálcán. Reggel 15 km után meg szinte legalul volt. Tettem bele most 6 dlt így maxon van. Az olaj sem habos, így bízom benne h tömítés baj van csak mert fél nap alatt ment el a folyadék s a motor sem volt melegebb mint szokott lenni. Viszont sikerült túltölteni a tartályt. Ez gond, vagy szívjam le vhogy? Kb plusz 3 dl ment rá.. 

Módosítva : Peter80
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Peter80 írta:

Olajszint furcsa. Most h hideg a motor, kb két egység hiányzik a nívópálcán. Reggel 15 km után meg szinte legalul volt. Tettem bele most 6 dlt így maxon van. Az olaj sem habos, így bízom benne h tömítés baj van csak mert fél nap alatt ment el a folyadék s a motor sem volt melegebb mint szokott lenni. Viszont sikerült túltölteni a tartályt. Ez gond, vagy szívjam le vhogy? Kb plusz 3 dl ment rá.. 

Nem irtad, hogy a teljes viz 90%-a hianyzott, vagy csak a tartalye. Ha az utobbi, akkor lehet, hogy a futes elromlasan kivul nincs mas komoly baj, es lassankent fogyott el az olaj es a viz is.

A tobbletet kinyomja, igy nem tragedia, ha nem szivod le, de egy nagyobb fecskendovel meg lehet csinalni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is had üdvözöljek mindenkit mint friss Astra H tulajdonos!

Az autót pár hete vásároltam, így még relatív friss a kapcsolat :)

Amiben szeretnék információt/segítséget kérni:

Adott egy 2008-as autó, törésmentes, magyarországi.

Menet közben kb 80km/h sebességtől az első ajtók felső sarkánál szélzaj hallatszik. Olyan mintha nem lenne felhúzva rendesen az ablak vagy ha a kéder gumi valahol nem stimmelne, de

az ablakok rendesen záródnak, tömítéseknek nincs szemmel látható baja vagy deformációja, az ajtók is szépen futnak, záródnak. 

Az angol fórumokon után olvasva nem ismeretlen a jelenség, de végleges megoldást nem még találtam.

Találkozott valaki ilyen jelenséggel és ha igen miként sikerült megoldani?

Előre is köszönöm a segítséget!

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csaba66 írta:

Nem irtad, hogy a teljes viz 90%-a hianyzott, vagy csak a tartalye. Ha az utobbi, akkor lehet, hogy a futes elromlasan kivul nincs mas komoly baj, es lassankent fogyott el az olaj es a viz is.

A tobbletet kinyomja, igy nem tragedia, ha nem szivod le, de egy nagyobb fecskendovel meg lehet csinalni.

A tartályban a min és max szint között volt eddig a hűtőfolyadék. Ez tűnt el olyannyira h a tartály legalján lévő kivezető cső torkolatánál volt már csak látható. Bekevertem 2l koncentrátumot desztillált vízzel 1-1ben, így toltam bele a négy liternyit (vhol olvastam h 5,6l kell bele). De kb 2,5 l után megtelt a tartály. Szóval azt hittem h maga a tartály az összmennyiség.. Lassan Darwin díjas leszek. Szóval leszedtem belőle fél litert a töltés után így most a max jelnél van. Ergo amiről azt hittem h teljes kiürülés, az a gyakorlatban 2l volt.. Remélem egy húsz km-re azért rendben van így, h feltöltöttem, amíg a szervizben mondanak rá vmit. 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Peter80 írta:

A tartályban a min és max szint között volt eddig a hűtőfolyadék. Ez tűnt el olyannyira h a tartály legalján lévő kivezető cső torkolatánál volt már csak látható. Bekevertem 2l koncentrátumot desztillált vízzel 1-1ben, így toltam bele a négy liternyit (vhol olvastam h 5,6l kell bele). De kb 2,5 l után megtelt a tartály. Szóval azt hittem h maga a tartály az összmennyiség.. Lassan Darwin díjas leszek. Szóval leszedtem belőle fél litert a töltés után így most a max jelnél van. Ergo amiről azt hittem h teljes kiürülés, az a gyakorlatban 2l volt.. Remélem egy húsz km-re azért rendben van így, h feltöltöttem, amíg a szervizben mondanak rá vmit. 

Nekem annó egy kb 10 cm-es S alakú cső lyukadt ki, ott folyt el a viz. De trükkös volt rátalálni, mert alapból nem folyt, csak akkor ha felpörgettük a motort (igy nagyobb nyomás volt a csőbe)

Link to comment
Megosztás:

17 órája, Peter80 írta:

A tartályban a min és max szint között volt eddig a hűtőfolyadék. Ez tűnt el olyannyira h a tartály legalján lévő kivezető cső torkolatánál volt már csak látható. Bekevertem 2l koncentrátumot desztillált vízzel 1-1ben, így toltam bele a négy liternyit (vhol olvastam h 5,6l kell bele). De kb 2,5 l után megtelt a tartály. Szóval azt hittem h maga a tartály az összmennyiség.. Lassan Darwin díjas leszek. Szóval leszedtem belőle fél litert a töltés után így most a max jelnél van. Ergo amiről azt hittem h teljes kiürülés, az a gyakorlatban 2l volt.. Remélem egy húsz km-re azért rendben van így, h feltöltöttem, amíg a szervizben mondanak rá vmit. 

A ket liter pont jo ahhoz, hogy futes mar ne legyen, de normal korulmenyek kozott a motor se melegedjen tul...

A 20 km attol fugg, mennyire folyik, es tagul-e a luk. A futes eltunese jo indikator; vigyel vizet, es toltsd utana, ha ugy adodik.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 02. 10. at 20:07, BCC írta:

Sziasztok!

Először is had üdvözöljek mindenkit mint friss Astra H tulajdonos!

Az autót pár hete vásároltam, így még relatív friss a kapcsolat :)

Amiben szeretnék információt/segítséget kérni:

Adott egy 2008-as autó, törésmentes, magyarországi.

Menet közben kb 80km/h sebességtől az első ajtók felső sarkánál szélzaj hallatszik. Olyan mintha nem lenne felhúzva rendesen az ablak vagy ha a kéder gumi valahol nem stimmelne, de

az ablakok rendesen záródnak, tömítéseknek nincs szemmel látható baja vagy deformációja, az ajtók is szépen futnak, záródnak. 

Az angol fórumokon után olvasva nem ismeretlen a jelenség, de végleges megoldást nem még találtam.

Találkozott valaki ilyen jelenséggel és ha igen miként sikerült megoldani?

Előre is köszönöm a segítséget!

 

Ez a szélzaj engemet is idegesít, nálam olyan 60 km/h-tól jelentkezik. Én mondjuk a tetőn lévő csomagtartó fedelére gondoltam, hogy az miatt keletkezik szélzaj.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 02. 10. at 20:07, BCC írta:

Sziasztok!

Először is had üdvözöljek mindenkit mint friss Astra H tulajdonos!

Az autót pár hete vásároltam, így még relatív friss a kapcsolat :)

Amiben szeretnék információt/segítséget kérni:

Adott egy 2008-as autó, törésmentes, magyarországi.

Menet közben kb 80km/h sebességtől az első ajtók felső sarkánál szélzaj hallatszik. Olyan mintha nem lenne felhúzva rendesen az ablak vagy ha a kéder gumi valahol nem stimmelne, de

az ablakok rendesen záródnak, tömítéseknek nincs szemmel látható baja vagy deformációja, az ajtók is szépen futnak, záródnak. 

Az angol fórumokon után olvasva nem ismeretlen a jelenség, de végleges megoldást nem még találtam.

Találkozott valaki ilyen jelenséggel és ha igen miként sikerült megoldani?

Előre is köszönöm a segítséget!

 

 

50 perce, KMilán írta:

Ez a szélzaj engemet is idegesít, nálam olyan 60 km/h-tól jelentkezik. Én mondjuk a tetőn lévő csomagtartó fedelére gondoltam, hogy az miatt keletkezik szélzaj.

Szélterelő nincs felszerelve? Mert amikor a cégesbe átültem amin nem volt, egyből feltűnt a hiánya hogy nem hallom. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 02. 11. at 15:10, csaba66 írta:

A ket liter pont jo ahhoz, hogy futes mar ne legyen, de normal korulmenyek kozott a motor se melegedjen tul...

A 20 km attol fugg, mennyire folyik, es tagul-e a luk. A futes eltunese jo indikator; vigyel vizet, es toltsd utana, ha ugy adodik.

6km lett a táv, aztán gejzírként ömlött a forróvíz a motorra, ami amúgy így szép tiszta is lett. 

Aztán tréler, szerviz, vízpumpa és hűtőcsőcsere, feszítőgörgővel, bordásszíjjal ás szelepfedéltömítéseel tarkítva, na meg egy olajgomba (2dl/1500km-es olajfogyást orvosolandó). Még egy friss olajcsere, s egy 130K-s számla, hogy érezzem a törődést. S összetehetem a két kezem, h a motor megúszta az egészet.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, KMilán írta:

Ez a szélzaj engemet is idegesít, nálam olyan 60 km/h-tól jelentkezik. Én mondjuk a tetőn lévő csomagtartó fedelére gondoltam, hogy az miatt keletkezik szélzaj.

A tetőcsomagtartótól simán lehet. Amióta egy másik autóra feltettünk egyet, azóta olyan basszust ad a menetszél 70 körül, h csak na. Addig meg semmi.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 02. 13. at 17:46, zotya975 írta:

 

Szélterelő nincs felszerelve? Mert amikor a cégesbe átültem amin nem volt, egyből feltűnt a hiánya hogy nem hallom. 

 

On 2019. 02. 13. at 19:18, Peter80 írta:

A tetőcsomagtartótól simán lehet. Amióta egy másik autóra feltettünk egyet, azóta olyan basszust ad a menetszél 70 körül, h csak na. Addig meg semmi.

Se szélterelő, se tetőcsomagtartó nincs az autón, egyedül a két hosszanti gyári tetősín (kombi). Eddig majd mindegyik autómon volt szélterelő az ablakon, de azok se adtak ilyen hangot. Ezen még nincs, de gondolkodom rajta, hátha máshogy tereli a levegőt és megszűnik a süvítés. Próbálgattam leragasztgatni a réseket (sárvédő és ajtó között, ajtó és tető között, stb..) az ajtó csukott állapotban, de nem sikerült megtalálni a zaj forrását. Az oldalablakok gumi tömítését is igazgattam, leragasztgattam a sarkoknál próba képen hátha máshogy áramlik a levegő, de nem. Illetve az ajtó felső sarkánál is próbáltam tömíteni, mivel belül gyárilag ott másabb a formája az ajtó szélének mint a többi ponton. Próbáltam a felül futó tömítést igazgatni, de a kéder gumik mellé is ragasztottam már ideiglenesen ablak tömítő öntapadós profilokat egy-egy teszt kör erejéig, de semmi...

Az angoloknál leírtaknál volt akinek az ablak gumitömítése mozdult el, nálam ez helyén van mindkét oldalt.

Link to comment
Megosztás:

18 perce, BCC írta:

 

Se szélterelő, se tetőcsomagtartó nincs az autón, egyedül a két hosszanti gyári tetősín (kombi). Eddig majd mindegyik autómon volt szélterelő az ablakon, de azok se adtak ilyen hangot. Ezen még nincs, de gondolkodom rajta, hátha máshogy tereli a levegőt és megszűnik a süvítés. Próbálgattam leragasztgatni a réseket (sárvédő és ajtó között, ajtó és tető között, stb..) az ajtó csukott állapotban, de nem sikerült megtalálni a zaj forrását. Az oldalablakok gumi tömítését is igazgattam, leragasztgattam a sarkoknál próba képen hátha máshogy áramlik a levegő, de nem. Illetve az ajtó felső sarkánál is próbáltam tömíteni, mivel belül gyárilag ott másabb a formája az ajtó szélének mint a többi ponton. Próbáltam a felül futó tömítést igazgatni, de a kéder gumik mellé is ragasztottam már ideiglenesen ablak tömítő öntapadós profilokat egy-egy teszt kör erejéig, de semmi...

Az angoloknál leírtaknál volt akinek az ablak gumitömítése mozdult el, nálam ez helyén van mindkét oldalt.

Nem volt esetleg valamikor ( akár még az előző tulajnál) szélvédő csere? Azt mondják vannak típusok amiknél nagyobb a szélzaj.

Link to comment
Megosztás:

On 2/13/2019 at 7:16 PM, Peter80 said:

6km lett a táv, aztán gejzírként ömlött a forróvíz a motorra, ami amúgy így szép tiszta is lett. 

Aztán tréler, szerviz, vízpumpa és hűtőcsőcsere, feszítőgörgővel, bordásszíjjal ás szelepfedéltömítéseel tarkítva, na meg egy olajgomba (2dl/1500km-es olajfogyást orvosolandó). Még egy friss olajcsere, s egy 130K-s számla, hogy érezzem a törődést. S összetehetem a két kezem, h a motor megúszta az egészet.

Hát nem semmi amin átmentetek az autóddal. Remélem megúszta a motor. Végül is hol ment el a víz? A hűtő volt lyukas vagy a vízpumpa vagy mindkettő?  A szelepfedél tömítésnek, gondolom, semmi köze a vízfogyáshoz, csak már csereérett volt az is. Márkaszervizben vágtak így meg?

Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, BCC said:

Se szélterelő, se tetőcsomagtartó nincs az autón, egyedül a két hosszanti gyári tetősín (kombi). Eddig majd mindegyik autómon volt szélterelő az ablakon, de azok se adtak ilyen hangot. Ezen még nincs, de gondolkodom rajta, hátha máshogy tereli a levegőt és megszűnik a süvítés. Próbálgattam leragasztgatni a réseket (sárvédő és ajtó között, ajtó és tető között, stb..) az ajtó csukott állapotban, de nem sikerült megtalálni a zaj forrását. Az oldalablakok gumi tömítését is igazgattam, leragasztgattam a sarkoknál próba képen hátha máshogy áramlik a levegő, de nem. Illetve az ajtó felső sarkánál is próbáltam tömíteni, mivel belül gyárilag ott másabb a formája az ajtó szélének mint a többi ponton. Próbáltam a felül futó tömítést igazgatni, de a kéder gumik mellé is ragasztottam már ideiglenesen ablak tömítő öntapadós profilokat egy-egy teszt kör erejéig, de semmi...

Az angoloknál leírtaknál volt akinek az ablak gumitömítése mozdult el, nálam ez helyén van mindkét oldalt.

Először nem is nagyon értettem miről beszélsz, aztán, hogy ennyit írtatok a témában tegnap a pályán odafigyeltem és tényleg hallatszik szélzaj a tükrök felől. Nem vagyok süket, csak az én autómból már a hangszigetelést is kispórolták, úgy hogy a motorzaj nálam elnyomja.  Szerintem ezt maguk a tükrök produkálják. Gondolom amiatt, hogy nem teljesen lekerekítettek, hanem vannak bennük törések. Nem igazán tudom mit lehet ellenük tenni, hacsak valami tuning céggel nem gyártatsz egyedileg valami lekerekített külső borítást. Bár az sem garancia semmire.

Link to comment
Megosztás:

26 perce, Zsolti25 írta:

Nem jön be a ecat24. Csak nekem vagy másoknak sem ?

Beteg sajnos... Van helyette ez: https://opel.7zap.com/en/car/a04/

2 perce, Zsolti25 írta:

A felső kis vizcsövet keresem. Sajnos a multkor egy használt szarral pótoltam, mert hirtelen nem volt más. Most meg ez is kilyukadt. Jobb ha veszek gyárit. Tudnátok segíteni a számába ?

Azert az is kene, hogy milyen motor, es pontosan melyik cso. Z17DTH-n en ezt csereltem nemreg: https://www.delman.hu/Opel-Astra-Corsa-Combo-Hutovizcso-6336084

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

A16xer motorhoz honnan erdemes es milyen alkatreszeket kell beszerezni a kovetkezo muvelthez?

-teljes vezerles csere vizpumpa cserevel egyutt
-okoskerekek csereje (vezermutengely bordaskerek  kipufógó oldali meg szívó oldali)
-szelep csere

udv

b

Link to comment
Megosztás:

5 órája, bazs7 írta:

sziasztok!

A16xer motorhoz honnan erdemes es milyen alkatreszeket kell beszerezni a kovetkezo muvelthez?

-teljes vezerles csere vizpumpa cserevel egyutt
-okoskerekek csereje (vezermutengely bordaskerek  kipufógó oldali meg szívó oldali)
-szelep csere

udv

b

Szelepcsere? Ez úgy hangzik, mintha komolyabb problémája lenne a motornak. Mi történt konkrétan? A változó szelepvezérlés állítója szokott tönkremenni, de attól még a szelepek cseréje nem hiszem, hogy indokolt lenne. Hosszú távon használtad esetleg a hibás okoskerekekkel és hagytad, hogy "traktorozzon+?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.