Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

On ‎2017‎.‎09‎.‎22‎. at 20:11, quad405 írta:

Na voltam szervizben. Állítólag a kopásjelző adja ezt a hangot. Gondolom éppen a határon van ezért nem visít még, csak finoman jelezget, berezonál.

Nem nagyon akartam elhinni, de másik szerelő is mondta, hogy valószínűleg igaz. Ha kopásjelző, akkor hátramenetben és/vagy kifordított kormánynál nagyobb eséllyel nyikoroghat. És tényleg nyikorog egy ideje olyankor. Ez nem is lenne gond, csak állítólag H Astránál már nem igazán lehet csak fékbetétet cserélni. Tárcsákkal együtt akarják cserélni 80 rugóért. Valami olyasmit szűrtem le a hallottakból, hogy annyira kemény a betét, hogy mire elkopik már annyira elvékonyodik a tárcsa, hogy nem érdemes csak betétet cserélni, mert egy idő után nyikorogni fog és mivel vékony, nagyobb eséllyel deformálódhat el ha felforrósodik. És akkor megint ott vagyunk, hogy teljes tárcsa-betét szettet kell cserélni. Azért szerintem én meg fogok mégis próbálkozni egy puhább utángyártottal. A másik szerelő magyarázta, hogy azért nem eszik olyan forrón a kásást. Meg van adva gyárilag, hogy milyen vastagságig használható még a tárcsa. Hétfőn megmérjük. 

Az első féktárcsa belső hűtésű, nem lehet szabályozni. 80-ért az opel szerviz is lecseréli neked szerviz 4+-ban. Mezitlábas szerelőnél 60 alatt megúszhatod, a kérdés, hogy megéri-e a 20 rugó bizonytalanságot.

Az enyém anno kizárólag kanyarban karistolt, ott is inkább csak az autópálya felhajtóknál.. Találtunk alul egy porvédő lemezt ami valamihez hozzáérhetett, azon állított egy kicsit a szerelő, de ha már levett a kereket kicserélte a fékeket is (tárcsa+betét). 9 éves volt kb 75.000 km volt benne.

Módosítva : kezdőkabriós
Link to comment
Megosztás:

On ‎2017‎.‎09‎.‎22‎. at 20:11, quad405 írta:

Na voltam szervizben. Állítólag a kopásjelző adja ezt a hangot. Gondolom éppen a határon van ezért nem visít még, csak finoman jelezget, berezonál.

Nem nagyon akartam elhinni, de másik szerelő is mondta, hogy valószínűleg igaz. Ha kopásjelző, akkor hátramenetben és/vagy kifordított kormánynál nagyobb eséllyel nyikoroghat. És tényleg nyikorog egy ideje olyankor. Ez nem is lenne gond, csak állítólag H Astránál már nem igazán lehet csak fékbetétet cserélni. Tárcsákkal együtt akarják cserélni 80 rugóért. Valami olyasmit szűrtem le a hallottakból, hogy annyira kemény a betét, hogy mire elkopik már annyira elvékonyodik a tárcsa, hogy nem érdemes csak betétet cserélni, mert egy idő után nyikorogni fog és mivel vékony, nagyobb eséllyel deformálódhat el ha felforrósodik. És akkor megint ott vagyunk, hogy teljes tárcsa-betét szettet kell cserélni. Azért szerintem én meg fogok mégis próbálkozni egy puhább utángyártottal. A másik szerelő magyarázta, hogy azért nem eszik olyan forrón a kásást. Meg van adva gyárilag, hogy milyen vastagságig használható még a tárcsa. Hétfőn megmérjük. 

Gyárilag 25 mm vastag a tárcsa, a minimum 22 mm, tehát 1,5 - 1,5 mm-es vállai lehetnek. Két éve cseréltettem, nekem pont alsó határon volt, még egy kicsit elmehetett volna, de a betétek már kopottak voltak (igaz hangot még nem adott), így egy füst alatt cseréltettem őket. Gyári tárcsa + betét + munkadíj = 53 e. Ft. Azt kell kiszámolnod, hogy megéri-e Neked, pár hónap, fél - egy év múlva ismét szerelőhöz vinni csak tárcsacserére, vagy esetleg kibírja a köv. betétcseréig.

Link to comment
Megosztás:

6 hours ago, kezdőkabriós said:

Az első féktárcsa belső hűtésű, nem lehet szabályozni. 80-ért az opel szerviz is lecseréli neked szerviz 4+-ban. Mezitlábas szerelőnél 60 alatt megúszhatod, a kérdés, hogy megéri-e a 20 rugó bizonytalanságot.

Az enyém anno kizárólag kanyarban karistolt, ott is inkább csak az autópálya felhajtóknál.. Találtunk alul egy porvédő lemezt ami valamihez hozzáérhetett, azon állított egy kicsit a szerelő, de ha már levett a kereket kicserélte a fékeket is (tárcsa+betét). 9 éves volt kb 75.000 km volt benne.

80-at márkaszervizben mondtak. Mivel kopó alkatrész, semmilyen garancia nincs rá. Akkor miért is adjak 20-al többet? Apropó garancia. 3 hónapja cseréltek többek közt vízpumpát. Nemrég észrevettem, hogy ez is szivárog a tengelye környékén mint ahogy a régi kezdte anno. Ezért is mentem márkaszervizbe hogy ezt megnézzék. Mondanom sem kell, hogy nem akarják cserélni (még).  Kérdeztem, hogy akkor mégis mikor? Majd ha láthatóan folyik. Faxa. Ennyit a garanciáról. Az egy év lejárta előtt úgyis kicseréltetem velük. Nekem ne mondják, hogy az normális, ha egy kicsit szivárog.

Szerintem simán elbír még ez a tárcsa egy új betétet, de majd holnap megmondja a "mezítlábas". 

28 minutes ago, sasa58 said:

Gyárilag 25 mm vastag a tárcsa, a minimum 22 mm, tehát 1,5 - 1,5 mm-es vállai lehetnek. Két éve cseréltettem, nekem pont alsó határon volt, még egy kicsit elmehetett volna, de a betétek már kopottak voltak (igaz hangot még nem adott), így egy füst alatt cseréltettem őket. Gyári tárcsa + betét + munkadíj = 53 e. Ft. Azt kell kiszámolnod, hogy megéri-e Neked, pár hónap, fél - egy év múlva ismét szerelőhöz vinni csak tárcsacserére, vagy esetleg kibírja a köv. betétcseréig.

Jó látni valami konkrétumot is. Honnan vannak az adatok? Lehet a határ közelében vagyok én is. Egyébként úgy tudom, hogy csak tárcsát nem lehet cserélni. Tárcsacserénél kötelező újra a betétcsere is, különben a használt betét rosszul koptatja majd az új tárcsát. Majd holnap kalkulálunk a kopottság függvényében.

Érdemes ragaszkodni gyári alkatrészekhez? Prémium utángyártott alkatrészekkel mi a helyzet? Végülis a GM-nek is beszállít valaki. Csak vajon ki?

A cromaxban most láttam komplett gyári szettet 34 körül, csak 1 hét mire leszállítják. így kicsit rablásnak tűnik a 80. 53 az teljesen korrekt.

Link to comment
Megosztás:

32 perce, quad405 írta:

80-at márkaszervizben mondtak. Mivel kopó alkatrész, semmilyen garancia nincs rá. Akkor miért is adjak 20-al többet? Apropó garancia. 3 hónapja cseréltek többek közt vízpumpát. Nemrég észrevettem, hogy ez is szivárog a tengelye környékén mint ahogy a régi kezdte anno. Ezért is mentem márkaszervizbe hogy ezt megnézzék. Mondanom sem kell, hogy nem akarják cserélni (még).  Kérdeztem, hogy akkor mégis mikor? Majd ha láthatóan folyik. Faxa. Ennyit a garanciáról. Az egy év lejárta előtt úgyis kicseréltetem velük. Nekem ne mondják, hogy az normális, ha egy kicsit szivárog.

Szerintem simán elbír még ez a tárcsa egy új betétet, de majd holnap megmondja a "mezítlábas". 

Jó látni valami konkrétumot is. Honnan vannak az adatok? Lehet a határ közelében vagyok én is. Egyébként úgy tudom, hogy csak tárcsát nem lehet cserélni. Tárcsacserénél kötelező újra a betétcsere is, különben a használt betét rosszul koptatja majd az új tárcsát. Majd holnap kalkulálunk a kopottság függvényében.

Érdemes ragaszkodni gyári alkatrészekhez? Prémium utángyártott alkatrészekkel mi a helyzet? Végülis a GM-nek is beszállít valaki. Csak vajon ki?

A cromaxban most láttam komplett gyári szettet 34 körül, csak 1 hét mire leszállítják. így kicsit rablásnak tűnik a 80. 53 az teljesen korrekt.

Kell legyen ra garancia, egyreszt a szerelesre, vagyis hogy jol rakjak be, masreszt a nem kopas jellegu dolgokra, pl. ha levalik a betet anyaga a fem hatlaprol. Ettol fuggetlenul persze ez nem az a kategoria, ahol erdemes a garanciara hajtani.
 
A vizpumpanal sokminden lehet, pl. leallas utan, hules kozben esetleg kijut egy - ket csepp, az meg nem folyas, es lehet, hogy amire cserelnek, ugyanilyen lenne. Szoval azt kell nezni, a tartalybol fogy-e, es mennyire.

Az adatok pl. a TIS-ben is bent vannak, de a fektarcsanal ugy vannak kitalalva a hatarok, hogy ha maximalis sebessegrol veszfekezel, stb., szoval ha nem versenyzesre hasznalod a kocsit, nincs semmi gond, ha egy picit a hatar ala mesz. A gyari cuccokhoz nem erdemes ragaszkodni; en azt hiszem Delphi tarcsakat es TRW beteteket tettem be, es pont ugy fekez, mint elotte. Hatul pedig meg gyari tarcsak vannak, 332ezer km-nel :)
 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, quad405 írta:

Jó látni valami konkrétumot is. Honnan vannak az adatok?

Érdemes ragaszkodni gyári alkatrészekhez? Prémium utángyártott alkatrészekkel mi a helyzet? Végülis a GM-nek is beszállít valaki. Csak vajon ki?

Szervizben nézték ki egy táblázatból.

Szerintem bármelyik ismert márka megfelel (ATE, Textar, Zimmermann stb.). Nekem az előző betétem textar volt (még az eredeti tárcsával), semmi gondom nem volt vele

Link to comment
Megosztás:

8 órája, sasa58 írta:

Szervizben nézték ki egy táblázatból.

Szerintem bármelyik ismert márka megfelel (ATE, Textar, Zimmermann stb.). Nekem az előző betétem textar volt (még az eredeti tárcsával), semmi gondom nem volt vele

Első tárcsa és betét volt a 308 mm-es Bermboból 36 ezer, 3 éve kedvezménnyel. A hátsót tavaly november környékén cseréltettem, szintén Bermbo. 20 ezer volt a szett, és kb. ugyanennyi a szerelés és fékhatás mérés márkaszervizben.

(Érdemes esetleg kezelt felületű tárcsát venni, az nem fog olyan csúnyán berozsdásodni.)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!

Minap lettem egy 2010-es Astra H tulajdonosa és segítséget szeretnék kérni! Az autó Z16XER motorral szerelt és természetesen a szívó oldali vezérlés módosító kerék kottyan rajta. Hidegben 1-2 mpig zörren és kész. Most cserélek rajta vezérlést és egy úttal szeretném kicserélni ezt is. Jómagam szakmabeli volnék de nem űzöm a szakmát már rég óta. Szóval nem idegen a dolog ,de ezen az autón minden csavarért meg kellett küzdeni( szelepfedélért külön ,hogy ne törjem le) A kérdés a vezérlésmódosító kerék csavarja (az olajdugó alatt) Jobb vagy bal menetű mert igen nagy erővel sem tudtam megmozdítani és nem akarom rossz irányban erőltetni. Valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata?

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Ambu75 írta:

Üdvözlök mindenkit!

Minap lettem egy 2010-es Astra H tulajdonosa és segítséget szeretnék kérni! Az autó Z16XER motorral szerelt és természetesen a szívó oldali vezérlés módosító kerék kottyan rajta. Hidegben 1-2 mpig zörren és kész. Most cserélek rajta vezérlést és egy úttal szeretném kicserélni ezt is. Jómagam szakmabeli volnék de nem űzöm a szakmát már rég óta. Szóval nem idegen a dolog ,de ezen az autón minden csavarért meg kellett küzdeni( szelepfedélért külön ,hogy ne törjem le) A kérdés a vezérlésmódosító kerék csavarja (az olajdugó alatt) Jobb vagy bal menetű mert igen nagy erővel sem tudtam megmozdítani és nem akarom rossz irányban erőltetni. Valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata?

Normál menet.

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/245/z18xer_vezermu_szett__es__allito_kerekek_csereje

Link to comment
Megosztás:

14 hours ago, Ambu75 said:

Üdvözlök mindenkit!

Minap lettem egy 2010-es Astra H tulajdonosa és segítséget szeretnék kérni! Az autó Z16XER motorral szerelt és természetesen a szívó oldali vezérlés módosító kerék kottyan rajta. Hidegben 1-2 mpig zörren és kész. Most cserélek rajta vezérlést és egy úttal szeretném kicserélni ezt is. Jómagam szakmabeli volnék de nem űzöm a szakmát már rég óta. Szóval nem idegen a dolog ,de ezen az autón minden csavarért meg kellett küzdeni( szelepfedélért külön ,hogy ne törjem le) A kérdés a vezérlésmódosító kerék csavarja (az olajdugó alatt) Jobb vagy bal menetű mert igen nagy erővel sem tudtam megmozdítani és nem akarom rossz irányban erőltetni. Valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata?

Gondolom már megvetted az alkatrészeket, tehát későn szólok.  Márkaszerviz véleménye szerint semmit nem tud károsítani a kopott kerék. Egyedül csak azon múlik a csere, hogy mennyire tudsz együtt élni a hanggal. Jön a hideg idő, akkor kevésbé traktorozik (tapasztalat) + 0W40 olajjal kicsit lehet még kompenzálni.  Teljesítményvesztést állítólag nem okoz még akkor sem mikor hibakódod is lesz. Én az enyémet a hibakód előtt tuti nem cserélem. Kotyogjon, traktorozzon kedve szerint. Minden esetre szégyen ez az egész szitu. Az Ignis motor miért nem traktorozik? Ha még nem volt cserélve, akkor készülj fel lélekben egy olajhűtő és/vagy tömítés cserére is. Az kacifántosabb mulatság lesz. És tuti be fog következni, sajnos :( 

Link to comment
Megosztás:

On 9/25/2017 at 7:33 AM, sasa58 said:

Szervizben nézték ki egy táblázatból.

Szerintem bármelyik ismert márka megfelel (ATE, Textar, Zimmermann stb.). Nekem az előző betétem textar volt (még az eredeti tárcsával), semmi gondom nem volt vele

 

On 9/25/2017 at 4:33 PM, Astra555 said:

Első tárcsa és betét volt a 308 mm-es Bermboból 36 ezer, 3 éve kedvezménnyel. A hátsót tavaly november környékén cseréltettem, szintén Bermbo. 20 ezer volt a szett, és kb. ugyanennyi a szerelés és fékhatás mérés márkaszervizben.

(Érdemes esetleg kezelt felületű tárcsát venni, az nem fog olyan csúnyán berozsdásodni.)

Tegnap megnézte a "mezítlábas" rokon szerelő. Szerinte is cserélni kell a tárcsákat is, mer már nem bír el egy új betétet. Elmagyarázta, OK megértettem. Ha ő is azt mondja akkor elhiszem.  De ... szerinte korántsem olyan sötét a helyzet. Kb. 30%-osak a mostani betétek. Egy műszakin simán átmegy velük az autó. Nyugodtan, biztonságosan lehet még velük közlekedni. Ő nem cserélné le, inkább kihasználná őket a maximálisan amíg el nem kopnak. Akkor a márkaszerviz miért is rémisztgeti az embert, ahelyett hogy korrektül tájékoztatná? Gusztustalan. :( Egyébként az utóbbi napokban fokozottan figyelem a nyiszorgást. Hadd  ne mondjam, hogy körülöttem a forgalomban mindenkinek sokkal hangosabban nyikorog a féke :)   

Link to comment
Megosztás:

10 órája, quad405 írta:

 

Tegnap megnézte a "mezítlábas" rokon szerelő. Szerinte is cserélni kell a tárcsákat is, mer már nem bír el egy új betétet. Elmagyarázta, OK megértettem. Ha ő is azt mondja akkor elhiszem.  De ... szerinte korántsem olyan sötét a helyzet. Kb. 30%-osak a mostani betétek. Egy műszakin simán átmegy velük az autó. Nyugodtan, biztonságosan lehet még velük közlekedni. Ő nem cserélné le, inkább kihasználná őket a maximálisan amíg el nem kopnak. Akkor a márkaszerviz miért is rémisztgeti az embert, ahelyett hogy korrektül tájékoztatná? Gusztustalan. :( Egyébként az utóbbi napokban fokozottan figyelem a nyiszorgást. Hadd  ne mondjam, hogy körülöttem a forgalomban mindenkinek sokkal hangosabban nyikorog a féke :)   

A műszakin a fékhatást mérik, így nem hiszem, hogy a betét vastagsága annyira számítana ebben.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, quad405 írta:

Kivéve ha márkaszervizben műszakiztatod. Ott azt is nézik. Engem ezzel etettek. :)

Elvileg meg kell legyen a vastagsag, igy barmilyen szervizben belekothetnek, ha latnak eselyt arra, hogy ott helyben meg is csinaltatod veluk... Olyan helyen kell vizsgaztatni, ami nem szerviz is egyben :)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, quad405 írta:

Kivéve ha márkaszervizben műszakiztatod. Ott azt is nézik. Engem ezzel etettek. :)

Én ilyet nem nagyon találtam az adott rendeletben. Ahhoz, hogy megmérje, le kellene szedni a kereket, ilyennel még nem találkoztam, pedig párszor már vizsgáztattam az elmúlt 15 évben. Ránézéssel meg nem tudja mm pontosan megmondani, hogy jó vagy sem, még, ha volna jogszabályilag előírt vastagság is.

A fékek ellenőrzésére a fékpadot írják elő, meg a szemrevételezést.

Link to comment
Megosztás:

3 minutes ago, Astra555 said:

Én ilyet nem nagyon találtam az adott rendeletben. Ahhoz, hogy megmérje, le kellene szedni a kereket, ilyennel még nem találkoztam, pedig párszor már vizsgáztattam az elmúlt 15 évben. Ránézéssel meg nem tudja mm pontosan megmondani, hogy jó vagy sem, még, ha volna jogszabályilag előírt vastagság is.

A fékek ellenőrzésére a fékpadot írják elő, meg a szemrevételezést.

Jó tudni. Legközelebb majd szemberöhögöm őket. Most csak csodálkoztam ezen a hülyeségen.

Link to comment
Megosztás:

8 perce, Astra555 írta:

Én ilyet nem nagyon találtam az adott rendeletben. Ahhoz, hogy megmérje, le kellene szedni a kereket, ilyennel még nem találkoztam, pedig párszor már vizsgáztattam az elmúlt 15 évben. Ránézéssel meg nem tudja mm pontosan megmondani, hogy jó vagy sem, még, ha volna jogszabályilag előírt vastagság is.

A fékek ellenőrzésére a fékpadot írják elő, meg a szemrevételezést.

A vastagsagot nem is fogod jogszabalyban megtalalni, hiszen azt a gyarto irja elo, eppen ugy, mint pl. a hasznalhato felnik meretet. Ha belekotnek, es nem ertesz egyet vele, akkor nyilvan kerhetsz merest, de ha a hatar ala merik, akkor nincs mire hivatkozni.

Link to comment
Megosztás:

22 órája, csaba66 írta:

A vastagsagot nem is fogod jogszabalyban megtalalni, hiszen azt a gyarto irja elo, eppen ugy, mint pl. a hasznalhato felnik meretet. Ha belekotnek, es nem ertesz egyet vele, akkor nyilvan kerhetsz merest, de ha a hatar ala merik, akkor nincs mire hivatkozni.

A fék alkalmasságának műszaki vizsgálatánál, amely jogszabályban szerepel, nincs olyan, hogy fékbetét mérés. Fékhatás mérés van görgős padon. Szemrevételezéssel ellenőrizhetik, de szétszedni egyik műszaki vizsgán sem fogják, főleg, ha a gép szerint megfelelő a fékhatás mindegyik tengelyen. Ha meg nem megfelelő a fékhatás, az autó megbukik, akkor is felesleges méregetni, majd az üzembentartó gondoskodik róla, hogy megfelelő állapotban legyen a következő alkalommal.

Ha meg a gyártóról beszélünk, akkor ugye a kopásjelző nem véletlenül van a betéteken. Vagyis addig, amíg nem ér bele a tárcsába, biztosan megfelelő, sőt, ha beleér, az is csak max. egy figyelmeztetés, hogy lassan cserélni kell.

 

Link to comment
Megosztás:

37 perce, Astra555 írta:

A fék alkalmasságának műszaki vizsgálatánál, amely jogszabályban szerepel, nincs olyan, hogy fékbetét mérés. Fékhatás mérés van görgős padon. Szemrevételezéssel ellenőrizhetik, de szétszedni egyik műszaki vizsgán sem fogják, főleg, ha a gép szerint megfelelő a fékhatás mindegyik tengelyen. Ha meg nem megfelelő a fékhatás, az autó megbukik, akkor is felesleges méregetni, majd az üzembentartó gondoskodik róla, hogy megfelelő állapotban legyen a következő alkalommal.

Ha meg a gyártóról beszélünk, akkor ugye a kopásjelző nem véletlenül van a betéteken. Vagyis addig, amíg nem ér bele a tárcsába, biztosan megfelelő, sőt, ha beleér, az is csak max. egy figyelmeztetés, hogy lassan cserélni kell.

En a tarcsa vastagsagara gondoltam, de most visszaolvasva latom, hogy kozben valtas volt a betet vastagsagara. Az valoban nem lehetne gond...

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Astra555 said:

A fék alkalmasságának műszaki vizsgálatánál, amely jogszabályban szerepel, nincs olyan, hogy fékbetét mérés. Fékhatás mérés van görgős padon. Szemrevételezéssel ellenőrizhetik, de szétszedni egyik műszaki vizsgán sem fogják, főleg, ha a gép szerint megfelelő a fékhatás mindegyik tengelyen. Ha meg nem megfelelő a fékhatás, az autó megbukik, akkor is felesleges méregetni, majd az üzembentartó gondoskodik róla, hogy megfelelő állapotban legyen a következő alkalommal.

Ha meg a gyártóról beszélünk, akkor ugye a kopásjelző nem véletlenül van a betéteken. Vagyis addig, amíg nem ér bele a tárcsába, biztosan megfelelő, sőt, ha beleér, az is csak max. egy figyelmeztetés, hogy lassan cserélni kell.

 

Tegnap voltam műszakin méghozzá olyan helyen ahol szerelőműhely is van. :) Röviden: megfelelt. Nagyon alaposan néztek át mindent. Talán ilyen alapos vizsgán még nem is voltam az autóval. Fékhatás a legnagyobb rendben. Szóval ennyit arról, hogy ilyen fékkel az autó nem megy át a vizsgán. Alkalomadtán a márkaszerviz orra alá is dörgölöm majd! Lehúzós pofátlan banda. :(

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Már teljesen be van mattulva/sárgulva a fényszóróm; 2 éve fel lett polírozva, de ez is már a múlté. Lehet, csak a plexit cserélni a fényszórón, vagy az egész fényszórót csak kompletten lehet cserélni?

Ha csak egyben lehet, akkor érdemes-e bontottat venni, és kb. milyen ára lehet?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Szervusztok!

Z14XEP Asrta H-nál egy rakás hibakód jött elő. 1405 (09, 14, 63, 52) 0135 (04), 0136 (58), a legújabbak: 0300 (01, 0301 (01), 0303 (01). Korábban AGR tisztítás után rendben működött a gépkocsi. Most teljesítménycsökkenéssel együtt a 300-as hibák jöttel elő újdonságként.
Aki ilyet, vagy ehhez hasonlót tapasztalt a kocsiján, az hogy oldatta meg a problémáját?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.