Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok,

Van egy gyári hatchback H Astra tetőcsomagtartóm, amit használtan vettem és felrakva 50km/h-tól fütyül. Azt mondta egy barátom, hogy hiányzik belőle a gumicsík és azért. Igaz ez? Ha igen, akkor tudok valahol venni bele gumicsíkot vagy mit javasoltok?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, min írta:

Sziasztok!

Elforog a tetőcsomagtartónál ez a menetes bizbasz. Mi a módja, hogy újra fix legyen mert így kb használhatatlan mert nem tudom beletekerni a keresztrúd csavarját.

 

 

Azt mondanám hogy a tetőkárpit alatt férsz hozzá a másik feléhez. De ugye látni kéne. Átmegy-e a csavar vagy ott van "vége ".

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 02. 13. at 3:06 PM, csaba66 said:

Ez pedig a csatlakozok kiosztasa:

x9ezpocdbksikkk8yskt.jpg

Ket ilyen van, az XC9 a kek-fekete, az XC10 a fekete. Ha jo a vezerlo, rendben vannak a tapok es a testek is, tovabba a HSCAN-L es HSCAN-H, akkor latnia kell az OpComnak. Az utobbi kettot pl. a diagnosztikai csatlakozo megfelelo labain tudod ellenorizni - ossze kell legyenek kotve az ECU csatlakozon az azonos nevu labakkal. 

Köszönöm A Segítséget! - Computer hiba volt, javítani sem lehetett, mert nem tudták szét szedni, így maradt a bontott! De már müködik az autó.

Módosítva : Zsoltno1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Örök téma, külső-belső levegő csappantyú. Nekem 10-12 másodpercet teker, valszeg halálán van, nem próbálom megjavítani mert nem szeretném többször szétszedni a műszerfalat. Tutira mennék, gyári javítószettel és feszszabályzóval. Néztem itt egy javítókészletet: https://opeleseknek.hu/opel-astra-g-classic-1998-2009-alkatreszek/opel-csappantyu-belso-levegokeringeteshez-delphi-rendszerhez-astra-h-astra-g-gm-gyari-1802742

Itt figyelmeztetnek, hogy lehet, hogy faragni kell ha nem X típusú motorom van. Honnan tudom megnézni (bontás nélkül), hogy kell-e faragnom vagy sem?

A másik: én összeforrasztok bármit, ha van kapcsolási rajz és konkrétan tudom, hogy milyen alkatrészek kellenek. Vhol itt a fórumon találtam is leírást pontos alkatrész nevekkel, de pl. pont azt a dióda hidat nem lehet már kapni. Kitől tudok segítséget kérni, hogy mi a helyettesítő darab?

Köszi, Imre

Link to comment
Megosztás:

4 perce, Imre75 írta:

A másik: én összeforrasztok bármit, ha van kapcsolási rajz és konkrétan tudom, hogy milyen alkatrészek kellenek. Vhol itt a fórumon találtam is leírást pontos alkatrész nevekkel, de pl. pont azt a dióda hidat nem lehet már kapni. Kitől tudok segítséget kérni, hogy mi a helyettesítő darab?

Ha irnal egy tipust, amit helyettesiteni kell, akkor egyszerubb lenne, de amugy gyakorlatilag barmi jo, ami elbirja azt az aramot, amire korlatoz az aramkor.

Link to comment
Megosztás:

44 perce, Imre75 írta:

A másik: én összeforrasztok bármit, ha van kapcsolási rajz és konkrétan tudom, hogy milyen alkatrészek kellenek. Vhol itt a fórumon találtam is leírást pontos alkatrész nevekkel, de pl. pont azt a dióda hidat nem lehet már kapni. Kitől tudok segítséget kérni, hogy mi a helyettesítő darab?

Köszi, Imre

http://translate.google.com/translate?hl=hu&sl=auto&tl=hu&u=http%3A%2F%2Fwww.astra-h.ru%2Fzaslonka.html

 

Link to comment
Megosztás:

51 perce, csaba66 írta:

Ha irnal egy tipust, amit helyettesiteni kell, akkor egyszerubb lenne, de amugy gyakorlatilag barmi jo, ami elbirja azt az aramot, amire korlatoz az aramkor.

Köszi, akkor konkrétan:

http://lomex.hu/hu/webshop/#/search,89-22-78/stype,1

http://lomex.hu/hu/webshop/#/search,20-01-21/stype,1

http://lomex.hu/hu/webshop/#/search,09-04-46/stype,1

Ezekből össze tudom rakni a 2. verziót, ami az orosz oldalon van leírva?

A javítószettel kapcsolatos kérdésemre visszatérve. Aki cserélte már, ilyet vett? Elég drága, de tényleg egyszer szeretném megoldani véglegesen.

Link to comment
Megosztás:

5 perce, Imre75 írta:

Köszi, akkor konkrétan:

http://lomex.hu/hu/webshop/#/search,89-22-78/stype,1

http://lomex.hu/hu/webshop/#/search,20-01-21/stype,1

http://lomex.hu/hu/webshop/#/search,09-04-46/stype,1

Ezekből össze tudom rakni a 2. verziót, ami az orosz oldalon van leírva?

A javítószettel kapcsolatos kérdésemre visszatérve. Aki cserélte már, ilyet vett? Elég drága, de tényleg egyszer szeretném megoldani véglegesen.

Apro elteresekkel :)

A diodahid jo, de az ellenallas nem 8.2 KOhm, hanem 8.2 Ohm!  Az LM317-bol amit linkeltel, az nagyon picike, kinlodas forrasztani, jobban jarsz ezzel: http://lomex.hu/hu/webshop/#/search,32-16-52/stype,1 (marmint ha nem nyakra epited, hanem csak ugy ossze akarod dobni). Vagy ha olyan picire akarod, akkor van feluletszerelt diodahid es ellenallas is.

Egyebkent igy kb. 150 mA-re korlatozza az aramot, ami 8.2 KOhm-mal 0.15mA lnne :)

 

Link to comment
Megosztás:

16 órája, csaba66 írta:

Apro elteresekkel :)

A diodahid jo, de az ellenallas nem 8.2 KOhm, hanem 8.2 Ohm! Egyebkent igy kb. 150 mA-re korlatozza az aramot, ami 8.2 KOhm-mal 0.15mA lnne :)

Nagyon köszi! Az ellenállást benéztem, 8k20-ra kerestem de telefonon nem láttam túl jól. :-) Egyébként nem túl kicsi az a 0.15mA, nem fog szenvedni az a motor?  :) 

Köszi, Imre

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 02. 20. at 20:05, csaba66 írta:

Apro elteresekkel :)

Még egy buta kérdésem lenne. Szintén az orosz doksiban azt mutatja a rajz, hogy a "regulátort" sorba kell kötni a motor és a test közé. Namost a kapcsoláson két bemenet és két kimenet van, akkor azt hova is kössem majd? 

A linkelt LM317 tényleg jobbnak tűnik. A láb kiosztás szemből nézve balról jobbra out, adj, in?

Köszönet!

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Imre75 írta:

Még egy buta kérdésem lenne. Szintén az orosz doksiban azt mutatja a rajz, hogy a "regulátort" sorba kell kötni a motor és a test közé. Namost a kapcsoláson két bemenet és két kimenet van, akkor azt hova is kössem majd? 

A linkelt LM317 tényleg jobbnak tűnik. A láb kiosztás szemből nézve balról jobbra out, adj, in?

Ket drot megy a motorra, es nincs test, mert a forgasiranyt a polaritas cserejevel valtjak. Azert van a kapcsolasban a diodahid, hogy mindket iranyban mukodjon.

Ha nem akarsz csatlakozokat szerelni ra, akkor az egyik drot marad, a masikat kell elvagni, es oda bekotni az aramkort.

A labkiosztast hadd ne tudjam fejbol; a weben pedig eppen ugy meg tudod nezni, mint en :)

 

Link to comment
Megosztás:

13 órája, csaba66 írta:

Azert van a kapcsolasban a diodahid (...) A labkiosztast hadd ne tudjam fejbol

Köszi. Igazából megvolt nekem is mindez, csak a biztonság kedvéért kérdeztem vissza, mert van vagy 20 éve is, hogy utoljára forrasztottam. A lábkiosztást is megnéztem és csak visszakérdeztem, mert mivel kifejezetten ajánlottad, azt hittem, Te gyakran foglalkozol vele és meg tudod erősiteni, amit a neten irtak. Akkor valamelyik nap összerakom. Közben előjött a kábel szakadás is, kivlncsi vagyok, mi jöhet még??? Eddig volt klima kompresszor csere, termosztát, megcsináltattam 5 kavicsfelverődést és tegnap bekaptam a hatodikat, most ezek és még csak két hete van meg az autó. Imádkozom, hogy a CIM modul probléma ne jöjjön elő, mert akkor tényleg én leszek az állatorvosi ló. Azt hiszem, nem Lucky lesz az autóm beceneve... :-(

Link to comment
Megosztás:

20 órája, Imre75 írta:

Köszi. Igazából megvolt nekem is mindez, csak a biztonság kedvéért kérdeztem vissza, mert van vagy 20 éve is, hogy utoljára forrasztottam. A lábkiosztást is megnéztem és csak visszakérdeztem, mert mivel kifejezetten ajánlottad, azt hittem, Te gyakran foglalkozol vele és meg tudod erősiteni, amit a neten irtak. Akkor valamelyik nap összerakom. Közben előjött a kábel szakadás is, kivlncsi vagyok, mi jöhet még??? Eddig volt klima kompresszor csere, termosztát, megcsináltattam 5 kavicsfelverődést és tegnap bekaptam a hatodikat, most ezek és még csak két hete van meg az autó. Imádkozom, hogy a CIM modul probléma ne jöjjön elő, mert akkor tényleg én leszek az állatorvosi ló. Azt hiszem, nem Lucky lesz az autóm beceneve... :-(

Hali!

hátsó lengéscsillapító kétszer, generátor kétszer, kutyacsont, féltengelycsukló, vízcsövek, egy hátsó fékhenger, akksi, + egy szélvédő, lassan 6 év, 70 ezer km környékén, 2006.02. egy igásló :)   csak karácsony előtt szívatott meg :angry:

Módosítva : Frankie64
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok! Lenne egy kérdésem: az első szélvédő két oldalán és a tetején, az üveg és a fém részek (jobb és bal "A" oszlop és tető) között a vízelvezető csatornában körben van egy gumi tömítés/szigetelés. Na ez nekem - gondolom a sok olasz napsütéstől - száraz és repedezett. Ezt lehet cserélni az első szélvédő kivétele nélkül szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.