Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

18 perce, kosazolika írta:

Sziasztok.nagy esőbe a vezető oldalt az alváz megtelik vizzel,a gumidugót kihuzva rengeteg viz kifolyik.a sárvédőnél az elsőt dugónál.hoht folyhat be.a levél fogó külsőleg tiszta.

Ha van tetőablak ( a képen nem látszik) akkor annak a levezető csöve törött meg, vagy dugult el. Ha nincs, ellenőrizni lehet a levélrács-szélvédő találkozásánál a tömítést.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

17 perce, zotya975 írta:

Akkor marad a levélrács-szélvédő találkozás, esetleg szélvédő ragasztási hiba. Fel kell deríteni, a szivacsot ki kell szárítani, mert előbb-utóbb csámcsogni fog a taposón a rozsda.

Az autóban belül nem vizes semmi sem,száraz minden.a karosszériában van csak víz,majd száraz időben megnézem a levélrács alatt,szerintem a műanyag doblemez alatt lehet eldugulva mert onnan is csorog a viz.

Link to comment
Megosztás:

Just now, kosazolika írta:

Az autóban belül nem vizes semmi sem,száraz minden.a karosszériában van csak víz,majd száraz időben megnézem a levélrács alatt,szerintem a műanyag doblemez alatt lehet eldugulva mert onnan is csorog a viz.

A levélrács alól kétoldalt, illetve talán középen a motortérben is van levezetés. Ha fel vannak telve sárral-kosszal, panghat ott  a víz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Tapasztalatokat, véleményeket szeretnék kérni a köv. problémával kapcsolatba.

2011-es A16XER, 120.000 Km motorról van szó.

Az a problémám, hogy megjelent az a bizonyos "kávéhab" a hűtőfolyadék kiegyenlítő tartályában.
Persze egyből mindneki rávágja, hogy olaj került a hűtőkörbe és hengerfej tömítést kell cserélni. Davee cikkéből
( http://www.opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer ) kiderül, hogy ez az olaj az olajhűtőből is 
származhat. Gondoltam nem trollkodom szét a cikket a hülye problémámmal és inkább itt kérdezem meg.

Ez a "kávéhab" nem egyből, hanem hónapok alatt alakult ki nagyon lassan. Megtapintva, nem olajos. Az ujjak közt
elmorzsolva teljesen semleges. Olajat nem látok a hűtővíz tetején. Csak sötétebb mint az új. Szaga nem büdös,
"kellemes" fagyálló szaga van. Csak csekély mértékben fogy. Kb. 1dl / 3-4000Km. De ezt évek óta műveli. Lehet
régebben kevesebb fogyott, nem tudom biztosan.

Az olajam sem fogy jobban mint ezelőtt, kb. 1-1,5 dl / 3000Km. Az olajbeöntő kupakján nincs a "kávéhab". Bár van
ideje kipárologni a víznek az olajból, mert hetente megteszek 2x180 Km-t autópályán.

Az lenne a kérdésem, hogy lehet a "kávéhab" oka esetleg korrózió is? Ugyanis még a gyári hűtőfolyadék van a
rendszerben. Most 5 éves. Éppen készülök lecserélni. Állítólag gyári DEX-COOL-t 5 év vagy 240.000 Km után kell csak lecserélni. Lehet hamarabb kellett volna. Elég rosszakat olvastam róla amerikai cikkekben. Bár ezek évekkel ezelőtti dolgokról szóltak és azóta lehet javítottak rajta.

A másik kérdésem / feltételezésem pedig az, hogy esetleg lehet-e attól a kavéhab, hogy a hűtőrendszer néha nem zárt
és felforr a hűtőfolyadék? Néha előfordul, főleg hidegben, hogy meglazul a kiegyenlítő tartály kupakja. Bár ahogy
láttam, nem maga  a kupak zárja a rendszert, hanem lejjebb egy O-gyűrű.

Ja és ha már a cserénél tartunk, ti milyen fagyállót javasoltok? Tudtok valami jó leírást cserére? Főleg a feltöltés, légtelenítés része nem világos még teljesen. Vagy az automatikusan megy, csak arra kell figyelni, hogy ne fogyjon el a tartályból a folyadék?

Előre is köszönök minden segítséget.

Link to comment
Megosztás:

@Davee: kapcsolódva az előttem kérdezőhöz, én is kérdeznék egyet a hivatkozott (nagyon informatív - köszönet érte!) cikk alábbi bekezdéséhez:

"Ez a motor kényes az olajra, nem lehet mindenféle Tesco Value motorolajat beleönteni.
Tapasztalatok alapján legjobban a 0W40-es olajat szereti abból is Mobil 1 márkát, és nem 30 ezrenként kell cserélni hanem maximum 10 ezer km-nél, de inkább 8000-nél."

A 0W40 akkor kell, ha már mutatkoznak a baj első jelei, vagy érdemes lehet "full-time" használni? Illetve, a 0-t értem, de a 40-et mi indokolja?

És még egy kérdés, amit a G fórumban is elsütöttem a motorolajok hamutartalmával kapcsolatban: a GM "saját" olaja közepes (mid-SAPS), míg az elvileg jóváhagyással rendelkező olajok között van alacsony (low-SAPS) is. érdemes erre figyelni az olaj kiválasztásakor, vagy nincs különösebb gyakorlati jelentősége?

Módosítva : Kishenceg
Link to comment
Megosztás:

17 órája, quad405 írta:

Csak csekély mértékben fogy. Kb. 1dl / 3-4000Km. De ezt évek óta műveli.

Ha csak ennyi, akkor én nem foglalkoznék vele. De ha ennyit sem akarsz akkor javaslok egy gagyi, de hatásos módszert. A hűtőfolyadékba lehet tölteni egy por alakú szert (max 2000 Ft) , ami eltömíti a kisebb szivárgásokat. Igaz onnantól a hűtőfolyadék egy kissé zavaros lesz (ami neked pont a problémád), de legalább nem fog fogyni.

 

Link to comment
Megosztás:

3 perce, Zsolti25 írta:

Ha csak ennyi, akkor én nem foglalkoznék vele. De ha ennyit sem akarsz akkor javaslok egy gagyi, de hatásos módszert. A hűtőfolyadékba lehet tölteni egy por alakú szert (max 2000 Ft) , ami eltömíti a kisebb szivárgásokat. Igaz onnantól a hűtőfolyadék egy kissé zavaros lesz (ami neked pont a problémád), de legalább nem fog fogyni.

 

Szerintem meg inkább az 1 deci fogyás 3-4 ezer kilométerenként mint hogy fűtőradiátort kelljen cserélni, mert esetleg a csodaszer ott is lerakódott. Amúgy valamilyen szinten akkor is párolog, ha zárt is a rendszer, a túlnyomás szelep elenged egy érték után ott meg gőz távozik. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Szerintem meg inkább az 1 deci fogyás 3-4 ezer kilométerenként mint hogy fűtőradiátort kelljen cserélni, mert esetleg a csodaszer ott is lerakódott. Amúgy valamilyen szinten akkor is párolog, ha zárt is a rendszer, a túlnyomás szelep elenged egy érték után ott meg gőz távozik. 

Nekem sem kellett cserélni. Persze nem is töltöttem bele az egész dobozzal, csak 1 gyűszűnyit. Az is elég lett.

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Kishenceg írta:

@Davee: kapcsolódva az előttem kérdezőhöz, én is kérdeznék egyet a hivatkozott (nagyon informatív - köszönet érte!) cikk alábbi bekezdéséhez:

"Ez a motor kényes az olajra, nem lehet mindenféle Tesco Value motorolajat beleönteni.
Tapasztalatok alapján legjobban a 0W40-es olajat szereti abból is Mobil 1 márkát, és nem 30 ezrenként kell cserélni hanem maximum 10 ezer km-nél, de inkább 8000-nél."

A 0W40 akkor kell, ha már mutatkoznak a baj első jelei, vagy érdemes lehet "full-time" használni? Illetve, a 0-t értem, de a 40-et mi indokolja?

És még egy kérdés, amit a G fórumban is elsütöttem a motorolajok hamutartalmával kapcsolatban: a GM "saját" olaja közepes (mid-SAPS), míg az elvileg jóváhagyással rendelkező olajok között van alacsony (low-SAPS) is. érdemes erre figyelni az olaj kiválasztásakor, vagy nincs különösebb gyakorlati jelentősége?

nekem a Total 5w30 ineo vagy mi de a belevaló  nagyon bevált.sokszor nyűglődtem a vezérlésmódosító kerék hangja miatt indításnál.ami kb minden hidegindításnál megvolt de ez most ezzel az olajjal kb5-6 indításnál egyszer és akkor is alig csinálja.ha zörgött akkor másképp működött az autó,hangosabb volt fordulaton,most meg semmi.előtte Liqui Moly 5w30 volt benne 2-3 szor

Link to comment
Megosztás:

1 óra, krisztus írta:

nekem a Total 5w30 ineo vagy mi de a belevaló  nagyon bevált.sokszor nyűglődtem a vezérlésmódosító kerék hangja miatt indításnál.ami kb minden hidegindításnál megvolt de ez most ezzel az olajjal kb5-6 indításnál egyszer és akkor is alig csinálja.ha zörgött akkor másképp működött az autó,hangosabb volt fordulaton,most meg semmi.előtte Liqui Moly 5w30 volt benne 2-3 szor

INEO MC3 ? elsőre azt néztem, aztán végül motul specific dexos2-t rendeltem. remélem, nem nyúltam mellé.

ez "traktorhang" milyen? van esetleg egy video valahol róla?

nekem egy dolog fura, hogy hidegindításkor majdnem mindig hallok egy halk, de hallható kattanást (vagy inkább csattanást, fene se tudja), melegen indítva nem szoktam hallani. amit itt olvastam, hogy 2500-3000 fordulat között valamivel kellemetlenebb, morgósabb lesz a hangja, nekem is ismerős, bár ez is olyan, hogy van mikor fel sem tűnik. 30eKM van benne, eddig mindig márkaszerviz cserélte az olajt, nem tudom, pontosan mit tettek bele, csak annyit, hogy 5W30. kíváncsi vagyok, a motul olajjal érzékelek-e majd bármi változást.

érdekelne az is, amit fentebb írtam, hogy 5w30 helyett van-e értelme/haszna 0w40-nek vagy 0w30-nak? elvileg a hidegindításkor akár jobb is lehetne a motornak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az alábbi problémámra keresek megoldást. Az a dolog előzménye, hogy az előző tulajdonos elvesztette(gondolom) távolsági izzó cserélése közben a hátoldalon lévő gumisapkát, ezáltal beázik, megy bele a por.
Na gumisapkát már szereztem, viszont előszöris ki szeretném valahogy takarítani, lehetőség szerint anélkül, hogy meg kelljen bontanom az egészet(mert ugye mint tudjuk, az nem kis munka...)
Egyébiránt azt sem tudom igazából, hogy a képen láthatóan miért a tompított fényszóró előtt koszos.

14907763_10207523195971045_850724383_o_w

Másik fényszórós kérdésem pedig a fényszóróállításhoz kapcsolódik, ugyanis az sem csinál semmit, pedig van benne.
Elképzelhető az, hogy ettől a beázástól idéződhet elő a gond, vagy mondjuk biztosíték is lehet a hibás? (legalábbis laikus logikámmal úgy gondolnám, hogy ha a bal oldali blokk ilyen, és ennek a motorja ment tönkre, attól még a jobb oldalinak működnie kellene, nem?)

 

Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, Zsolti25 said:

Ha csak ennyi, akkor én nem foglalkoznék vele. De ha ennyit sem akarsz akkor javaslok egy gagyi, de hatásos módszert. A hűtőfolyadékba lehet tölteni egy por alakú szert (max 2000 Ft) , ami eltömíti a kisebb szivárgásokat. Igaz onnantól a hűtőfolyadék egy kissé zavaros lesz (ami neked pont a problémád), de legalább nem fog fogyni.

 

 

11 hours ago, zotya975 said:

Szerintem meg inkább az 1 deci fogyás 3-4 ezer kilométerenként mint hogy fűtőradiátort kelljen cserélni, mert esetleg a csodaszer ott is lerakódott. Amúgy valamilyen szinten akkor is párolog, ha zárt is a rendszer, a túlnyomás szelep elenged egy érték után ott meg gőz távozik. 

Köszönöm a segítséget. Nem a kis mértékű hűtőfolyadék fogyás zavar. Az eddig általam használt összes autóban pótolni kellett gyakrabban vagy ritkábban a hűtőfolyadékot. Nincs is ezzel semmi baj, ilyen mértekű fogyás szerintem még normális. Viszont a kávéhab az már annál inkább elkeserít. A kérdésem az lett volna, hogy vajon lehet-e az oka a régi (5 éves, gyári) hűtőfoladék? Arra gondolok, hogy pl. kicsapódik valami az elhasználódott, régi folyadékból, vagy mivel már nem tölti be teljesen a korróziógátló szerepét, ezért felold ezt-azt a rendszerben ami aztán kicsapódik a tartályban. Van-e valakinek ilyen tapasztalata, hogy hútőfolyadék csere után nem jött vissza a kávéhab? 

Link to comment
Megosztás:

Just now, quad405 írta:

 

Köszönöm a segítséget. Nem a kis mértékű hűtőfolyadék fogyás zavar. Az eddig általam használt összes autóban pótolni kellett gyakrabban vagy ritkábban a hűtőfolyadékot. Nincs is ezzel semmi baj, ilyen mértekű fogyás szerintem még normális. Viszont a kávéhab az már annál inkább elkeserít. A kérdésem az lett volna, hogy vajon lehet-e az oka a régi (5 éves, gyári) hűtőfoladék? Arra gondolok, hogy pl. kicsapódik valami az elhasználódott, régi folyadékból, vagy mivel már nem tölti be teljesen a korróziógátló szerepét, ezért felold ezt-azt a rendszerben ami aztán kicsapódik a tartályban. Van-e valakinek ilyen tapasztalata, hogy hútőfolyadék csere után nem jött vissza a kávéhab? 

Nekem kávéhabot az olajsapin sok rövidtáv szokott okozni hidegen,  ha bejön egy hosszabb út akkor eltűnik. Hűtőfolyadékot passzolom, én általában 2 évente cserélem. Ekkora az okosok szerint elveszti a kenőképességét és a fagyálló olcsóbb mint a vízpumpa.

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, Kishenceg said:

INEO MC3 ? elsőre azt néztem, aztán végül motul specific dexos2-t rendeltem. remélem, nem nyúltam mellé.

ez "traktorhang" milyen? van esetleg egy video valahol róla?

nekem egy dolog fura, hogy hidegindításkor majdnem mindig hallok egy halk, de hallható kattanást (vagy inkább csattanást, fene se tudja), melegen indítva nem szoktam hallani. amit itt olvastam, hogy 2500-3000 fordulat között valamivel kellemetlenebb, morgósabb lesz a hangja, nekem is ismerős, bár ez is olyan, hogy van mikor fel sem tűnik. 30eKM van benne, eddig mindig márkaszerviz cserélte az olajt, nem tudom, pontosan mit tettek bele, csak annyit, hogy 5W30. kíváncsi vagyok, a motul olajjal érzékelek-e majd bármi változást.

érdekelne az is, amit fentebb írtam, hogy 5w30 helyett van-e értelme/haszna 0w40-nek vagy 0w30-nak? elvileg a hidegindításkor akár jobb is lehetne a motornak.

Nekem hidegindításnál egy fokozatosan elhalkuló pár másodperces kattogás van. Gondolom ez a traktorhang, bár biztos nem vagyok benne. Meleg indításkor nincs ilyen hang. A traktrohangtól és a fent említett ciktől teljesen függetlenül én kb. 1,5 hónapja váltottam Castrol Edge 0W40-re 5W40-ről de  a kattogás ugyanúgy megvan és a 2800 körüli morgó hang is. Bár mivel ez újkorában is ilyen morgós volt, nem hinném hogy hiba és igen, van mikor jobban máskor meg kevésbé hallatszik. Arra még nem jöttem rá, hogy mitől függ.  

Link to comment
Megosztás:

9 minutes ago, zotya975 said:

Nekem kávéhabot az olajsapin sok rövidtáv szokott okozni hidegen,  ha bejön egy hosszabb út akkor eltűnik. Hűtőfolyadékot passzolom, én általában 2 évente cserélem. Ekkora az okosok szerint elveszti a kenőképességét és a fagyálló olcsóbb mint a vízpumpa.

Az olajsapis habról már olvastam, de a sok autópályázás miatt azt meg én nem ismerem :) Kb. 2 éves korában megadta magát a termosztát. A cserénél csak egy kis folyadék folyt el. Akkor kérdeztem a nagyszerű szakszervizes szerelőt, hogy nem kellene esetleg teljesne lecserélni? Valami olyamit válaszolt, hogy ezeket  a hútőfolyadékokat már nem kell cserélni. Arra már nem emlékszem, hogy úgy értette, hogy egyáltalán nem vagy csak nem 2 évente, de egy határozott 5 év vagy bármilyen más intervallum nem hangzott el. Azt is csak mostanában olvastam a neten, hogy a DEX-COOL-nak 5 év vagy 240.000 Km (150.000 mérföld) a csreperiódusa. De ezt még a  falkonra sem írják rá. Bár állítólag ez is csak vadonat új motorra érvényes.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, quad405 írta:

Az olajsapis habról már olvastam, de a sok autópályázás miatt azt meg én nem ismerem :) Kb. 2 éves korában megadta magát a termosztát. A cserénél csak egy kis folyadék folyt el. Akkor kérdeztem a nagyszerű szakszervizes szerelőt, hogy nem kellene esetleg teljesne lecserélni? Valami olyamit válaszolt, hogy ezeket  a hútőfolyadékokat már nem kell cserélni. Arra már nem emlékszem, hogy úgy értette, hogy egyáltalán nem vagy csak nem 2 évente, de egy határozott 5 év vagy bármilyen más intervallum nem hangzott el. Azt is csak mostanában olvastam a neten, hogy a DEX-COOL-nak 5 év vagy 240.000 Km (150.000 mérföld) a csreperiódusa. De ezt még a  falkonra sem írják rá. Bár állítólag ez is csak vadonat új motorra érvényes.

Általánosságban 2 évet szoktak mondani, aztán hogy a gyári milyen minőségű és mennyit bír el azt nem tudom. A használati utasításban a karbantartásnál meg csak ez szerepel a karbantartásnál:

Hűtőfolyadék és fagyásgátló Csak szilikátmentes, hosszú élettartamú (LLC) hűtőfolyadékot használjon. A rendszerbe gyárilag töltött hűtőfolyadék kb. - 28 °C-ig biztosítja a korrózió és a fagyás elleni kiváló védelmet. A koncentrációnak ezen az értéken kell maradnia egész évben. Az olyan hűtőfolyadék adalékok használata, amelyek kiegészítő korrózióvédelmet biztosítanának, vagy kismértékű szivárgás megszüntetésére szolgálnak, működési problémákat okozhatnak. A gyár nem vállal felelőssége a hűtőfolyadék adalékok használatából eredő következményekért .

 

Link to comment
Megosztás:

On 2006. 01. 23. at 11:34, forumadmin írta:

..

Sziaztok! Astram Z16XER kóddal rendelkezik. Sajnos termosztát cserére szorul, elég szarul esett a hír, hogy 30 alatt nem uszom meg. Nem lehet ezt a termosztát kérdés olcsobban megúszni? Szétszedtem, boltban csak házzal együtt kapható, nemá hogy erre nincs megoldás. Ha valaki tud kérem segítsen! Előre is köszönöm!

 

Link to comment
Megosztás:

Hello.Valószínű hogy lecsúszott valami cső a műszerfal mögött,mert nem megy az ablakra a fűtésem.A ventilátor az megy fúj levegőt csak a nyílásokon nem jön vagyis nagyon gyengén még max fokozaton is.Van valakinek ötlete hogy merre induljak?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.